Page 1 of 2

Terminal de regionals sud... a La Llagosta?

Posted: Thursday 02/01/2014 20:51
by oriolp13
Del que es va dir de fer terminals La Llagosta i Gavà, hi ha una notícia, tot i que no sé si donar-li gaire veracitat.
contrapunt.cat wrote: L'estació de la Llagosta es convertirà en la terminal dels regionals a Lleida i Tarragona

El ministeri i la Generalitat preveuen ampliar la infraestructura perquè assumeixi l'actual paper de l'Estació de França de Barcelona
D’aquí a un parell d’anys els trens de línies regionals cap a Lleida i Tarragona tindran com a estació de partida la de la Llagosta. Així es desprèn d’un dels compromisos del paquet de mesures pactat pel Ministeri de Foment i la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, per millorar la xarxa de Rodalies de Catalunya.

De fet, segons fonts de la Generalitat, l’estació de la Llagosta serà la terminal de totes les línies de trens regionals que actualment acaben a l’Estació de França de Barcelona, és a dir, la R13 (Barcelona / Estació de França-Lleida, passant per Valls), la R14 (Barcelona-Lleida, passant per Tarragona i Reus), la R15 (Barcelona-Riba-roja d’Ebre, passant per Tarragona i Reus) i la R16 (Barcelona-Tortosa-Ulldecona, tot passant per Tarragona).

Segons la Conselleria de Territori, l’estació de la Llagosta ha semblat “idònia perquè esdevingui terminal de regionals per la seva ubicació [propera a Barcelona] i la disponibilitat d’espai”. Així, caldrà reformar l’estació, unes modificacions que es detallaran en el projecte constructiu, així com reordenar les vies, un canvi que inclourà la renovació de catenària, vials, senyalització, etc. Tot i que encara s’ha de redactar el projecte, caldrà construir noves andanes i vies que permetin l’aturada i el canvi de sentit dels combois de les línies regionals.

El canvi de terminal d’aquestes quatre línies ha de servir per millorar la velocitat i reduir el temps del trajecte. Així, les millores a la Llagosta, sumades a altres intervencions pactades entre Foment i Territori (com la de l’estació de Mollet-Sant Fost), repercutiran també en la línia de Rodalies R2 entre Barcelona-Granollers-Sant Celoni-Maçanet. De fet, els combois d’aquestes vies s’han d’aturar sovint a l’entrada de Barcelona per deixar pas precisament als trens regionals. A més, en cas d’avaries, la Llagosta també podrà ser terminal de trens de Rodalies, de manera que es reduirien les incidències per aturades, segons indiquen els responsables del projecte.

Un pressupost d’11 milions
La Conselleria apunta que la inversió a l’estació de la Llagosta podria estar a l’entorn dels 11 milions d’euros, ja que l’acord amb Foment preveu 22 milions entre la Llagosta i Gavà (el Baix Llobregat), on es preveu una actuació semblant a la vallesana. A aquest pressupost, se sumen els 2,2 milions previstos a l’estació de Mollet-Sant Fost, l’1,62 que es preveu per millorar la catenària fins a la Sagrera i els 3,11 milions per una nova subestació elèctrica a Parets.
http://www.contrapunt.cat/noticia/20444 ... witterfeed

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 02/01/2014 21:24
by metring
Ja posats, que facin també terminal Riells i Viabrea-Breda, que al menys, tanta infraestructura feta per no res... :x

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 02/01/2014 22:15
by trensmat
Porque la estación de la Llagosta se tiene que convertir en estación terminal cuando hay estaciones mas preparadas para ser terminales como por ejemplo Granollers Centre, Mataró, Montcada Bifurcació y Sant Celoni no lo entiendo.

La Llagosta

Posted: Thursday 02/01/2014 22:45
by trensmat
Porque en la Llagosta habiendo estaciones terminales mas preparadas que la estación de la Llagosta como por ejemplo Granollers Centre, Mataró y Montcada Bifurcació se ahorrarian bastante dinero.

