Page 1 of 2

Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 06/03/2014 15:31
by victorcasta
El Pla de Mobilitat Urbana presentat per l'Ajuntament de Barcelona ahir, 5 de març, d'entre les propostes n'hi ha una que diu:
3.2.1. Estudi d’intercanvi dels ramals de la L3 i L4

Descripció
Les línies L3 i L4 de metro tenen uns recorreguts en forma d’U. S’estudiarà les implicacions que tindria l’intercanvi dels ramals
d’aquestes línies per tal de configurar línies més rectilínies.
Objectius
•Millorar l’eficiència de la xarxa de metro.
Realment milloraria gaire la mobilitat de Barcelona amb aquest intercanvi? Jo crec que no, que simplement seria un canvi i que afavoriria més a uns en canvi de penalitzar a uns altres, però en cap cas seria una millora en termes globals.

Per consultar el document, feu clic aquí.

Això no escurça el corredor

Posted: Thursday 06/03/2014 16:00
by Guigui
No milloraria en absolut el principal problema, que és l'enllaç a Pg. de Gràcia. En canvi, i veient com representen matusserament al PDF la hipotètica reordenació de línies, seria molt millor una cosa que sempre he proposat: unir pel Pg. Colom els trams Zona Universitària-Drassanes (L3) i Barceloneta-La Pau (L4), formant una línia semicircular. Per a la resta, hi hauria vàries opcions. Entre elles, retornar el ramal Pg. de Gràcia-Barceloneta a la L3 o passar-lo a la L6. I la L4, a la llarga podria estendre's sota Consell de Cent fins a Urgell, on giraria fins a Paral·lel L2.

Ara bé: malgrat quedar una xarxa més lògica, val la pena tota la despesa?

Els polítics a la política, les obres per als tècnics

Posted: Thursday 06/03/2014 16:10
by Javi M
victorcasta wrote:Realment milloraria gaire la mobilitat de Barcelona amb aquest intercanvi?
A mi em fa l'efecte que la millora seria absolutament nul·la. Dur a terme l'obra, havent de "desconstruir" l'antiga bifurcació, seria un bon enrrenou.

Molt més útil i eficaç —i constructivament més fàcil, i per tant econòmic— estaria l'intercanvi de ramals entre la L2 i la L5 a Sagrada Família.

Edito:

Abans de mirar el PDF, pensava que es referíen a un intercanvi de ramals a l'altura de Passeig de Gràcia. La proposta és fer un doble túnel entre Drassanes i Barceloneta, la qual cosa no em sambla tan mala idea.

Per cert, el plànol sembla que ha estat modificat amb Paint. A més n'han agafat un de quan la L4 anava a Badalona!

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 06/03/2014 16:22
by victorcasta
Seria molt més útil unir les intercanviadors de Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya, amb un vestibul entre Gran Via i Ronda Sant Pere, i l'ús de tapissos rodants tipus Provença-Diagonal.

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 06/03/2014 16:24
by Javi M
victorcasta wrote:Seria molt més útil unir les intercanviadors de Passeig de Gràcia i Plaça Catalunya, amb un vestibul entre Gran Via i Ronda Sant Pere, i l'ús de tapissos rodants tipus Provença-Diagonal.
Totalment d'acord. Les estacions de la L2 i L4 de Passeig de Gràcia se situen més aprop de la de Renfe de Plaça Catalunya que no pas de l'homònima.

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 06/03/2014 16:36
by Fran-Ikarus
Ja està ben utilitzada, en aquest context, la paraula "ramal", quan estan parlant de mitges línies respectives? :x (l'embrió de les quals va deixar de constituïr dos ramals fa quatre dècades)

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig COLOM

Posted: Thursday 06/03/2014 17:05
by Ecomobisostrans
Ei, us heu equivocat! Si mireu el mapa veureu que l'intercanvi de línies no es a Passeig de Gràcia sino a Passeig Colom! Passa que de la manera que ho han fet donen una mica de volta, però la qüestió es que si ho fan el túnel a Pg.Colom ja hi serà i si més endavant es volr com diu en Guigui, que a mi així a primera vista també em sembla més llògic (tot i que s'hauria d'estudiar), el túnel ja hi serà. De fet com que tant L3 com L4 aniràn per allà tindrà que haver 4 vies, per lo que les altres 2 poden ser per portar a Estació de França la RENFE des del Morrot o FGC des del Port.

