Page 1 of 2

Sunrail

Posted: Wednesday 13/03/2013 8:36
by genissimon
El Punt/Avui, 13 de març de 2013 wrote: Aquest estiu Figueres tindrà platja

Un tren turístic especial reforçarà la connexió entre Figueres, Llançà, Colera i Portbou els caps de setmana d'estiu

Volen promoure activitats als quatre municipis

Image

13/03/13 02:00 - figueres - Esteve Carrera

Un tren turístic especial connectarà aquest estiu la capital de l'Empordà amb els municipis costaners de Llançà, Colera i Portbou. El tren Sunrail funcionarà els caps de setmana i els dies festius dels mesos de juliol i agost amb dos serveis diaris en cada sentit, a part dels serveis habituals de viatgers: sortirà a les deu del matí i les cinc de la tarda de Figueres, i els trajectes de tornada sortiran de Portbou a les onze del matí i les sis de la tarda.

Les tarifes d'aquest tren especial estaran subvencionades en un cinquanta per cent del que seria el preu normal del trajecte per poder oferir preus econòmics, i es materialitzaran amb uns tiquets diferenciats dels habituals. El comboi també destacarà dels trens habituals amb una decoració exterior personalitzada amb vinils, en la mateixa línia del tren de la neu que es va impulsar entre Barcelona i les estacions d'esquí del Pirineu.

La iniciativa d'aquest tren especial ha estat impulsada des dels ajuntaments empordanesos i negociada amb el servei de rodalies de Renfe, que assumirà la bonificació de les tarifes, i tindrà la col·laboració del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i la sotsdirecció de l'àrea de Turisme de la Generalitat. Els últims aspectes tècnics de la iniciativa s'estan acabant de negociar i es confia a poder presentar oficialment el projecte a final de mes.

Turisme sostenible

Xavier Barranco, regidor a Portbou de Medi Ambient, Benestar Social i Promoció Econòmica i Turisme, és qui ha coordinat les negociacions d'aquest projecte entre els quatre ajuntaments i el servei de rodalies de Renfe. “La idea és aprofitar una infraestructura que ja tenim al territori, la via del tren, per promoure la mobilitat d'un turisme sostenible. A Llançà, Colera i Portbou tenim platges urbanes on la gent pot baixar del tren i amb deu minuts és a la platja, sense patir pel trànsit a la carretera i sense preocupar-se d'on aparcar el cotxe. I, en l'altre sentit, la gent pot agafar el tren des de Portbou per anar a visitar algun museu a Figueres. Però, sobretot, el que volem és potenciar i diversificar el conjunt, perquè a Llançà, Colera i Portbou no hi ha només platja, també hi ha museus, activitats culturals, circuits d'excursionisme i de bicicleta, i a Figueres, a més de museus, hi ha serveis, botigues i una oferta diferent de la de la costa.

Platges amb museus

“Per això, el lema d'aquest projecte serà Les platges tenen museus i Figueres té platja”, diu Barranco.

A partir d'aquest servei de tren, es preveu que les empreses del sector turístic (organitzadors d'espectacles, d'activitats de lleure i culturals) puguin oferir descomptes als viatgers que presentin el tiquet del Sunrail, de manera que el tren potenciï l'agenda d'activitats de les quatre ciutats i que les oficines de turisme puguin promocionar el conjunt d'aquesta programació.

Els esdeveniments més destacats, com ara un concert d'havaneres a Portbou, es podran promocionar de manera més global.

Si la fórmula té èxit, ja es pensa en la possibilitat d'ampliar el servei durant altres períodes de l'any, com per exemple un tren de la verema en l'època en què es desenvolupa aquesta activitat. “Comencem amb moltes ganes, amb precaució però pensant en desenvolupaments possibles si la iniciativa s'acaba consolidant”, manifesta Barranco.

El tren Sunrail tindrà dos serveis diaris en cada sentit

La idea de base és que les platges tenen museus i Figueres té platja

LA XIFRA
50 per cent.
Les tarifes del tren especial seran subvencionades en un 50 per cent del que seria el preu normal del trajecte.