Pienso que tanto el estado como la generalitat quieren cerrar una estació clasica y util como es la estació de Francia.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Thursday 02/01/2014 22:47
by voltrega
Aquets politics no en tenen NI PUNYETERA IDEA DE TRANSPORT FERROVIARI, que es gastin els calers en fer un acces subterrani a la linia 4 des del vestibul de la EDF dotat de tapissos rodants tipus aeroport!!!! I els regionals que es quedin a la EDF. Segur que tambe s'els ocurrira ara portar els patitos a Llagosta o millor fer-los començar a Cerdanyola... SERA POSSIBLE COLLA D'INUTILS!!!

La Llagosta

Posted: Thursday 02/01/2014 23:02
by Prest
Javi M wrote:Tots sabem que vivim en un país amb una política ferroviària (i d'infraestructures en general) patètica. Per un costat construïm TAVs i autopistes, i per l'altre tenim serveis regionals i carreteres de pena. Però això ja passa de taca d'oli!

De què servirà, doncs, l'estació de La Sagrera - TAV? Un cop estigui feta tancaran la de La Llagosta, o és que ja donen per fet què La Sagrera no entrara mai en servei?

Exactament, com pensen "millorar la velocitat i reduir el temps del trajecte" construint la terminal a la rodalia de la ciutat? Del Passeig de Gràcia a l'Estació de França un tren triga 7', mentre que fins a La Llagosta són 20'. Això vol dir que cada unitat de tren estarà viatjant inútilment durant 26' minuts més, amb la conseqüent disminució del material disponible i augment de despesa energètica. I a sobre, s'atreveixen a dir que aquesta actuació ajudarà a solucionar el problema de la congestió ferroviària!

Objectivament, quina millora del servei percebran els usuaris? Que hi haurà una nova parada de serveis regionals a Clot - Aragó en substitució de l'Estació de França, amb el subtil detall que la primera ja té una connexió amb Sants de 16 trens per hora, mentre que la segona deixarà de prestar servei.

Crec que va essent hora d'organitzar alguna mena d'esdeveniment reivindicatiu. Només amb la gent del fòrum podríem ajuntar més d'una cinquantena de persones. En aquest sentit segur que tenim la col·laboració de la PTP i de diverses associacions d'amics del ferrocarril. Les entitats del barri segur que també s'hi sumen.
Totalment d'acord!
“idònia perquè esdevingui terminal de regionals per la seva ubicació [propera a Barcelona] i la disponibilitat d’espai”
Bé, passem de tenir la terminal dins de Barcelona a un lloc Prop de Barcelona. Geogràficament té un sentit obvi.
millorar la velocitat i reduir el temps del trajecte
Javi ja ho ha dit i no veig gaire a afegir. Els límits de velocitat dels túnels de BCN com que no passaran a 200... Ah, no, que traurem el tram de la bifurcació on s'ha d'anar a 30 i el parell de Kilòmetres fins a EdF a 50-60km/h. :o
repercutiran també en la línia de Rodalies R2 entre Barcelona-Granollers-Sant Celoni-Maçanet. De fet, els combois d’aquestes vies s’han d’aturar sovint a l’entrada de Barcelona per deixar pas precisament als trens regionals.
Hi ha un (maleït) creuament a nivell allà que sembla que fa més nosa de la que hauria de fer; Si s'hagués fet un salt de moltó en el seu moment ('92)... Una cura addicional en la gestió, reordenant horaris de pas podrien minimitzar-ho. Si que si es toca alguna cosa se'n espatlla altra en un altre lloc però amb seny es deuria poder corregir.
A més, en cas d’avaries, la Llagosta també podrà ser terminal de trens de Rodalies, de manera que es reduirien les incidències per aturades, segons indiquen els responsables del projecte.
No acabo de veure com podent sent terminal de rodalies es soluciona res... Si per això EdF és més útil... Quan hi han problemes, solen passar en el centre de BCN. Una avaria entre Sants-SaC i tot s'encadena...
Encara que veig que algú per allà veu una reordenació de lines com en el pla de la Torrassa, tractant de rodalies, però sense Torrassa. Mataró = Granollers/La llagosta.

