Page 1 of 1

Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Posted: Monday 10/06/2013 15:01
by metring
http://www.cecot.org/Home/Activitat/Age ... NdqH0rDm-o

Presentació del projecte: Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Convoca
Cecot
Data
11/06/2013 - 11/06/2013
Hora
12:00 h - 13:00 h
Lloc
Aula Magna de la Cecot - c. Sant Pau, 6 (08221 Terrassa)

L’estudi “El Vallès, motor productiu de Catalunya” promogut per FEMVallès i elaborat per Joaquim Solà, Montserrat Termes i Xavier Sàez, professors de la Facultat d’Econòmiques de la Universitat de Barcelona, analitza la importància econòmica del Vallès en el context metropolità i català, i posa èmfasi en aspectes com l’estructura industrial, la composició sectorial, la tipologia empresarial, els principals establiments i empreses, la capacitat exportadora i les infraestructures cientificotècniques de suport a l’activitat productiva. Tot això evidencia la importància del Vallès com a motor industrial del país i revela la necessitat de millorar el seu dinamisme amb polítiques públiques de suport per garantir el futur industrial català.

La plataforma FEMVallès presentarà en un acte el proper 11 de juny, l’estudi “El Vallès, motor productiu de Catalunya” així com el projecte de millora de la mobilitat, derivat de l’estudi, Vallès 20x2020: vint noves estacions de tren l’any 2020.

inscriu-te

Programa

11:45 h
Recepció de convidats i acreditacions. Aula Magna
12:00 h
Benvinguda a l’acte a càrrec del Sr. Antoni Abad, president de la plataforma FEMVallès. Aula Magna
12:03 h
Passi de diapositives de context. Aula Magna
12:08 h
Introducció de l’acte per part del Sr. Antoni Abad, president de FEMVallès. Aula Magna
12:10 h
Conclusions de l'informe “El Vallès, motor productiu de Catalunya” de J. Solà, M. Termes i X. Sàez, professors de la Facultat d’Econòmiques de la UB. Aula Magna
12:35 h
Presentació de la proposta Vallès 20x2020 i conclusions de la proposta a càrrec de: Sr. Manel Larrosa, arquitecte i membre de Via Vallès. Aula Magna
12:45 h
Intervenció del Sr. Antoni Abad, president de la plataforma FEMVallès. Aula Magna
12:50 h
Torn obert de preguntes i debat amb assistents. Aula Magna
13:00 h
Fi de l’acte Aula Magna

Vint, on?

Posted: Monday 10/06/2013 16:32
by Guigui
Atès que les ampliacions d'FGC a Terrassa i Sabadell no sumen vint estacions, molt em temo que volen farcir l'R4 de més estacions, convertint la línia en un tramvia. Si es pogués compatibilitzar aquest servei amb un de rodalia i regionals, d'acord, però tal com està el pati (diners i mentalitat disponibles), no deu anar per aquí la cosa, desgraciadament.

I per al 2020, m'ofereixo personalment per girar les truites que somiïn, no fos cas que se'ls socarrimessin.

Re: Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Posted: Monday 10/06/2013 17:50
by gatvell
Ja es veurà, doncs poer moltes millores que es vulguin fer, calen diners per poder-les dur a terme i ara d'això n'hi ha poc i amagat.

Re: Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Posted: Monday 10/06/2013 18:29
by alf_
gatvell wrote:Ja es veurà, doncs poer moltes millores que es vulguin fer, calen diners per poder-les dur a terme i ara d'això n'hi ha poc i amagat.
No, si lo triste es que aún con la situación se gasta en cosas bastante más estúpidas que ampliaciones de trenes suburbanos. Podríamos empezar cobrando peajes públicos en todas las autovías y con esto financiar la ampliación del transporte público, se ha dicho un trillón de veces, pero la política se opone por la impopularidad de la medida y su coste electoral, fantástico.

Una mejora del transporte público a gran escala y con mucho rendimiento (es decir una inversión bien aprovechada y no absurdos soterramientos) sería una muy buena inversión en este momento: A corto plazo se crea un tanto de empleo en la obra, y a medio plazo un poco de empleo en operación y mantenimiento, todo esto siendo empleos creados con dinero público, una inyección hacia economías domésticas.
A medio y largo plazo, estas nuevas ampliaciones del transporte serán un pilar básico para que ese territorio pueda ser más eficiente y crear riqueza, mover los trabajadores a su trabajo eficientemente, entrar y sacar materiales y revalorizar la zona a través de una mejora de la calidad de vida. Además a largo plazo también genera un ahorro en las economías familiares por el descenso del uso del coche, con el consecuente aumento de otros consumos.

Re: Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Posted: Monday 10/06/2013 21:35
by gatvell
Et dono la raó, Alf, però falten els diners...

