Page 1 of 2

Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatgers

Posted: Sunday 18/08/2013 22:46
by adri
Ferrrocarrils de la Generalitat va perdre gairebé un 7% de viatgers el 2012


Les obres que es van realitzar a la L7 van suposar una pèrdua d'un milió i mig de passatgers

L'índex de cobertura de FGC, l'indicador que descriu quina part dels ingressos –tarifes regulades– cobreix les despeses explotació, ha estat del 89,32% el 2012, el que es tradueix en un estalvi de 8,6 milions d'euros per a la Generalitat, i a 30 de juny del 2013 aquest índex supera el 92,52%.

http://www.ara.cat/societat/Ferrrocarri ... 02480.html

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Monday 19/08/2013 0:05
by wefer
He llegit la notícia fins aquesta frase i ja no he volgut seguir:
El frau s'ha situat al 0,034%
:riure
Això significa que només es colen o fan salt de zona una persona de cada 3.000, o dit d'una altre manera, només 70 viatgers al dia en tota la xarxa de FGC.
Sí home sí, i jo m'ho crec. Aneu a vendre pelis de ciència ficció a un altre.

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Monday 19/08/2013 14:22
by gatvell
Hola Wefer.

Jo ho vaig comentar ahir a un cap d'estació i tot i que no s'acaba de creure que la xifra fos tant baixa, em va dir que a la línia del Vallès, allí era molt díficil saltar-se el bitllet. Primer perque a cada estació hi ha un o dos interventors i també vigilants. A més, em va dir que a dins el tren hi havia mossos vestits de civil pels carteristes. En canvi a les línies de Llobregat i Anoia ni hi ha interventors a les estacions ni vigilants.

La notícia penso que es creïble però mal explicada.

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Monday 19/08/2013 14:49
by alf_
¿Y toda la gente que compra billetes de familia numerosa? ¿Eso no cuenta como fraude?

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Tuesday 20/08/2013 5:49
by 437.001
wefer wrote:He llegit la notícia fins aquesta frase i ja no he volgut seguir:
El frau s'ha situat al 0,034%
:riure
Això significa que només es colen o fan salt de zona una persona de cada 3.000, o dit d'una altre manera, només 70 viatgers al dia en tota la xarxa de FGC.
Sí home sí, i jo m'ho crec. Aneu a vendre pelis de ciència ficció a un altre.
Exemple: ahir, les barreres de l´estació de Martorell-Vila estaven obertes. NI una sola persona de FGC a Martorell-Vila.

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Thursday 22/08/2013 0:14
by ortegote
437.001 wrote:
wefer wrote:He llegit la notícia fins aquesta frase i ja no he volgut seguir:
El frau s'ha situat al 0,034%
:riure
Això significa que només es colen o fan salt de zona una persona de cada 3.000, o dit d'una altre manera, només 70 viatgers al dia en tota la xarxa de FGC.
Sí home sí, i jo m'ho crec. Aneu a vendre pelis de ciència ficció a un altre.
Exemple: ahir, les barreres de l´estació de Martorell-Vila estaven obertes. NI una sola persona de FGC a Martorell-Vila.
A FGC LLobregat Anoia hi ha revisors i vigilants aletoriament de segur que hi ha més frau que a la linia del Valles però es controla bastant i a moltes estacions de FGC no hi ha barreres així que tampoc es problema que les barreres de Martorell Vila estiguin obertes nomes es conciencia del usuari el comprar i validar el bitllet.

Salutacions.

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Thursday 22/08/2013 14:37
by gatvell
Tens raó Ortegote.
A més, si una estació té les barreres obertes, no es pot contar, ni cal fer-ho, si hi ha frau.
Si FGC permet sortir sense validar, no hi ha frau.

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Thursday 22/08/2013 18:00
by Sokjo
gatvell wrote:Tens raó Ortegote.
Si FGC permet sortir sense validar, no hi ha frau.
No sé si no he entès bé el teu comentari o que, però no se que te a veure que una barrera estigui oberta amb el frau? Encara que una validadora de sortida estigui oberta l'usuari ha de comprar el bitllet corresponent al viatge, si son 2 zones doncs ha de comprar un bitllet de dues zones, si en son 3 doncs de tres, perquè amb aquesta regla de tres, jo podria viatjar de pl. Catalunya a Sabadell Rambla amb una zona, com que al sortir la maquina s'obre sola....

