Page 1 of 1
Eleccions europa 2014 i transport/mobilitat
Posted: Saturday 22/03/2014 1:23
by Ecomobisostrans
Obro aquest fil com hem fet altres vegades per exposar i debatre els programes electorals en relació al transport i tot lo que tingui a veure amb les eleccions i el transport. El programa de PACMA crec que encara no hi es, quan surti copio els apartats de mobilitat, mentrestant començo amb una reflexió respecte aquest temps de campanya i pre-campanya: Ja sabem que unes europees no son lo mateix que qualsevol de les altres en quant a l'esforç que els politics fan per complaure als ciutadans (lo que demostra la poca consciencia europeista del pais, perque d'importants ho son igual) pero tant i així unes eleccions no deixen de ser unes eleccions i si poden esgarrapar algun vot ho faran. Doncs la gracia està en que s'aprofiti per posar de manifest les petites coses, com lo dels rodalies que van de buit a MontRoig, una linia de bus que per poc no permet un enllaç, una senyalització inadequada, unes escales mecàniques que porten mesos averiades, etc. cosetes aixi, que requereixen una inversió petita però que poden ajudar força a algunes persones. Si surt a mitjans locals, i anomenant qui governa es molt fàcil que ho solucionin.
Saber on som
Posted: Saturday 22/03/2014 13:17
by Guigui
Les eleccions europees no canviaran de signe perquè algú faci coses a nivell local. Ni tampoc cal dir que no té res a veure una cosa amb l'altra.
Re: Eleccions europa 2014 i transport/mobilitat
Posted: Saturday 22/03/2014 15:52
by Ecomobisostrans
Oficialment no tindrà res a veure, però tots sabem que aprofiten qualsevol ocasió per esgarrapar uns quants vots, i si amb uns d'aquí i uns d'allà es poden fer amb 1 escó mes, tot allò que han guanyat, i si no els vots per si sols ja els valen perque per cada vot reben uns diners (a les d'Espanya era 0,88 al congrés i 0,34 o així al senat, no se quan es a les europees). Recordo que a les de 2009 es va notar una mica que s'estava en període electoral, inclús per aqui es va comentar, va pujar el nº d'inauguracions, de propostes (inclosa la del
túnel per Gran Via), etc.
Re: Eleccions europa 2014 i transport/mobilitat
Posted: Thursday 27/03/2014 21:10
by Ecomobisostrans
El
Programa Electoral de PACMA per aquestes europees ha sigut
presentat aquest matí. Crec que PACMA guanya molt fent un programa electoral tan complet deixant de ser un partit exclusivament animalista i incloent tots els aspectes de la vida de les persones, amb una orientació ecologista, progressista, d'esquerres, social, etc. que bàsicament és la ideologia que compartim la gran majoria de animalistes i de persones properes al animalisme. Copio els titulars perquè no em deixa copiar la part del text, almenys amb Google Chrome, si a algú li deixa amb un altre programa (o potser es cosa de l'ordinador que de tant en tant m'enganxa algun virus) que ho posi. Amb blau poso el que té directament a veure amb transport i en vermell el que té una relació indirecta (energies renovables). Pot ser que hi hagi alguna altra petita ressenya en algun altre punt, però es que té 63 pàgines i ara mateix no tinc temps de llegir me'l sencer.
2.8 TRANSPORTE DE ANIMALES (23)
3 / MEDIO AMBIENTE (25)
3.1 APOSTAMOS POR UN MODELO ENERGÉTICO RENOVABLE (26)
3.2 P2G POWER TO GAS (26)
3.4 FRENAR EL CAMBIO CLIMÁTICO (27)
3.5 REDUCCIÓN DE RESIDUOS Y USO DE RECURSOS (27)
3.8 CONTAMINACIÓN DEL AIRE (28)
3.9 MARES MÁS SANOS (28)
11 / TRANSPORTE (57)
11.1 PROMOCIÓN DE LOS BILLETES INTERRAIL Y EURAIL, QUE PERMITEN VIAJAR POR VARIOS PAÍSES DE LA UNIÓN EUROPEA POR UN PRECIO REDUCIDO (58)
11.2 FOMENTO DEL USO DE LA BICICLETA (58)
11.3 ELABORACIÓN DE UN REGLAMENTO PARA LA PREVENCIÓN DE LOS ACCIDENTES DE CARRETERA EN LOS QUE SE VEAN INVOLUCRADOS ANIMALES (58)
11.4 INSTALACIÓN DE LIMITADORES AUTOMÁTICOS DE VELOCIDAD EN LOS VEHÍCULOS NUEVOS (59)
11.5 INSTALACIÓN DE SISTEMAS DE FRENADO AUTOMÁTICO EN LOS COCHES NUEVOS (59)
Interrail, només per a "diversos països de la Unió Europea"?
