Els autobusos ACLO de Tramvies de Barcelona
Posted: Wednesday 03/04/2013 12:14
Extens article amb moltes fotografies a http://notesdetransportpublic.blogspot. ... lo-de.html
Els autobusos Aclo de Tranvías de Barcelona
El 1947 Tranvías de Barcelona va prendre la decissió de modernitzar i ampliar la seva flota d'autobusos. Va comprar a Anglaterra una partida de 100 xassissos a la firma AEC. En aquelles dates, la firma anglesa AEC estava en litigis amb l'alemanya AEG per la semblança de les sigles. Per aquest motiu, la fàbrica britànica va decidir que tots els autobusos i camions destinats a l'exportació a països de parla hispana s'anomenessin per la marca Aclo.
La Sociedad Financiera Industrias y Transportes importà els primers 25 xassissos del model Regent III, que van arribar a Barcelona entre juny i setembre de 1947. Una nova entrega posterior completaria les 50 primeres unitats.
El muntatge de les carrosseries es va fer als tallers Carde y Escoriaza de Saragossa. Es va construir un prototipus de dos pisos, que va ser entregat a Tranvías de Barcelona el 1948. Després de les proves oportunes, el prototip numerat 401 va ser posat en servei a la línia L, que en aquelles dates feia servei entre Núñez de Arce (El Putxet) i l'avinguda de la Catedral.
La resta, a l'enllaç
Els autobusos Aclo de Tranvías de Barcelona
El 1947 Tranvías de Barcelona va prendre la decissió de modernitzar i ampliar la seva flota d'autobusos. Va comprar a Anglaterra una partida de 100 xassissos a la firma AEC. En aquelles dates, la firma anglesa AEC estava en litigis amb l'alemanya AEG per la semblança de les sigles. Per aquest motiu, la fàbrica britànica va decidir que tots els autobusos i camions destinats a l'exportació a països de parla hispana s'anomenessin per la marca Aclo.
La Sociedad Financiera Industrias y Transportes importà els primers 25 xassissos del model Regent III, que van arribar a Barcelona entre juny i setembre de 1947. Una nova entrega posterior completaria les 50 primeres unitats.
El muntatge de les carrosseries es va fer als tallers Carde y Escoriaza de Saragossa. Es va construir un prototipus de dos pisos, que va ser entregat a Tranvías de Barcelona el 1948. Després de les proves oportunes, el prototip numerat 401 va ser posat en servei a la línia L, que en aquelles dates feia servei entre Núñez de Arce (El Putxet) i l'avinguda de la Catedral.
La resta, a l'enllaç