Bus urbà de Tàrrega
Posted: Monday 15/07/2013 13:22
L'Ajuntament de Tàrrega estalviarà 32.500 euros anuals amb la nova adjudicació del bus urbà, en servei a partir de l'1 d'agost
ALSA gestionarà el transport durant 5 anys amb un 27% menys de cost, mantenint rutes i horaris. Nou vehicle més petit.
La nova empresa adjudicatària del bus urbà municipal de Tàrrega, Alsa, començarà a operar a la capital de l’Urgell el proper 1 d’agost, prenent el relleu a l’actual concessionària, Ponent Bus. El traspàs de la gestió suposarà un estalvi de 32.500 euros anuals per al consistori ja que la nova licitació del servei s’ha resolt a favor d’Alsa per 86.000 euros anuals, un 27% menys del cost actual. El canvi de concessionària no alterarà les rutes ni els horaris si bé es posarà en circulació un nou vehicle de dimensions més reduïdes, fet que facilitarà la maniobrabilitat en alguns trams.
Vehicle més ecològic
També obeint a criteris d’eficiència energètica, el nou transport és més respectuós amb el medi ambient i genera menys emissions contaminants, a més de reduir el consum de combustible. L’import de l’adjudicació també contempla de continuar amb el trajecte especial diari que facilita l’arribada dels usuaris al Centre d'Assistència Primària (CAP) a l’hora de les analítiques, a les 8 del matí. Alsa preveu tanmateix mantenir l’actual plantilla de conductors. L’adjudicació tindrà una vigència de cinc anys, prorrogables. Alsa ja explotà el bus urbà municipal de Tàrrega entre els anys 2002 i 2007, llavors com a Alsina Graells.
Noves fórmules més econòmiques
Malgrat la rebaixa del cost, el bus continuarà generant un dèficit de 74.000 euros anuals (actualment és de 106.500 euros anuals). El regidor de Governació, Carles Pascual, assevera que “Tàrrega ha de mantenir aquest servei perquè és útil i necessari si bé ara l’hem redimensionat per reduir-ne el dèficit”. Al mateix temps “treballem per cercar més fórmules com la possibilitat d’inserir publicitat al vehicle”, afegeix Pascual.
650 usuaris amb targetes multiviatge, les quals s’hauran de bescanviar
Les actuals targetes multiviatge que permeten utilitzar el bus amb tarifes reduïdes són vàlides fins al divendres 13 de setembre. Tot i això, a partir del dilluns 29 de juliol, els usuaris titulars de targeta ja podran bescanviar-la gratuïtament per la nova a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, a la Casa Consistorial. Fent ús de les targetes, el preu del viatge per a les persones majors de 65 anys o amb discapacitat oscil·la entre 0,30 i 0,23 euros. Per a la resta, entre 0,60 i 0,46 euros. El nombre de targetes expeses actualment ascendeix a prop de 650. Val a dir que un bitllet senzill costa 1 euro i que el servei és gratuït per als infants menors de 4 anys.
Vertebrar tots els barris del nucli urbà
Aquest transport de viatgers circula per una ruta que suma 9,5 quilòmetres vertebrant tots els barris del nucli urbà. En total, s'atura a una trentena de parades amb 11 freqüències de pas durant la jornada, de 8 h. a 13:30 h. (sortida des de la parada del Sol Ixent cada hora en punt) i de 14:30 h. a 19:30 h. (sortida des de la parada del Sol Ixent al minut 30 de cada hora), de dilluns a divendres. Pel que fa al trajecte especial de matí per anar al CAP, l'itinerari s'inicia a les 7:30 h. al barri del Sol Ixent i finalitza 25 minuts després davant la porta del centre sanitari, realitzant un total de 20 parades.
http://www.tarrega.cat/noticies.html?id=875
ALSA gestionarà el transport durant 5 anys amb un 27% menys de cost, mantenint rutes i horaris. Nou vehicle més petit.
La nova empresa adjudicatària del bus urbà municipal de Tàrrega, Alsa, començarà a operar a la capital de l’Urgell el proper 1 d’agost, prenent el relleu a l’actual concessionària, Ponent Bus. El traspàs de la gestió suposarà un estalvi de 32.500 euros anuals per al consistori ja que la nova licitació del servei s’ha resolt a favor d’Alsa per 86.000 euros anuals, un 27% menys del cost actual. El canvi de concessionària no alterarà les rutes ni els horaris si bé es posarà en circulació un nou vehicle de dimensions més reduïdes, fet que facilitarà la maniobrabilitat en alguns trams.
Vehicle més ecològic
També obeint a criteris d’eficiència energètica, el nou transport és més respectuós amb el medi ambient i genera menys emissions contaminants, a més de reduir el consum de combustible. L’import de l’adjudicació també contempla de continuar amb el trajecte especial diari que facilita l’arribada dels usuaris al Centre d'Assistència Primària (CAP) a l’hora de les analítiques, a les 8 del matí. Alsa preveu tanmateix mantenir l’actual plantilla de conductors. L’adjudicació tindrà una vigència de cinc anys, prorrogables. Alsa ja explotà el bus urbà municipal de Tàrrega entre els anys 2002 i 2007, llavors com a Alsina Graells.
Noves fórmules més econòmiques
Malgrat la rebaixa del cost, el bus continuarà generant un dèficit de 74.000 euros anuals (actualment és de 106.500 euros anuals). El regidor de Governació, Carles Pascual, assevera que “Tàrrega ha de mantenir aquest servei perquè és útil i necessari si bé ara l’hem redimensionat per reduir-ne el dèficit”. Al mateix temps “treballem per cercar més fórmules com la possibilitat d’inserir publicitat al vehicle”, afegeix Pascual.
650 usuaris amb targetes multiviatge, les quals s’hauran de bescanviar
Les actuals targetes multiviatge que permeten utilitzar el bus amb tarifes reduïdes són vàlides fins al divendres 13 de setembre. Tot i això, a partir del dilluns 29 de juliol, els usuaris titulars de targeta ja podran bescanviar-la gratuïtament per la nova a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà, a la Casa Consistorial. Fent ús de les targetes, el preu del viatge per a les persones majors de 65 anys o amb discapacitat oscil·la entre 0,30 i 0,23 euros. Per a la resta, entre 0,60 i 0,46 euros. El nombre de targetes expeses actualment ascendeix a prop de 650. Val a dir que un bitllet senzill costa 1 euro i que el servei és gratuït per als infants menors de 4 anys.
Vertebrar tots els barris del nucli urbà
Aquest transport de viatgers circula per una ruta que suma 9,5 quilòmetres vertebrant tots els barris del nucli urbà. En total, s'atura a una trentena de parades amb 11 freqüències de pas durant la jornada, de 8 h. a 13:30 h. (sortida des de la parada del Sol Ixent cada hora en punt) i de 14:30 h. a 19:30 h. (sortida des de la parada del Sol Ixent al minut 30 de cada hora), de dilluns a divendres. Pel que fa al trajecte especial de matí per anar al CAP, l'itinerari s'inicia a les 7:30 h. al barri del Sol Ixent i finalitza 25 minuts després davant la porta del centre sanitari, realitzant un total de 20 parades.
http://www.tarrega.cat/noticies.html?id=875