Vilanova tindrà el primer FP dual en manteniment ferroviari
Posted: Monday 22/07/2013 14:45
L'institut Lluch i Rafecas tindrà el primer FP dual en manteniment ferroviari de l'estat
- L’objectiu és formar persones en el camp del manteniment ferroviari i millorar la qualificació professional del sector
http://www.eixdiari.cat/societat/doc/42 ... estat.html
El Departament d'Ensenyament ha signat un conveni amb Renfe-Operadora per impartir el primer cicle formatiu en modalitat dual en l’àmbit del manteniment ferroviari de tot l’estat espanyol. Es tracta del cicle formatiu de grau mitjà de manteniment de material rodant ferroviari que es realitzarà a partir del curs vinent a l’Institut Francesc Xavier Lluch i Rafecas de Vilanova i la Geltrú. L’objectiu és formar persones en el camp professional del manteniment ferroviari i millorar la qualificació professional del sector.
L’acord l’han signat aquest matí la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, i el president de l’empresa, Julio Gómez-Pomar, a la seu del Departament d’Ensenyament. La titular d’Ensenyament ha destacat que “és una formació pionera, que tindrà part de la formació en les instal·lacions de l’empresa” i que “és un pas en una àrea que no teníem formalitzada i permetrà tenir millors professionals en aquest camp”. El president de Renfe, per la seva banda, ha subratllat que “és el primer conveni que obre el camí” i que “tant de bo que aquest camí obri la porta a persones que tinguin una alta qualificació i puguin treballar a Renfe o a altres tallers”.
La consellera Rigau ha manifestat que “estem preocupats per l'atur juvenil i el canvi de mentalitat en l’FP”. En aquest sentit, ha afirmat que “estem vivint un canvi a Catalunya per la dignificació de l’FP”. Ha explicat que “divendres passat vam signar un conveni amb Seat i estem treballant per anar afegint sectors a l'oferta formativa i ho podem fer perquè els nostres centres estan disposats a dissenyar nous itineraris formatius”. Rigau ha dit que “hem avançat en la massa de graduació, faltava donar solidesa a la formació de base de l'ESO, fet que permetrà avançar de manera decidida en la postobligatòria”.
El director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Melcior Arcarons, ha explicat durant la signatura del conveni que l’acord conté “tres aspectes innovadors”: que l’ensenyament es durà a terme, a més de a l’institut, als tallers de Renfe a Vilanova; que és una formació de model dual pel qual Renfe es compromet a incorporar a 15 alumnes amb beca de formació; i que és innovador perquè és el “primer conveni en l’àmbit ferroviari”. La resta dels alumnes del grup de manteniment ferroviari seran acollits en altres empreses del sector. Arcarons també ha assenyalat que en breu s’obrirà la inscripció a aquest itinerari.
A través d’aquest conveni Renfe oferirà a l’alumnat cursar el cicle formatiu en modalitat dual a l’empresa mitjançant beques de formació, perquè els alumnes puguin compaginar els estudis amb formació pràctica. L’entitat pública també facilitarà la utilització de part de les seves instal·lacions a Vilanova i la Geltrú per impartir el cicle formatiu. Aquesta cessió inclourà espais, maquinària i equipaments específics, així com personal expert per a suport tècnic i assessorament.
L’acord també preveu el reconeixement acadèmic dels aprenentatges dels treballadors de Renfe-Operadora adquirits a través de l’experiència laboral i de la formació professional contínua rebuda a l’empresa. El Departament d'Ensenyament donarà suport a l’empresa i informarà i assessorarà les persones treballadores per orientar-les en aquest procediment. A més, el Departament facilitarà als treballadors l’accés als cicles formatius mitjançant la matriculació sencera, per mòduls o unitats formatives, perquè puguin obtenir la titulació o certificació corresponent.
L’alumnat que finalitzi la formació d'aquest itinerari formatiu obtindrà, a banda del títol de títol de tècnic en manteniment de material rodant ferroviari, un diploma del projecte formatiu desenvolupat. El conveni també inclou la possibilitat d’adequar periòdicament el contingut curricular del cicle formatiu a les necessitats de les operadores del sector.
