Page 1 of 2
Adéu 1000...sniffff
Posted: Tuesday 18/10/2005 0:15
by JaMiRo!
Hola companys,
Com ja s'ha sentit dir en altres temes d'aquest fòrum, les 1000 ben aviat desapareixeran de la línia 5 per passa a la història com una de les unitats més modernes i fiables que mai han circulat pel metropolità barceloní...
D'aquí la majoria d'unitats aniràn a desballestar o a algún trist pseudomuseu del transport
Jo realment estic molt sorprès que se'n faci una jubilació tant a saco, en 35 anys de servei i amb una remodelació integral dels interiors més aire condicionat instal·lat de fa també no massa anys...
Ja no és un tema de frikisme ferroviari; és evident que en nivells de confort les 1000 (i les 1100) són bones, si bé no es pot dir el mateix en sonoritat. No s'ha de ser enginyer o economista per deduïr que una reforma integral tipus 440 renfe pot ser més barata que comprar un 5000 sencer. Crec que un canvi en els bogies i sistemes de frenada, etc. més una nova cabina i algun canvi interior (ex: posar indicadors visuals de pròxima estació) més algun extra més (nous fars, nou accionament per a les portes, etc.) donarà un aire nou a les 1000-1100 i farà que puguin rendir 30 anys més.
La història ha mostrat que altres unitats de metro han estat donant servei molts més anys no només a BCN sino a altres ciutats del món.
Crec que és una reflexió que no només tinc jo, sino que segurament molt companys del fórum.
Salutacions.
Posted: Tuesday 18/10/2005 1:51
by victorcasta
No sé perquè tinc la impressió que algun 1000 anirà cap a la L4... Si fos la Renfe qui ho gestionés seria segur, sent TMB tinc els meus dubtes...
Posted: Thursday 20/10/2005 2:42
by Cahorand
victorcasta wrote:No sé perquè tinc la impressió que algun 1000 anirà cap a la L4... Si fos la Renfe qui ho gestionés seria segur, sent TMB tinc els meus dubtes...
Tinc entès que algun 1000 ja circula per la L4.
Posted: Thursday 20/10/2005 9:49
by Fran-Ikarus
Ja comencem a escampar llegendes urbanes?
Posted: Thursday 20/10/2005 22:13
by victorcasta
No és una llegenda urbana. Fa uns dies al diari deien que hi havia 2 trens més a la L4... com no siguin 1000...
Posted: Thursday 20/10/2005 22:21
by wefer
victorcasta wrote:... com no siguin 1000...
... doncs seran 1100...
Posted: Thursday 20/10/2005 22:23
by Fran-Ikarus
Segons la web del Theo, en primícia exclusiva breaking news, "La Línea 4 en lugar de los 17 trenes en Hora Punto que pasó a tener desde la transformación de La Pau-Pep Ventura, pasará a tener 19, a causa de habilitar más motoristas y retornar los hasta hoy desconocidos 1100 que habían sido retirados. Pasando del intervalo de paso de 4'30" a hacer 3'50 minutos en Hora Punta."
En tot cas, si tornessin dos trens de la L5 a la L4, tots els números anirien a parar precisament als dos 1100 que estan (o estaven) a la L5.
Posted: Thursday 20/10/2005 23:58
by victorcasta
Cert, ara no hi queia. Gràcies per la correcció
Posted: Friday 21/10/2005 0:04
by Fran-Ikarus
No, no, només és una hipòtesi, diguem, més plausible que la teva... però hipòtesi, al cap i a la fi
Posted: Friday 21/10/2005 2:13
by Vox
Vejam, la nota de premsa deia que la L4 ara tenia 2 trens més i la L5 1 més.
Sabem que la L5 té 3 trens nous així doncs:
-O bé han passat dos 1100 de la L5 a la L4 (explicaria els dos trens de més a la L4 i que la L5 tingui en total 1 tren més)
-O bé han posat dos a la L4 d'on sigui i ja han retirat 2 L5, que tmb explicaria els dos de més a la L4 i la millora d'un a la L5.
Vox
A ningú li fa pena que se'n vagin les 1000s?
Posted: Saturday 22/10/2005 20:05
by JaMiRo!
Llavors què, ningú li fot pena la marxa de les 1000s?
Mira que com acabin al pseudomuseu de'n Salmerón...Ja es podriran tú...
Salutacions...
Posted: Saturday 22/10/2005 23:24
by Fran-Ikarus
Clar que sí... Com a tot material mòbil que hom ha conegut durant tota la seva vida... Però és un fet, noi. Potser val més la pena que anem posant espelmes a tots els sants intercessors haguts i per haver perquè la "política de preservació" (?) de TMB canvii respecte les sèries donades de baixa amb anterioritat.