LA FRASE
Comencem amb moltes ganes, amb precaució i pensant a ampliar-ho si la iniciativa s'acaba consolidant
Xavier Barranco
Regidor de turisme de Portbou


Antecedents amb un tren de vapor
Esteve Carrera

A diferència del tren turístic amb una màquina de vapor que es va intentar posar en servei uns anys enrere a la Costa Brava, el Sunrail que s'impulsarà aquest estiu serà un tren actual. S'ha optat per una unitat de tipus 447, unes màquines que, tot i que no són d'última generació, poden ser assimilades als trens habituals de rodalies i alhora aporten un “toc romàntic” que les distingirà dels trens habituals de viatgers. El 2011 es va fer una prova pilot amb un comboi guiat per una màquina de vapor que datava de final del segle XIX amb tres o quatre vagons de principi de segle XX i que, durant la temporada turística, havia de cobrir el trajecte entre Figueres i Portbou. Aquell intent, però, no va anar més enllà del viatge pilot, carregat d'autoritats i representants de les institucions polítiques i turístiques.

Com el tren de la neu

Xavier Barranco explica que el tren especial de l'estiu que es vol impulsar ara a la Costa Brava té més a veure amb models com ara el Petit Tren Groc, a l'Alta Cerdanya, i més encara amb el Tren Blanc de la Neu, que Rodalies va posar en servei per unir Barcelona i la Molina els dissabtes, diumenges i festius durant la temporada d'esquí. A Barranco, que ja havia integrat aquest projecte en les seves propostes electorals quan es va presentar com a regidor per l'actual govern municipal de Portbou, només li sap greu una cosa per arrodonir el projecte que es començarà aquest estiu: no s'han pogut coordinar els horaris d'aquest servei amb els dels trens que vénen de Perpinyà, Argelers, Cotlliure i la costa nord-catalana (sí que estaran coordinats amb els que vénen de Girona).

Coordinar-se amb el potencial de turistes que estiuegen a l'altre costat de la frontera donaria una nova dimensió al projecte, i Barranco confia que això es pugui aconseguir en el futur.


Subtileses de la llengua

Posted: Wednesday 13/03/2013 9:10
by Guigui
S'ha optat per una unitat de tipus 447, unes màquines que, tot i que no són d'última generació, poden ser assimilades als trens habituals de rodalies i alhora aporten un “toc romàntic” que les distingirà dels trens habituals de viatgers.
Quan els interessa, de seguida s'obliden de perles com "trens manifestament obsolets". Deu ser que tots nosaltres portem un petit Goebbels a dins.

En fi, millor poc i tard que mai.

Re: Tren turístic Costa Brava

Posted: Wednesday 13/03/2013 9:45
by Fran-Ikarus
"Toc romàntic" una 447? Que es distingeixen dels trens habituals de viatgers? :nose

Re: Tren turístic Costa Brava

Posted: Wednesday 13/03/2013 12:11
by alf_
Fran-Ikarus wrote:"Toc romàntic" una 447? Que es distingeixen dels trens habituals de viatgers? :nose
Si las 447 SON los trenes habituales de pasajeros, a estas alturas. Romántico sería una 470, o cualquier cosa con asientos decentes.

Re: Tren turístic Costa Brava

Posted: Wednesday 13/03/2013 15:17
by Fran-Ikarus
Sí, a mí me ha dado la impresión de que se querían referir a las 470 o 440 (¿queda alguna operativa?), y al redactar les ha quedado "así" :|

Re: Tren turístic Costa Brava

Posted: Tuesday 11/06/2013 13:57
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=107519

Ricard Font presenta el tren turístic 'Sunrail'

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, presentarà demà dimecres, 12 de juny, el tren turístic 'Sunrail'.
L’acte tindrà lloc, a les 18.00 hores, al Saló de descans del Teatre Municipal El Jardí (Pl. Josep Pla s/n. Figueres)

Nom poc encertat

Posted: Tuesday 11/06/2013 14:40
by Guigui
Esperem a veure esdeveniments, però així d'entrada, el nom no em fa gens de patxoca. Qüestió de gustos, evidentment. Però em sona més a "sangria Don Simón" que a un producte turístic ferroviari "de qualitat".

