Page 1 of 2

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 20/09/2013 11:02
by metring
Nois, estan dient ara a RAC1 que ha hagut un xoc entre trens a Sants, i que hi han ferits, i d'aquí lo dels retards. La R1 ara passa per EdF.

Ara a Catalunya Informació diuen que han estat dos ferits contusionats, cap a les 10:05, un que anava a L'Hospitalet i un cap a Martorell. La 7, aturada en els dos sentits.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 20/09/2013 11:20
by trensmat
metring wrote:Nois, estan dient ara a RAC1 que ha hagut un xoc entre trens a Sants, i que hi han ferits, i d'aquí lo dels retards. La R1 ara passa per EdF.

Ara a Catalunya Informació diuen que han estat dos ferits contusionats, cap a les 10:05, un que anava a L'Hospitalet i un cap a Martorell. La 7, aturada en els dos sentits.
RAC1 diu que el xoc del trens es de un tren que anava cap a Calella.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 20/09/2013 11:29
by albert28
trensmat wrote:
metring wrote:Nois, estan dient ara a RAC1 que ha hagut un xoc entre trens a Sants, i que hi han ferits, i d'aquí lo dels retards. La R1 ara passa per EdF.

Ara a Catalunya Informació diuen que han estat dos ferits contusionats, cap a les 10:05, un que anava a L'Hospitalet i un cap a Martorell. La 7, aturada en els dos sentits.
RAC1 diu que el xoc del trens es de un tren que anava cap a Calella.
Foto de l'incident: https://twitter.com/rodalia1/status/380985945832828928

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 20/09/2013 11:32
by carles10000
La mateixa noticia pero de La Vanguardia...
http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... sants.html

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 20/09/2013 11:35
by uriol108
Deu ferits lleus en un xoc de trens a l'estació de Sants
L'incident, a la via 7, afecta diverses línies de Rodalies


Dos trens de Rodalies han xocat aquest divendres a l'estació de Sants. L'impacte s'ha produït a la via 7 quan una de les unitats estava parada i, segons apunten les primeres investigacions, el maquinista d'una segona unitat l'ha enganxat pel darrere. Segons ha confirmat Renfe, s'han produït diversos ferits lleus.

Image

Els dos trens sinistrats aquest matí a l'estació de Sants.

L'accident ha estat poc després de les 10 hores, quan el segon tren, que procedia de Calella (Maresme) i es dirigia a l'Hospitalet, ha topat pel darrere amb un altre tren que venia de Terrassa (Vallès Occidental) i tenia com a destí Martorell (Baix Llobregat). Segons les primeres informacions, hi hauria una desena de viatgers amb contusions.
Demores en tres línies

L'operadora ha informat que com a conseqüència de l'incident s'estan registrant endarreriments de 25 minuts de mitjana en tres línies de Rodalies.
Divendres, 20 de setembre del 2013 - 11:20h.
CRISTINA BUESA / Barcelona
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ts-2675089

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 20/09/2013 11:37
by albert28
carles10000 wrote:La mateixa noticia pero de La Vanguardia...
http://www.lavanguardia.com/sucesos/201 ... sants.html
Seguim amb la desinformació: "Con motivo de este choque, el servicio en la línea R7 ha quedado cortado en los dos sentidos de la circulación"
Segons gencat.cat/rodalies circula normalment i com a molt surten afectades la R1, R3 i R4. Impossible seria la R7 que ni passa pels túnels

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 20/09/2013 12:08
by metring
Ara parlava un responsable de Renfe a C.I. de que es tracta "d'una operació normal" la de tenir dos trens a la via, que és la mar de natural, bla, bla, bla, i no admet que no pot ser que en una via hi puguin haver dos trens. No sé què n'opineu vosaltres...