No es diu res de la R2sud que teòricament? es mantindria amb la capçalera a EdF. Però aquesta estació perd bastant sentit sense els regionals tal com ho vam parlar més a dalt en aquest tema i la nosa que fan els Regionals la fa la R2s també (cisallament).

...Començar animadament el 2014. Hi ha una fixació en contra de l'estació. No he pogut evitar afegir una (subtil) ironia per suavitzar l'amargor.

:cop

Però que coi és això???

Posted: Thursday 02/01/2014 23:21
by Renfe445
Per què coi s'esgoten diners per inutilitzar estacions? Si estan per alguna cosa, serà que s'utilitzin.

Mare meva, quina baixa qualitat de transport!!! :emprenyat :enfado

Futur incert

Posted: Thursday 02/01/2014 23:31
by Adolescent barceloní
Resumint: que amb això podem dir adéu a l'EdF... A les institucions els interessa, perquè així no s'han de complicar tant la vida a les Glòries... A més, als terrenys de l'EdF poden construir més pisos, i posar-los pels núvols, i fer un hotel i mil mamarratxades més...

Una conversa entre un polític i un aficionat al ferrocarril:
- Ei, gastem-nos el poc que tenim en enviar a pastar fang l'EdF!
+ Ei, i si invertiu en millorar la infraestructura, que bona falta li fa...? Tercer túnel ferroviari, desdoblaments, etc.
- No, perquè tot això, als polítics, no ens beneficia! En canvi, tirant a terra l'EdF podem forrar-nos!

Companys, si de veritat estimem el ferrocarril i el patrimoni ferroviari, no deixem que ens treguin l'Estació de França. Des del Fòrum es poden prendre mesures, igual que ho vàreu fer fa uns anys amb les baranes del GMB...

Re: Futur incert

Posted: Thursday 02/01/2014 23:45
by Prest
Adolescent barceloní wrote:Resumint: que amb això podem dir adéu a l'EdF... A les institucions els interessa, perquè així no s'han de complicar tant la vida a les Glòries... A més, als terrenys de l'EdF poden construir més pisos, i posar-los pels núvols, i fer un hotel i mil mamarratxades més...

Una conversa entre un polític i un aficionat al ferrocarril:
- Ei, gastem-nos el poc que tenim en enviar a pastar fang l'EdF!
+ Ei, i si invertiu en millorar la infraestructura, que bona falta li fa...? Tercer túnel ferroviari, desdoblaments, etc.
- No, perquè tot això, als polítics, no ens beneficia! En canvi, tirant a terra l'EdF podem forrar-nos!

Companys, si de veritat estimem el ferrocarril i el patrimoni ferroviari, no deixem que ens treguin l'Estació de França. Des del Fòrum es poden prendre mesures, igual que ho vàreu fer fa uns anys amb les baranes del GMB...
Tot i què l'especulació i els "problemes" entorn les vies i el ramal han subsidit una mica.
El túnel viari de glòries passarà per sota del ramal... I el projecte sembla estar prou avançat per tocar-lo.
L'especulació: Estan fotent un bloc de pisos allà al costat i els blocs blancs de Sacyr semblen estar bastant buits. Treient les vies es guanyaria terreny per algun hotelet i tal, la ciutadella.. No sé... AH, parlant de "ferides urbanes" hi ha la ronda litoral allà, que més o menys també ho és de ferida.

Sembla que a hores d'ara serà més per afició que res. [Continuaria posant unes quantes paraules maques sobre la competència d'alguns...]

Més val que fiquin els 11M€ en pujar un mur més de la Sagrera... O no serà que hi ha altres llocs per poder invertir més útilment. Deu ser que amb la pujadeta de preus ara sobren calers i deuen fer nosa a les arques.

Cal prendre mesures per fer un toc d'atenció i evitar que empitjori la situació.

