El Seat 1400
Posted: Wednesday 13/11/2013 20:37
Del Facebook "Coses que has de saber abans de sortir de casa" https://www.facebook.com/Cosesque :
Coses que has de saber … sobre el Seat 1400:
- #taldiacomavui fa 60 anys l'automobilística Seat (acrònim de Societat Espanyola d´Automòbils de Turisme) posava a la venda el seu primer cotxe, tres anys després de la constitució de la compan...yia i que llavors tenia la planta i la cadena de muntatge a la Zona Franca de Barcelona.
- Sota la llicència de la marca italiana Fiat, el model que va sortir al mercat era un SEAT 1400, un sedan de gamma alta basat en gran manera en els vehicles americans de l'època, que utilitzava la mateixa mecànica però amb la carrosseria "gran" del Fiat 1800/2100.
- Els cossos oficials de l'Estat necessitaven motoritzar-se i aquest cotxe complia tots els seus imprescindibles, a més era un model excepcional per al mercat dels taxis.
- Es va llançar a un preu de fàbrica de 121.875 pessetes i el ritme de fabricació inicial era de cinc cotxes diaris i la plantilla estava formada per 925 empleats. Al final de 1954 ja s'havien lliurat 954 unitats.
- El 1400 es va presentar en diversos models: familiar, furgoneta, adaptat per a ambulàncies, també per a cotxes fúnebres, però el més espectacular va ser el descapotable “Sport Spider” dissenyat pel català Pedro Serra.
- El 1400 va cessar la seva producció en 1964, després de vendre's més de 98.000 unitats, i el seu substitut, el Seat 1500 va aparèixer en 1963. El seu successor va ser el Seat 132, que va arribar al mercat en 1973 com la màxima expressió del que havia de ser un vehicle de luxe en aquells anys i va ser el primer model de la companyia a incorporar canvi de marxes automàtic i, en la seva última remodelació, aire condicionat.
Coses que has de saber … sobre el Seat 1400:
- #taldiacomavui fa 60 anys l'automobilística Seat (acrònim de Societat Espanyola d´Automòbils de Turisme) posava a la venda el seu primer cotxe, tres anys després de la constitució de la compan...yia i que llavors tenia la planta i la cadena de muntatge a la Zona Franca de Barcelona.
- Sota la llicència de la marca italiana Fiat, el model que va sortir al mercat era un SEAT 1400, un sedan de gamma alta basat en gran manera en els vehicles americans de l'època, que utilitzava la mateixa mecànica però amb la carrosseria "gran" del Fiat 1800/2100.
- Els cossos oficials de l'Estat necessitaven motoritzar-se i aquest cotxe complia tots els seus imprescindibles, a més era un model excepcional per al mercat dels taxis.
- Es va llançar a un preu de fàbrica de 121.875 pessetes i el ritme de fabricació inicial era de cinc cotxes diaris i la plantilla estava formada per 925 empleats. Al final de 1954 ja s'havien lliurat 954 unitats.
- El 1400 es va presentar en diversos models: familiar, furgoneta, adaptat per a ambulàncies, també per a cotxes fúnebres, però el més espectacular va ser el descapotable “Sport Spider” dissenyat pel català Pedro Serra.
- El 1400 va cessar la seva producció en 1964, després de vendre's més de 98.000 unitats, i el seu substitut, el Seat 1500 va aparèixer en 1963. El seu successor va ser el Seat 132, que va arribar al mercat en 1973 com la màxima expressió del que havia de ser un vehicle de luxe en aquells anys i va ser el primer model de la companyia a incorporar canvi de marxes automàtic i, en la seva última remodelació, aire condicionat.