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Thursday 22/08/2013 18:13
by epuig29
Molt cert. L'absència d'elements físics que t'impedeixin sortir de l'estació, en aquest cas les barreres, no és motiu per no haver de validar. Si tots seguíssim aquesta norma ningú validaria al tramvia. Per tant sí que és frau. Una altra cosa és que les validadores no estiguessin operatives, llavors la culpa si seria de FGC i no comptaria com frau.

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Thursday 22/08/2013 18:38
by gatvell
És el que diu en epuig29. Amb les validodres obertes, sense funcionament, no es pot saber qui ha validat el bittlet i qui s'ha colat, per tant no hi ha frau.

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Thursday 22/08/2013 19:11
by epuig29
gatvell wrote:És el que diu en epuig29. Amb les validodres obertes, sense funcionament, no es pot saber qui ha validat el bittlet i qui s'ha colat, per tant no hi ha frau.
Bé, jo havia entès que volies dir que si les barreres estaven obertes i no validaves, no estaves cometent frau, però ja veig que en realitat volies dir que com que no es pot comptar el frau si no hi ha barreres és com si no hi hagués frau (per a FGC). Ara t'entenc, i tenies raó. Salutacions.

Frau

Posted: Friday 23/08/2013 22:17
by Guigui
gatvell wrote:És el que diu en epuig29. Amb les validodres obertes, sense funcionament, no es pot saber qui ha validat el bittlet i qui s'ha colat, per tant no hi ha frau.
Frau és quan un passatger viatja sense el bitllet que correspon.

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Friday 23/08/2013 22:35
by gatvell
Si, Guigui. Però una cosa es un que viatja sense bitllet i un altre es que FGC obre les validadores amb el qual no es pot contabilitzar el frau. Si les validadores estèssin actives, el frau seria el qui salta o el qui passa rera un que ha validat el bitllet, per tant, amb les màquines obertes, no es pot detectar el frau.

Estadístiques manipulades

Posted: Saturday 24/08/2013 10:16
by Guigui
Però aleshores, que no diguin que tenen un frau baixíssim, si l'únic que passa és que no saben o no volen comptabilitzar-lo.

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Saturday 24/08/2013 14:39
by gatvell
PEr començar, Guigui, no son estadísticuqes manipulades.
El frau es conta mitjançant els revisors o caps d'estació. Quan a una estació deixen que les portes s'obrin sens validar, o fan per evitar que al gent salit, malmeti instal·lacions o prenguin mal (si cauen malament). Per tant a una estació amb les màquines obertes no es pot contar el frau.

Si més endavant posen més personal es podrà quantificar millor el frau a les línies de l'Anoia i del Bages.

Això no és un 0,0xxx% de frau

Posted: Saturday 24/08/2013 17:29
by Guigui
Doncs que no diguin que tenen un frau tan baix, perquè donen una idea diferent de la realitat.

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Sunday 25/08/2013 2:22
by Ismael_BCN
A mi que no me digan que no hay revisores en la linea del Llobregat, porque una vez en el Carrilet que hay que picar para salir, los habian dentro de las instalaciones a lo contrario del metro que hay tornos de hierro a pesar de los ascensores.

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Monday 26/08/2013 20:56
by ortegote
Ismael_BCN wrote:A mi que no me digan que no hay revisores en la linea del Llobregat, porque una vez en el Carrilet que hay que picar para salir, los habian dentro de las instalaciones a lo contrario del metro que hay tornos de hierro a pesar de los ascensores.
En Llobregat Anoia hay revisores aleatoriamente entre Martorell Central e Igualada (en el ramal de Manresa no lo se)

Y como bien dice Guigui si el indice es bajo es por que FGC no hace su trabajo como debe.

Por ejemplo en las estaciones del ramal de Igualada hay maquinas de ventas y hay validadoras (NO confundir con barreras por que no todas tienen) si una persona no compra el billete y usa ese tipo de estaciones y nadie le pide su titulo de transporte pues de ese Fraude no queda constancia en nungun sitio.

Yo vivo en una estación sin barreras pero compro mi billete y marco en la maquina hay veces que no me mira nadie y hay veces que si, como he dicho antes llevan mucho tiempo con revisores aleatorios en el ramal de Igualada.

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Monday 26/08/2013 21:27
by gatvell
Al tram de Martorell-Manresa hi ha revisors en segons quins trens i els caps d'estació van estones als baixadors.

Re: Ferrrocarrils Generalitat va perdre gairebé 7% de viatge

Posted: Monday 26/08/2013 22:55
by metring
Si us plau, no parlem del tema de si hi han revisors o no, que encara pensaran que volem fer com els del Memetro :x