Re: Tren turístic Costa Brava

Posted: Tuesday 11/06/2013 15:21
by gatvell
Es aquesta mania que les coses noves cal posar-li un nom en anglés perquè sembli més modern o maco.
A veure que serà això...

Re: Tren turístic Costa Brava

Posted: Friday 14/06/2013 10:41
by metring
Nota: missatge originalment penjat el dia 12:

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 9&idioma=0

Territori i Sostenibilitat i Renfe posen en servei el tren turístic Sunrail a l'Alt Empordà

Els caps de setmana entre el 6 de juliol i l’1 de setembre, la línia R11 de Rodalies de Catalunya oferirà almenys 13 trens per sentit entre Figueres i Portbou

El bitllet especial Sunrail inclou el bitllet d’anada i tornada en un dia per 3 euros amb un descompte de més del 52%

El secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, durant la presentació del tren turístic Sunrail.

A partir del 6 de juliol i fins a l’1 de setembre, el Departament de Territori i Sostenibilitat i Renfe posen en servei un nou tren especial entre Figueres i Portbou els caps de setmana i festius. El nou producte Sunrail és fruit d’un acord entre la Generalitat, Rodalies de Catalunya i els ajuntaments de Figueres, Llançà, Colera i Portbou per tal de facilitar el desplaçament dels turistes d’estiu entre les poblacions de l’Alt Empordà.

El tren turístic Sunrail neix de l’acord del Pla d’acció entre Renfe i la Generalitat de Catalunya per reforçar els serveis entre les principals ciutats de l’Alt Empordà durant la temporada estival. A més, amb aquest reforç especial es pretén millorar les connexions entre les destinacions culturals i de platja de les localitats de Figueres, Vilajuïga, Llançà, Colera i Portbou. Els serveis de la línia R11 de Rodalies connecten Figueres amb Llançà en un temps de viatge de 15 minuts i de Figueres a Portbou en 23 minuts.

El nou producte Sunrail posa en circulació dos trens tots els dissabtes, diumenges i festius entre Figueres amb destinació Portbou i dos més des de Portbou amb destinació Figueres, realitzant parada a Vilajuïga, Llançà i Colera.


Figueres Vilajuïga Llançà Colera Portbou
10.00 10.08 10.14 10.19 10.23
17.00 17.08 17.14 17.19 17.23

Portbou Colera Llançà Vilajuïga Figueres
11.00 11.04 11.09 11.16 11.24
18.00 18.04 18.09 18.16 18.23



Aquest tren turístic suposa un reforç addicional de més de 1.000 places assegudes tots els dissabtes, diumenges i festius entre el 6 de juliol i l’1 de setembre, afegint-se a l’oferta habitual de trens de la línia R11 de Rodalies de Catalunya (Barcelona Sants – Portbou per Girona), que compta amb un mínim de 13 trens per sentit entre les dues ciutats durant els caps de setmana.


Bitllet especial SunRail

El bitllet especial Sunrail permet obtenir descomptes superiors al 50% respecte a la compra individualitzada dels viatges.

Bitllet Sunrail 1 Dia: Un bitllet d’anada i de tornada entre les estacions de Portbou, Colera, Llançà, Vilajuïga i Figueres, per 3 euros.

Bitllet Sunrail Cap de Setmana: Un viatge d’anada i tornada per dissabte i un altre per diumenge per un preu de 5 euros.

A més, presentant aquest títol de viatge es pot gaudir de descomptes especials al Museu Dalí o al Museu Empordà de Figueres, així com en d’altres activitats lúdiques i culturals de la zona.

El bitllet especial per als clients d’aquest nou servei a l’Empordà s’afegeix als diferents títols de transport ja disponibles als serveis regionals de Rodalies de Catalunya.

