Page 1 of 1

Propostes per reduir el preu del bitllet al transport públic

Posted: Tuesday 29/04/2014 12:57
by Sagrerenc
Nota d'administració
Fil provinent d'aquí: http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=13519&start=20

I els que proposeu reduir tan dràsticament el preu del bitllet, què proposeu per compensar aquesta disminució d'ingressos per al sistema de transport públic?

Re: FGC idea sistema per atrapar els qui es colen

Posted: Tuesday 29/04/2014 14:07
by alf_
Sagrerenc wrote:I els que proposeu reduir tan dràsticament el preu del bitllet, què proposeu per compensar aquesta disminució d'ingressos per al sistema de transport públic?
Más usuarios.

Igual que se hizo con las autopistas.
Igual que se hizo con el AVE.

Me queda claro que el concepto de "sell to the masses, eat with the classes" ("vende a las masas, come con la clase alta") no ha calado en España. Es el mismo concepto que aplicó Henry Ford en los años 20: Vende barato con poco margen de beneficio a muchos clientes potenciales; en lugar de vender a precio caro para unos pocos y con gran margen de beneficio. Hay más pobres que ricos en el mundo, la cosa es que dejen de desperdiciar su dinero en ir en coche y pasen a ir en Metro, cosa que no se conseguirá si el transporte público no es barato. Por algo la Ford factura muchísimo más que la Bentley. De verdad me parece un poco lamentable que esto no sea algo completame obvio. Y te recuerdo que el transporte público en Barcelona va SOBRADO de capacidad para que lo use más gente, sin que esto fuera a hacer aumentar desproporcionadamente el coste de explotación.

Precio de los billetes

Posted: Tuesday 29/04/2014 14:19
by Javi M
Yo también pienso que el trasporte público debería tarifarse a precios simbólicos. Pero dudo que por ello el número de viajeros aumentase considerablemente: los que necesitamos usarlo, ya lo hacemos; los que tienen dinero para pagarse gasolina, aparcamiento, seguro, mantenimiento y les da igual el medio ambiente, seguirán yendo en coche.

Y creo de deberíamos volver al tema del hilo, y seguir discutiendo ésto en su lugar correspondiente.

Re: FGC idea sistema per atrapar els qui es colen

Posted: Tuesday 29/04/2014 23:55
by wefer
Sagrerenc wrote:I els que proposeu reduir tan dràsticament el preu del bitllet, què proposeu per compensar aquesta disminució d'ingressos per al sistema de transport públic?
  • Abaixar els sous dels directius i reduir-ne el número
  • Reduir la publicitat corporativa
  • Donar els contractes als millors postors i no als amics
  • Allargar la vida dels vehicles
  • Optimitzar recursos per no transportar aire en segons quines hores i trajectes
  • Reduir el transport privat dins de la ciutat
No serà per falta d'idees, no...

Re: Propostes per reduir el preu del bitllet al transport pú

Posted: Wednesday 30/04/2014 1:14
by Ecomobisostrans
  • Augmentar la publicitat no corporativa (però sense canviar els noms a les estacions ni cap altra mesura que causi confusió)
  • Que les empreses paguin el desplaçament dels treballadors, o simplement augmentar els impostos a les empreses (però millor i tot que paguin el desplaçament, així procuraran agafar gent de prop)

Fer pagar no és la panacea

Posted: Wednesday 30/04/2014 9:40
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:
  • Augmentar la publicitat no corporativa (però sense canviar els noms a les estacions ni cap altra mesura que causi confusió)
Deus voler dir augmentar els ingressos per publicitat.
Ecomobisostrans wrote:
  • Que les empreses paguin el desplaçament dels treballadors, o simplement augmentar els impostos a les empreses (però millor i tot que paguin el desplaçament, així procuraran agafar gent de prop)
[/list]
Deus pensar que "les empreses" són les Telefòniques i Cortes Inglesos d'aquest món. Però no li vagis a demanar a una PIME que fa just a final de mes que assumeixi la responsabilitat per una política de transport i d'habitatge desastrosa.

Re: Fer pagar no és la panacea

Posted: Wednesday 30/04/2014 14:27
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:
Ecomobisostrans wrote:
  • Augmentar la publicitat no corporativa (però sense canviar els noms a les estacions ni cap altra mesura que causi confusió)
Deus voler dir augmentar els ingressos per publicitat.
Si, clar, però per augmentar els ingressos cal augmentar la quantitat, no? He vist que a vegades s'utilitzen els esglaons, altres els seients, hi ha estacions que quasi no hi ha pam de paret sense publi, no se quin mal hi ha. Altre cosa es que dificulti la localització de la informació al viatger o crei algún tipus de confusio, però si no, benvinguda sigui.
Guigui wrote:
Ecomobisostrans wrote:
  • Que les empreses paguin el desplaçament dels treballadors, o simplement augmentar els impostos a les empreses (però millor i tot que paguin el desplaçament, així procuraran agafar gent de prop)
[/list]
Deus pensar que "les empreses" són les Telefòniques i Cortes Inglesos d'aquest món. Però no li vagis a demanar a una PIME que fa just a final de mes que assumeixi la responsabilitat per una política de transport i d'habitatge desastrosa.
Si, tens raó, no hi havia caigut.

Be, i m'he deixat la solució més important: Els impostos. Estem acostumats a tirar pestes dels impostos, i es normal donat l'us que se n'acostuma a fer en aquest pais, però en els estats del benestar es paguen impostos de l'ordre del 40 i pico% i funcionen millor que ningú. Fins i tot a Dinamarca ha arribat a haver manifestacions contra la baixada d'impostos!