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 20/09/2013 12:11
by albert28
metring wrote:Ara parlava un responsable de Renfe a C.I. de que es tracta "d'una operació normal" la de tenir dos trens a la via, que és la mar de natural, bla, bla, bla, i no admet que no pot ser que en una via hi puguin haver dos trens. No sé què n'opineu vosaltres...
Home existeix el que s'anomena conducció a la vista (que és el que ha passat). És molt normal a Sants que passi, l'únic que tota la responsabilitat recau sobre el conductor. Això és més com un incident puntual que altra cosa. Cal dir que podrien adaptar més Sants per a poder estacionar dos trens sense cap problema (dividir les andanes per sectors) i que alhora es pugui pujar i baixar viatgers.

Edito i actualitzo: Línia R4: Retards de fins a 40 minuts.

Missatge a la web de Rodalies:
A les 10.05 hores el tren Calella (8.52) – L’Hospitalet (10.18) ha encalçat un tren de Rodalies Terrassa (09.15) – Martorell (10.34). S’han registrat 22 persones afectades, de les quals 10 han estat ateses pel serveis d’assistència. Derivat d’aquesta incidència es circula per vies alternatives a l’estació de Sants el que afecta els trens de les línies R1, R3 i R4.

Barcelona, 20 de setembre de 2013

A les 10.05 h, el tren amb sortida de Calella 8.52 en direcció Hospitalet de Llobregat 10.12 ha encalçat un altre tren de Rodalies de la línia R4, Terrassa (9.15) – Martorell 10.34) a la via 7 de l’estació de Barcelona Sants.

Aquest incident, que ha provocat 22 contusionats, impedeix el pas de trens per la via 7 i es presta el servei per vies alternatives a Sants. Aquesta modificació obliga a desviar alguns trens de la línia R1 a Estació de França on inicien o finalitzen el seu recorregut. Els serveis de les línies R3 i R4 circulen amb 30 mintus de retard.

A les 10.10 h els viatgers dels dos trens de Rodalies han estat evacuats i els serveis d’assistència sanitària han atès 10 dels 22 contusionats. La resta ha abandonat l’estació sense necessitat d’atenció.

Renfe i Adif estan informant d’aquesta afectació al servei ferroviari a través de megafonia de trens i estacions i SMS, així com als telèfons d'informació 900 41 00 41 i 902 320 320, i als webs rodaliesdecatalunya.cat i www.adif.es.

S’ha obert una investigació per determinar les causes que han provocat aquesta incidència.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 20/09/2013 12:26
by metring
albert28 wrote:
metring wrote:Ara parlava un responsable de Renfe a C.I. de que es tracta "d'una operació normal" la de tenir dos trens a la via, que és la mar de natural, bla, bla, bla, i no admet que no pot ser que en una via hi puguin haver dos trens. No sé què n'opineu vosaltres...
Home existeix el que s'anomena conducció a la vista (que és el que ha passat). És molt normal a Sants que passi, l'únic que tota la responsabilitat recau sobre el conductor. Això és més com un incident puntual que altra cosa. Cal dir que podrien adaptar més Sants per a poder estacionar dos trens sense cap problema (dividir les andanes per sectors) i que alhora es pugui pujar i baixar viatgers.
El problema de sempre: amb tants mitjans, la responsabilitat, del conductor, és que no n'aprenen? I si al maquinista del tren del darrera li ha agafat un mareig, etc.?

Lo de les andanes en sectors, bona idea, però cal una adaptació que faci que no tota la responsabilitat recaigui en el maquinista.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 20/09/2013 12:30
by wefer
Jo ja havia avisat més d'una vegada de que això de fer entrar dos trens a la mateixa via per estalviar temps i sense un sistema de seguretat que eviti un xoc, tard o d'hora portaria una desgràcia. Pura probabilitat.
Els "entesos" en la matèria sempre han dit que no hi ha problema, que el reglament ho permet i bla,bla,bla. De moment, ja portem com a mínim dos xocs amb ferits. Hem d'esperar que passi alguna cosa més grossa per prohibir aquesta pràctica?

