Page 1 of 1

L’Ajuntament reclama que Molins de Rei sigui zona 1

Posted: Tuesday 07/01/2014 13:49
by albert28
L’Ajuntament reclama que Molins de Rei sigui zona 1

Esquerres i Iniciativa per Molins de Rei presenten una moció a favor que de la inclusió de Molins de Rei a la zona tarifaria 1 de Rodalies de Catalunya. La proposta és aprovada per unanimitat.

L’Ajuntament de Molins de Rei reclama amb consens polític que el municipi formi part de la zona tarifaria 1 de Rodalies de Catalunya. Esquerres per Molins de Rei i Iniciativa per Molins de Rei han presentat una moció conjunta durant el passat ple municipal del mes de desembre on es reclama aquesta millora en el transport públic. La proposta ha estat aprovada per unanimitat.

Segons la portaveu d’Esquerres, Sílvia Guillén, el fet que Molins de Rei sigui zona 2 i, per tant, tots els seus bitllets de transport públic siguin més cars és “un greuge per la vila”. “Altres municipis més llunyans de la capital catalana es troba dins de la zona tarifaria 1″, ha argumentat Guillén.

Aquest greuge comparatiu es produeix en tots els bitllets i tarifes del sistema tarifari integrat. Per exemple, la compra d’una T-10 (bitllet de 10 viatges) d’una zona té un cost de 10,30 euros i, la de dues zones, 20,30 euros, gairebé el doble.

“Els molinencs es troben amb una situació kafkiana amb el transport públic”, ha resumit el portaveu d’Iniciativa per Molins de Rei, Lluís Carrasco. Tots els partits han donat suport a una moció que també parla d’altres millores en el transport públic com la supressió de les prohibicions de càrrega als busos de Corbera de Llobregat i Castellbisbal o la perllongació del trajecte de la línia R1 per fer que acabi a Sant Cugat i no a Molins de Rei.
Font: http://www.viumolinsderei.com/2014/01/0 ... ui-zona-1/
Que la R1 acabi a Sant Cugat?! Jo personalment no li trobo cap lògica a això.

Re: L’Ajuntament reclama que Molins de Rei sigui zona 1

Posted: Tuesday 07/01/2014 14:04
by BCN2008
albert28 wrote:Que la R1 acabi a Sant Cugat?! Jo personalment no li trobo cap lògica a això.
Home, més ràpid que l'actual enllaç R7-R8 per arribar a Rubí i Sant Cugat des de Barcelona segurament ho seria, tot i que jo personalment el que proposaria seria allargar-la fins a Cerdanyola UAB i estalviar-se qualsevol obra per fer terminal Sant Cugat, a més de així donar millor servei entre la UAB, Sant Cugat o Rubí i Molins, Sant Feliu, Sant Joan, Cornellà o L'Hospitalet, que actualment han de pujar fins a Castellbisbal, canviar de tren i tornar enrrere.

Sobre la proposta de integrar Molins a la zona 1, alguna població ha de ser el límit, i no trobo que la solució sigui posar-se a integrar municipis a la zona 1 perque sigui més barat anar en transport públic, perque municipi per municipi, s'acabaria amb la zona 1 arribant fins a Tarragona. El que es podria demanar seria abaixar les noves tarifes en general.

I jo! I jo! I jo!

Posted: Tuesday 07/01/2014 14:34
by Guigui
Jo proposo integrar a la zona 1 totes les poblacions fins Eth Pònt de Rei.

Zones fora

Posted: Tuesday 07/01/2014 14:45
by Adolescent barceloní
De fet, el que haurien de fer és eliminar les zones i que amb una sola targeta es pugui anar a tot arreu (amb la targeta sense contacte, podrien fer-ho, descomptant més saldo quan més lluny vagis).

Rodalies o ATM?

Posted: Tuesday 07/01/2014 16:09
by Javi M
Fixeu-vos si els polítics de torn (i periodista) tenen poca idea de què va la història, que no saben que Rodalies de Catalunya i ATM tenen diferents zones.

No crec que Molins de Rei hagi de passar a ser de la zona 1, però el que està clar és que el sistema tarifari actual és del tot injust i desigual.

Re: L’Ajuntament reclama que Molins de Rei sigui zona 1

Posted: Tuesday 07/01/2014 17:10
by davida
Les zones ATM estan desproporcionades. Poden ser mes o menys valides per trajectes a radials a Barcelona, pero no fora.
Crec que es urgent la creació de la zona 0. Barcelona i poc mes. I tots el titols de 2 a 7 zones.
Un trajecte Montcada Mollet, Sabadell Terrassa, Molins Sant Feliu, te que ser el equivalent a un trajecte urbà de Barcelona. No pot ser que alguns trajectes de menys de 10km siguin 2 zones. I en canvi amb es puguin fer els 30km Montgat - Castelldefels amb 1 zona.

Re: Rodalies o ATM?

Posted: Tuesday 07/01/2014 19:07
by albert28
Javi M wrote:Fixeu-vos si els polítics de torn (i periodista) tenen poca idea de què va la història, que no saben que Rodalies de Catalunya i ATM tenen diferents zones.