- L’objectiu és formar persones en el camp del manteniment ferroviari i millorar la qualificació professional del sector
http://www.eixdiari.cat/societat/doc/42 ... estat.html
El Departament d'Ensenyament ha signat un conveni amb Renfe-Operadora per impartir el primer cicle formatiu en modalitat dual en l’àmbit del manteniment ferroviari de tot l’estat espanyol. Es tracta del cicle formatiu de grau mitjà de manteniment de material rodant ferroviari que es realitzarà a partir del curs vinent a l’Institut Francesc Xavier Lluch i Rafecas de Vilanova i la Geltrú. L’objectiu és formar persones en el camp professional del manteniment ferroviari i millorar la qualificació professional del sector.
L’acord l’han signat aquest matí la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, i el president de l’empresa, Julio Gómez-Pomar, a la seu del Departament d’Ensenyament. La titular d’Ensenyament ha destacat que “és una formació pionera, que tindrà part de la formació en les instal·lacions de l’empresa” i que “és un pas en una àrea que no teníem formalitzada i permetrà tenir millors professionals en aquest camp”. El president de Renfe, per la seva banda, ha subratllat que “és el primer conveni que obre el camí” i que “tant de bo que aquest camí obri la porta a persones que tinguin una alta qualificació i puguin treballar a Renfe o a altres tallers”.
La consellera Rigau ha manifestat que “estem preocupats per l'atur juvenil i el canvi de mentalitat en l’FP”. En aquest sentit, ha afirmat que “estem vivint un canvi a Catalunya per la dignificació de l’FP”. Ha explicat que “divendres passat vam signar un conveni amb Seat i estem treballant per anar afegint sectors a l'oferta formativa i ho podem fer perquè els nostres centres estan disposats a dissenyar nous itineraris formatius”. Rigau ha dit que “hem avançat en la massa de graduació, faltava donar solidesa a la formació de base de l'ESO, fet que permetrà avançar de manera decidida en la postobligatòria”.
El director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Melcior Arcarons, ha explicat durant la signatura del conveni que l’acord conté “tres aspectes innovadors”: que l’ensenyament es durà a terme, a més de a l’institut, als tallers de Renfe a Vilanova; que és una formació de model dual pel qual Renfe es compromet a incorporar a 15 alumnes amb beca de formació; i que és innovador perquè és el “primer conveni en l’àmbit ferroviari”. La resta dels alumnes del grup de manteniment ferroviari seran acollits en altres empreses del sector. Arcarons també ha assenyalat que en breu s’obrirà la inscripció a aquest itinerari.
A través d’aquest conveni Renfe oferirà a l’alumnat cursar el cicle formatiu en modalitat dual a l’empresa mitjançant beques de formació, perquè els alumnes puguin compaginar els estudis amb formació pràctica. L’entitat pública també facilitarà la utilització de part de les seves instal·lacions a Vilanova i la Geltrú per impartir el cicle formatiu. Aquesta cessió inclourà espais, maquinària i equipaments específics, així com personal expert per a suport tècnic i assessorament.
L’acord també preveu el reconeixement acadèmic dels aprenentatges dels treballadors de Renfe-Operadora adquirits a través de l’experiència laboral i de la formació professional contínua rebuda a l’empresa. El Departament d'Ensenyament donarà suport a l’empresa i informarà i assessorarà les persones treballadores per orientar-les en aquest procediment. A més, el Departament facilitarà als treballadors l’accés als cicles formatius mitjançant la matriculació sencera, per mòduls o unitats formatives, perquè puguin obtenir la titulació o certificació corresponent.
L’alumnat que finalitzi la formació d'aquest itinerari formatiu obtindrà, a banda del títol de títol de tècnic en manteniment de material rodant ferroviari, un diploma del projecte formatiu desenvolupat. El conveni també inclou la possibilitat d’adequar periòdicament el contingut curricular del cicle formatiu a les necessitats de les operadores del sector.