Més informació dels serveis, a les estacions de Rodalies, als telèfons 900 41 00 41 i al web http://www.rodaliesdecatalunya.cat

Re: Tren turístic Costa Brava

Posted: Friday 14/06/2013 10:42
by metring
oriolp13 wrote:Tren turístic???

Jo entenc com a tren turístic aquell que es fa amb material d'altre època o que no és un servei comercial normal, com el tren dels llacs, el transcantàbric o el tren de la fresa, per exemple.

Però això més aviat es tracta d'afegir dos serveis comercials més per sentit cada dia, si no vaig errat, cosa que no és turístic i sí augment de la oferta (per molt que hi hagin bitllets promocionals per a turistes).

Així doncs, entenc que el projecte aquell de tren històric que hi havia queda aparcat, de moment?
Salutacions,

Oriol

Re: Tren turístic Costa Brava

Posted: Friday 14/06/2013 18:41
by Ayerbe-Zuera
L'idea és bona. Com a visitant freqüent de Port-Bou a l'estiu -meravellós lloc al juliol i al setembre- me n'alegro.

Perquè li'n diuen tren turístic, quan és un tren i prou, és un misteri del màrketing. Ara bé, ens aquests temps, que s'incrementi el servei és digne d'aplaudiment. Llàstima que no continuï/enllaci encara amb la xarxa francesa. Aquest regidor anomenat Xavier Barranco mereix un aplaudiment :plas :plas

Re: Tren turístic Costa Brava

Posted: Friday 14/06/2013 23:43
by cesc
Ayerbe-Zuera wrote:L'idea és bona. Com a visitant freqüent de Port-Bou a l'estiu -meravellós lloc al juliol i al setembre- me n'alegro.

Perquè li'n diuen tren turístic, quan és un tren i prou, és un misteri del màrketing. Ara bé, ens aquests temps, que s'incrementi el servei és digne d'aplaudiment. Llàstima que no continuï/enllaci encara amb la xarxa francesa. Aquest regidor anomenat Xavier Barranco mereix un aplaudiment :plas :plas
Mes que posar un Tren Turistic en que hi ha dos Serveis per dia durant l'Estiu, el que han de fer és el que van pometre que és un Servei de Rodalies a les Comarques Gironines de Blanes a Figueres ( cada hora ) i fins a Portbou ( cada dues hores ). El que anomenen Tren Turistic el trobo molt bé. però, el que fà falta és un Servei directe que uneixi Portbou i Blanes i aixis no fer Transbordaments, sembla que ens estiguin preñen el pèl i pensen que estarem contents amb aquest famós Mini Rodalia!!!

Enginyeria terminològica

Posted: Saturday 15/06/2013 8:36
by Guigui
oriolp13 wrote:Tren turístic???

Jo entenc com a tren turístic aquell que es fa amb material d'altre època o que no és un servei comercial normal, com el tren dels llacs, el transcantàbric o el tren de la fresa, per exemple.
Tren turístic és tot aquell que, pel seu propi atractiu (material històric, cotxes panoràmics, etc.), estigui destinat expressament als turistes. En canvi, aplicant el mateix sistema, també podrien anomenar "tren turístic" el reforç que pensaven fer a l'R1 fins a Arenys.

Re: Tren turístic Costa Brava

Posted: Tuesday 25/06/2013 20:33
by WMD626
A veure, que jo m'entengui. Vagi per endavant que la idea del Sunrail em sembla molt bé, com tot el que sigui potenciar la utilització del ferrocarril . I també em sembla bé que es descentralitzin els serveis de rodalies. Però, si reculem en aquest fil (Tren Turístic Costa Brava) veiem que tot va començar amb un tren de vapor (aquest sí, turístic) , del qual es va fer una presentació a bombo i platerets que va posar les dents llargues als afeccionats, no només de Catalunya i les Espanyes sinó també de França i mitja Europa. Si no recordo malament, l'havia de remolcar una Sharp Stewart originària del TBF, que s'estava restaurant a l'ARMF (i la restauració ja estava acabada). De fet, l'embolic sobre el caràcter "turístic" del Sunrail ve del record d'aquell projecte. La meva pregunta és què se n'ha fet d'aquell projecte. Ha acabat en el no-res, com altres projectes del CEHFE???