No crec que Molins de Rei hagi de passar a ser de la zona 1, però el que està clar és que el sistema tarifari actual és del tot injust i desigual.
I s'ha modificat unes coses de la noticies gracies a mi via twitter en quan les comparacions de bitllets RdC i ATM i llavors si t'hauries enfadat més :)

Re: L’Ajuntament reclama que Molins de Rei sigui zona 1

Posted: Wednesday 08/01/2014 1:56
by Ecomobisostrans
Jo li dono la raó de fons a l'alcalde. Obviament que s'hauria de restructurar el STI de dalt a baix, però partint de lo que hi ha ara mateix, Molins a la zona 1 donaria un preu mes raonable per anar a Barcelona i a la majoria de poblacions del voltant.
Per mi el sistema òptim seria com l'holandès, amb preus equivalents al cost de la vida d'aquí, però sino al menys fer les zones més petites, i que Molins-BCN surtis com ara 1 zona o menys i tot.

Solució provisional

Posted: Wednesday 08/01/2014 14:18
by Javi M
davida wrote:Crec que es urgent la creació de la zona 0. Barcelona i poc mes. I tots el titols de 2 a 7 zones.
Crec que aquesta és una molt bona idea. Això és equivalent a què tots els títols siguin vàlids per a una zona més, excepte si es té com a origen/destinació Barcelona i la seva conurbació (per tant no hi ha necessitat d'haver de modificar les zones tarifàries ni crear-ne de noves).

Re: L’Ajuntament reclama que Molins de Rei sigui zona 1

Posted: Wednesday 08/01/2014 15:33
by alf_
Para empezar esto de pedir café para todos es un completo disparate, y seguramente el alcalducho ese no sabe ni lo que significa "kafkiano". Ahora, la idea de prolongar la R1 hasta Sant Cugat o directamente fusionarla con la R7 y hacerla terminar en St. Andreu Arenal no lo vería tan mal, facilitaría algunos trayectos que ahora son muy liosos para hacer, y mejoraría la frecuencia de paso en un buen tramo de la Papiol-Mollet.

Re: Solució provisional

Posted: Wednesday 08/01/2014 19:34
by Sagrerenc
Javi M wrote:
davida wrote:Crec que es urgent la creació de la zona 0. Barcelona i poc mes. I tots el titols de 2 a 7 zones.
Crec que aquesta és una molt bona idea. Això és equivalent a què tots els títols siguin vàlids per a una zona més, excepte si es té com a origen/destinació Barcelona i la seva conurbació (per tant no hi ha necessitat d'haver de modificar les zones tarifàries ni crear-ne de noves).
Aixo es mes o menys el que passa a Paris, la "ville de Paris" correspon a la zona 1 i els municipis adjacents on arriba el metro son la zona 2. Pero no hi ha billets per a una sola zona, el billet minim es per a 2 zones (amb un billet per a les zones 1-2 s'hi inclou tambe les estacions de metro situades en zona 3).

Re: L’Ajuntament reclama que Molins de Rei sigui zona 1

Posted: Wednesday 08/01/2014 19:43
by França451
davida wrote:Les zones ATM estan desproporcionades. Poden ser mes o menys valides per trajectes a radials a Barcelona, pero no fora.
Crec que es urgent la creació de la zona 0. Barcelona i poc mes. I tots el titols de 2 a 7 zones.
Un trajecte Montcada Mollet, Sabadell Terrassa, Molins Sant Feliu, te que ser el equivalent a un trajecte urbà de Barcelona. No pot ser que alguns trajectes de menys de 10km siguin 2 zones. I en canvi amb es puguin fer els 30km Montgat - Castelldefels amb 1 zona.
Es que Sabadell-Terrassa es un trayecto que se puede hacer con una sola zona, puesto que son poblaciones limítrofes en zonas diferentes. Si te miras el tema (espera que lo busco...)
http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=11294&start=20
http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=12849
Verás que sin hacer trasbordos, con una tarjeta limitada de 1 zona, puedes hacer este trayecto. Molins-Sanfe no entraría, ya que una de las condiciones de ATM es que la estación de origen o destino no esté en zona 1, pero por ejemplo, de Sabadell a Terrassa en Rodalies R4 se puede hacer con una ATM de viajes limitados de 1 zona. Siempre y cuándo, no hagas luego un trasbordo a otro medio de transporte.

Respecto a que Molins sea zona 1, lo voto si en Rodalies también se hace, ya que es completamente absurdo que de Molins de Rei a Rubì te cobren 3 zonas, aunque en este caso el problema no está tanto en Molins sino en la zona de Castellbisbal, que encima cobran al arbitrio que les viene en gana.