PD: Em sembla curiós que comencin primer amb La Llagosta (terminal Nord) que Gavà (sud). Quan els MD de la R11 estan aparcats en Bellvitge i el Prat de mala manera... Denotant la falta d'espai per terminals sud (que si tinguéssim Sagrera de pas a partir d'EdF es resoldria)

Re: Qui és qui té per cap una castanya?

Posted: Thursday 02/01/2014 23:55
by Toni
Prest wrote:Copio la notícia de l'altre tema per tenirla aquí:
contrapunt.cat wrote: L'estació de la Llagosta es convertirà en la terminal dels regionals a Lleida i Tarragona

El ministeri i la Generalitat preveuen ampliar la infraestructura perquè assumeixi l'actual paper de l'Estació de França de Barcelona
D’aquí a un parell d’anys els trens de línies regionals cap a Lleida i Tarragona tindran com a estació de partida la de la Llagosta. Així es desprèn d’un dels compromisos del paquet de mesures pactat pel Ministeri de Foment i la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, per millorar la xarxa de Rodalies de Catalunya.

De fet, segons fonts de la Generalitat, l’estació de la Llagosta serà la terminal de totes les línies de trens regionals que actualment acaben a l’Estació de França de Barcelona, és a dir, la R13 (Barcelona / Estació de França-Lleida, passant per Valls), la R14 (Barcelona-Lleida, passant per Tarragona i Reus), la R15 (Barcelona-Riba-roja d’Ebre, passant per Tarragona i Reus) i la R16 (Barcelona-Tortosa-Ulldecona, tot passant per Tarragona).

Segons la Conselleria de Territori, l’estació de la Llagosta ha semblat “idònia perquè esdevingui terminal de regionals per la seva ubicació [propera a Barcelona] i la disponibilitat d’espai”. Així, caldrà reformar l’estació, unes modificacions que es detallaran en el projecte constructiu, així com reordenar les vies, un canvi que inclourà la renovació de catenària, vials, senyalització, etc. Tot i que encara s’ha de redactar el projecte, caldrà construir noves andanes i vies que permetin l’aturada i el canvi de sentit dels combois de les línies regionals.

El canvi de terminal d’aquestes quatre línies ha de servir per millorar la velocitat i reduir el temps del trajecte. Així, les millores a la Llagosta, sumades a altres intervencions pactades entre Foment i Territori (com la de l’estació de Mollet-Sant Fost), repercutiran també en la línia de Rodalies R2 entre Barcelona-Granollers-Sant Celoni-Maçanet. De fet, els combois d’aquestes vies s’han d’aturar sovint a l’entrada de Barcelona per deixar pas precisament als trens regionals. A més, en cas d’avaries, la Llagosta també podrà ser terminal de trens de Rodalies, de manera que es reduirien les incidències per aturades, segons indiquen els responsables del projecte.

Un pressupost d’11 milions
La Conselleria apunta que la inversió a l’estació de la Llagosta podria estar a l’entorn dels 11 milions d’euros, ja que l’acord amb Foment preveu 22 milions entre la Llagosta i Gavà (el Baix Llobregat), on es preveu una actuació semblant a la vallesana. A aquest pressupost, se sumen els 2,2 milions previstos a l’estació de Mollet-Sant Fost, l’1,62 que es preveu per millorar la catenària fins a la Sagrera i els 3,11 milions per una nova subestació elèctrica a Parets.
Javi M wrote:Tots sabem que vivim en un país amb una política ferroviària (i d'infraestructures en general) patètica. Per un costat construïm TAVs i autopistes, i per l'altre tenim serveis regionals i carreteres de pena. Però això ja passa de taca d'oli!

De què servirà, doncs, l'estació de La Sagrera - TAV? Un cop estigui feta tancaran la de La Llagosta, o és que ja donen per fet què La Sagrera no entrara mai en servei?

Exactament, com pensen "millorar la velocitat i reduir el temps del trajecte" construint la terminal a la rodalia de la ciutat? Del Passeig de Gràcia a l'Estació de França un tren triga 7', mentre que fins a La Llagosta són 20'. Això vol dir que cada unitat de tren estarà viatjant inútilment durant 26' minuts més, amb la conseqüent disminució del material disponible i augment de despesa energètica. I a sobre, s'atreveixen a dir que aquesta actuació ajudarà a solucionar el problema de la congestió ferroviària!

