Page 1 of 1
Desdoblament C-260 (Figueres-Roses) a Vilatenim
Posted: Tuesday 13/05/2014 8:20
by genissimon
Ferrocarril en lloc de desdoblaments
Posted: Tuesday 13/05/2014 9:57
by Guigui
Sé que estem reprenent una i altra vegada el debat filosòfic, però per quins set sous cal desdoblar una carretera que només va carregada dos mesos l'any? Per la quantitat de terreny a expropiar, seria molt més útil (socialment i econòmica) fer un ramal ferroviari des de Figueres cap a Roses. Qui s'entesti en voler anar amb els seus 8 m2 de xapa privada, que s'atingui a les conseqüències.
Va sent hora que la societat torni a merèixer la seva denominació amb totes les lletres. Actualment, no som més que una miscel·lània d'individus amorfa i caòtica.
Re: Ferrocarril en lloc de desdoblaments
Posted: Tuesday 13/05/2014 11:48
by alf_
Guigui wrote:Sé que estem reprenent una i altra vegada el debat filosòfic, però per quins set sous cal desdoblar una carretera que només va carregada dos mesos l'any? Per la quantitat de terreny a expropiar, seria molt més útil (socialment i econòmica) fer un ramal ferroviari des de Figueres cap a Roses. Qui s'entesti en voler anar amb els seus 8 m2 de xapa privada, que s'atingui a les conseqüències.
Va sent hora que la societat torni a merèixer la seva denominació amb totes les lletres. Actualment, no som més que una miscel·lània d'individus amorfa i caòtica.
¿Donde he de firmar para que esta reflexión se incluya en la constitución o algo?
Re: Desdoblament C-260 (Figueres-Roses) a Vilatenim
Posted: Tuesday 13/05/2014 12:28
by genissimon
Entenc que es tracta de completar el desdoblament de Figueres fins a Roses, que ja està fet.
La part imprescindible és aproximadament el quilòmetre de C-260 que va de la rotonda de l'entrada a Vilatenim venint de Roses (terme de Figueres, on hi ha el Carrefour i l'accés a l'estadi municipal de Vilatenim) fins a l'enllaç amb la N-II.
De tota manera, els 10 o 20 milions d'€, suposo que deuen ser per desdoblar des de la rotonda abans esmentada fins a Figueres, pròpiament parlant: uns mil metres des de la N-II fins a la ronda sud i uns 700 més fins al pas a nivell.
De tota manera, un sistema de tramvia suburbà (*) entre Vilafant-AVE, Figueres-renfe-convencional-estació-d'autobusos, Vila-Sacra, Castelló, Empuriabrava, Santa Margarida i Roses amb enllaç amb autobusos a Cadaqués crec que tindria sentit.
* per poder accedir a l'interior dels nuclis urbans dels pobles i ciutats sense problemes, circulant per plataforma ferroviària i a velocitat de tren en els trams interurbans.
Salut !!
Re: Desdoblament C-260 (Figueres-Roses) a Vilatenim
Posted: Tuesday 13/05/2014 12:59
by alf_
No creo que Guigui lo dijera tanto como comentario concreto, sino en general criticando esa mentalidad de que es normal hacer carreteras a diestra y siniestra, pero no haber hecho un solo km de tren convencional desde la dictadura, a la vez que nos llenamos la boca de "estado social" y de "recortar a los que más tienen". Puede que el que vaya en coche no tenga mucho, pero tiene más que el que ni coche tiene.
Cas concret, extrapolat a la resta
Posted: Tuesday 13/05/2014 13:57
by Guigui
Ho dic pels dos casos. Per aquest concret (amb el reguitzell de carrils dobles interromputs per rotondes ja fet) i en general. La cosa no s'aguanta per enlloc.
Re: Desdoblament C-260 (Figueres-Roses) a Vilatenim
Posted: Tuesday 27/02/2018 11:00
by genissimon
Diari de Girona, 27 de febrer de 2018 wrote:
Figueres ja té quatre carrils d'entrada
Les obres del desdoblament de la C-260 al seu pas per Vilatenim són a punt de finalitzar, només falten els acabats i les senyalitzacions
La passera per a vianants que connecta els negocis a banda i banda de la carretera ja és oberta
[...]
Re: Desdoblament C-260 (Figueres-Roses) a Vilatenim
Posted: Tuesday 27/02/2018 14:48
by robertotlh
Jo també crec que en aquest corredor faria un tren-tramvia. Qui arribi en TAV, tan sols haurà d agafar un tramvia per accedir a la platja. Això serà un gran incentiu per al turisme a l Alt Empordà