Page 1 of 1

Mancances en la retolació del metro

Posted: Saturday 02/03/2013 1:42
by 437.001
Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=7586&start=340

La reforma de l´estació de Bogatell (que encara no hi he baixat des de la reforma, però almenys ja he vist com ha quedat), té una cosa que no m´ha agradat GENS.

A la cartelleria del metro de BCN, quan una estació té més d´un vestíbul, normalment s´indica de la següent manera:

<-Sortida Pere IV----------Sortida Pujades->
--------------<M> Bogatell---------------

És a dir, amb les dues sortides indicades a cada panell. :ok

A Bogatell no ho han fet, cada punta de l´andana només indica la sortida més propera, la qual cosa em sembla malament. :avall

Així:

<-Sortida Pere IV-----------------------------------------
---------------<M> Bogatell---------------

O així:

-----------------------------------------Sortida Pujades->
---------------<M> Bogatell---------------

Indicació de sortides

Posted: Saturday 02/03/2013 16:06
by Javi M
437.001 wrote:La reforma de l´estació de Bogatell (que encara no hi he baixat des de la reforma, però almenys ja he vist com ha quedat), té una cosa que no m´ha agradat GENS.

A la cartelleria del metro de BCN, quan una estació té més d´un vestíbul, normalment s´indica de la següent manera:

<-Sortida Pere IV----------Sortida Pujades->
--------------<M> Bogatell---------------

És a dir, amb les dues sortides indicades a cada panell. :ok

A Bogatell no ho han fet, cada punta de l´andana només indica la sortida més propera, la qual cosa em sembla malament. :avall

Així:

<-Sortida Pere IV-----------------------------------------
---------------<M> Bogatell---------------

O així:

-----------------------------------------Sortida Pujades->
---------------<M> Bogatell---------------
Totalment cert que és poc pràctic. Amb cada modificació que es fa, avancem 3 i retrocedim 2.

Re: Senyors de TMB, sabeu per a què serveix la "informació"?

Posted: Saturday 02/03/2013 19:29
by 437.001
Guigui wrote:Un cop més, un dels temes estrella a TMB: molt disseny i molt maco (i renovat cada x anys), però demostren repetidament no tenir ni idea de la finalitat de la retolació.
Home, tant com "no tenir ni idea"... segueixo pensant que el metro de BCN és el que té millor retolació i més clara de tots els que conec (d´Espanya, França i Itàlia).

Bogatell ho considero un error puntual.
Tot i que la cartelleria de la L9/L10 és pitjor que la de les altres línies, tot s´ha de dir.

Cap avall

Posted: Saturday 02/03/2013 20:37
by Guigui
437.001 wrote:Home, tant com "no tenir ni idea"... segueixo pensant que el metro de BCN és el que té millor retolació i més clara de tots els que conec (d´Espanya, França i Itàlia).
Em reafirmo en el que dic. Alguns exemples, citats en aquest mateix Fòrum:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=177856#p177856
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=215435#p215435

La millor retolació, potser la tenia, però ja fa un temps que la cosa va en retrocés. A Catalunya, anar de l'L3 a Renfe és un laberint per a qui no ho coneix, i el mateix a Passeig de Gràcia si vas de l'L2/L4 a Renfe.

Re: Cap avall

Posted: Sunday 03/03/2013 18:31
by alf_
Guigui wrote:
437.001 wrote:Home, tant com "no tenir ni idea"... segueixo pensant que el metro de BCN és el que té millor retolació i més clara de tots els que conec (d´Espanya, França i Itàlia).
Em reafirmo en el que dic. Alguns exemples, citats en aquest mateix Fòrum:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=177856#p177856
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=215435#p215435