Vilanova - Garraf

Posted: Thursday 09/01/2014 1:20
by Javi M
França451 wrote:Es que Sabadell-Terrassa es un trayecto que se puede hacer con una sola zona, puesto que son poblaciones limítrofes en zonas diferentes. Si te miras el tema. Verás que sin hacer trasbordos, con una tarjeta limitada de 1 zona, puedes hacer este trayecto.
No sempre: Garraf pertany al municipi de Sitges, i Sitges limita amb Vilanova. Segons la normativa de l'ATM, tant Vilanova - Sitges com Vilanova - Garraf són trajectes d'una sola zona. Doncs ves per on, aquest segon es tarifica com a tres zones! Desconec si aquest és l'únic cas de la xarxa on es dóna questa circumstància o si n'hi ha més.

Em sembla una vergonya que la normativa tingui aquesta classe d'incongruències. Estic per anar a propòsit, normativa en mà, a que m'enxampin fent el trajecte amb un títol d'una zona, a veure què passa.

Re: Vilanova - Garraf

Posted: Thursday 09/01/2014 11:01
by wefer
Javi M wrote:No sempre: Garraf pertany al municipi de Sitges, i Sitges limita amb Vilanova. Segons la normativa de l'ATM, tant Vilanova - Sitges com Vilanova - Garraf són trajectes d'una sola zona. Doncs ves per on, aquest segon es tarifica com a tres zones! Desconec si aquest és l'únic cas de la xarxa on es dóna questa circumstància o si n'hi ha més.
Que jo sàpiga la normativa que s'aplica és que has de pagar per les zones que travesses. La única excepció és quan fas un viatge entre dues estacions contigües en zones diferents, el qual es tarificarà com a 1 zona.
Però Renfe té un truc molt bo per passar-se la qualsevol normativa per l'entrecuix: posar una estació fantasma entremig i no obrir-la als viatgers. Mireu el plànol de zones de Renfe:
http://www.renfe.com/viajeros/cercanias ... elona.html

Podeu veure que entre Sitges i Garraf hi apareix una bonica estació amb el nom de "*". Doncs és l'antiga Vallcarca, tancada fa 20 anys i abandonada però que, miraculosament, encara apareix als plànols... simplement per poder-te cobrar una zona més.
Entre Sabadell i Terrassa també trobareu les inexistents estacions de Torrebonica i Castellarnau (com a mínim d'aquestes posen el nom) que són el mateix cas.

Ara bé, això és en els plànols de Renfe. En els de l'ATM no hi apareixen, la qual cosa encara crea més confusió a tot plegat.

Re: L’Ajuntament reclama que Molins de Rei sigui zona 1

Posted: Thursday 09/01/2014 11:05
by MZA_1600
El problema Sitges - Garraf és que utilitzen l'antic baixador de Vallcarca per justificar que que aquestes dues estacions no son limítrofes. Això també passa entre Balenyà i Vic on hi ha el baixador de Taradell.

Re: L’Ajuntament reclama que Molins de Rei sigui zona 1

Posted: Thursday 09/01/2014 13:42
by UT440_132M
MZA_1600 wrote:El problema Sitges - Garraf és que utilitzen l'antic baixador de Vallcarca per justificar que que aquestes dues estacions no son limítrofes. Això també passa entre Balenyà i Vic on hi ha el baixador de Taradell.
Però el baixador de Taradell fa prop de 25 anys que no està en servei, i quatre que no en queda res més que l'andana. Per tant de Balenyà a Vic hauria de ser una zona i no dues. Amb el bus de Sagalés de Tona a Vic, es paga una zona als bitllets senzills, però per als títols integrat són dues zones.

Vallcarca, una vergonya

Posted: Thursday 09/01/2014 14:29
by Guigui
A Vallcarca, tres quarts del mateix. O més: és una desferra coberta d'un bon gruix de polsim insalubre.

Si hi ha una normativa que permet posar asteriscs per tapar les vergonyes del tripijoc zonal, no m'estranya que en aquest país imperi la llei de l'embut.

Vilanova - Garraf

Posted: Friday 10/01/2014 1:46
by Javi M
wefer wrote:
Javi M wrote:No sempre: Garraf pertany al municipi de Sitges, i Sitges limita amb Vilanova. Segons la normativa de l'ATM, tant Vilanova - Sitges com Vilanova - Garraf són trajectes d'una sola zona. Doncs ves per on, aquest segon es tarifica com a tres zones! Desconec si aquest és l'únic cas de la xarxa on es dóna questa circumstància o si n'hi ha més.
Que jo sàpiga la normativa que s'aplica és que has de pagar per les zones que travesses. La única excepció és quan fas un viatge entre dues estacions contigües en zones diferents, el qual es tarificarà com a 1 zona.
No ben bé. La normativa de l'ATM diu: "En el cas d’un desplaçament que tingui el seu origen o destinació en estacions contigües o municipis col·lindants situats a diferent zona tarifària, podrà realitzar-se amb una targeta d’1 zona, sempre i quan no es realitzi cap transbordament."

Per això Sabadell Sud - Terrassa, amb tres estacions en servei i dues de tancades de pel mig, es tarifica com a una zona per als títols de l'ATM. I és per aquest motiu que dic que, normativa en mà, Garraf - Vilanova és una zona.