Re: Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Posted: Tuesday 11/06/2013 1:07
by França451
gatvell wrote:Et dono la raó, Alf, però falten els diners...

y volvemos a lo mismo, gatvell. Lo dice Alf, y lo digo yo y lo dicen muchos más: falta dinero porque los políticos se empeñan en gastarlo en cosas absurdas, sin sentido y que benefician a cuatro, no al grueso de la comunidad.

Re: Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Posted: Tuesday 11/06/2013 12:17
by gatvell
França451 tens raó, però ara per ara poc es podrà fer. De fet sorprén que es poguin dur a terme les obres d'FGC a Terrassa i Sabadell. Millor això que res.
Però mentre hi hagi gent que lluiti pel corredor central (per pànic a una independencia de Catalunya en un cas hipotetic final absurd) i no pel que cal, corredor del mediterrani com tothom diu, anirem així.

Re: Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Posted: Tuesday 11/06/2013 13:32
by Ecomobisostrans
Com a entitat adherida a la plataforma FEMVallès, volem convidar-te a la presentació del projecte Vallès 20x2020 que pretén aconseguir un Vallès estructurat des de l’optimització de les infraestructures i, en conseqüència, millorar la mobilitat de les persones que hi viuen, hi treballen o hi estudien.

L’adscripció de la xarxa de ferrocarrils del Vallès a dues administracions diferents, ha comportat que les línies de la Generalitat i les de Govern Central hagin funcionat de manera independent, tot restant potencialitat i eficiència al conjunt de la xarxa. Per corregir aquesta anomalia històrica cal la construcció de quatre nous intercanviadors a la línia R8 que millorarà substancialment la interconnexió entre les ciutats del Vallès i el Baix Llobregat, superant l’actual estructura radial de la xarxa de rodalies de Barcelona.

Amb més d’un milió dos-cents trenta mil habitants, el Vallès assoleix més població que moltes comunitats autònomes. La seva base productiva forma la major concentració de l’Estat i aquesta és també una gran raó per a una articulació territorial que faci desaparèixer la condició de perifèria de Barcelona i poder esdevenir un territori de qualitat. El ferrocarril ofereix una de les principals opcions per a assolir aquest canvi i, a més, es pot fer molt camí amb inversions de petita dimensió.

Creiem que es tracta d’un projecte estratègic per al Vallès i que, de ben segur, serà del teu interès.

Antoni Abad
President de la Patronal Cecot

Image

http://www.cecot.org/docu/20130528_femvalles_cecot/

Re: Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Posted: Tuesday 11/06/2013 13:41
by Ecomobisostrans
Es a dir:

4 nous intercanviadors per la R8: Refer els 2 existents i fer els 2 nous que falten.
8 parades més a la R8 (a més dels intercanviadors)
4 parades més a la R4
5 parades més a la R3
2 parades més a la R2
1 parada més a la S2
3 parades més a la S1
(això suma més de 20, crec que algunes son reobertes com Llerona, potser no les compten)

De trams nous només hi ha: Viladecavalls-Martorell i Granollers-Mataró

Omplir de noves parades es estupendo si també hi ha semidirectes, com a quasi tota Europa, però sino es una bona tocada de nassos pels que fan trajectes llargs.

Re: Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Posted: Tuesday 11/06/2013 13:50
by alf_
Ecomobisostrans wrote:Es a dir:

4 nous intercanviadors per la R8: Refer els 2 existents i fer els 2 nous que falten.
8 parades més a la R8 (a més dels intercanviadors)
4 parades més a la R4
5 parades més a la R3
2 parades més a la R2
1 parada més a la S2
3 parades més a la S1
(això suma més de 20, crec que algunes son reobertes com Llerona, potser no les compten)

De trams nous només hi ha: Viladecavalls-Martorell i Granollers-Mataró

Omplir de noves parades es estupendo si també hi ha semidirectes, com a quasi tota Europa, però sino es una bona tocada de nassos pels que fan trajectes llargs.
La R8 aguanta alguna que otra parada más sin problemas, pero 8 podría llegar a ser bastante... Idem R3 y R4, a esta última le urgen semidirectos ya ahora.
En Terrassa, por ejemplo, el otro día me cruzó la cabeza justamente que se podría meter unas cuantas paradas entre Rubí y Terrassa y a cambio que los S1 dejen de parar entre Rubí y Terrassa. Luego pones un S11 que haga Rubí-Terrassa parando en los apeaderos.
Sea como sea, es un tema sensisble, porque el tren ahora mismo tiene el problema de que ya tarda bastante en hacer el trayecto. No lo harán más atractivo tardando todavía más...

