Política ferroviària en general
Posted: Friday 05/04/2013 20:55
Hola, trasllado aquí el següent missatge provinent del fil http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 60#p217260, perquè era off topic i no he sabut trobar on posar-lo. No sé com fer-ho però aquí va la còpia.
Crec que el Parlament hauria de declarar les platges de vies com a infraestructura d'interès públic prioritari i prohibir per llei les requalificacions urbanístiques de sòls destinats a sistemes ferroviaris. Estaria bé que per llei s'obligués a tots els municipis a partir d'una determinada població que incloguéssin ara mateix en el seu planejament una reserva de sòl ferroviari passant, d'acord amb el planejament supramunicipal. Un tant per cent obligatori de reserva ferroviària a l'aire lliure, soterrable tan sols en cas de quadruplicació de la capacitat. El ferrocarril no es toca si no és per ampliar-lo. Per llei. Els municipis que demanin ferrocarril han d'haver fet la seva part dels deures. Les estacions consistiran essencialment en platges de vies, andanes, marquesines de protecció i bona accessibilitat, en cap cas un edifici faraònic o desproporcionat serà permès amb diner públic. Aquells municipis on no tingui sentit plantejar fer-hi arribar el tren hauran de compensar això amb reserva de sòl per a transport públic alternatiu que els uneixi a un nucli ferroviari proper, reserva de sòl que estarà en proporció a la seva població, aïllament geogràfic, etc. Estacions d'autobusos a tot arreu, encara que siguin la mínima expressió: una marquesina, una pantalla, una persona resident contractada obligatòriament per oferir un bon servei, etc. Podrien ser treballs socials temporals rotatoris —remunerats, evidentment— entre la població, per tal de fomentar l'educació en la importància del transport públic, de manera que l'obtenció, el manteniment i la potenciació del mínim transport públic legalment exigible fos tot plegat quelcom que surt i és propietat dels usuaris més freqüents, dels que en fan un ús habitual.
Potser no podem comptar amb una quantitat important de polítics dels que ara tenim, pero jo confio en els que tindrem. Algú de vosaltres s'hi anima?
O potser directament hem de fitxar tècnics del nord, gent amb tradició que crein escola. Segurament tot això ja està inventat i només ens caldria copiar de fora, amb humilitat i sense fardar de tenir el millor nosequè d'Europa, que no cal.
Salut!
Crec que el Parlament hauria de declarar les platges de vies com a infraestructura d'interès públic prioritari i prohibir per llei les requalificacions urbanístiques de sòls destinats a sistemes ferroviaris. Estaria bé que per llei s'obligués a tots els municipis a partir d'una determinada població que incloguéssin ara mateix en el seu planejament una reserva de sòl ferroviari passant, d'acord amb el planejament supramunicipal. Un tant per cent obligatori de reserva ferroviària a l'aire lliure, soterrable tan sols en cas de quadruplicació de la capacitat. El ferrocarril no es toca si no és per ampliar-lo. Per llei. Els municipis que demanin ferrocarril han d'haver fet la seva part dels deures. Les estacions consistiran essencialment en platges de vies, andanes, marquesines de protecció i bona accessibilitat, en cap cas un edifici faraònic o desproporcionat serà permès amb diner públic. Aquells municipis on no tingui sentit plantejar fer-hi arribar el tren hauran de compensar això amb reserva de sòl per a transport públic alternatiu que els uneixi a un nucli ferroviari proper, reserva de sòl que estarà en proporció a la seva població, aïllament geogràfic, etc. Estacions d'autobusos a tot arreu, encara que siguin la mínima expressió: una marquesina, una pantalla, una persona resident contractada obligatòriament per oferir un bon servei, etc. Podrien ser treballs socials temporals rotatoris —remunerats, evidentment— entre la població, per tal de fomentar l'educació en la importància del transport públic, de manera que l'obtenció, el manteniment i la potenciació del mínim transport públic legalment exigible fos tot plegat quelcom que surt i és propietat dels usuaris més freqüents, dels que en fan un ús habitual.
Potser no podem comptar amb una quantitat important de polítics dels que ara tenim, pero jo confio en els que tindrem. Algú de vosaltres s'hi anima?
O potser directament hem de fitxar tècnics del nord, gent amb tradició que crein escola. Segurament tot això ja està inventat i només ens caldria copiar de fora, amb humilitat i sense fardar de tenir el millor nosequè d'Europa, que no cal.
Salut!