Allà dalt, en la situació actual, evidentment no hi anirà res. I, tanmateix, dubto molt que enviin aquests "bitxos" cap allà. Em temo que ara per ara jo apostaria a quelcom semblant a les 400: primer que si conserven dos trens, després que si un, després que si, ningú no sap com, en comptes d'un tren, queda només un cotxe...
Posted: Sunday 23/10/2005 1:02
by wefer
Per curiositat... algú sap quant pot costar comprar un 1000? Potser hi hauria alguna associació (o particular) interssat a comprar-lo.
Suposo que el que és més costós és trobar on dipositar-lo i transportar-lo fins allí.
Posted: Sunday 23/10/2005 9:46
by abegot
wefer wrote:Per curiositat... algú sap quant pot costar comprar un 1000? Potser hi hauria alguna associació (o particular) interssat a comprar-lo.
Suposo que el que és més costós és trobar on dipositar-lo i transportar-lo fins allí.
Quan van començar a arrivar les UT-111 , a Sarrià, en primer lloc és van desfer.se del material (absolet) 18 i 300, aplicant el soplet i trencant-ho tot.
Aleshores va arribar una carta d'una associació anglesa que s'encarregament del transport i volian comprar aquest material,
per 22 milions de peles c/u. (Radio Macuto). i ja no no va ser a temps, ....
Ara ja puc esbrinar que és el que va passar i ja tornaré a escriure, ...
Jubilacions...
Posted: Sunday 23/10/2005 13:41
by JaMiRo!
Holes!
La veritat és que segurament TMB reaccionaria davant de peles sense anar a desballestar les 1000s. És una llàstima aquesta poca estima que li té al material històric; l'única empresa que té una mica de sensibilitat són els FGC però si bé tampoc conserven tot el que haurien de conservar, però que hi farem, com a mínim fan més que els altres.
M'hauria fet gràcia veure els 1000s venuts a algún altre ferrocarril del món, crec que es mereixen una segona oportunitat. Us imagineu les 1000s corrent com a servei de rodalia a algún país llatinoamericà, asiàtic -oblideu-vos ara de la qüestió de l'ample de via!-...O fins i tot aquí mateix, donant servei a alguna petita línia de rodalia d'ample UIC a Tarragona, Lleida o Girona? Mira que en sóc d'imaginatiu i romàntic...
Bé, salutacions!
Posted: Monday 24/10/2005 9:57
by wefer
La part on s'estava començant a parlar sobre l'autobús conservat per ARCA, l'he traspassat aquí:
http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t=1358
Re: Jubilacions...
Posted: Monday 24/10/2005 11:22
by alexbn
JaMiRo! wrote:M'hauria fet gràcia veure els 1000s venuts a algún altre ferrocarril del món
¿No se supone que los 1000 iban a Argentina?
Re: Jubilacions...
Posted: Monday 24/10/2005 23:28
by JaMiRo!
alexbn wrote:JaMiRo! wrote:M'hauria fet gràcia veure els 1000s venuts a algún altre ferrocarril del món
¿No se supone que los 1000 iban a Argentina?
A Argentina??? Això em sona a llegenda urbana, però vés a saber. En principi els 1000 van a desballestar...És a dir, a prendre pel c*l...
Corregiu-me si m'equivoco!
Salutacions!
Serie 1000 Para Lleida - La Pobla.
Posted: Saturday 29/10/2005 0:15
by iluro
Si juntamos las ideas de algunos mesajes anteriores:
- Los 1000 aun pueden dar un buen servicio, introduciendo algunas mejoras técnicas y de comfort.
- 1000 circulando por alguna linea de cercanias. (hace poco, en este mismo foro, alquien reveló que derivan de una serie de unidades de cercanias alemana.
El destino esta claro, quizá podrian prestar servicio en la renovada linea Lleida - La Pobla (creo que se estudiaba cambiarla de ancho), eso si, adaptando el interior.
Re: Serie 1000 Para Lleida - La Pobla.
Posted: Saturday 29/10/2005 0:42
by UT596001
iluro wrote:El destino esta claro, quizá podrian prestar servicio en la renovada linea Lleida - La Pobla (creo que se estudiaba cambiarla de ancho), eso si, adaptando el interior.
Perfecto, ahora fuera de Barcelona no sólo nos tocaría aguantar los autobuses chatarra de Barcelona, ahora también nos tocaría aguatar los trenes chatarra del metro de Barcelona.
No crees que ya han estado suficientemente maltratados los usuarios de la Lleida-La Pobla y se merecen trenes nuevos de una vez?