La millor retolació, potser la tenia, però ja fa un temps que la cosa va en retrocés. A Catalunya, anar de l'L3 a Renfe és un laberint per a qui no ho coneix, i el mateix a Passeig de Gràcia si vas de l'L2/L4 a Renfe.
Maticemos, el sistema de rotulación e indicaciones del Metro de Barcelona es bueno, es claro y sencillo. El problema es que ultimamente se ha descuidado mucho. Los clásicos puntos negros, como lo son Pl. Catalunya o Pg. de Gràcia llevan tanto tiempo en la cola para recibir una remodelación en profundidad, que ha llevado a que estén años con la mínima inversión, con tal de no tirar dinero en estaciones que serán reformadas proximamente. Pero claro, esta clásica mentalidad Barcelonesa (Española? Universal?) de querer hacer las cosas a lo grande, pero acabar por hacer apaños que pasan a ser permanentes (obsérvese que bien hizo FGC al no caer en estas trampas, hasta que llegaron las prolongaciones de Terrassa y Sabadell). Los ejemplos abundan, la L2, la R2, la L9, La Sagrera, por dar los ejemplos más prominentes.
Justo Pl. Catalunya probablemente es el ejemplo más lamentable, considerando que probablemente es EL intercambiador de Barcelona (no necesariamente por números, pero por importancia y centralidad). Mientras que en Santa Coloma se ha construido un metro de mármol y acero inoxidable, con estaciones de una capacidad que durará al menos un siglo hasta su obsoleción, en Pl. Catalunya para cambiar de L1 a FGC sigue siendo necesario caminar a lo largo del estrecho andén de la L3. Hacer el trasbordo de FGC a Rodalies es imposible sin salir a la superficie, o pasando por el metro (un trasbordo más para la gente que no usa abono). Claro, hace años se hablaba del famoso intercambiador central (que pasaría a ser L3-L1-L2-L4), de colas de maniobras para los FGC, y no sé que cuentos chinos. Ahora llegada la hora de la verdad los responsables se hacen los locos, mantienen esos planes sobre el podio como si fuera cosa de dos días a que vuelva a haber dinero para quemar en obras de ese tipo. Mientras tanto, con poca inversión se podría hacer bastante para arreglar un poco esta estación, no se solucionarán los problemas de congestión, pero al menos se pueden dirigir los flujos de gente de forma más eficiente si la señalización es más clara, y no es confusa o desfasada (recuerdo que hasta hace dos días aún había una indicación hacia la U7....). También se podrían hacer más comprensibles los carteles que explican el trasbordo FGC-Rodalies, y poner algunas señales en la calle, me parece que esto ocurría en el trasbordo de Tram con L5. Enfin, las típicas tonterías que se suelen hacer para que sobre una estación que esta totalmente saturada no lastre también el mal mantenimiento de ésta, y que sea caótica. Pero de mientras, esperaremos a que haya dinero para intercambiadores y colas de maniobras.

Re: Cap avall

Posted: Sunday 03/03/2013 18:55
by albert28
Guigui wrote:
437.001 wrote:Home, tant com "no tenir ni idea"... segueixo pensant que el metro de BCN és el que té millor retolació i més clara de tots els que conec (d´Espanya, França i Itàlia).
Em reafirmo en el que dic. Alguns exemples, citats en aquest mateix Fòrum:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=177856#p177856
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=215435#p215435

La millor retolació, potser la tenia, però ja fa un temps que la cosa va en retrocés. A Catalunya, anar de l'L3 a Renfe és un laberint per a qui no ho coneix, i el mateix a Passeig de Gràcia si vas de l'L2/L4 a Renfe.
En aquest exemple que has posat molta raó, si no te'l coneixes una mica el camí et perds amb molta facilitat.

Exmple recent de l'empitjorament de la retolació

Posted: Monday 04/03/2013 11:50
by Guigui
I un exemple més recent és Diagonal. Anant de l'L5 a l'L3, costa trobar l'andana sentit Trinitat Nova, i l'únic que no et fa sortir per les barreres validadores és el principi que no s'ha de fer per a realitzar un transbord.

I no serà per falta d'espai per posar-hi rètols.

Re: Mancances en la retolació del metro

Posted: Monday 04/03/2013 14:06
by Adolescent barceloní
Bé, de mancances també n'hi ha a la retolació exterior del metro (és a dir, la retolació exterior de les estacions) (suposo que el fil recollirà retolació del metro en general i no només la interior).

De vegades, al JCDecaux de davant de les estacions els plànols no estan actualitzats (bé, ara crec que sí que ho estan, tots). I les <M> de metro de vegades estan com "amagades". Un exemple és la <M> de metro de Trinitat Nova a l'entrada del parc de la Trinitat Nova (és a dir, L3). Hi ha un parc gran, pel que podrien posar una <M> a l'entrada del parc i l'altra on és, al costat de l'estació. En algun lloc ho he vist, jo, això (no caic ara on, però).