Vibracions metro entre Clot i Navas
Vibracions metro entre Clot i Navas
http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/10/ ... rrereixen/
Els treballs per posar fi a les vibracions del metro a la Meridiana s’endarrereixen
Actualitzat el 10.10.2013 a les 16:04 Brais Martínez / Javier Arilla
Les parets d'alguns dels veïns de l'avinguda Meridiana continuen vibrant cada vegada que passa el metro. Els focus principal de les tremolors és al tram de la Línia 1 comprès entre les parades del Clot i Navas.
Al juny, l’empresa TMB va reconèixer el problema i va dir que, per solucionar-lo, substituirien 100 metres de via durant el mes d’agost, però els treballs no s’han fet. Ara TMB ha explicat a BTV que aquestes obres es faran durant el mes de novembre. (Recordeu que en principi, havien de tallar un tram de la L1?)
CARMEN ALBEROLA, veïna
"Fa dos mesos que estic dormint al sofà. Va baixar la intensitat el mes d'estiu, al juliol i un parell de l'agost, però ara estem igual que abans."
És la solució que ha trobat la Carmen per notar menys les vibracions que causa el metro quan passa. Ella viu a l'avinguda Meridiana, a sobre del tram de la Línia 1 que uneix les parades del Clot i Navas.
Fa mesos que se'n queixa, però el problema no s'ha resolt. Vista la situació, la Carmen buscarà un advocat per portar el cas als jutjats.
CARMEN ALBEROLA, veïna
"Demanant danys i perjudicis, perquè és que la meva salut ha empitjorat, perquè m'estic medicant més del que és normal. Em van comentar que podia demanar danys i perjudicis perquè, a més a més, no han arreglat res. Estem igual. I jo, trobant-me cada cop pitjor, mira, sentiu ara mateix? És que cada dia hi ha un terratrèmol aquí a casa, és que és horrorós."
L'empresa que gestiona el servei, TMB, va explicar que durant el mes d'agost renovaria 100 metres de via al túnel que connecta les dues estacions. Els treballs, però, no s'han fet. Ara, TMB assegura que aquestes obres estan adjudicades i que s'executaran durant el proper mes de novembre.
Els treballs per posar fi a les vibracions del metro a la Meridiana s’endarrereixen
Actualitzat el 10.10.2013 a les 16:04 Brais Martínez / Javier Arilla
Les parets d'alguns dels veïns de l'avinguda Meridiana continuen vibrant cada vegada que passa el metro. Els focus principal de les tremolors és al tram de la Línia 1 comprès entre les parades del Clot i Navas.
Al juny, l’empresa TMB va reconèixer el problema i va dir que, per solucionar-lo, substituirien 100 metres de via durant el mes d’agost, però els treballs no s’han fet. Ara TMB ha explicat a BTV que aquestes obres es faran durant el mes de novembre. (Recordeu que en principi, havien de tallar un tram de la L1?)
CARMEN ALBEROLA, veïna
"Fa dos mesos que estic dormint al sofà. Va baixar la intensitat el mes d'estiu, al juliol i un parell de l'agost, però ara estem igual que abans."
És la solució que ha trobat la Carmen per notar menys les vibracions que causa el metro quan passa. Ella viu a l'avinguda Meridiana, a sobre del tram de la Línia 1 que uneix les parades del Clot i Navas.
Fa mesos que se'n queixa, però el problema no s'ha resolt. Vista la situació, la Carmen buscarà un advocat per portar el cas als jutjats.
CARMEN ALBEROLA, veïna
"Demanant danys i perjudicis, perquè és que la meva salut ha empitjorat, perquè m'estic medicant més del que és normal. Em van comentar que podia demanar danys i perjudicis perquè, a més a més, no han arreglat res. Estem igual. I jo, trobant-me cada cop pitjor, mira, sentiu ara mateix? És que cada dia hi ha un terratrèmol aquí a casa, és que és horrorós."
L'empresa que gestiona el servei, TMB, va explicar que durant el mes d'agost renovaria 100 metres de via al túnel que connecta les dues estacions. Els treballs, però, no s'han fet. Ara, TMB assegura que aquestes obres estan adjudicades i que s'executaran durant el proper mes de novembre.
Re: Vibracions metro entre Clot i Navas
que no engañen a los vecinos afectados, pero es imposible de quitar. Se puede reducir la intensidad la misma apoyando los carriles sobre selenbloks y una velocidad de transito muy baja. No solo son 100 mts de carril, hay mas chicha. Aqui en sagrera los bloques de concepcion arenal/ garcilaso es una intensidad muy akta tambien a que hay.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Vibracions metro entre Clot i Navas
A què es degut aquestes vibracions?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Vibracions metro entre Clot i Navas
Hola Gatvell. Seria muy largo de exponerlo, pero te hago un pequeño resumen. Principalmente la base de las vias es hormigón. Esta al estar apoyados los carriles encima de ella, entre traviesas de hormigón o madera, el peso del tren , su inercia y el balanceo, se comprime hacia las vias y esta compresión se transmite hacia las paredes, que debido a la oquedad de la boveda, se transmite igualmente hacia todo el conjunto que exista encima a todo lo que haya alrededor.
La solucion de los selenbloks, es basicamente por que absorverian parte de la vibración ( no seria un encuentro rigido si no que habria una tolerancia intermedia ) , pero logicamente a menor velocidad, menor empuje, igual peso y la vibración seria inferior, pero seguiria existiendo igualmente.
Es una comparativa muy simple. Tu estas en un edificio que sea toda la estructura de hormigon y hay un hombre trabajando con un martillo compresor en el sotano y en el cuarto piso notas los cimbreos
La solucion de los selenbloks, es basicamente por que absorverian parte de la vibración ( no seria un encuentro rigido si no que habria una tolerancia intermedia ) , pero logicamente a menor velocidad, menor empuje, igual peso y la vibración seria inferior, pero seguiria existiendo igualmente.
Es una comparativa muy simple. Tu estas en un edificio que sea toda la estructura de hormigon y hay un hombre trabajando con un martillo compresor en el sotano y en el cuarto piso notas los cimbreos
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Vibracions metro entre Clot i Navas
Via en placa, llavors? oi que és millor la via amb travessa i balast?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Vibracions metro entre Clot i Navas
no entiendo la pregunta. El catala por desgracia, aun no lo domino del todo bien. El motivo dela queja es de una linea de mas de 40 años. Actualmente no existen esos problemas ( corregidme si me equivoco )
Re: Vibracions metro entre Clot i Navas
la que té la via en placa es la L2. La línia 1 té balast i travessa de roure en tota aquesta zona que arriba fins a Baro de Víver.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Vibracions metro entre Clot i Navas
Sagrering ¿Entonces, via en placa? ¿Verdad que es mejor la via con traviesas y balasto?
EL LLOP Ambdúes línies tenen problemes de vibració? Pensava que la via amb travesses i balast absorvia millor les vibracions que la via en placa de formigó.
EL LLOP Ambdúes línies tenen problemes de vibració? Pensava que la via amb travesses i balast absorvia millor les vibracions que la via en placa de formigó.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Problemes d'origen més recent
N'hi ha un d'una construcció de no fa ni vint anys: l'L2.sagrering wrote:Actualmente no existen esos problemas ( corregidme si me equivoco )
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Vibracions metro entre Clot i Navas
la l2 tiene 20 años de uso, no de construccion.Posiblemente fuera mejor la via en placa , pero habria que valorar los pros y contras de cada una. Logicamente el de traviesa de roble ha sido el convencional, que se ha sustituido en muchas zonas .Cuando hablo de actualmente me refiero a la l9,