Inviable sense quadruplicacions

Posted: Tuesday 11/06/2013 14:46
by Guigui
La proposta com a tal és molt bona per a apropar el transport públic a la gent, però per això, és inevitable quadruplicar les línies d'Adif entre Barcelona per una banda i Terrassa i Granollers per l'altra i duplicar la via única de l'R3 pel cap baix fins a Canovelles. I, ja que estem parlant del tema, quadruplicar també fins a Mataró, Martorell i Castelldefels.

Tots sabem què significa això. Però fer més parades per convertir tota la xarxa de rodalia en serveis S d'FGC és inassumible per a la immensa majoria dels usuaris actuals.

Re: Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Posted: Tuesday 11/06/2013 15:25
by gatvell
Pel gràfic sembla més un conjunt de propostes per a millorar la connectivitat dels dos Vallès amb el seu entorn immediat, que no pas, la millora de la xarxa general.

Re: Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Posted: Tuesday 11/06/2013 15:47
by alf_
gatvell wrote:Pel gràfic sembla més un conjunt de propostes per a millorar la connectivitat dels dos Vallès amb el seu entorn immediat, que no pas, la millora de la xarxa general.
Pero lo uno no tiene que excluir lo otro... por eso se inventó la operación a vía cuadruple, que es lo que hace falta en el Vallès para que las líneas de Renfe puedan soportar un tráfico tipo "metro" a la vez que tengan servicios más rápidos. No entiendo por que hay tanta obsesión en crear tanta diferenciación entre los transportes. En una cosa que acierta claramente el planteamiento de esa propuesta es que al considerar las diferentes líneas de tren por ellas mismas y no en su conjunto como red no se esta teniendo una visión global del asunto - sin embargo tampoco se puede mirar el transporte en el Vallès sin tener en cuenta que forma parte de una región metropolitana muy grande, y que debería estar bien conectada entre sí, y no cada comarca tener su propia red de transporte. No se puede esperar que las líneas de tren de cercanías sean esencialmente Metros, porque lo que ocurre entonces es lo que nos encontramos en la Llobregat-Anoia, que como línea de Rodalies propiamente es un desastre desde que ya no hay semidirectos de verdad. El pensamiento debería de ir un poco más lejos de plantear "más estaciones" o "más líneas", y proponer mejores servicios que puedan cumplir con las necesidades.

Re: Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Posted: Tuesday 11/06/2013 17:26
by gatvell
Bé Alf, m'he quedat curt en el meu comentari. I tu has afegit el que calia.
jo em referia a que semblava que es mirava localment, com si jo digués que els trens de Manresa haurien de ser directes fins a Barcelona (somiar és gratuït).
Però també és cert tot el que dius.

Re: Vallès 20x2020, Vint noves estacions de tren l’any 2020

Posted: Tuesday 11/06/2013 18:15
by metring
http://www.lavanguardia.com/local/terra ... arias.html

El Vallès quiere contar con 20 nuevas estaciones ferrovarias en 2020

FEM Vallès propone estructurar la comarca en cuatro grandes nudos

Terrassa - Vallès | 11/06/2013 - 17:52h


Terrassa. (EFE).- La plataforma FEM Vallès ha presentado hoy un proyecto para optimizar las líneas ferroviarias que existen en la comarca y para contar con una red que sume 20 nuevas estaciones en el año 2020.

La plataforma ha hecho público el documento "Vallès 20x2020" en un acto en la sede de la patronal Cecot, en Terrassa, donde ha expresado su intención de dotar de una buena red comunicada de transporte público ferroviario al millón y medio de habitantes de este área.

El colectivo sostiene que el Vallès es la primera concentración industrial del país y que genera el 25,6% del valor añadido bruto industrial catalán, de acuerdo con los datos revelados en el informe "El Vallès, motor productivo de Catalunya".

Para garantizar la correcta movilidad de sus habitantes, el colectivo propone plantear la formación completa de cuatro grandes nudos ferroviarios con posibilidades de estaciones de enlace, conexiones con autobús y aparcamiento, así como la creación de nuevas estaciones, completando la red entre Martorell y Granollers pasando por Mollet.

"Un Vallès estructurado demanda en las líneas de ferrocarril una red de la misma potencia que hoy nos ofrece la autopista AP7", ha señalado el presidente de Cecot y FEM Vallès, Antoni Abad, que recuerda que actualmente existen casos como el de Sant Cugat del Vallès, donde la estación de Renfe y la de Volpelleres de Ferrocarrils de la Generalitat se encuentran a 700 metros de distancia.

El colectivo asegura haber sido muy consciente de la realidad económica y de la dificultad que supone realizar inversiones, por lo que propone una red en la que se creen cuatro nuevos intercambiadores, dos en Sant Cugat, otro en Cerdanyola y otro más en Santa Perpètua de Mogoda, y que se creen nuevas estaciones hasta llegar a un total de 20 nuevas paradas.