Hyperloop, el transport del futur
Hyperloop, el transport del futur
http://www.europapress.es/portaltic/int ... 23203.html
Así es Hyperloop, la fusión de tren y tubo de Futurama del fundador de PayPal
MADRID, 13 Ago. (Portaltic/EP) -
Elon Musk, el multimillonario fundador de PayPal, Space X y Tesla Motors, dio a conocer ayer los primeros detalles de su proyecto secreto Hyperloop, un nuevo medio de transporte que será capaz de llevar pasajeros desde Los Ángeles a San Francisco en media hora, a casi 1.100 km/h.
Musk decidió crear el Hyperloop debido a su desacuerdo para crear una línea de tren de alta velocidad que uniese Los Ángeles con San Francisco por sus elevados costes y limitadas posibilidades.
Este tren "sólo" podría alcanzar una velocidad de 215 km/h, lejos de los más de 320 km/h de los trenes bala de Japón, por ejemplo. Por esta razón, Musk se propuso crear una alternativa mejor. Ahora, afirma que el Hyperloop no sólo puede llegar a alcanzar 1.100 km/h, sino que, además, su construcción costaría una décima parte de los 68.000 millones de dólares (51.108 millones de euros) que costaba construir el tren de alta velocidad.
En primer lugar, el modelo de transporte que Musk ha diseñado no va a ser completamente subterráneo, y él afirma que es porque así se abaratan costes. El Hyperloop transportará a sus pasajeros en una especie de cápsulas cilínricas impulsadas por levitación magnética. Esto es la misma tecnología que utilizan los trenes bala de Japón. La levitación magnética es la única forma de eliminar el rozamiento que causan las ruedas y los raíles en un tren tradicional.
Según los diseños de Musk, cada cápsula tiene una capacidad para 28 pasajeros, y la distribución de asientos ha de optimizar la anchura general del conjunto. La distancia de seguridad entre una cápsula y otra, dice Musk, deberá ser de 37 kilómetros como mínimo para evitar posibles accidentes en caso de emergencia o incidencia. Esto, teniendo en cuenta la capacidad de cada cápsula, genera una media de 840 pasajeros máximo por hora.
Para el pasajero, esta experiencia será novedosa y muy diferente a cualquiera que haya podido experimentar. Las cápsulas son muy estrechas y los asientos, individuales. Además, van reclinados. Cada pasajero tendrá un medio de entretenimiento individual y habrá unos paneles en las ventanas que muestren paisajes, simulando el exterior.
EL INTERIOR DE LOS TUBOS
Un compresor de aire alimentado con baterías, que irá bombeando aire a lo largo de todo el recorrido, será la solución para que la cápsula flote dentro del tubo. Y estos tubos están formados por acero presurizado, que reduce la resistencia del aire.
Cuando los tubos tengan que estar en terrenos muy elevados, estarán sujetados por pilares de hasta seis metros, con sus propios sistemas de compensación en caso de cambios de clima o movimientos sísmicos. El sistema será parecido a los contrapesos o Mass Dampers que utilizan algunos rascacielos como el Taipei 101.
La amplitud del tubo es de 330 centímetros, un tamaño que, según Musk, da amplitud al conjunto sin ceder eficacia.
Habrá, como es lógico, varias estaciones apeadero aparte de las de inicio y final de recorrido. En un sistema como el del Hyperloop, es fundamental mantener la presión del aire durante todo el trayecto para que las cápsulas sigan flotando dentro del tubo. Para ello, as estaciones estarán dotadas de bombas de succión para equilibrar la presión en los desvíos hacia los carriles de deceleración.
Así es Hyperloop, la fusión de tren y tubo de Futurama del fundador de PayPal
MADRID, 13 Ago. (Portaltic/EP) -
Elon Musk, el multimillonario fundador de PayPal, Space X y Tesla Motors, dio a conocer ayer los primeros detalles de su proyecto secreto Hyperloop, un nuevo medio de transporte que será capaz de llevar pasajeros desde Los Ángeles a San Francisco en media hora, a casi 1.100 km/h.
Musk decidió crear el Hyperloop debido a su desacuerdo para crear una línea de tren de alta velocidad que uniese Los Ángeles con San Francisco por sus elevados costes y limitadas posibilidades.
Este tren "sólo" podría alcanzar una velocidad de 215 km/h, lejos de los más de 320 km/h de los trenes bala de Japón, por ejemplo. Por esta razón, Musk se propuso crear una alternativa mejor. Ahora, afirma que el Hyperloop no sólo puede llegar a alcanzar 1.100 km/h, sino que, además, su construcción costaría una décima parte de los 68.000 millones de dólares (51.108 millones de euros) que costaba construir el tren de alta velocidad.