Objectivament, quina millora del servei percebran els usuaris? Que hi haurà una nova parada de serveis regionals a Clot - Aragó en substitució de l'Estació de França, amb el subtil detall que la primera ja té una connexió amb Sants de 16 trens per hora, mentre que la segona deixarà de prestar servei.

Crec que va essent hora d'organitzar alguna mena d'esdeveniment reivindicatiu. Només amb la gent del fòrum podríem ajuntar més d'una cinquantena de persones. En aquest sentit segur que tenim la col·laboració de la PTP i de diverses associacions d'amics del ferrocarril. Les entitats del barri segur que també s'hi sumen.
Totalment d'acord!
“idònia perquè esdevingui terminal de regionals per la seva ubicació [propera a Barcelona] i la disponibilitat d’espai”
Bé, passem de tenir la terminal dins de Barcelona a un lloc Prop de Barcelona. Geogràficament té un sentit obvi.
millorar la velocitat i reduir el temps del trajecte
Javi ja ho ha dit i no veig gaire a afegir. Els límits de velocitat dels túnels de BCN com que no passaran a 200... Ah, no, que traurem el tram de la bifurcació on s'ha d'anar a 30 i el parell de Kilòmetres fins a EdF a 50-60km/h. :o
repercutiran també en la línia de Rodalies R2 entre Barcelona-Granollers-Sant Celoni-Maçanet. De fet, els combois d’aquestes vies s’han d’aturar sovint a l’entrada de Barcelona per deixar pas precisament als trens regionals.
Hi ha un (maleït) creuament a nivell allà que sembla que fa més nosa de la que hauria de fer; Si s'hagués fet un salt de moltó en el seu moment ('92)... Una cura addicional en la gestió, reordenant horaris de pas podrien minimitzar-ho. Si que si es toca alguna cosa se'n espatlla altra en un altre lloc però amb seny es deuria poder corregir.
A més, en cas d’avaries, la Llagosta també podrà ser terminal de trens de Rodalies, de manera que es reduirien les incidències per aturades, segons indiquen els responsables del projecte.
No acabo de veure com podent sent terminal de rodalies es soluciona res... Si per això EdF és més útil... Quan hi han problemes, solen passar en el centre de BCN. Una avaria entre Sants-SaC i tot s'encadena...
Encara que veig que algú per allà veu una reordenació de lines com en el pla de la Torrassa, tractant de rodalies, però sense Torrassa. Mataró = Granollers/La llagosta.

No es diu res de la R2sud que teòricament? es mantindria amb la capçalera a EdF. Però aquesta estació perd bastant sentit sense els regionals tal com ho vam parlar més a dalt en aquest tema i la nosa que fan els Regionals la fa la R2s també (cisallament).

...Començar animadament el 2014. Hi ha una fixació en contra de l'estació. No he pogut evitar afegir una (subtil) ironia per suavitzar l'amargor.