Fabra i Puig L1, afectada

Posted: Friday 20/09/2013 13:24
by metring
Atenció a aquesta notícia:

http://www.lavanguardia.com/participaci ... sants.html

Afectada pel xoc de trens a Sants
Les màquines de validació de tiquets s'han colapsat, alguns usuaris han perdut el bitllet dins la mateixa i no han tingut el detall d'obrir el pas

Cartas | 20/09/2013 - 11:55h | Última actualización: 20/09/2013 - 12:09h

Image

Acumulació d'uauris a l'andana del metro a l'estació de Fabra i Puig aquest matí Nohemí Zafra

Nohemí Zafra |

Avui com usuària de Renfe, primer he quedat atrapada a l'estació de Fabra i Puig a on el vagó s'ha aturat amb portes tancades durant 15 minuts, després des de megafonia ens han explicat que degut a una incidència la via 7 de Sants estava inutilitzada i tots els trens havien de passar per la via 8 i ens han recomanat que baixéssim ja que "creuar la ciutat seria complicat". La veu no ha donat cap alternativa, a continuació s'han obert portes.


Donada la situació gairebé tots hem baixat. Les màquines de validació de tiquets s'han colapsat, alguns usuaris han perdut el bitllet dins la mateixa (un altre problema pels usuaris); no han tingut el detall d'obrir el pas. A l'andana del metro l'acumulació d'usuaris cercant com arribar a la seva destinació de la millor manera.

Com a usuària tinc clar que aquest pla Ferrocat és molt millorable.

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 20/09/2013 13:35
by Miquel
metring wrote:
albert28 wrote:
metring wrote:Ara parlava un responsable de Renfe a C.I. de que es tracta "d'una operació normal" la de tenir dos trens a la via, que és la mar de natural, bla, bla, bla, i no admet que no pot ser que en una via hi puguin haver dos trens. No sé què n'opineu vosaltres...
Home existeix el que s'anomena conducció a la vista (que és el que ha passat). És molt normal a Sants que passi, l'únic que tota la responsabilitat recau sobre el conductor. Això és més com un incident puntual que altra cosa. Cal dir que podrien adaptar més Sants per a poder estacionar dos trens sense cap problema (dividir les andanes per sectors) i que alhora es pugui pujar i baixar viatgers.
El problema de sempre: amb tants mitjans, la responsabilitat, del conductor, és que no n'aprenen? I si al maquinista del tren del darrera li ha agafat un mareig, etc.?

Lo de les andanes en sectors, bona idea, però cal una adaptació que faci que no tota la responsabilitat recaigui en el maquinista.
I si al tren li han fallat els frens? Una cosa són com els que van passar al Clot, un lloc amb corbes tancades i t'apareix la cua d'un tren per allà, però a Sants? Una estació amb andanes llargues i que gran part d'aquesta són relativament rectes? Tinc els meus dubtes de que al maquinista no hagi vist el tren de lluny i no hagi pogut parar a temps tenint en compte que va a baixa velocitat.

El que caldria a Sants, són com heu dit els sectors i que cada sector quedi delimitat per un cantó diferent amb la seva pròpia senyalització (tipus vies 4 i 5 de Lleida, tot i que allà hi ha agulles).

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 20/09/2013 13:54
by MZA_1600
No és ni el primer, ni el segon, si no el tercer cop que passa un incident amb caracterísitques similars a Barcelona en els últims 2 anys ( recordem: 28 d'abril de 2011, on un rodalies xoca amb un altre rodalies al Clot i 13 de gener de 2012, on un rodalies xoca amb un Talgo també al Clot ).

D'aquí es poden treure algunes conclusions a primera vista, la primera és que en els tres cassos es va permetre el rebàs d'un senyal en vermell, recaient tota la responsabilitat de conducció als maquinistes.

La segona és que per millorar la fluidesa del tràfic a Barcelona són nescessàries aquestes operacions.

La tercera, tot i que en l'incident del Clot el 13 de gener de 2012 va ser degut en gran part a una mala instal·lació de les senyals, en els altres dos casos el concepte de marxa a la vista era subjectiu i no s'ha respectat ( si tenim en compte que s'ha d'avançar en precaució per poder-se parar davant de qualsevol obstacle ), això comporta una velocitat diferent per alguns que per uns altres...

