Page 1 of 1
Alsa logra licencia de operador ferroviario
Posted: Thursday 17/04/2014 2:09
by wefer
Europa Press wrote:Alsa logra licencia de operador ferroviario
Alsa ha logrado licencia de operador ferroviario, título que la habilita para entrar a competir con Renfe en todo tipo de transporte de viajeros en tren en el momento en que el Gobierno abra este mercado, previsiblemente en la segunda mitad de este año.
La compañía de transporte en autobús ha obtenido la ampliación de la licencia con que ya contaba desde 2010, de forma que podrá prestar servicio en toda la red ferroviaria, tanto la de AVE, como la de Regionales y Cercanías, según informó la empresa del grupo británico National Express.
Llegir tot l'article:
http://www.europapress.es/economia/noti ... 44337.html
Re: Alsa logra licencia de operador ferroviario
Posted: Thursday 17/04/2014 10:34
by Adolescent barceloní
I els trens, d'on els traurà, Alsa? Els llogarà a Renfe, a la SNCF, a JR, a la DB... o bé en comprarà? De fet, el que no entenc és per què una empresa d'autobusos té una llicència ferroviària.
Per una altra part, si d'aquí a uns anys entren a la xarxa d'Adif trens d'altres empreses (pel qual s'acaba el monopoli de Renfe):
1) No es saturarien encara més les vies i, sobretot, els túnels?
2) Aquests trens d'altres empreses oferirien els serveis (Rodalies, Regionals, AVE, etc.) que ofereix Renfe? O bé tindríem les línies de Renfe per una part i les línies d'altres empreses per l'altra part, com si fossin autobusos?
3) En cas que altres operadors comencessin a operar serveis de passatgers, és possible la possibilitat de que la Generalitat trenqui el contracte amb Renfe i el signi amb una altra empresa (per aquí al Fòrum barallàveu la SNCF com a alternativa...).
Respostes
Posted: Thursday 17/04/2014 10:52
by Guigui
Adolescent barceloní wrote:De fet, el que no entenc és per què una empresa d'autobusos té una llicència ferroviària.
A efectes de llicència, és una empresa i punt. Tant és de quin sector provingui originalment.
Adolescent barceloní wrote:1) No es saturarien encara més les vies i, sobretot, els túnels?
Això correspon a Adif. Són ells que adjudiquen els solcs, amb criteri més o menys tècnic i més o menys polític.
Adolescent barceloní wrote:2) Aquests trens d'altres empreses oferirien els serveis (Rodalies, Regionals, AVE, etc.) que ofereix Renfe? O bé tindríem les línies de Renfe per una part i les línies d'altres empreses per l'altra part, com si fossin autobusos?
En serveis públics fora del mercat lliure, la tarifa continuarà estant determinada per l'autoritat competent: en el cas de Catalunya, la Generalitat. I teòricament podria ser que determinades línies o serveis vagin a una concessionària, i altres a una altra.
Adolescent barceloní wrote:3) En cas que altres operadors comencessin a operar serveis de passatgers, és possible la possibilitat de que la Generalitat trenqui el contracte amb Renfe i el signi amb una altra empresa (per aquí al Fòrum barallàveu la SNCF com a alternativa...).
Teòricament, és possible. De fet, se'n parla en un fil o més.
Re: Respostes
Posted: Thursday 17/04/2014 10:57
by Adolescent barceloní
Gràcies per les respostes, Guigui.
Molts operadors ferroviaris operant.
Posted: Thursday 17/04/2014 12:22
by Renfe445
Vaja, semblant a Anglaterra, no?
Re: Respostes
Posted: Thursday 17/04/2014 13:10
by Sagrerenc
Guigui wrote:Adolescent barceloní wrote:De fet, el que no entenc és per què una empresa d'autobusos té una llicència ferroviària.
A efectes de llicència, és una empresa i punt. Tant és de quin sector provingui originalment.
De fet el grup industrial Virgin va començar sent una discogràfica (Virgin Records) i actualment té la concessio de nombroses linies ferroviàries al Regne Unit entre les quals Londres-Edimburg/Glasgow, sota la marca Virgin Trains.
Re: Alsa logra licencia de operador ferroviario
Posted: Thursday 17/04/2014 14:37
by Sky
Crec que té sentit que una empresa dedicada al transport de viatgers opti per a aquesta llicència.
Ja posats és pitjor l'empresa Moventia, que es dedica al transport públic (Sarbus, Autobusos de Lleida...) i alhora ven cotxes a través d'una xarxa de concessionaris.
Bus i tren (i tram)
Posted: Thursday 17/04/2014 16:46
by Javi M
Sagrerenc wrote:Guigui wrote:Adolescent barceloní wrote:De fet, el que no entenc és per què una empresa d'autobusos té una llicència ferroviària.
A efectes de llicència, és una empresa i punt. Tant és de quin sector provingui originalment.
De fet el grup industrial Virgin va començar sent una discogràfica (Virgin Records) i actualment té la concessio de nombroses linies ferroviàries al Regne Unit entre les quals Londres-Edimburg/Glasgow, sota la marca Virgin Trains.
Continuant amb l'exemple d'Anglaterra, tinc constància d'almenys dues companyies que operen busos, trens i tramvies: Stagecoach i First.
Re: Bus i tren (i tram)
Posted: Thursday 17/04/2014 17:16
by Adolescent barceloní
Javi M wrote:Sagrerenc wrote:Guigui wrote:
A efectes de llicència, és una empresa i punt. Tant és de quin sector provingui originalment.
De fet el grup industrial Virgin va començar sent una discogràfica (Virgin Records) i actualment té la concessio de nombroses linies ferroviàries al Regne Unit entre les quals Londres-Edimburg/Glasgow, sota la marca Virgin Trains.
Continuant amb l'exemple d'Anglaterra, tinc constància d'almenys dues companyies que operen busos, trens i tramvies: Stagecoach i First.
Bé, jo conec l'exemple de la BVG a Alemanya (busos, tramvies i la U-Bahn i S-Bahn), però pensava que eren empreses independents sota la mateixa marca (estil TMB). Per això deia això d'Alsa, perquè poder faria una subdivisió autobusos i subdivisió trens.
Arriva
Posted: Thursday 17/04/2014 17:50
by Renfe445
Javi M wrote:Continuant amb l'exemple d'Anglaterra, tinc constància d'almenys dues companyies que operen busos, trens i tramvies: Stagecoach i First.
També Arriva opera amb busos i trens.
Re: Alsa logra licencia de operador ferroviario
Posted: Saturday 19/04/2014 23:17
by trensmat
Yo pienso que ALSA operada mas por las líneas Barcelona - Valencia - Murcia y Madrid - Barcelona ya que son las líneas de autobuses que tienen mas viajeros de la empresa ALSA solo es una suposición.
Yo solo espero que estas operadoras que van a competir con Renfe que los billetes tengan un precio asequible y que no cometan el mismo error que Renfe con los altos precios de los billetes de AVE.