:cop
En primer lloc, el que explica la noticia és la Generalitat de Catalunya i per tant no és d´extranyar que diguin diverses barbaritats. Es diu que aquesta fabulosa nova estació de la Llagosta millorarà els temps de viatge.... no es pot més que riure en primer lloc perquè la pràctica totalitat de la gent baixa a Sants i Passeig de Gràcia i per tant ningú notarà cap mena de millora en els temps de viatge (potser el grandissim volum de viatgers Tarragona - La Llagosta guanya una mica de temps de viatge). Es diu que a la Llagosta hi ha espai per fer no sé quantes vies i andanes.... serà fent una gran obra de terres (l´estació de la Llagosta està a sobre d´un terraplè) i traient vies de mercaderies (quan resulta que volem també que la Llagosta sigui una megaestació de mercaderies). No entenc què té que veure la "renovació de les vies i les catenàries" en tot això.... més quan no hi ha projecte segons ens diuen i evidentment la Generalitat no té ni idea de si la via o la catenària estan bé o malament.... és parlar per parlar, no cal fer gaire cas. Evidentment a la Llagosta no podrien acabar totes les línies de regionals mai a la vida si no es munten una pila de vies noves, cosa que qualsevol pot veure que és impossible ja que no hi ha espai. Si no es vol desmuntar mitja terminal de mercaderies, com a molt caben 1 ó 2 vies més fent una obra considerable amb el que dificilment podria acabar més d´una línia de regionals. El que ja és humorístic total és això de que la Llagosta servirà "per reduir les incidències per aturades".... en primer lloc no s´entèn ni el que diuen però si volem entendre que ajudarà en la gestió en cas d´incidència, no sé com..... la Llagosta està al mig de cap lloc, lluny de Barcelona i no disposa de cap mena de connexió amb cap altre mitjà de transport públic. Enfí, una nova lliçó dels responsables de l´operació que demostren cada dia el que saben... o el que no saben. No cap fer gaire cas....

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 03/01/2014 0:00
by ferroviario_catalan
trensmat wrote:Porque la estación de la Llagosta se tiene que convertir en estación terminal cuando hay estaciones mas preparadas para ser terminales como por ejemplo Granollers Centre, Mataró, Montcada Bifurcació y Sant Celoni no lo entiendo.
Tienen que mandar los trenes a "algún sitio" sin que haya cruces.. :x Lo más lógico ya que quieren que la estación de francia se muera de aso, sería que los enviasen a Granollers, pero demasiados trenes para tan "pocas vías"...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 03/01/2014 0:30
by França451
ferroviario_catalan wrote:
trensmat wrote:Porque la estación de la Llagosta se tiene que convertir en estación terminal cuando hay estaciones mas preparadas para ser terminales como por ejemplo Granollers Centre, Mataró, Montcada Bifurcació y Sant Celoni no lo entiendo.
Tienen que mandar los trenes a "algún sitio" sin que haya cruces.. :x Lo más lógico ya que quieren que la estación de francia se muera de aso, sería que los enviasen a Granollers, pero demasiados trenes para tan "pocas vías"...
Pero de verdad os creéis semejante CHORRADA????? O sea, no terminan La Sagrera, la Torrassa ni ha empezado, el famoso desvío sorterrado de la R1 con estación en el Besòs ni se ha hecho, y porque cuatro lunáticos se crean lo que dicen los políticos, que como todos sabemos prometen mucho y no cumplen nada y pongan una noticia en una web de un periódico que conocen cuatro gatos, ya vamos a alarmarnos? Pues de amenazas más gordas se ha salvado la Estaciò de França, como para que ahora vengamos a creernos esta chorrada... Anda, que nos cuenten otro chiste, por favor, que los que estamos casi a diario en la estación sabemos lo que dice ADIF, y esta idea, os voy a decir yo por dónde se la van a pasar los gerentes de ADIF...