Posted: Thursday 27/03/2014 23:57
by Guigui
11.1 PROMOCIÓN DE LOS BILLETES INTERRAIL Y EURAIL, QUE PERMITEN VIAJAR POR VARIOS PAÍSES
DE LA UNIÓN EUROPEA POR UN PRECIO REDUCIDO (58)
Si aquesta formulació tan inexacta és un reflex de la idea que tenen del tema, potser que demanin consell a algú que hi entengui...
Re: Eleccions europa 2014 i transport/mobilitat
Posted: Thursday 27/03/2014 23:59
by Sagrerenc
Hi trobo a faltar alguna referència al transport urbà que és el que utilitza la majoria de gent per als desplaçaments quotidians. L'Interrail no és més que un producte turístic.
Re: Eleccions europa 2014 i transport/mobilitat
Posted: Friday 28/03/2014 0:16
by Ecomobisostrans
Sempre se'ls poden fer suggerencies:
http://www.pacma.es/ (a dalt, contacto) son gent molt oberta al diàleg i a les propostes. De totes maneres, suposo que per unes europees han escollit els temes que estiguin mes en mans de la unió europea, i el transport urbà no ho està gaire. En canvi sí que ho està el que es transport internacional i de llarga distancia, per això per exemple a la secció de la contaminació de l'aire proposen com una mesura per evitar-ho que el ferrocarril torni a cobrar protagonisme com a mitjà de transport de mercaderies i persones.
Re: Eleccions europa 2014 i transport/mobilitat
Posted: Friday 28/03/2014 3:15
by oriolp13
No cal que ens facis tanta propaganda de PACMA. És pot ser obert i encarat a un determinat partit per diferents motius, però això no és un fòrum de campanya electoral....així que siusplau, et demano que deixis de fer propaganda del partit polític al qual siguis més afí.
Re: Eleccions europa 2014 i transport/mobilitat
Posted: Friday 28/03/2014 3:56
by alf_
El transporte urbano y regional no es un tema que se vaya a discutir mucho a nivel Europeo, más que nada porque no es un tema donde haya grandes discrepancias en la mayoría de países. La tendencia en la UE es de un mayor enfoque al transporte público, y el fomento de tren y bus por delante del coche, además del cobro por el uso de las autovías. En cambio un tema que tiene más debate son los corredores europeos y el efecto de la Alta Velocidad sobre los servicios convencionales.
España es como tantas veces una anomalía, tanto por el excesivo enfoque en la red vial como por la enorme inversión en Alta Velocidad. Se podría decir que en temas viales la mentalidad esta completamente anticuada, siendo más propia de unas décadas atrás. En cambio en materia ferroviaria parece que vamos diez pasos por delante con tanta Alta Velocidad. Pero el transporte más solicitado, el urbano y regional, es al que menos atención se da.
Los resultados de todo esto los estamos viendo, empezando por el importante gasto para el coche que se vuelve casi obligatorio, por el puro hecho de que demasiadas zonas carecen de buen transporte público. Y el transporte que hay no consigue ser tan denso ni estar bien aprovechado, por lo que el billete es muy caro. Esto preocupa ahora porque con tanta crisis la gente empieza a buscar como reducir gastos, y se estan dando cuenta que si van en coche se gastan mucho dinero, pero si van en transporte público también o más, y encima tardando más. Pero esto somos nosotros, es tan fácil como observar y aprender de las tendencias que mejor resultado han dado, en lugar de empeñarse en una percepción distorsionada de la realidad. No tiene caso esperar que los otros nos digan como dejar de pegarnos con la cabeza contra la pared...
Re: Eleccions europa 2014 i transport/mobilitat
Posted: Friday 28/03/2014 5:02
by Ecomobisostrans
oriolp13 wrote:No cal que ens facis tanta propaganda de PACMA. És pot ser obert i encarat a un determinat partit per diferents motius, però això no és un fòrum de campanya electoral....així que siusplau, et demano que deixis de fer propaganda del partit polític al qual siguis més afí.
No estic fent "tanta propaganda", estic parlant de les propostes
sobre transport d'un partit, com tu pots parlar de les del teu preferit, o de tots si prefereixes, no sé quin mal li veus en això.
Fa uns quants anys en unes eleccions es va fer un fil força llarg on uns defensaven que les propostes menys dolentes eren les de CiU i d'altres les del tripartit, i en cap moment se le va dir a ningú que estigués fent campanya.
Re: Eleccions europa 2014 i transport/mobilitat
Posted: Monday 31/03/2014 12:54
by wefer
oriolp13 wrote:No cal que ens facis tanta propaganda de PACMA. És pot ser obert i encarat a un determinat partit per diferents motius, però això no és un fòrum de campanya electoral....així que siusplau, et demano que deixis de fer propaganda del partit polític al qual siguis més afí.