Pla de mobilitat urbana Barcelona 2013-2018

Posted: Thursday 06/03/2014 17:29
by Ecomobisostrans
Si us sembla fem servir aquest mateix fil pel pla sencer, i si lo de L3 i L4 es prou destacat per tenir fil propi ho separem.

En aquest PMU he trobat algunes coses molt interessants, per exemple:
-Contempla la prolongació del tramvia per la Diagonal, Laureà Miró, Urquinaona i Pg.Colom. Aquesta última la trobo absurda si fan les 2 línies de metro, però la d'Urquinaona està be encara que se solapi perque alla va molt ple.

Re: Pla de mobilitat urbana Barcelona 2013-2018

Posted: Thursday 06/03/2014 17:40
by epuig29
Ecomobisostrans wrote: -Contempla la prolongació del tramvia per la Diagonal.
Sembla que és el fruit de la decisió del guanyador del concurs de la Plaça de Glòries, que ho contemplava ben explícitament.

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 06/03/2014 17:43
by alf_
La prolongación del Tram desde Vila Olímpica a Pg. Colom y WTC esta prevista desde hace mucho tiempo, y sería mucho más barato que hacer que no esa chapuza de los túneles. Además facilitaría moverse entre Glòries-Diagonal Mar hacia la Barceloneta.

La prolongación hacia Urquinaona de hecho viene de lejos, desde el proyecto original del tranvía se preveía que la T5 terminara en la Estació del Nord para enlazar con Rodalies, pero hubo oposición a pasarla por encima del cajón de las vías, junto al parque. Más adelante se redactó un proyecto para pasar el tranvía por Ali Bei hasta Urquinaona, aprovechando la apertura de Ali Bei, pero también ha quedado en el olvido.

Lo de la Diagonal aunque dice ahí ya sabemos que por ahora el alcalde no piensa mover un dedo...

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 06/03/2014 20:04
by trensmat
El plano de este proyecto es una chapuza total cambiando de Tema, la idea no esta mal pero perjudicaría a muchos usuarios.

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 06/03/2014 20:37
by Fran-Ikarus
¿Y cómo se come lo de "una idea que no está mal, pero perjudica a muchos usuarios"? :|

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 06/03/2014 20:58
by alf_
La parte baja de Barcelona tiene un defecto, que es la falta de un transporte transversal. Al existir dos líneas de Metro que dan cobertura por su parte no existe justificación para otra línea de Metro que fuera a lo largo de la costa. El tranvía era la solución lógica, a la vista que el bus ni con carril reservado da abasto. La obsesión de no ampliar en ni un kilómetro el tranvía conduce al ayuntamiento a producir semejantes despropósitos para resolver lo que es un problema más bien secundario.

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 06/03/2014 22:18
by trensmat
Fran-Ikarus wrote:¿Y cómo se come lo de "una idea que no está mal, pero perjudica a muchos usuarios"? :|
Para algunos sera una buena idea para algunos y para otros como los estudiantes de la Zona Universitaria norte les perjudicara porque se les corta la conexión directa con la estación de Sants.

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 06/03/2014 22:32
by Prest
Inicialment també pensava en que es faria un intercanvi a nivell de Pg de Gràcia, però fer un túnel per connectar a nivell de la costa... No es mala idea però no crec que sigui de bona i barata excecució.
Jo també sóc dels que opina que el tram prolongat des de Wellington per Marquès d'Argentera fins Drassanes seria molt util.

En les proposicions, de caire ferroviari encara s'inclouen: Nou accés al Prat (necessari), Torrassa amb el seu respectiu soterrament (!), Línia Castelldefels-Cornellà (!), etc.

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 06/03/2014 23:06
by Oriolix
Doncs trobo que és una bona proposta, perquè es reaprofiten i es milloren les línies existents amb relativa poca inversió. En tot cas

Com a avantatges
- Es milloren les zones de cobertura de L3 i L4, que són línies que fan una mica de ràbia perquè saps que estàs donant una bona volta, mentre puges i baixes pel mapa de Barcelona
- Les obres no afectarien la zona de Plaça Catalunya
- Només caldria un túnel de 1 km (tot i que seria doble) (i millor que fos triple... per poder donar sortida a una línia de l'Estació de França cap al Prat pel darrer de Montjuïc)
- Es faria una connexió de costa més directa

Com a inconvenients
- Els trens de L4 són més amples que els de L3: passarien a ser tots estrets com el de la L3
- El doble/triple túnel pel passeig de Colom està molt a prop del mar.