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 03/01/2014 0:47
by França451
voltrega wrote:Aquets politics no en tenen NI PUNYETERA IDEA DE TRANSPORT FERROVIARI, que es gastin els calers en fer un acces subterrani a la linia 4 des del vestibul de la EDF dotat de tapissos rodants tipus aeroport!!!! I els regionals que es quedin a la EDF. Segur que tambe s'els ocurrira ara portar els patitos a Llagosta o millor fer-los començar a Cerdanyola... SERA POSSIBLE COLLA D'INUTILS!!!
Los patitos, decían de mandarlos a Can Tunis de vacío (no recuerdo si a Can Tunis o a Zona Franca), que en febrero dejarían de ir en servicio a EdF, irían hasta Sants y de ahí inversión de marcha y a Can Tunis... Y ahora lo de la Llagosta. Venga, por favor!!! el 28 de diciembre ya pasó. Y una promesa de remodelar una estación con dos vías en la que tienen que levantar cincuenta mil para meter todos los Regionales, estando la Sagrera sin acabar, la Torrassa ni siquiera se ha empezado a hacer y la famosa estación del Besòs de la R1 ni se ha olido, no se la cree ni el Tato en esta comunidad donde las cosas se tardan siglos en hacerse (véase las L9 y L2 del Metro). Y Fomento y la Generalitat que digan lo que les dé la real gana, mientras ADIF siga necesitando la Estaciò de França con sus dos ramales para meter todo lo que venga de líneas averiadas, los políticos y la Gili****itat que digan misa... Adif les va a meter una patada en el trasero, y bien que harán, pues tontos no son y saben perfectamente como muchos de nosotros que la Llagosta si hay problemas, sólo va a absorber lo que venga de Vilanova y Granollers, mientras que Estaciò de França puede absorber los trenes de cualquier línea ya que tiene suficientes ramales como para recibir trenes de cualquier lado. ¿O me explica alguien si hay un pitote por ejemplo en Montcada i Reixac o Sant Andreu Comtal, por dónde meten los Regionales a La Llagosta?
A lo mejor los que han ideado esa estupidez de bombero chiflado han planteado si hay un corte en Montcada meter los regionales en su (___O___), porque en su cerebro desde luego, tengo yo mis dudas de que se hagan esas preguntas... Pero lo dicho, los que estamos en la EdF con frecuencia sabemos lo que dice ADIF, y mientras siga teniendo la sartén por el mango y las obras prometidas o a medio hacer estén muertas de asco, vamos a tener EdF para 15 años o más.

Respecto al detalle de que en dos años iba a estar... Me río por no llorar.
Y aquí se podrían controlar un poquito los alarmismos, que no sé si da más pena la noticia en sí o leer sus comentarios pesimistas en un foro serio como éste... Pues por lo que habéis puesto, no creerá más de uno que a la EdF le queden dos años de vida por culpa de La Llagosta? Vamos, por favor, si ni con la Sagrera va a bajar de ocho o nueve años, con la Llagosta, tal y como está el patio, ni de aquí a veinte años...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 03/01/2014 1:44
by Sky
Jo pensava que era una innocentada, però la notícia és d'ahir. :?

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 03/01/2014 9:22
by victorcasta
França451 wrote:Pero de verdad os creéis semejante CHORRADA????? O sea, no terminan La Sagrera, la Torrassa ni ha empezado, el famoso desvío sorterrado de la R1 con estación en el Besòs ni se ha hecho, y porque cuatro lunáticos se crean lo que dicen los políticos, que como todos sabemos prometen mucho y no cumplen nada y pongan una noticia en una web de un periódico que conocen cuatro gatos, ya vamos a alarmarnos? Pues de amenazas más gordas se ha salvado la Estaciò de França, como para que ahora vengamos a creernos esta chorrada... Anda, que nos cuenten otro chiste, por favor, que los que estamos casi a diario en la estación sabemos lo que dice ADIF, y esta idea, os voy a decir yo por dónde se la van a pasar los gerentes de ADIF...
No es ninguna chorrada, va en serio. Los trenes de Girona ya terminan en Bellvitge y El Prat. No es de estrañar que se vaya a hacer y, de paso, incrementar frecuencias en la R2 central a costa de estos trenes.