Mentre es parli dels aspectes de transport, es pot pot posar el programa de qualsevol partit. De fet seria desitjable fer-ho.
Re: Eleccions europa 2014 i transport/mobilitat
Posted: Tuesday 29/04/2014 13:12
by Ayerbe-Zuera
Este es un extracto del programa del PP a las europeas. He expurgado lo que hablaba de telecomunicaciones, que no es objeto del foro.
Presentación:
España ha pasado en menos de tres décadas de ser un país con muchas limi-
taciones logísticas a disponer de unas infraestructuras que nos sitúan hoy entre
los diez primeros países del mundo. Este cambio ha sido posible gracias, entre
otras medidas, a la aportación de los Fondos Europeos. Para España, como país
geográficamente periférico en Europa, contar con unas infraestructuras que nos
unan y conecten con nuestros socios es imprescindible.
La Política de Redes Transeuropeas es un elemento central de apoyo a la polí-
tica de transportes y cohesión territorial. Para el periodo 2014-2020 la Unión
Europea destinará más de 13.000 millones de euros para el apoyo en la cons-
trucción de infraestructuras de transporte. La labor del Partido Popular ha per-
mitido lograr la inclusión de un amplio listado de infraestructuras en España,
entre las prioridades de la Unión.
Uno de los mayores éxitos del Gobierno del Partido Popular ha sido la inclu-
sión del corredor mediterráneo y del corredor atlántico entre los tan solo nueve
corredores de la red básica europea. También hemos conseguido importantes
mejoras que afectan a otras infraestructuras españolas: como los aeropuer-
tos de Málaga y Alicante, los nodos urbanos de Las Palmas de Gran Canaria y
Santa Cruz de Tenerife, y los nodos logísticos de Zaragoza, Antequera, Murcia,
Valladolid y Alcázar de San Juan.
La seguridad en este área ha sido y será nuestra prioridad. Necesitamos
una política europea enfocada a conseguir un transporte cada vez más segu-
ro. Queremos garantizar plenamente la movilidad de personas y mercancías en
el mercado interior europeo y también en las relaciones con terceros países,
mediante servicios de transporte eficientes, seguros, de calidad y respetuosos
con el medio ambiente.
El objetivo central es continuar con la consolidación de un Espacio Europeo
del Transporte, con una atención prioritaria a los aspectos medioambientales y
de eficiencia energética.
Propuestas:
1. Apoyaremos la integración de las infraestructuras españolas en las redes
transeuropeas de transporte. Velaremos porque los mecanismos de finan-
ciación respondan a los intereses españoles.
2. Defenderemos unas conexiones más fluidas a través de los Pirineos con
el resto de Europa. Aceleraremos la conexión a través del País Vasco.
Promoveremos la efectiva puesta en marcha del Corredor Mediterráneo y
del Corredor Central a través de Zaragoza, por ferrocarril y por carretera.
3. Trabajaremos para dotarnos de marcos normativos que nos permitan
alcanzar los máximos niveles de seguridad en todos los sectores del
transporte:
l Sector ferroviario: impulsaremos la armonización y la supervisión de
seguridad del sistema ferroviario y avanzaremos en la elaboración de una
normativa de seguridad ferroviaria europea más exigente, potenciando el
papel de la Agencia Ferroviaria Europea.
4. Fortaleceremos las competencias de las Agencias Europeas de seguridad
marítima, ferroviaria, y aérea. Aumentaremos su máxima coordinación con
las entidades responsables de seguridad de los Estados miembros.
5. Impulsaremos la calidad, accesibilidad y fiabilidad de los servicios de trans-
portes en cuestiones como la adecuación de los horarios; la comodidad;
la disponibilidad de información completa sobre la oferta de transporte; la
duración y precio de los trayectos y los itinerarios alternativos.
6. Apoyaremos las medidas tendentes a liberalizar el transporte ferroviario de
viajeros que se traduzcan en mejoras en la calidad, en el coste de los servi-
cios y en una mayor eficiencia en el uso de los recursos públicos.
7. Impulsaremos el desarrollo de las Autopistas del Mar, mediante el estable-
cimiento de líneas regulares de transporte marítimo de alta calidad, contri-
buyendo a reducir la congestión, los cuellos de botella y el impacto ambien-
tal en el transporte terrestre.
8. Continuaremos mejorando la competitividad de nuestros puertos, al servi-
cio del comercio exterior y de la consolidación de España como plataforma
logística del Sur de Europa, a través de la reducción de costes y del incre-
mento de su eficiencia.
9. Impulsaremos el proyecto de Cielo Único Europeo, integrando los diferen-
tes sistemas nacionales de control de la navegación aérea en Europa para
mejorar la seguridad del tráfico aéreo, optimizar rutas, reducir costes de
operación y disminuir el impacto ambiental.
