Vídeos de trens pel carrer
Posted: Tuesday 25/06/2013 23:19
Obro aquest fil per posar vídeos de passos a nivell curiosos i trens pel carrer d'arreu del món, Comencem:
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Arreu del món? No! Hi ha un llogaret irreductible que resisteix, ara i sempre, l'invasor.wefer wrote:i trens pel carrer d'arreu del món
El clàxon d'aquests trens és com a mínim estranywefer wrote: Apugeu el volum els altaveus :
El tren del ciment a su paso por la Pobla de Lillet?davida wrote:A Catalunya hi ha un poble que pels seus carrer circula un tren. Ni es un tranvia ni te catenaria. Wefer, tu hi has estat amb mi.
Exactealf_ wrote:El tren del ciment a su paso por la Pobla de Lillet?davida wrote:A Catalunya hi ha un poble que pels seus carrer circula un tren. Ni es un tranvia ni te catenaria. Wefer, tu hi has estat amb mi.
Permeteu-me que discrepi una mica i faci un Off-Topic en tota regla.sagrering wrote:si. yo creo que otro no hay. circula por la pobla de lillet. Teneis algun video para colgarlo ?? y aparte hay un trozo de camino hasta los jardines artigues que comparten la misma carretera tambien
http://www.youtube.com/watch?v=0UOwHxf9F6ssagrering wrote:si. yo creo que otro no hay. circula por la pobla de lillet. Teneis algun video para colgarlo ?? y aparte hay un trozo de camino hasta los jardines artigues que comparten la misma carretera tambien
Sorprenent que en aquest vídeo el tren en té prou amb un toc de xiulet i en canvi en els vídeos provinents dels EUA els trens no paren de tocar el potentíssim "clàxon" que deu tenir fregits als veïns.Platanito wrote:¡Pero bueno! ¿Es que nadie pensaba poner éste?
https://www.youtube.com/watch?v=w285mLXrx9s
Debería haber colgado el que grabé yo desde dentro del tren hace tres años, pero no lo tengo a mano...
Respecte a l'antiga linia, fa temps vaig trobar aquesta web: http://lapobla.iguadix.es/ té molta informació, ho recomano.genissimon wrote:Permeteu-me que discrepi una mica i faci un Off-Topic en tota regla.sagrering wrote:si. yo creo que otro no hay. circula por la pobla de lillet. Teneis algun video para colgarlo ?? y aparte hay un trozo de camino hasta los jardines artigues que comparten la misma carretera tambien
Quan es va construir la fàbrica de ciment del Clot del Moro es va haver de construir els accessos. En principi fou una carretera particular, però ja se li van donar característiques de traçat ferroviari tant pel que fa als pendents com als radis de corba. Poc després de començar la construcció de la fàbrica hom s'adonà que el pas del locomòbil per les carreteres públiques i la seva poca capacitat de transport no satisfeia les necessitats de la fàbrica. A més se li va anul"lar el permís per a circular per les carreteres amb el pretext que les feia malbé. Així, ASLAND sol·licità i obtingué la concessió d'un ferrocarril secundari de Castellar de n'Hug (el Clot del Moro) a Guardiola on enllaçaria amb la CGFC. És important ressaltar que ASLAND podia haver demanat una concessió per a un ferrocarril industrial i, en canvi, sol·licità la d'un ferrocarril de servei públic.
Així doncs, el «camí» o la «carretera» fins als jardins Artigas en realitat era l'antiga carretera particular d'accés a la fàbrica ASLAND que durant molts anys (uns 60) serví d'explanació al carrilet de La Pobla.
Un locomòbil és un curiós enginy a vapor amb aspecte meitat locomotora meitat piconadora que arrossega uns vagons per a la càrrega. És un tren de carretera amb tracció vapor. Una cosa així: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Tract ... on_lad.jpg
Salut !!
No es del todo correcto: en EE.UU. muchos pueblos, sobre todo los más grandecitos, que tienen una vía de tren en alguna avenida, les molesta y piden que se hagan baipases (soterramientos no porque rara vez pasan trenes de viajeros por esas vías y más rara vez paran). En Michigan City, donde famosamente la South Shore line pasa por el medio del pueblo el plan a medio plazo es de elevar el tren y duplicar la vía.WMD626 wrote:El tren només xiula un cop, és veritat, però la que no para de sonar és la campaneta,que Déu n'hi do!!!. De tota manera, el que és important és que ni a Suïssa ni als EE UU a ningú no se li ocorrerà demanar el soterrament del tren...
Lo que pasa en los pueblos es que las líneas férreas son de empresas privadas y siempre lo han sido, mientras que aquí y en muchísimos países los ferrocarriles fueron en algun momento nacionalizados. Por tanto la vía le pertenece a la empresa, y tiene ahí su derecho de vía desde hace quiensabecuantos años, lo que muchas veces los americanos denominan grandfather clause o cláusula del abuelo, básicamente es decir que el tren estaba ahí primero y si no le gusta al ayuntamiento que pasen la calle por otra parte. Una razón por la que a veces sí hacen caso a esas demandas es por la limitación de velocidad que suponen los pueblos, a veces de 16km/h. El hecho de que el ferrocarril desde siempre sea una empresa privado hace que sea completamente lógico que si hay una vía, hay una vía y te aguantas, al igual que si hay una casa no vas a quitarla a menos que la expropies.The single track running in the middle of the streets since 1908 would be paved over and replaced with double tracks that would run mostly beside the streets on an elevated and landscaped line following the existing route except for a straightening of a sharp curve.