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Posted: Friday 20/09/2013 17:51
by Sokjo
Com molt bé diu en Miquel, podria ser una fallada dels frens, també podria ser un error o ves a saber, ja ho diran les investigacions, ara bé, a Terrassa (sobretot cap al vespre) paren dos o mes composicions simples a la mateixa andana i els maquinistes no topen amb el tren estacionat i això que estan apagats, sense cap tipus de senyal i l'estació no és molt lluminosa que diguem. A Sants, el tema circulació a la vista no es que sigui molt perillós, no crec que l'accident sigui per falta de senyalització, almenys segons el meu punt de vista.

Per altra banda si féssim baixar la gent del vago per una de les tres portes i deixar les altres dues per pujar, potser els temps de parada a les estacions es reduirien un mica.

No serveix

Posted: Friday 20/09/2013 18:08
by Guigui
Sokjo wrote:Per altra banda si féssim baixar la gent del vago per una de les tres portes i deixar les altres dues per pujar, potser els temps de parada a les estacions es reduirien un mica.
Amb la fauna incivilitzada que freqüenta especialment la xarxa de rodalia, ningú no ho respectaria.

Xoc de trens Barcelona-Sants

Posted: Friday 20/09/2013 21:29
by albert28
Obro un nou fil en referència al accident/incident (com es vulgui dir) del dia 20/09/2013 a Barcelona - Sants i no col·lapsar el fil de Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Rodalies wrote:A les 10.05 hores el tren Calella (8.52) – L’Hospitalet (10.18) ha encalçat un tren de Rodalies Terrassa (09.15) – Martorell (10.34). S’han registrat 22 persones afectades, de les quals 10 han estat ateses pel serveis d’assistència. Derivat d’aquesta incidència es circula per vies alternatives a l’estació de Sants el que afecta els trens de les línies R1, R3 i R4.

Barcelona, 20 de setembre de 2013

A les 10.05 h, el tren amb sortida de Calella 8.52 en direcció Hospitalet de Llobregat 10.12 ha encalçat un altre tren de Rodalies de la línia R4, Terrassa (9.15) – Martorell 10.34) a la via 7 de l’estació de Barcelona Sants.

Aquest incident, que ha provocat 22 contusionats, impedeix el pas de trens per la via 7 i es presta el servei per vies alternatives a Sants. Aquesta modificació obliga a desviar alguns trens de la línia R1 a Estació de França on inicien o finalitzen el seu recorregut. Els serveis de les línies R3 i R4 circulen amb 30 mintus de retard.

A les 10.10 h els viatgers dels dos trens de Rodalies han estat evacuats i els serveis d’assistència sanitària han atès 10 dels 22 contusionats. La resta ha abandonat l’estació sense necessitat d’atenció.

Renfe i Adif estan informant d’aquesta afectació al servei ferroviari a través de megafonia de trens i estacions i SMS, així com als telèfons d'informació 900 41 00 41 i 902 320 320, i als webs rodaliesdecatalunya.cat i http://www.adif.es.

S’ha obert una investigació per determinar les causes que han provocat aquesta incidència.
Rodalies wrote:Restablerta la circulació habitual al servei de Rodalies de Catalunya

A les 17,40 hores s’han retirat els dos trens que han patit un encalç aquest matí a les 10.05 hores a la via 7 de l’estació de Sants. El SEM ha hagut d’atendre 12 contusionats, de les quals una ha estat traslladada a l’Hospital Clínic que ja ha estat donat d’alta.

A les 17,40 hores s’ha restablert la circulació per la via 7 de l’estació de Barcelona Sants una vegada s’han pogut retirar els trenes que han patit un encalç a les 10.05 hores d’avui. D’aquesta manera i de forma progressiva es comença a recuperar el servei habitual dels trens de Rodalies de Catalunya de les línies R1, R3 i R4.
A les 10.05 hores, el tren amb sortida de Calella 8.52 en direcció Hospitalet de Llobregat 10.12 ha encalçat un altre tren de Rodalies de la línia R4, Terrassa (9.15) – Martorell (10.34) a la via 7 de l’estació de Barcelona Sants.