10. Seguiremos participando activamente en el desarrollo de los proyectos eu-
ropeos de sistemas globales de navegación por satélite (GNSS), en concre-
to, los programas EGNOS y Galileo.
11. Desarrollaremos políticas tendentes a mejorar la eficiencia energética y el
impacto ambiental del transporte. Apoyaremos la aplicación de las nuevas
tecnologías y el desarrollo de los sistemas inteligentes de transporte, la in-
corporación progresiva de vehículos limpios, híbridos y eléctricos y se po-
tenciará el uso de un transporte público eficiente y de medios de transporte
no motorizados.
Eleccions Europees 2014
Posted: Sunday 25/05/2014 23:41
by Adolescent barceloní
Segurament molts de vosaltres estareu seguint les eleccions. Comentar-vos que a Catalunya ha guanyat ERC, i a Espanya ho ha fet el PP.
A l'hora d'escriure el missatge (23:35h), es portava el 99,75% escrutat.
CATALUNYA
ERC-NECat 23,67%
CiU 21,86%
PSC 14,28%
ICV-EUiA 10,3%
PPC 9,81%
C's 6,28%
Podemos 4,66%
UPyD 1,29%
PACMA 1,27%
Participació: 47,63 %
-----
ESPANYA
PP 26,05%
PSOE 23,02%
IU 9,99%
Podemos 7,95%
UPyD 6,48%
CEU 5,44%
ERC 4,05%
C's 3,16%
LPD 2,08%
Prim.Eu. 1,91%
Participació: 45,85%
-----
EUROPA
(encara no hi havia dades oficials escrutades; comentar-vos que el Partit Popular Europeu ha quedat en primera posició, i els Socialdemòcrates han quedat en segona posició)
Demà, quan tinguem el 100% escrutat i totes les dades d'Europa, us les posaré (estaran publicades a tot arreu, però vindria bé tenir-les a mà al FTC).
Cap canvi en matèria de transport
Posted: Monday 26/05/2014 9:09
by Guigui
Més enllà dels resultats, consultables a qualsevol mitjà, què significarà per a la política de transport a Catalunya?
Res.
Re: Cap canvi en matèria de transport
Posted: Monday 26/05/2014 9:41
by wefer
Guigui wrote:Més enllà dels resultats, consultables a qualsevol mitjà, què significarà per a la política de transport a Catalunya?
Res.
A Catalunya de moment no, però a Europa sí que significarà: han pujat els partits antieuropeus, i per tant això vol dir que cadascú tirarà encara més per la seva banda. És a dir, hi haurà menys interès en construir una xarxa europea integrada de transport.
Re: Cap canvi en matèria de transport
Posted: Monday 26/05/2014 9:49
by Sagrerenc
wefer wrote:Guigui wrote:Més enllà dels resultats, consultables a qualsevol mitjà, què significarà per a la política de transport a Catalunya?
Res.
A Catalunya de moment no, però a Europa sí que significarà: han pujat els partits antieuropeus, i per tant això vol dir que cadascú tirarà encara més per la seva banda. És a dir, hi haurà menys interès en construir una xarxa europea integrada de transport.
Em sembla que en aquest sentit, hi tenen molt més a dir els governs estatals que no pas el parlament europeu.
Re: Cap canvi en matèria de transport
Posted: Monday 26/05/2014 9:52
by wefer
Sagrerenc wrote:Em sembla que en aquest sentit, hi tenen molt més a dir els governs estatals que no pas el parlament europeu.
Però Europa dóna les directrius. I quines directrius dinarà si la major part dels partits són antieuropeus?
Igualment, els partits governants prenen nota de les eleccions europees en clau interna. si veuen que els seus electors no tenen cap interès en la integració europea... estarem en el mateix punt.
Cap canvi
Posted: Monday 26/05/2014 9:57
by Guigui
Els partits euroescèptics/antieuropeistes continuen sent una minoria (tot i que cada vegada menys negligible), i a més, tampoc queda massa clar que aconsegueixin fer front comú, precisament perquè només volen escombrar cap a casa. Per tant, de moment, això no comportarà canvis.
I també cal recordar que la renacionalització de la política europea ja va començar fa anys. Els caps d'estat i de govern ens tenen acostumats, en aquest sentit, en un trist espectacle des de fa temps. I el nefast Durão Barroso els ha fet servilment de minyona.
Re: Cap canvi en matèria de transport
Posted: Monday 26/05/2014 9:59
by Sagrerenc
wefer wrote:Sagrerenc wrote:Em sembla que en aquest sentit, hi tenen molt més a dir els governs estatals que no pas el parlament europeu.
Però Europa dóna les directrius. I quines directrius dinarà si la major part dels partits són antieuropeus?
No ens enganyem, els euroescèptics han augmentat pero només son un centenar d'un total de 700 diputats.