En primer lugar, el modelo de transporte que Musk ha diseñado no va a ser completamente subterráneo, y él afirma que es porque así se abaratan costes. El Hyperloop transportará a sus pasajeros en una especie de cápsulas cilínricas impulsadas por levitación magnética. Esto es la misma tecnología que utilizan los trenes bala de Japón. La levitación magnética es la única forma de eliminar el rozamiento que causan las ruedas y los raíles en un tren tradicional.
Según los diseños de Musk, cada cápsula tiene una capacidad para 28 pasajeros, y la distribución de asientos ha de optimizar la anchura general del conjunto. La distancia de seguridad entre una cápsula y otra, dice Musk, deberá ser de 37 kilómetros como mínimo para evitar posibles accidentes en caso de emergencia o incidencia. Esto, teniendo en cuenta la capacidad de cada cápsula, genera una media de 840 pasajeros máximo por hora.
Para el pasajero, esta experiencia será novedosa y muy diferente a cualquiera que haya podido experimentar. Las cápsulas son muy estrechas y los asientos, individuales. Además, van reclinados. Cada pasajero tendrá un medio de entretenimiento individual y habrá unos paneles en las ventanas que muestren paisajes, simulando el exterior.
EL INTERIOR DE LOS TUBOS
Un compresor de aire alimentado con baterías, que irá bombeando aire a lo largo de todo el recorrido, será la solución para que la cápsula flote dentro del tubo. Y estos tubos están formados por acero presurizado, que reduce la resistencia del aire.
Cuando los tubos tengan que estar en terrenos muy elevados, estarán sujetados por pilares de hasta seis metros, con sus propios sistemas de compensación en caso de cambios de clima o movimientos sísmicos. El sistema será parecido a los contrapesos o Mass Dampers que utilizan algunos rascacielos como el Taipei 101.
La amplitud del tubo es de 330 centímetros, un tamaño que, según Musk, da amplitud al conjunto sin ceder eficacia.
Habrá, como es lógico, varias estaciones apeadero aparte de las de inicio y final de recorrido. En un sistema como el del Hyperloop, es fundamental mantener la presión del aire durante todo el trayecto para que las cápsulas sigan flotando dentro del tubo. Para ello, as estaciones estarán dotadas de bombas de succión para equilibrar la presión en los desvíos hacia los carriles de deceleración.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ara per ara, irrealitzable
Del cost de construcció, potser (i en podríem parlar), però amb tot el sistema de pressurització constant, el manteniment es dispararà.Ahora, afirma que el Hyperloop no sólo puede llegar a alcanzar 1.100 km/h, sino que, además, su construcción costaría una décima parte de los 68.000 millones de dólares (51.108 millones de euros) que costaba construir el tren de alta velocidad.
Meec! Està confonent el Shinkansen amb el Transrapid.El Hyperloop transportará a sus pasajeros en una especie de cápsulas cilínricas impulsadas por levitación magnética. Esto es la misma tecnología que utilizan los trenes bala de Japón.
En resum, tal com ho pinten actualment, està bé per a fer volar coloms, però res més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Hyperloop, el transport del futur
Creo que se refieren al tren de levitación magnética experimental de los ferrocarriles Japoneses, cuyo sistema de levitación es más parecido al sistema de estas cápsulas que el del Transrapid: El tren japonés corre en una vía en forma de U, con electroimanes a los tres costados, de forma que el tren se mantiene encarrilado pasivamente, cuando el Transrapid, montado sobre la vía en forma de T requería de constantemente calcular activamente la levitación magnética para mantenerse equilibrado sobre la vía. Se compara por tanto más el sistema japonés a la idea de una cápsula en un tubo presurizado y con electroimanes a todos los lados para mantenerla levitando. Válgase decir que el sistema japonés funciona a costa de tener toda la vía refrigerada para permitir la hiperconductividad en los electroimanes que hacen levitar el tren. Esto dispara el coste de operación en comparación con el Transrapid, por ejemplo.
http://en.wikipedia.org/wiki/SCMaglev
http://en.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%AB%C5%8D_Shinkansen
http://en.wikipedia.org/wiki/SCMaglev
http://en.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%AB%C5%8D_Shinkansen
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Hyperloop, el transport del futur
La idea i el plantejament son molt bons. Pel poc que he llegit està molt ben estudiat.
Esperem que en facin un prototip i a veure que és decideix després.
