Page 1 of 1
Lliberalització dels trens turístics
Posted: Saturday 27/07/2013 17:03
by metring
http://www.scoop.it/t/cultura-de-tren/p ... -en-marcha
La liberalización de los trenes turísticos, en marcha
El Boletín Oficial del Estado (BOE) del jueves 26 de julio ha publicado la orden de apertura a la competencia del servicio de transporte ferroviario turístico, que entrará en vigor a partir del próximo 31 de julio. Las empresas que opten a estos sevicios ferroviarios deberán estar habilitadas para prestarlos y haber obtenido la correspondiente capacidad de infraestructura.
El document del BOE, a
http://www.boe.es/boe/dias/2013/07/25/p ... 3-8084.pdf
Re: Lliberalització dels trens turístics
Posted: Saturday 27/07/2013 19:12
by jms
Si no he llegit malament, aquesta llei està feta a mida per a la "Fundación", ja que per a crear un tren turístic s'han de complir unes condicions que no tenen cap lògica, amb un control total sobre la possible empresa que s'hi vulgui dedicar. Parla de temps amb pernoctacions mínimes, manutenció, venda de places totals, etc... Per un altre costat, aquests trens és diferencien dels classificats com a trens històrics iq ue estarien formats per a vehicles classificats com a tals. Baja, patètic, qui ha fet aquesta llei hauria de sortir de la "Piel de Toro" i voltar una mica.
jms
Re: Lliberalització dels trens turístics
Posted: Saturday 27/07/2013 19:33
by WMD626
Sobre aquesta Ordre, voldria fer un parell de comentaris.
La primera, que es fa una distinció entre "trens turístics" i "trens històrics", de manera que només s'aplica als primers. Per tant, ni els trens de la Fundación, ni de la CGFT ni de cap altre entitat que es faci amb material històric i per una associació registrada per la Fundació, són objecte d'aquesta Ordre.
La segona, és, precisament, que els trens històrics es remeten "a su normativa específica", que no sabem quina és...
Per tant: els trens històrics no tenen cap més regulació que les ordres i circulars que estableixi la pròpia ADIF/RENFE/Fundació. No ha canviat res per ells amb aquesta Ordre.
Aquesta Ordre del MIFO només us servirà si voleu muntar qualsevol mena de "Sunrail" per qualsevol ruta ferroviària d'ADIF, amb material convencional (com a molt, amb un 432 o un 592, que encara en queden alguns en servei...). En aquesta línia, RENFE-O està treballant en la possibilitat de posar els seus trens en lloguer.
Re: Lliberalització dels trens turístics
Posted: Monday 29/07/2013 0:51
by sortrens
com veurieu un Tren Turístic Barcelona Estació de FrançA - Mataró - Girona - Portbou - París? Un acord entre Fgc/adif i Sncf. On la primera parada seria Matató explicant la primera línia Península Ibèrica i després parades a la gran Ciutat de Girona l'espectacular Estació de Portbou i després negociar amb Sncf la ruta abans de París.
Important adaptar tercer carril Uic entre Edf i Portbou!!!
Què penseu??? ????
Re: Lliberalització dels trens turístics
Posted: Monday 29/07/2013 1:01
by alf_
sortrens wrote:com veurieu un Tren Turístic Barcelona Estació de FrançA - Mataró - Girona - Portbou - París? Un acord entre Fgc/adif i Sncf. On la primera parada seria Matató explicant la primera línia Península Ibèrica i després parades a la gran Ciutat de Girona l'espectacular Estació de Portbou i després negociar amb Sncf la ruta abans de París.
Important adaptar tercer carril Uic entre Edf i Portbou!!!
Què penseu??? ????
Yo propongo usar material Talgo III y hacer el trayecto con cambio de ancho como siempre se ha hecho
Re: Lliberalització dels trens turístics
Posted: Monday 29/07/2013 1:18
by gatvell
La idea em sembla bona. AMb un tren meritós de ser turístic.
Ara, com ens ho fem per saltar-nos tots els trens que hi ha per davant?
Però si, m'agrada.
Re: Lliberalització dels trens turístics
Posted: Monday 29/07/2013 1:27
by alf_
gatvell wrote:La idea em sembla bona. AMb un tren meritós de ser turístic.
Ara, com ens ho fem per saltar-nos tots els trens que hi ha per davant?
Però si, m'agrada.
De la misma manera que lo hace el Estrella o el Talgo a Montpellier
Re: Lliberalització dels trens turístics
Posted: Monday 29/07/2013 10:12
by gatvell
I com ho fan aquests dos?
Re: Lliberalització dels trens turístics
Posted: Monday 29/07/2013 10:13
by Fran-Ikarus
Entre Barcelona i Portbou podria ser, però fins a París jo no li veig un "èxit de masses" si no és que entre Portbou i París continua havent-hi més "teca visitable".
Re: Lliberalització dels trens turístics
Posted: Monday 29/07/2013 10:59
by wefer
Podem proposar 1.000 trens amb 1.000 composicions diferents, però és fer volar coloms. L'important és trobar el finançament per realitzar-los i això no existeix, ni públic ni privat.
Re: Lliberalització dels trens turístics
Posted: Tuesday 30/07/2013 9:56
by davida
Parlant de trens turistics...
Per exemple avui surt de Cerbere 18h un tren turistic a Alemanya. El servei comercial comença a Perpinyà a les 19h47. El tren va arribar el 24 de juliol.
Mercat hi ha...