Canvi en el servei de contact center de TMB
Posted: Sunday 01/06/2014 19:10
Des d'avui dia 1 de juny, el servei de Contact Center (o sigui, atenció telefònica al ciutadà) de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), prestat a través dels telèfons 902 075 027 (atenció i informació) i 900 70 11 49 (queixes, reclamacions i suggeriments) ha canviat d'empresa. Ja fa temps que TMB va decidir externalitzar el servei, com fan moltes altres empreses en aquest país, de mode i manera que quan hom creu trucar a TMB, en realitat està trucant a un contact center completament aliè a la companyia, els treballadors de la qual no tenen cap mena de relació contractual amb TMB.
Doncs bé, TMB, en la seva política de reducció de costos "al preu que sigui", ha considerat que el servei que fins ara li era ofert per l'empresa Gureak, i que gaudia d'uns índexs d'acceptació i satisfacció superiors als 95 %, pot ser prestat per una altra empresa a un cost menor...i se suposa que amb igual qualitat (desconeixen, no obstant, que duros a quatre pessetes no en dóna ningú). L'adjudicatari del nou servei és l'empresa Servitelco, un centre de treball especial vinculat a Telefónica (Gureak també és un centre especial de treball, val a dir).
L'anunci de la nova adjudicació es pot veure aquí
La nova adjudicació no ha estat exempta de polèmica. La nova empresa només s'ha quedat una petita part de l'equip que prestava serveis en l'anterior centre de treball. Aquests treballadors despatxats pensen presentar una demanda contra Servitelco perquè consideren que aquesta empresa s'hauria d'haver subrogat tots els treballadors de l'altra empresa que volguessin continuar en el servei, atès que tant l'empresa anterior com l'actual són centres especials de treball (per tant, els treballadors i treballadors pateixen alguna discapacitat) i el conveni que regula aquest tipus de centres de treball així ho preveu. Ara bé, pel que sembla Servitelco aplica un altre conveni (el de Contact Center), només s'ha quedat amb uns quants, i la resta que no han pogut ser recol.locats per l'empresa Gureak s'han quedat directament sense feina. De tot això, òbviament, TMB en té coneixement sobrat, però com sol passar, es renta les mans i li importa poc o gens que uns treballadors amb discapacitat es quedin sense feina i que el servei es pugui veure clarament ressentit.
Per tant, si a partir d'avui i / o especialment demà, observeu que aquest servei, que gestiona unes 7000 trucades al mes, comença a perdre qualitat, no us espanteu o sorprengueu. La decisió política d'una persona o persones alienes a la realitat serà la font d'un munt de problemes que acabarem patint tots els usuaris.
Preveient que les esperes al telèfon augmentaran i la qualitat del servei minvarà, seria bo de saber que, com en tot telèfon 902, existeix un telèfon equivalent "gratuït" si disposes de tarifa plana. És el 93 318 70 74. Passeu-lo a tots els vostres contactes per tal que no paguin de més per un servei que no ho val.
Doncs bé, TMB, en la seva política de reducció de costos "al preu que sigui", ha considerat que el servei que fins ara li era ofert per l'empresa Gureak, i que gaudia d'uns índexs d'acceptació i satisfacció superiors als 95 %, pot ser prestat per una altra empresa a un cost menor...i se suposa que amb igual qualitat (desconeixen, no obstant, que duros a quatre pessetes no en dóna ningú). L'adjudicatari del nou servei és l'empresa Servitelco, un centre de treball especial vinculat a Telefónica (Gureak també és un centre especial de treball, val a dir).
L'anunci de la nova adjudicació es pot veure aquí
La nova adjudicació no ha estat exempta de polèmica. La nova empresa només s'ha quedat una petita part de l'equip que prestava serveis en l'anterior centre de treball. Aquests treballadors despatxats pensen presentar una demanda contra Servitelco perquè consideren que aquesta empresa s'hauria d'haver subrogat tots els treballadors de l'altra empresa que volguessin continuar en el servei, atès que tant l'empresa anterior com l'actual són centres especials de treball (per tant, els treballadors i treballadors pateixen alguna discapacitat) i el conveni que regula aquest tipus de centres de treball així ho preveu. Ara bé, pel que sembla Servitelco aplica un altre conveni (el de Contact Center), només s'ha quedat amb uns quants, i la resta que no han pogut ser recol.locats per l'empresa Gureak s'han quedat directament sense feina. De tot això, òbviament, TMB en té coneixement sobrat, però com sol passar, es renta les mans i li importa poc o gens que uns treballadors amb discapacitat es quedin sense feina i que el servei es pugui veure clarament ressentit.
Per tant, si a partir d'avui i / o especialment demà, observeu que aquest servei, que gestiona unes 7000 trucades al mes, comença a perdre qualitat, no us espanteu o sorprengueu. La decisió política d'una persona o persones alienes a la realitat serà la font d'un munt de problemes que acabarem patint tots els usuaris.
Preveient que les esperes al telèfon augmentaran i la qualitat del servei minvarà, seria bo de saber que, com en tot telèfon 902, existeix un telèfon equivalent "gratuït" si disposes de tarifa plana. És el 93 318 70 74. Passeu-lo a tots els vostres contactes per tal que no paguin de més per un servei que no ho val.