Esperem que en facin un prototip i a veure que és decideix després.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Hyperloop, el transport del futur
No hi havia un projecte o idea similar per a fer al túnel d'alta velocitat de la muntanya de Gottard? A veure si algú en sap alguna cosa, jo per la meva part també buscaré.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Hyperloop, el transport del futur
Si et refereixes al túnel de Sant Gottard a Suïssa, ja existeix. De fet, si no recordo malament ja van treure les tuneladores, almenys d'una banda i ja posaven les vies i catenaria.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Hyperloop, el transport del futur
Em refereixo a que havia vist en algun lloc algun projecte per a fer un tren de tipus similar a l'Hyperloop mitjançant túnels al Sant Gottard, no un tren convencional. De totes maneres t'agraeixo la informació.gatvell wrote:Si et refereixes al túnel de Sant Gottard a Suïssa, ja existeix. De fet, si no recordo malament ja van treure les tuneladores, almenys d'una banda i ja posaven les vies i catenaria.
Re: Hyperloop, el transport del futur
Exactamente. ¡Muchas gracias, Alf!
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Hyperloop, el transport del futur
Vaja, no ho sabia això. Perdona.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Hyperloop, el transport del futur
De sistemes com aquest se'n parla, com a mínim, des dels anys 70 del segle passat. Mai se n'ha fet cap perquè els costos d'explotació són absolutament prohibitius, a part dels dubtes que pot generar en quant a seguretat. Abans de poder construir un sistema com aquest caldria fer molts prototips, línies experimentals, proves, estudis de viabilitat, etc, i això comportaria anys.
Total, em sembla una proposta boja que no crec que vagi gaire enllà a part de donar publicitat a aquest senyor i omplir diaris a l'estiu.
Edito: mireu què he trobat a la Wikipedia:
Metro elevado neumático experimental de Alfred Ely Beach en funcionamiento en 1867.
I aquí, més projectes similars, tots abandonats per excessivament cars:
http://es.wikipedia.org/wiki/Tubo_neumático
I encara més: el VACTRAIN
http://en.wikipedia.org/wiki/Vactrain
Total, em sembla una proposta boja que no crec que vagi gaire enllà a part de donar publicitat a aquest senyor i omplir diaris a l'estiu.
Edito: mireu què he trobat a la Wikipedia:
Metro elevado neumático experimental de Alfred Ely Beach en funcionamiento en 1867.
I aquí, més projectes similars, tots abandonats per excessivament cars:
http://es.wikipedia.org/wiki/Tubo_neumático
I encara més: el VACTRAIN
http://en.wikipedia.org/wiki/Vactrain
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Hyperloop, el transport del futur
El hermano pequeño de esta idea lleva muchos años en existencia: Los tubos neumáticos para llevar mensajes y cosas similares.wefer wrote:De sistemes com aquest se'n parla, com a mínim, des dels anys 70 del segle passat. Mai se n'ha fet cap perquè els costos d'explotació són absolutament prohibitius, a part dels dubtes que pot generar en quant a seguretat. Abans de poder construir un sistema com aquest caldria fer molts prototips, línies experimentals, proves, estudis de viabilitat, etc, i això comportaria anys.
Total, em sembla una proposta boja que no crec que vagi gaire enllà a part de donar publicitat a aquest senyor i omplir diaris a l'estiu.
Edito: mireu què he trobat a la Wikipedia:
Metro elevado neumático experimental de Alfred Ely Beach en funcionamiento en 1867.
I aquí, més projectes similars, tots abandonats per excessivament cars:
http://es.wikipedia.org/wiki/Tubo_neumático
I encara més: el VACTRAIN
http://en.wikipedia.org/wiki/Vactrain
http://es.wikipedia.org/wiki/Tubo_neum%C3%A1tico
Re: Hyperloop, el transport del futur
Com sempre, idees boges per gent que es pensa que amb els diners es pot fer absolutament tot, clar que no han tocat mai un llibre de física.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Hyperloop, el transport del futur
MZA_1600 SI et llegeixes el document veuràs que ja han estudiat molt bé molts problemes tècnics i tècniques per a millorar el concepte.
Penso que es un projecte força realista i creïble. Altre cosa es que els inversors hi creguin.
Com he dit abans cal fer un prototip funcional i una instal·lació per a fer proves i desmostrar que es viable. A partir d'aquí, estudis de viabilitat, inversions, el que calgui.
Però evitem ser curts de mires, com aquell que ha dit que seria temptador per atemptats teroristes i per tant millor no fer-ho. (I jo dic, tanquem centrals nuclears, hidràuliques i amaguem el cap en un forat?).
Penso que es un projecte força realista i creïble. Altre cosa es que els inversors hi creguin.
Com he dit abans cal fer un prototip funcional i una instal·lació per a fer proves i desmostrar que es viable. A partir d'aquí, estudis de viabilitat, inversions, el que calgui.
