Jo l'any passat vaig fer el Kuala Lumpur Butterworth en un tren nocturn. No vaig veure res de paisatge. Excepte la sortida de sol espectacular en el ferry que conecta l'estació de tren amb Penang (Es una illa a uns poc km de la costa conectada per ferry i un pont)
El que esta clar es que a les 19h es fosc i no veuras gaire paisatge. Per tant apartir de Ipoh no veurass res.
Per cert de Kuala Lumpur a Ipoh que es mes de la meitat de trajete, la linea esta desdoblada i eletrificada. Hi ha el trens ETS que sols tarden 2:20
http://ktmintercity.com.my/images/image ... Upline.jpg
Mentres que l'express que va a Butterworth son 3:10
De Kuala Lumpur a Ipoh son 200km. I el tren tarda entre 2:20 i 3:10
De Ipoh a Penang son 150km i el tren tarda 3:00.
No se com estan les obres de Ipoh a Kuala Lumpur. Pero en poc tems es fara el Kuala Lumpur Butterworh en 4h. En alguns lloc he llegit que seria el 2013. I l'any passat vaig veure que ja es treballava en l'electrificació en molt llocs del trajecte.
Una foto de com estan deixant la linea
Bagan Serai
http://www.gamuda.com.my/mrt_railway_edtp.html
De linia colonial ja li queda poc. Ara sembla un linia d'alta velocitat amb ample metric.
Pero si vols recorrer un tren tipicament colonial, pots fer el Tren de la Selva. Kotha Bahru - Sinagapur.
Alla pots trobar aixo
Bloqueig amb testic
Jo l'any passat vaig fer la ruta Kuala Lumpurt - Penan en tren, avio a Kotha Bahru i tren de Kotha Bahru a Singapur en 2 etapes
Per cert si va as Penang no deixis de pujar en el Funicular, es espetacular. Jo mai havia pujar es un de tant rapid. A la baixada semblava mes una montanya rusa que un funicular.
La meva dona sempre recordara el tren Kuala Lumpur Penang. Estavem de lluna de mel. Havia reservat un camarot de primera.
Al arribara a l'estació ens comunique que el cotxe de primera esta fora de servei i que ens envien a un cotxe lliteres, sense compartiments. Un pasadis allargat amb lliteres als 2 costats.