Primer tren reformat per a la R3
Posted: Friday 22/03/2013 13:34
Fil relacionat amb http://transport.cat/viewtopic.php?f=3& ... 98#p216798
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 8&idioma=0
Rodalies finalitza la remodelació del primer dels 14 trens que es destinaran a la línia Barcelona-Puigcerdà
Entrarà en servei a l’R3 a finals d’abril i es preveu que Renfe lliuri la resta de trens de manera progressiva a raó d’una unitat al mes
Els combois disposaran de seients més confortables pel servei de trens Regionals, amb espais específics per transportar bicicletes i esquís
El secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, i el president de Renfe, Julio Gómez-Pomar, juntament amb els alcaldes de Puigcerdà i Ripoll i els presidents dels consells comarcals de la Cerdanya i el Ripollès visiten aquesta tarda els tallers Renfe Integria de Vilanova i la Geltrú on s’està duent a terme la remodelació de les unitats 447.
A finals d’abril entrarà en servei el primer tren de Rodalies remodelat per circular a la línia R3 entre Barcelona i Puigcerdà.
Aquesta millora de l’interiorisme suposa la modernització i adaptació dels trens a les necessitats de la línia, millorant l’ergonomia dels seients i la capacitat d’elements com portabicicletes i portaesquís. Els treballs formen part del programa de remodelació que va impulsar el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat l’any 2011 i que preveu reformar catorze trens de la línia R3 per dotar-los d’un major nivell de confort.
Aquest programa, pactat amb Renfe en el marc de l’Òrgan mixt de coordinació i control, preveu una inversió de 3,2 milions d’euros, aportats per la Generalitat. La remodelació interna de les 14 unitats adscrites a la R3 va ser contractada per Renfe al llarg de l’any passat i es preveu que els trens entrin en servei de manera progressiva a un ritme d’una unitat mensual aproximadament.
Renovació integral
Els trens, que disposaran de 190 seients cadascun, corresponen als combois de la sèrie 447, que es renoven integrament en el seu interior amb un disseny més modern i amb la substitució dels seients per uns de més confortables. S’han creat, a més, un total de 4 zones per la ubicació de bicicletes i esquís de manera combinada, amb armaris dissenyats específicament per aquest ús, que permeten la correcta sujecció d’aquests elements.
Específicament, i a banda de la incorporació de la imatge de marca de Rodalies de Catalunya establerta per la Generalitat, la remodelació de les 14 unitats contempla:
La substitució dels seients convencionals per butaques ergonòmiques tipus Ecotren, modificant el terra dels vehicles i implantant suports i ancoratges a la mida
La ubicació de portabicicletes i portaesquís a cada cotxe per donar resposta als usos de temporada de la línia
Dotació de noves papereres i mampares
Implantació de lluminàries de leds a les zones de plataforma adjacents a les portes per tal de millorar la il·luminació interior dels vehicles
Modificació de la pintura interior dels cotxes per harmonitzar el seu ambient
Fotografies a http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 3098e1.pdf
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 8&idioma=0
Rodalies finalitza la remodelació del primer dels 14 trens que es destinaran a la línia Barcelona-Puigcerdà
Entrarà en servei a l’R3 a finals d’abril i es preveu que Renfe lliuri la resta de trens de manera progressiva a raó d’una unitat al mes
Els combois disposaran de seients més confortables pel servei de trens Regionals, amb espais específics per transportar bicicletes i esquís
El secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, i el president de Renfe, Julio Gómez-Pomar, juntament amb els alcaldes de Puigcerdà i Ripoll i els presidents dels consells comarcals de la Cerdanya i el Ripollès visiten aquesta tarda els tallers Renfe Integria de Vilanova i la Geltrú on s’està duent a terme la remodelació de les unitats 447.
A finals d’abril entrarà en servei el primer tren de Rodalies remodelat per circular a la línia R3 entre Barcelona i Puigcerdà.
Aquesta millora de l’interiorisme suposa la modernització i adaptació dels trens a les necessitats de la línia, millorant l’ergonomia dels seients i la capacitat d’elements com portabicicletes i portaesquís. Els treballs formen part del programa de remodelació que va impulsar el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat l’any 2011 i que preveu reformar catorze trens de la línia R3 per dotar-los d’un major nivell de confort.
Aquest programa, pactat amb Renfe en el marc de l’Òrgan mixt de coordinació i control, preveu una inversió de 3,2 milions d’euros, aportats per la Generalitat. La remodelació interna de les 14 unitats adscrites a la R3 va ser contractada per Renfe al llarg de l’any passat i es preveu que els trens entrin en servei de manera progressiva a un ritme d’una unitat mensual aproximadament.
Renovació integral
Els trens, que disposaran de 190 seients cadascun, corresponen als combois de la sèrie 447, que es renoven integrament en el seu interior amb un disseny més modern i amb la substitució dels seients per uns de més confortables. S’han creat, a més, un total de 4 zones per la ubicació de bicicletes i esquís de manera combinada, amb armaris dissenyats específicament per aquest ús, que permeten la correcta sujecció d’aquests elements.
Específicament, i a banda de la incorporació de la imatge de marca de Rodalies de Catalunya establerta per la Generalitat, la remodelació de les 14 unitats contempla:
La substitució dels seients convencionals per butaques ergonòmiques tipus Ecotren, modificant el terra dels vehicles i implantant suports i ancoratges a la mida
La ubicació de portabicicletes i portaesquís a cada cotxe per donar resposta als usos de temporada de la línia
Dotació de noves papereres i mampares
Implantació de lluminàries de leds a les zones de plataforma adjacents a les portes per tal de millorar la il·luminació interior dels vehicles
Modificació de la pintura interior dels cotxes per harmonitzar el seu ambient
Fotografies a http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... 3098e1.pdf