He pogut veure que a Tortosa, sortint de l'estació actual i travessant l'Ebre per l'antiga via (avui dia via verda), una vegada passat el riu i abans d'arribar a la bifurcació cap a Val de Zafán (nord) o València (sud) hi ha una gran esplanada amb topalls i un cobert que sembla per carregar gra ja que també existeix un gran edifici de magatzem.
Els voltants els ocupa un polígon industrial amb l'evocador nom de "Polígon de l'estació".
La situació és la que he marcat amb el quadre groc:
L'enllaç directe a Google maps: https://maps.google.es/?ll=40.812884,0. ... 4&t=h&z=16
I aquí unes fotos del lloc:
Algú té més informació d'aquesta estació? Si tenia algun edifici, número de vies, ús que se'n feia, etc. I si pot ser alguna foto de la mateixa en funcionament, fantàstic.
Tortosa mercaderies?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Tortosa mercaderies?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Tortosa mercaderies?
Doncs si, té tota la pinta d'una àrea per a descarregar el gra i bombar-ho (es diu així?) a les sitges. Si, Sitges bé de sitges...
Au, arqueologia ferroviaria ....
Au, arqueologia ferroviaria ....
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Tortosa mercaderies?
Efectivament, entre el pont de l'Ebre i la bifurcació del «sarmentero» o el FC de la Val de Zafán de Sant Carles de la Ràpita a Tortosa i La Puebla de Híjar (Teruel), hi havia l'estació de mercaderies.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
-
- N1
- Posts: 8
- Joined: Saturday 17/10/2009 13:54
Re: Tortosa mercaderies?
Pot ser que sigui la ubicació on s'estava construint la gran estació que havia de servir per fer el trasllat de mercaderies entre la línia de Saragossa i València i que surt citada en aquest article?
" Poc després, entre Ferreries i Roquetes, començaven unes obres d'elevació d'una gran esplanada per acollir l'estació d'enllaç i centre de distribució de mercaderies entre Barcelona, València i Saragossa. A l'estació de Tortosa hi havia dipòsit de màquines, alberg d'allotjament de personal, centre de comandament i, a més, base de manteniment de via i obres a un radi de molts quilòmetres, cosa que suposava una plantilla propera als dos-cents operaris, des de l'enginyer en cap, amb la seva oficina tècnica, fins als tallers amb paletes, fusters, electricistes, pintors o mecànics... L'estació de Tortosa no era el centre del món, privilegi que Dalí atribuí a l'estació de Perpinyà, però sí que ho era de l'antiga Corona d'Aragó. L'estació era plena de vida qualsevol hora del dia o de la nit; el bar i el restaurant no tancaven mai i sempre hi havia gent esperant les combinacions entre trens amb origen o destinació a Barcelona o cap al sud d'Espanya, la línia del Baix Aragó i Saragossa i la propera estació d'autobusos o el carrilet de la Cava. Tot es va començar a tòrcer l'any 1962 arran d'un informe del Banc Mundial sobre la xarxa ferroviària espanyola, en què recomanava concentrar les inversions en les grans línies i abandonar les obres que no fossin rendibles. La conseqüència immediata fou l'abandonament del projecte de la gran estació a Ferreries...,
Els topalls que dèies són els de la fàbrica de pinsos que hi ha al costat; per aquest araó fins al 2003-2004 encara creuaven el pont sobre el riu ebre alguns (pocs) trens de mercaderies, i fins al 2010 el semàfor d'entrada a Tortosa (procedent de València) estava encès, però la fàbrica va tancar i això va ajudar a l'ajuntament a tirar endavant perquè adif desamantellés les vies restants.
pel que vaig poder comprovar la setmana pasada que vaig fer un trosset de via verda sembla que com tu dius, la zona assenyalada en groc al mapa era on estava projectada aquesta estació...
" Poc després, entre Ferreries i Roquetes, començaven unes obres d'elevació d'una gran esplanada per acollir l'estació d'enllaç i centre de distribució de mercaderies entre Barcelona, València i Saragossa. A l'estació de Tortosa hi havia dipòsit de màquines, alberg d'allotjament de personal, centre de comandament i, a més, base de manteniment de via i obres a un radi de molts quilòmetres, cosa que suposava una plantilla propera als dos-cents operaris, des de l'enginyer en cap, amb la seva oficina tècnica, fins als tallers amb paletes, fusters, electricistes, pintors o mecànics... L'estació de Tortosa no era el centre del món, privilegi que Dalí atribuí a l'estació de Perpinyà, però sí que ho era de l'antiga Corona d'Aragó. L'estació era plena de vida qualsevol hora del dia o de la nit; el bar i el restaurant no tancaven mai i sempre hi havia gent esperant les combinacions entre trens amb origen o destinació a Barcelona o cap al sud d'Espanya, la línia del Baix Aragó i Saragossa i la propera estació d'autobusos o el carrilet de la Cava. Tot es va començar a tòrcer l'any 1962 arran d'un informe del Banc Mundial sobre la xarxa ferroviària espanyola, en què recomanava concentrar les inversions en les grans línies i abandonar les obres que no fossin rendibles. La conseqüència immediata fou l'abandonament del projecte de la gran estació a Ferreries...,
Els topalls que dèies són els de la fàbrica de pinsos que hi ha al costat; per aquest araó fins al 2003-2004 encara creuaven el pont sobre el riu ebre alguns (pocs) trens de mercaderies, i fins al 2010 el semàfor d'entrada a Tortosa (procedent de València) estava encès, però la fàbrica va tancar i això va ajudar a l'ajuntament a tirar endavant perquè adif desamantellés les vies restants.
pel que vaig poder comprovar la setmana pasada que vaig fer un trosset de via verda sembla que com tu dius, la zona assenyalada en groc al mapa era on estava projectada aquesta estació...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Tortosa mercaderies?
Efectivament l'estació està entre Ferreries i Roquetes, per la qual cosa segur que és la que cita l'article.
Una altra víctima del Banc Mundial dels nassos
Una altra víctima del Banc Mundial dels nassos
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT