Pla Mobilitat Urbana BCN 2013-2018
Posted: Wednesday 03/07/2013 10:09
M'estranya que no hi hagi un fil dedicat a això, i ja es parla de la segona fase
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/07/ ... 2013-2018/
Barcelona presenta la segona fase del Pla de mobilitat urbana 2013-2018
Actualitzat el 02.07.2013 a les 22:21 Eduard Colldecarrera
L'Ajuntament ha presentat les línies mestres de com vol que sigui la mobilitat de la ciutat l'any 2018 a la sessió plenària del Pacte per la Mobilitat. L'informe s'ha elaborat després d'atendre un total de 108 propostes de 21 associacions i entitats barcelonines.
El govern municipal ha definit els objectius estratègics per aconseguir una mobilitat segura, sostenible, equitativa i eficient, amb el vianant com a prioritat a l’hora d’actuar. Entre les actuacions a favor dels qui van a peu, es vol incrementar l’espai viari, fer-lo més segur, promoure els camins escolars i definir una xarxa d’intineraris pròpia. De fet, la intenció és incrementar el nombre de desplaçaments a peu del total que es registren, del 31,9% actual a un 35,4%.
La promoció de la bici elèctrica
Pel que fa a la bicicleta, la idea promocionar-ne l’ús, així com el de la bicicleta elèctrica. L’objectiu és ampliar i millorar els carrils bici i revisar les zones més sinistralitat. També es volen crear places d’aparcament més segures, millorar l’eficiència del Bicing i facilitar l’accés als transports públics. Les previsions apunten que es podrien doblar el nombre de desplaçaments que es fan sobre dues rodes a la ciutat, de l’1,5% actual a un 3%.
Millora en la connexió de busos
Si parlem del transport públic de Barcelona, els canvis arribaran principalment al servei d’autobusos. Es millorarà la xarxa d’autobusos, així com la sostenibilitat i la connexió amb les línies de proximitat i les interurbanes. També es potenciarà l’ús del carril bus-VAO i es fomentarà la nova tarifa de la T-Mobilitat que entrarà en vigor el 2014 i que s’usarà a l’àrea metropolitana. Del 39,9% de desplaçaments que es fan actualment en transport públic es vol arribar-ne al 43%.
Reducció del vehicle privat
Els conductors del vehicle privat també notaran canvis. El govern municipal vol reduir el nombre de vehicles privats que es mouen per la ciutat. L’Ajuntament gestionarà el trànsit amb criteris ambientals, actuarà sobre els punts més conflictius pel que fa a sinistralitat, promocionarà els vehicles eficients i fomentarà els sistemes per compartir-los. Es revisarà i millorarà, també, la gestió de l’estacionament en superfície i es revisarà el pla d’aparcaments municipals. Per a les motos, es promourà l’aparcament fora de la calçada i el subterrani. L’objectiu inicial és reduir els viatges en vehicle privat del 26,7% que es registra ara al 18,6%.
Un altre objectiu és la millora de la qualitat ambiental de Barcelona. En aquest sentit, s’ha de complir la directiva europea i reduir el soroll del trànsit rodat a la ciutat.
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/07/ ... 2013-2018/
Barcelona presenta la segona fase del Pla de mobilitat urbana 2013-2018
Actualitzat el 02.07.2013 a les 22:21 Eduard Colldecarrera
L'Ajuntament ha presentat les línies mestres de com vol que sigui la mobilitat de la ciutat l'any 2018 a la sessió plenària del Pacte per la Mobilitat. L'informe s'ha elaborat després d'atendre un total de 108 propostes de 21 associacions i entitats barcelonines.
El govern municipal ha definit els objectius estratègics per aconseguir una mobilitat segura, sostenible, equitativa i eficient, amb el vianant com a prioritat a l’hora d’actuar. Entre les actuacions a favor dels qui van a peu, es vol incrementar l’espai viari, fer-lo més segur, promoure els camins escolars i definir una xarxa d’intineraris pròpia. De fet, la intenció és incrementar el nombre de desplaçaments a peu del total que es registren, del 31,9% actual a un 35,4%.
La promoció de la bici elèctrica
Pel que fa a la bicicleta, la idea promocionar-ne l’ús, així com el de la bicicleta elèctrica. L’objectiu és ampliar i millorar els carrils bici i revisar les zones més sinistralitat. També es volen crear places d’aparcament més segures, millorar l’eficiència del Bicing i facilitar l’accés als transports públics. Les previsions apunten que es podrien doblar el nombre de desplaçaments que es fan sobre dues rodes a la ciutat, de l’1,5% actual a un 3%.
Millora en la connexió de busos
Si parlem del transport públic de Barcelona, els canvis arribaran principalment al servei d’autobusos. Es millorarà la xarxa d’autobusos, així com la sostenibilitat i la connexió amb les línies de proximitat i les interurbanes. També es potenciarà l’ús del carril bus-VAO i es fomentarà la nova tarifa de la T-Mobilitat que entrarà en vigor el 2014 i que s’usarà a l’àrea metropolitana. Del 39,9% de desplaçaments que es fan actualment en transport públic es vol arribar-ne al 43%.
Reducció del vehicle privat
Els conductors del vehicle privat també notaran canvis. El govern municipal vol reduir el nombre de vehicles privats que es mouen per la ciutat. L’Ajuntament gestionarà el trànsit amb criteris ambientals, actuarà sobre els punts més conflictius pel que fa a sinistralitat, promocionarà els vehicles eficients i fomentarà els sistemes per compartir-los. Es revisarà i millorarà, també, la gestió de l’estacionament en superfície i es revisarà el pla d’aparcaments municipals. Per a les motos, es promourà l’aparcament fora de la calçada i el subterrani. L’objectiu inicial és reduir els viatges en vehicle privat del 26,7% que es registra ara al 18,6%.
Un altre objectiu és la millora de la qualitat ambiental de Barcelona. En aquest sentit, s’ha de complir la directiva europea i reduir el soroll del trànsit rodat a la ciutat.