Page 1 of 3
Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Sunday 23/02/2014 16:02
by Renfe451
Com ja vaig posar
en el post del seguiment de les 447, he decidit posar en un tema a part per parlar d'aquest "suposat" canvi en el logotip de Cercanías. I és que Renfe sembla que ha decidit recuperar la primera imatge que es va utilitzar per al servei de Rodalies entre 1989 i 1992, deixant enrere més de dues dècades utilitzant la C girada. Com ja vaig dir, no hi ha confirmació oficial per part de Renfe, però veient que aquest logotip ja el porten 2 unitats de 447 (entre elles la reformada per PMR, la 140) i que segons han comentat altres aficionats que hi han altres unitats que també els han posat la C normal, fa pensar que això casualitat no ho és. I alguns mitjans de temàtica ferroviària ja s'han fet ressò.
Extret de Ferro Noticias, de Ferro Rail
Renfe Cercanías recupera la C sin girar en su logotipo
Tras más de dos décadas usando la letra C girada como logotipo de Cercanías, Renfe parece decidida a recuperar la imagen original, hecha pública en 1989. Aunque aún no se ha comunicado nada al respecto de manera oficial, el hecho es que la recientemente reformada 447-140 (que ahora cuenta con piso bajo para minusválidos en el coche intermedio) ha recibido este nuevo logotipo tras su paso por los talleres madrileños de Villaverde Bajo.
Uno de los motivos por los que se decidió girar la C fue debido a la implementación de la marca en Cataluña, País Vasco y Galicia con nombres que empezaban por otra letra, según se informa en Marca por hombro. Además, la similitud con el logotipo de Cofares podría ser otra causa por la que se realizó el cambio.
"C" girada
Posted: Sunday 23/02/2014 20:59
by Adolescent barceloní
De fet, la "C" es va girar per un problema de patents, oi?
Edito: doncs no, el problema era per això que expliquen aquí:
http://marcaporhombro.com/cercanias-el-logo-que-giro
Cofares no ha dit res
Posted: Sunday 23/02/2014 21:59
by Renfe451
També es cert que sobta molt que el canviïn, quan l'empresa farmacèutica Cofares no ha dit ni una sola paraula al respecte, ja veurem si actuaran legalment en cas de que Renfe confirmi el canvi al logotip de Cercanías.
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Sunday 23/02/2014 22:17
by Renfe445
I de pas que despantonitzin els trens tornant-los al seu esquema de rodalies original.
+1
Posted: Sunday 23/02/2014 23:36
by Renfe451
Renfe445 wrote:I de pas que despantonitzin els trens tornant-los al seu esquema de rodalies original.
On puc firmar?
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Monday 24/02/2014 0:33
by Fran-Ikarus
Una "C" recta seria més aviat una "I", no?
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Monday 24/02/2014 8:38
by Sagrerenc
ferronoticias wrote:Uno de los motivos por los que se decidió girar la C fue debido a la implementación de la marca en Cataluña, País Vasco y Galicia con nombres que empezaban por otra letra, según se informa en Marca por hombro. Además, la similitud con el logotipo de Cofares podría ser otra causa por la que se realizó el cambio.
Galicia???
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Monday 24/02/2014 9:47
by wefer
Renfe445 wrote:I de pas que despantonitzin els trens tornant-los al seu esquema de rodalies original.
Jo vull Cívies pintats de blau i groc i amb el logo de Renfe dels anys 50.
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Monday 24/02/2014 13:03
by genissimon
wefer wrote:Jo vull Cívies pintats de blau i groc i amb el logo de Renfe dels anys 50.
[Mode perepunyetes=ON]
No haurien d'anar pintats en marró/crema? com els «pingüinos» 300 de l'època (després sèrie 433).
[Mode perepunyetes=OFF]
Salut !!
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Monday 24/02/2014 13:28
by BCN2008
genissimon wrote:wefer wrote:Jo vull Cívies pintats de blau i groc i amb el logo de Renfe dels anys 50.
[Mode perepunyetes=ON]
No haurien d'anar pintats en marró/crema? com els «pingüinos» 300 de l'època (després sèrie 433).
[Mode perepunyetes=OFF]
Salut !!
Sí, la decoració blau/groga és més típica dels anys 80, de quan el logo de RENFE era
aquest. Això sí, donaría el que fos per tornar a veure la popular "galeta" als trens de renfe...
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Monday 24/02/2014 13:52
by Mortadel·lo
ja posats que facin servir els logos de NORTE, TBF i MZA segons la línia
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Monday 24/02/2014 13:58
by Ganz
Mortadel·lo wrote:ja posats que facin servir els logos de NORTE, TBF i MZA segons la línia
Oh, fins fa ben poc almenys, alguna de les empreses que has esmentat existia.
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Tuesday 25/02/2014 19:48
by Renfe445
wefer wrote:
Jo vull Cívies pintats de blau i groc i amb el logo de Renfe dels anys 50.
Intentaré fer un fotomuntatge, però amb la galeta
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Wednesday 26/02/2014 21:23
by Ganz
Civia 464-010, de la flota de Barcelona, amb la "C" recta.
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Wednesday 26/02/2014 21:42
by Renfe451
Ganz wrote:Civia 464-010, de la flota de Barcelona, amb la "C" recta.
Aquest 464 no existeix, imagino que et referiràs al
464-210 i efectivament forma part de la dotació de Barcelona. A veure si algú pot aportar alguna fotografia que serveixi com a prova. Tota una sorpresa que l'hagin modificat, doncs aquí no s'utilitza la C, i en tot cas hauria d'haver sigut pintada de RdC, però la majoria de les 463 i 464 del segon lot (remesa de 2007) continuen amb la decoració de Rodalies Renfe Operadora.
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Wednesday 26/02/2014 21:43
by UT440_132M
Ganz wrote:Civia 464-010, de la flota de Barcelona, amb la "C" recta.
010? Des de quan? Que jo sàpiga no hi ha hagut mai 464 de CAF a Barcelona.
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Wednesday 26/02/2014 21:54
by Ganz
Disculpeu, mala passada del teclat, 210. Ha estat avistada als volts de les 17 hores, a l'estació de Sants (via 8), acoplada a una altra 464, si no recordo malament en un servei cap a Maçanet-Massanes. En tot cas, a menys que la meva salut mental estigui ben malament, us puc assegurar que sí, que aquesta unitat portava la decoració de Renfe Cercanías (com la seva companya), però amb la "C" recta. M'ha sorprès moltíssim, estant a Catalunya.
Habitual de l'R1
Posted: Wednesday 26/02/2014 22:13
by Renfe451
Ganz wrote:Disculpeu, mala passada del teclat, 210. Ha estat avistada als volts de les 17 hores, a l'estació de Sants (via 8), acoplada a una altra 464, si no recordo malament en un servei cap a Maçanet-Massanes. En tot cas, a menys que la meva salut mental estigui ben malament, us puc assegurar que sí, que aquesta unitat portava la decoració de Renfe Cercanías (com la seva companya), però amb la "C" recta. M'ha sorprès moltíssim, estant a Catalunya.
Aquesta unitat, com la majoria de les 464 presten servei habitualment a la R1, ja que les 463 es troben a la R2 nord acoplades a les 465 i les 465 majoritàriament es troben a la R2, R7 i R8. Per tant s'haurà d'anar a la línia del Maresme per poder-la veure en acció.
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Thursday 27/02/2014 13:24
by RogerHernan95
Al migdia he vist a Sants la 464.221 fent un servei a Mataró, portava la "C" recta.
Re: Renfe Cercanías torna a utilitzar la "C" recta
Posted: Thursday 27/02/2014 13:35
by UT440_132M
Renfe451 wrote:Ganz wrote:Civia 464-010, de la flota de Barcelona, amb la "C" recta.
Aquest 464 no existeix, imagino que et referiràs al
464-210 i efectivament forma part de la dotació de Barcelona. A veure si algú pot aportar alguna fotografia que serveixi com a prova. Tota una sorpresa que l'hagin modificat, doncs aquí no s'utilitza la C, i en tot cas hauria d'haver sigut pintada de RdC, però la majoria de les 463 i 464 del segon lot (remesa de 2007) continuen amb la decoració de Rodalies Renfe Operadora.
Segons tinc entès, els 463 i 464 no els hi fiquen els vinils de RdC, perquè són unitats que haurien de rotar entre nuclis de Rodalia, i perquè a la llarga, a Barcelona només deixaran 465. No sé fins a quin punt és cert.