Re: Futur de l'estació de França

Posted: Friday 03/01/2014 10:18
by wefer
És molt estrany. Aquesta notícia només ha aparegut en un parell de mitjans locals amb poca transcendència. Esperem que sigui una innocentada passada de data, encara que amb la inutilitat dels nostres gestors ja ens podem esperar qualsevol cosa.
Si això s'arribés a fer, seria una pèssima notícia ja que:
  1. Els trens aniran buits més amunt de Barcelona. Això vol dir que els trens faran 20 km, 20 Km!!!! de més, pràcticament buits. Totalment ABSURD, antieconòmic i surrealista.
  2. Implicarà gastar 11 milions d'euros (que són molt necessaris en altres llocs) per construir una nova estació enmig del no res, per fer la mateixa funció que Estació de França... que ja està construïda i no costa res de nova construcció. ABSURD, ABSURD.
  3. La crítica que s'ha fet sempre de l'Estació de França és que no està prou al centre. Segons sembla, un polígon industrial a mig camí entre La Llagosta i l'autopista, enmig del no res, és més cèntric que el parc de la Ciutadella. ABSURD, ABSURD i ABSURD.
  4. Col·lapsarà encara més la raquítica sortida nord de Barcelona que només disposa de dues vies. ABSURD, ABSURD, ABSURD i ABSURD.
  5. Suposarà treure espai a la terminal de mercaderies de La Llagosta. en plena crisi, ens carreguem infraestructures per potenciar la indústria. ABSURD, ABSURD, ABSURD, ABSURD, ABSURD...
Si us plau, que sigui una innocentada, si us plau!!

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 03/01/2014 10:31
by davida
Durant molts anys el regionals sud han començat o acabat a Sant Andreu Comtal o Estacio de França. Amb les obres de LAV i al eliminar les vies d'estacionament es van desviar tots a Estació de França.
La nova estacion de Sant Andreu Comtal tindra 4 vies, insuficient per l'estacionament de trens. Per tant s'envia a la següent estació amb espai.

Es el mateix que va passar amb la linia de Girona, que començaven a Sants, i que al eliminar vies en convencional ara surten del Prat o Bellvitge.

Re: Terminal de regionals sud... a La Llagosta?

Posted: Friday 03/01/2014 12:10
by Fran-Ikarus
Al final d'aquest tema s'han quedat 4 missatges que també serien d'aquest nou tema (ho dic per si no ho havíeu vist perquè, tot i les implicacions secundàries que pugui tenir el fet per a l'Estació de França, sembla que quedaria com més coherent tot en aquest):

http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=660

Re: Qui és qui té per cap una castanya?

Posted: Friday 03/01/2014 12:13
by Fran-Ikarus
Javi M wrote:Crec que va essent hora d'organitzar alguna mena d'esdeveniment reivindicatiu. Només amb la gent del fòrum podríem ajuntar més d'una cinquantena de persones. En aquest sentit segur que tenim la col·laboració de la PTP i de diverses associacions d'amics del ferrocarril. Les entitats del barri segur que també s'hi sumen.
Jo més aviat diria a l'inrevès: alguna entitat amb personalitat jurídica (qualsevol de les que has esmentat) podria organitzar algun acte reivindicatiu, i segur que de tota la gent del fòrum molts s'hi/ens hi afegiríem.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 03/01/2014 12:31
by trensmat
França451 wrote:
ferroviario_catalan wrote:
trensmat wrote:Porque la estación de la Llagosta se tiene que convertir en estación terminal cuando hay estaciones mas preparadas para ser terminales como por ejemplo Granollers Centre, Mataró, Montcada Bifurcació y Sant Celoni no lo entiendo.
Tienen que mandar los trenes a "algún sitio" sin que haya cruces.. :x Lo más lógico ya que quieren que la estación de francia se muera de aso, sería que los enviasen a Granollers, pero demasiados trenes para tan "pocas vías"...
Pero de verdad os creéis semejante CHORRADA????? O sea, no terminan La Sagrera, la Torrassa ni ha empezado, el famoso desvío sorterrado de la R1 con estación en el Besòs ni se ha hecho, y porque cuatro lunáticos se crean lo que dicen los políticos, que como todos sabemos prometen mucho y no cumplen nada y pongan una noticia en una web de un periódico que conocen cuatro gatos, ya vamos a alarmarnos? Pues de amenazas más gordas se ha salvado la Estaciò de França, como para que ahora vengamos a creernos esta chorrada... Anda, que nos cuenten otro chiste, por favor, que los que estamos casi a diario en la estación sabemos lo que dice ADIF, y esta idea, os voy a decir yo por dónde se la van a pasar los gerentes de ADIF...
Va enserio França451 por desgracia, tanto el Estado, Adif y la Generalitat no tienen ni idea de Ferrocarriles.