També seria interessant que hi hagués doble enllaç, tant a Drassanes com a Barceloneta. A Drassanes per donar servei a l'estació Marítima, i a Barceloneta per millorar la connectivitat de l'Estació de França

Per cert, és d'excel·lent spam laude que el plànol de metro no inclogui les línies 9 i 10, ni les últimes ampliacions de les línies 3 i 5, a part del fet que el final de la L2 "ha tornat" a la L4. De quin any deu ser?

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 06/03/2014 23:13
by vermer3
Oriolix wrote:Doncs trobo que és una bona proposta, perquè es reaprofiten i es milloren les línies existents amb relativa poca inversió. En tot cas

Com a avantatges
- Es milloren les zones de cobertura de L3 i L4, que són línies que fan una mica de ràbia perquè saps que estàs donant una bona volta, mentre puges i baixes pel mapa de Barcelona
- Les obres no afectarien la zona de Plaça Catalunya
- Només caldria un túnel de 1 km (tot i que seria doble) (i millor que fos triple... per poder donar sortida a una línia de l'Estació de França cap al Prat pel darrer de Montjuïc)
- Es faria una connexió de costa més directa

Com a inconvenients
- Els trens de L4 són més amples que els de L3: passarien a ser tots estrets com el de la L3
- El doble/triple túnel pel passeig de Colom està molt a prop del mar.

També seria interessant que hi hagués doble enllaç, tant a Drassanes com a Barceloneta. A Drassanes per donar servei a l'estació Marítima, i a Barceloneta per millorar la connectivitat de l'Estació de França

Per cert, és d'excel·lent spam laude que el plànol de metro no inclogui les línies 9 i 10, ni les últimes ampliacions de les línies 3 i 5, a part del fet que el final de la L2 "ha tornat" a la L4. De quin any deu ser?

Que jo sàpiga tant la L3 com la L4 tenen el mateix ample de via, per tant, els trens són igual d'amples, no?
El plànol que han utilitzat del metro és del 1997

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Thursday 06/03/2014 23:29
by Oriolix
vermer3 wrote:Que jo sàpiga tant la L3 com la L4 tenen el mateix ample de via, per tant, els trens són igual d'amples, no?
El plànol que han utilitzat del metro és del 1997
Efectivament tenen el mateix ample de via UIC, com la resta de línies de metro, excepte L1, que és ibèric (i la línia de Llobregat de FGC que és mètric), però els vagons són diferents. Hi ha vagons amples a L1, L4 i L5, mentre que els de les línies L2 i L3 són més estrets.

Sèries metro

Posted: Friday 07/03/2014 0:12
by Guigui
Oriolix wrote:Efectivament tenen el mateix ample de via UIC, com la resta de línies de metro, excepte L1, que és ibèric (i la línia de Llobregat de FGC que és mètric), però els vagons són diferents. Hi ha vagons amples a L1, L4 i L5, mentre que els de les línies L2 i L3 són més estrets.
Les línes 3 i 5 comparteixen sèrie (5000), com les línies 2 i 4 (9000). De manera que l'amplada no és diferent.

Re: Intercanvi L3-L4 a Passeig de Gràcia

Posted: Friday 07/03/2014 0:34
by Sagrerenc
alf_ wrote:La parte baja de Barcelona tiene un defecto, que es la falta de un transporte transversal. Al existir dos líneas de Metro que dan cobertura por su parte no existe justificación para otra línea de Metro que fuera a lo largo de la costa. El tranvía era la solución lógica, a la vista que el bus ni con carril reservado da abasto. La obsesión de no ampliar en ni un kilómetro el tranvía conduce al ayuntamiento a producir semejantes despropósitos para resolver lo que es un problema más bien secundario.
Totalment d'acord. Unir les línies de metro amb dos túnels d'1 km deu ser massa car en relació al benefici esperat (que jo no acabo de veure). Esperarem les conclusions de l'estudi...