Però evitem ser curts de mires, com aquell que ha dit que seria temptador per atemptats teroristes i per tant millor no fer-ho. (I jo dic, tanquem centrals nuclears, hidràuliques i amaguem el cap en un forat?).
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
-
- N5
- Posts: 108
- Joined: Tuesday 23/06/2009 18:55
Re: Hyperloop, el transport del futur
Bon dia,
Em recorda a un projecte que vaig llegir a la revista Karma 7 (gens sospitosa en temes de transport, je, je...) on es descrivia un sistema anomenat Planetran que travessaria Estats Units de Nova York a Los Angeles a 9000 km/h (el temps de viatge seria 1 hora). El sistema era totalment subterrani i basat en la tecnologia d´imants superconductors i el túnel hauria de seguir la corba de la Terra. Només tenia una parada a Dallas si no recordo malament. El projecte, sembla ser, era tècnicament viable però econòmicament la ruïna total....
Per cert, he buscat aquell número de la revista amb la idea de llegir de nou l´article però no l´he trobat.
Salutacions,
MANEL
Em recorda a un projecte que vaig llegir a la revista Karma 7 (gens sospitosa en temes de transport, je, je...) on es descrivia un sistema anomenat Planetran que travessaria Estats Units de Nova York a Los Angeles a 9000 km/h (el temps de viatge seria 1 hora). El sistema era totalment subterrani i basat en la tecnologia d´imants superconductors i el túnel hauria de seguir la corba de la Terra. Només tenia una parada a Dallas si no recordo malament. El projecte, sembla ser, era tècnicament viable però econòmicament la ruïna total....
Per cert, he buscat aquell número de la revista amb la idea de llegir de nou l´article però no l´he trobat.
Salutacions,
MANEL
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Hyperloop, el transport del futur
Avui al Diari Ara, parlen d'aquest projecte del Hyperloop. Diuen que hi ha 22 projectes que competeixen pel disseny final del tren, i que al mes de Juny es provara en un circuit...
Diuen que anirà a 1.200 kilometres per Hora, més rapid inclus que un avió, i que podria fer un Barcelona - Madrid en 30 minuts (l'AVE triga, unes 2 hores 30 minuts i l'avió 45 minuts aprox.)
Com que veig que es poden tornar a enllaçar articles de diaris un passo l'enllaç de l'article...
http://www.ara.cat/societat/Lultrarapid ... 48501.html
Surt tallada la imatge, poso l'enllaç perquè la pogueu veure sencera :
http://images.ara.cat/societat/ultrarap ... 271_57.jpg
Diuen que anirà a 1.200 kilometres per Hora, més rapid inclus que un avió, i que podria fer un Barcelona - Madrid en 30 minuts (l'AVE triga, unes 2 hores 30 minuts i l'avió 45 minuts aprox.)
Com que veig que es poden tornar a enllaçar articles de diaris un passo l'enllaç de l'article...
http://www.ara.cat/societat/Lultrarapid ... 48501.html
Surt tallada la imatge, poso l'enllaç perquè la pogueu veure sencera :
http://images.ara.cat/societat/ultrarap ... 271_57.jpg
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Hyperloop, el transport del futur
Tot molt bonic, però a part dels enormes problemes tècnics de fer i mantenir una cosa així, el cost és tan absolutament estratosfèric (el cost de 30€ per viatge del gràfic és totalment fals) que fa impensable que pugui sortir endavant.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Hyperloop, el transport del futur
Aquesta tarda al Versió Rac1 han parlat d'aquest sistema "ferroviari".
http://www.rac1.org/blog/destacats/vers ... destaquem/
De moment encara no està el Podcast penjat, però n'han parlat uns minuts després de les cinc de la tarda.
http://www.rac1.org/blog/destacats/vers ... destaquem/
De moment encara no està el Podcast penjat, però n'han parlat uns minuts després de les cinc de la tarda.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Hyperloop, el transport del futur
tenint en compte que això ve de la mateixa gent que ha fet el Tesla (primer cotxe elèctric amb èxit comercial) i Space X, que té el contracte de llançaments espacials comercials més gran de la història....em sembla que de física en saben més que tots nosaltres juntsMZA_1600 wrote:Com sempre, idees boges per gent que es pensa que amb els diners es pot fer absolutament tot, clar que no han tocat mai un llibre de física.
ES PELIGROSO ASOMARSE
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Hyperloop, el transport del futur
De física sí que en saben, però del que saben més és de màrqueting. Altres cosa és que no siguin econòmicament viables. I això també ho pots aplicar a Tesla, SpaceX i qualsevol cosa del Sr. Musk.Mortadel·lo wrote:em sembla que de física en saben més que tots nosaltres junts
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT