Page 1 of 1
2 o 3 túnels de cargol en una línia
Posted: Wednesday 31/07/2013 19:13
by Ferry1ac1
Estava buscant info de la costa Blava francesa i dels serveis de tren que hi ha i he vist una línia molt curiosa que encadena 2 o 3 túnels de cargol!
La línia en qüestió va de Niça a Cuneo (Itàlia) passant per Tende. A Breil-sur-Roya hi enllaça una línia que ve de Ventimiglia. Us deixo l'enllaç del PDF on es mostra la xarxa de RFF a la regió on només s'hi veuen 2 cargols:
http://www.rff.fr/IMG/pdf/PACA-5.pdf
I aquí el PDF de RFI en que en surten 3:
http://www.rfi.it/cms-file/allegati/rfi ... TE2013.pdf
Re: 2 o 3 túnels de cargol en una línia
Posted: Friday 02/08/2013 1:15
by 437.001
Hi he passat i és es-pec-ta-cu-lar. La recomano amb totes les forces. Costat francés és més bonica que costat italià.
Re: 2 o 3 túnels de cargol en una línia
Posted: Friday 02/08/2013 1:28
by Ganz
I, a més a més, a Breil-Sur-Roya hi ha un bon ecomuseu del ferrocarril, on s'hi pot trobar X 2200 "Train des Merveilles", BB 8100, CC 7100, X 2804, PCC de Marseille... En fi, una bona colecció de material significatiu de la història ferroviària francesa
.
Re: 2 o 3 túnels de cargol en una línia
Posted: Friday 02/08/2013 19:35
by WMD626
Per cert, un bon tram d'aquesta línia va ser destruït durant la segona Guerra Mundial i va estar més de quaranta anys tallada entre Breil (França) i Limone (Itàlia). No obstant això, i l'octubre de 1979, es va reconstruir totalment. Aixo em dóna què pensar quan ho comparo amb la història de Canfranc.
Re: 2 o 3 túnels de cargol en una línia
Posted: Friday 02/08/2013 23:46
by 437.001
WMD626 wrote:Per cert, un bon tram d'aquesta línia va ser destruït durant la segona Guerra Mundial i va estar més de quaranta anys tallada entre Breil (França) i Limone (Itàlia). No obstant això, i l'octubre de 1979, es va reconstruir totalment. Aixo em dóna què pensar quan ho comparo amb la història de Canfranc.
Però hi ha un petit detall que ho canvia tot:
Itàlia va pagar la reconstrucció de la línia, com a reparació de guerra (la II Guerra Mundial).
A més, el tram entre Breil sur Roya i Limone Piemonte (excloses les dues) era italià fins al 1947, quan va passar a França com a compensació de guerra.
Són dos detalls fonamentals per entendre que es tracta d´un cas molt diferent del de Canfranc, tot i que hi hagi certes similituds.