Re: Tren turístic Costa Brava

Posted: Tuesday 25/06/2013 21:27
by alf_
WMD626 wrote:A veure, que jo m'entengui. Vagi per endavant que la idea del Sunrail em sembla molt bé, com tot el que sigui potenciar la utilització del ferrocarril . I també em sembla bé que es descentralitzin els serveis de rodalies. Però, si reculem en aquest fil (Tren Turístic Costa Brava) veiem que tot va començar amb un tren de vapor (aquest sí, turístic) , del qual es va fer una presentació a bombo i platerets que va posar les dents llargues als afeccionats, no només de Catalunya i les Espanyes sinó també de França i mitja Europa. Si no recordo malament, l'havia de remolcar una Sharp Stewart originària del TBF, que s'estava restaurant a l'ARMF (i la restauració ja estava acabada). De fet, l'embolic sobre el caràcter "turístic" del Sunrail ve del record d'aquell projecte. La meva pregunta és què se n'ha fet d'aquell projecte. Ha acabat en el no-res, com altres projectes del CEHFE???
Una especulación al aire, "no había pasta" para echar a andar la locomotora?

Re: Tren turístic Costa Brava

Posted: Wednesday 26/06/2013 3:07
by iFercat
Fran-Ikarus wrote:"Toc romàntic" una 447? Que es distingeixen dels trens habituals de viatgers? :nose
Home, crec jo que es refereixen a la zona de figueres, portbou etc, que no crec que moltes 447 vegin habitualment no?

Ja saben què vol dir "romàntic"?

Posted: Wednesday 26/06/2013 18:38
by Guigui
I això les fa romàntiques?

Quan es tracta de vendre un producte, tot és trobar-li els avantatges. En canvi, quan es tracta de vendre producte nou en lloc d'aquest mateix, sembla que maleeixin el dia que el van posar en servei. Fet i fet, el màrqueting i la política es dediquen a la mateixa cosa.

Re: Tren turístic Costa Brava (Sunrail)

Posted: Wednesday 26/06/2013 23:38
by ortegote
Hola,
De tren turistic a tren de reforç hi han diferencies.

Posar una 447 romantic no ho es, als trens d'estiu per apropar a la costa més gent sels coneix popularment com "Playeros" hi ha hagut a Catalunya i també a Espanya.

Podien haver posat una 470 o una Locomotora S269 o S250 i cotxes 10.000 que sense ser vapor crec que seria una mica mes turistic que una 447.

Salutacions.

Re: Tren turístic Costa Brava (Sunrail)

Posted: Wednesday 26/06/2013 23:52
by epuig29
ortegote wrote:Hola,
De tren turistic a tren de reforç hi han diferencies.

Posar una 447 romantic no ho es, als trens d'estiu per apropar a la costa més gent sels coneix popularment com "Playeros" hi ha hagut a Catalunya i també a Espanya.

Podien haver posat una 470 o una Locomotora S269 o S250 i cotxes 10.000 que sense ser vapor crec que seria una mica mes turistic que una 447.

Salutacions.
Sembla que en aquest país es tingui al·lèrgia a les composicions de locomotora+cotxes :roll: . Encara que com dius tu és un tren de reforç, i una composició loco+cotxes necessitaria fer maniobres a les capçaleres i potser col·lapsaria la línia. A més que la disponibilitat de 447 deu fer que s'hagin decantat per a aquestes i no per a cap altra composició històrica, com les 470 (sembla mentida que ja se les pugui anomenar històriques)

Re: Tren turístic Costa Brava (Sunrail)

Posted: Wednesday 26/06/2013 23:53
by alf_
Le podrían quitar las ventanas, en plan 447 jardinera para pobres.