Tramvia de París
Posted: Monday 31/03/2014 0:48
Fil derivat de http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=232880#p232880
Les línies T3a i T3b fan la circumval·lació de París seguint el traçat de les antigues muralles (Boulevards des Maréchaux), la resta de línies es troben a la banlieue (rodalia). Tenint en compte que París "intramuros" ja té una xarxa de metro molt densa des dels anys 30, no es considera prioritària la construcció de línies de tramvia al centre de la ciutat.
Línies existents:
- el T1, T3a, T3b i T7 són tramvies "normals" sobre rails com els de Barcelona. El T3a i T3b havien de ser la mateixa línia (T3) però es va decidir separar-les per millorar la robustesa de l'explotació.
- el T2 és un línia en la qual el tram central discorre sobre una antiga línia ferroviària obsoleta, per la qual cosa no hi ha creuaments i ofereix velocitats elevades, en els extrems circula en zona urbana en mode tramvia. Els vehicles circulen en doble composició. La parada de La Défense (subterrània) es col·lapsa sovint en hora punta.
- el T4 és un tren-tram (vehicle tren-tram, infrastructura ferroviària, senyalització tramviària) aprofitant una antiga línia ferroviària obsoleta.
- el T5 és un tramvia sobre pneumàtics (Translohr).
En construcció:
- el T6 (desembre 2014) també és un tramvia sobre pneumàtics, tindrà un túnel de 2km per salvar el desnivell entre Vélizy i Viroflay.
- el T8 (desembre 2014) és un tramvia sobre rails, tindrà dues branques en forma de Y.
- el Tram Express Nord (2017): tren-tram que recorrerà la part nord de la "Grande Ceinture", línia que fa la volta completa de l'aglomeració de París.
En projecte (2020?):
- T9 i T10, tramvies sobre rails.
- el Tram Express Ouest: tren-tram que recorrerà la part oest de la "Grande Ceinture", actualment una part està en servei en mode ferroviari (Transilien línia L).
- el Tram Express Sud: tren-tram que substituirà la branca C8 del RER C (Massy-Épinay) i es prolongarà en mode tramviari fins a Évry.
Si us sembla d'interès, podria obrir un post sobre el transport urbà a París i l'aniria actualitzant a mesura que tingués temps.
Cada línia és un món, no es pot parlar de xarxa tramviària ja que la majoria de línies no tenen connexió entre elles, però tenen una molt bona intermodalitat amb la resta de la xarxa de transport públic.alf_ wrote:¿Que tal es el tranvía de París?
Les línies T3a i T3b fan la circumval·lació de París seguint el traçat de les antigues muralles (Boulevards des Maréchaux), la resta de línies es troben a la banlieue (rodalia). Tenint en compte que París "intramuros" ja té una xarxa de metro molt densa des dels anys 30, no es considera prioritària la construcció de línies de tramvia al centre de la ciutat.
Línies existents:
- el T1, T3a, T3b i T7 són tramvies "normals" sobre rails com els de Barcelona. El T3a i T3b havien de ser la mateixa línia (T3) però es va decidir separar-les per millorar la robustesa de l'explotació.
- el T2 és un línia en la qual el tram central discorre sobre una antiga línia ferroviària obsoleta, per la qual cosa no hi ha creuaments i ofereix velocitats elevades, en els extrems circula en zona urbana en mode tramvia. Els vehicles circulen en doble composició. La parada de La Défense (subterrània) es col·lapsa sovint en hora punta.
- el T4 és un tren-tram (vehicle tren-tram, infrastructura ferroviària, senyalització tramviària) aprofitant una antiga línia ferroviària obsoleta.
- el T5 és un tramvia sobre pneumàtics (Translohr).
En construcció:
- el T6 (desembre 2014) també és un tramvia sobre pneumàtics, tindrà un túnel de 2km per salvar el desnivell entre Vélizy i Viroflay.
- el T8 (desembre 2014) és un tramvia sobre rails, tindrà dues branques en forma de Y.
- el Tram Express Nord (2017): tren-tram que recorrerà la part nord de la "Grande Ceinture", línia que fa la volta completa de l'aglomeració de París.
En projecte (2020?):
- T9 i T10, tramvies sobre rails.
- el Tram Express Ouest: tren-tram que recorrerà la part oest de la "Grande Ceinture", actualment una part està en servei en mode ferroviari (Transilien línia L).
- el Tram Express Sud: tren-tram que substituirà la branca C8 del RER C (Massy-Épinay) i es prolongarà en mode tramviari fins a Évry.
Si us sembla d'interès, podria obrir un post sobre el transport urbà a París i l'aniria actualitzant a mesura que tingués temps.