Toni wrote:Lamento indicar-te que tens una mala informació.
Tu creus?
Precissament el túnel més col.lapsat és el de Plaça de Catalunya, més que el de Passeig de Gràcia.
Que sigui el més col.lapsat (que no ho està, de col.lapsat, que consti) no vol dir que sigui de solució més difícil que el de Passeig de Gràcia.
El túnel de Plaça Catalunya té una malla horària exclusivament de Rodalies, i els pocs regionals que hi ha són Rodalies perllongats a Lleida, Ripoll o Puigcerdà/Latour, comparativament tant pocs, que no afecten al funcionament de la regularitat del túnel.
El túnel de Passeig de Gràcia té un tràfic molt intens també (tot i que no tant com el de Plaça Catalunya, cert), però degut al cisallament del ramal d´Estació de França i a la varietat de serveis que té, la seva explotació és molt més complicada i més subjecte a variacions d´horari (o sigui, retards).
Em sembla ben curiós que trobis tants espais entre trens a Plaça de Catalunya, on circulen una quantitat infernal de trens.
No tants com pel túnel de Sol a Madrid, on hi ha ERTMS en funcionament, i on hi passen MDs (Albacete, Jaén, etc), tots els Talgos de Múrcia, i els Alvia diametrals (Cádiz-Gijón, Alacant-Santander, Alacant-Coruña...), apart de tots els C4 (Parla-Colmenar Viejo, Parla-Alcobendas) i tots els C3 (Aranjuez-Chamartín, Aranjuez-El Escorial). T´ho miris com t´ho miris, són més trens per hora que al túnel de Plaça Catalunya.
No, no crec que quedi espai en hora punta ni per un tren més (si fos possible ja estaria ficat) i en qualsevol cas és evident que quan portes un tren darrera de l´altre, el més mínim incident afectarà a tota la cua de trens amb el que estàs demanant funcionar al límit i assumint per tant un pitjor servei. En hora punta, hi circulen pràcticament 20 trens a l´hora així que fent una senzilla divisió surt un tren cada 3 minuts, temps que serveix per frenar, baixar i pujar viatgers i accelerar.
On he parlat jo de les hores punta?
De totes maneres, fins i tot a les hores punta hi cap alguna cosa més: només cal que et miris els intervals de pas per Arc de Triomf.
Amb una senyora que li costi pujar més del comte i tres turistes amb maletes, ja trigues més de tres minuts, és simple física. Podem posar ERTMS, XKJ, senyals de fum o el que volguem, els trens triguen el que triguen en frenar i accelerar i 200 ó 300 viatgers triguen el que triguen en pujar. No ens creiem tot el que es diu.
He vist a Madrid trens amb freqüència d´1 minut passant per Cantoblanco, en situació degradada (retards) i sota l´ERTMS.
Ahhh, i em reafirmo, malgrat totes les cares, en que el polític de torn que tant demana ERTMS no té ni idea de què aconseguirà amb això, si és que s´aconsegueix alguna cosa.
Segur?
Solucions, tal i com està tot avui, cap, un altre túnel.
Depèn de la inversió que s´hi faci, clar.
Si fiquem trens de joguina com els de FGC que s´evaquen molt ràpidament i son molt curtets, potser sí que entraria algun més, si son trens de grans, no és físicament possible.
Un tren no s´evacua més ràpid per la seva longitud, sinó pel nombre de portes que té.