Aquest incident ha obligat al SEM a atendre 12 persones, de les quals 1 s’ha hagut de traslladar a l’Hospital Clínic i ja ha estat donat d’alta.
Tècnics de Renfe i d’Adif s’han desplaçat al punt de la incidència per procedir a la retirada dels trens incidentats, el que ha permès restablir la circulació habitual al servei de rodalia de Barcelona.
Renfe i Adif han informat de l’afectació al servei ferroviari a través de megafonia de trens i estacions i SMS, així com als telèfons d'informació 900 41 00 41 i 902 320 320, i als webs http://www.rodaliesdecatalunya.cat i http://www.adif.es.
S’ha obert una investigació per determinar les causes que han provocat aquesta incidència.
Noticies que fan referència
ElPeriodico.cat
La Vanguardia
Afectada pel xoc de trens a Sants: Les màquines de validació de tiquets s'han colapsat, alguns usuaris han perdut el bitllet dins la mateixa i no han tingut el detall d'obrir el pas

Fotos
https://twitter.com/rodalia1/status/380985945832828928
Desprès de separar-los:
Tren a Martorell: 447-138M https://pbs.twimg.com/media/BUny98RCMAEvNFl.jpg,
Tren a Hospitalet 447-139M https://pbs.twimg.com/media/BUnykeRCYAAoI2f.jpg

Curiós és que dues de les unitats 447 implicades son les 447-138M i la 447-139M.


Tal com es comentava al fil Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE, seria lògic que es faci una divisió en dos sectors perfectament separats amb senyalització ja que l'estació ho permet?

Re: Xoc de trens Barcelona-Sants

Posted: Friday 20/09/2013 22:42
by albert28
Explicació de Maquinstilla al seu blog: http://maquinistilla.wordpress.com/2013 ... -en-sants/

Re: Xoc de trens Barcelona-Sants

Posted: Friday 20/09/2013 23:02
by gatvell
Així, sembla que ha estat un abús del sistema, o una saturació de la mateixa estació de Sants?

Re: Xoc de trens Barcelona-Sants

Posted: Friday 20/09/2013 23:50
by Miquel
gatvell wrote:Així, sembla que ha estat un abús del sistema, o una saturació de la mateixa estació de Sants?
El fet de tenir una saturació de trens a l'entrada de l'estació, fa que hi hagi un "abús" del sistema.

Re: Xoc de trens Barcelona-Sants

Posted: Saturday 21/09/2013 1:38
by Toni
albert28 wrote:Explicació deMaquinstilla al seu blog: http://maquinistilla.wordpress.com/2013 ... -en-sants/
Excel.lent explicació i molt aclaridora. No puc estar més d´acord en la lamentable actuació (perquè no deixa de ser teatre barat) del Sr. Padrosa. Un Director General de la Generalitat de Catalunya no pot fer el ridícul d´aquesta manera, parlant del que no té ni remota idea i mostrar-se indignat per una senyalizació del segle XX... ridícul espantós que dóna una idea del nivell dels polítics que tenim. La Generalitat de Catalunya hauria de mirar millor a qui nomena Director General perquè hi ha qui ens deixa malament a tots. Per cert, en relació amb les tonteries que diu el Sr. Padrosa, com hem dit moltes vegades, el ERTMS (què dimonis sabrà la Generalitat de Catalunya de ERTMS?????????) té exactament la mateixa funció que permet al maquinista saltar-se un senyal en vermell, en "marcha de maniobras" com tant bé explica el Maquinistilla. Sr. Padrosa, calli abans de dir tonteries. Senyors de la Generalitat de Catalunya: és terriblement cansat sentir-los a tots amb el discurs sempre de la falta d´inversió i que cal ERTMS... és francament pesadot...