Exposició fotogràfica sobre els troleibusos
Posted: Friday 20/06/2014 10:21
http://gentmb.tmb.cat/seccio/actualitat ... roleibusos
Exposició fotogràfica sobre els troleibusos
El CON de Ponent acull una exposició de fotografies de col·leccionistes
Redacció / 18.06.14 - 13:18h
Des de fa un mes, el CON de Ponent acull una exposició de l'associació de col·leccionistes ACEMA sobre fotografies dels antics troleibusos. El troleibús era un òmnibus de tracció elèctrica, sense carrils, que agafava el corrent d'un cable aeri mitjançant una perxa de tròlei doble.
A l'octubre de l'any 1941 Tramvies de Barcelona, SA va inaugurar la primera línia de troleibús, la línia FC ─després va ser la línia 40─, que feia el recorregut des del carrer Sepúlveda fins a Sant Andreu de Palomar.
Aquests troleibusos van ser construïts amb la idea de pal·liar el mal estat en què es trobava la flota de tramvies i d'autobusos per la dificultat d'importar combustible i recanvis per als vehicles ─Europa estava en guerra─, així com la carència de material mòbil que tenia l'empresa després de la Guerra Civil. I també per cobrir la creixent demanda de transport que es generava als barris de la perifèria a causa de la forta immigració que estava arribant a la ciutat de Barcelona.
Exposició fotogràfica sobre els troleibusos
El CON de Ponent acull una exposició de fotografies de col·leccionistes
Redacció / 18.06.14 - 13:18h
Des de fa un mes, el CON de Ponent acull una exposició de l'associació de col·leccionistes ACEMA sobre fotografies dels antics troleibusos. El troleibús era un òmnibus de tracció elèctrica, sense carrils, que agafava el corrent d'un cable aeri mitjançant una perxa de tròlei doble.
A l'octubre de l'any 1941 Tramvies de Barcelona, SA va inaugurar la primera línia de troleibús, la línia FC ─després va ser la línia 40─, que feia el recorregut des del carrer Sepúlveda fins a Sant Andreu de Palomar.
Aquests troleibusos van ser construïts amb la idea de pal·liar el mal estat en què es trobava la flota de tramvies i d'autobusos per la dificultat d'importar combustible i recanvis per als vehicles ─Europa estava en guerra─, així com la carència de material mòbil que tenia l'empresa després de la Guerra Civil. I també per cobrir la creixent demanda de transport que es generava als barris de la perifèria a causa de la forta immigració que estava arribant a la ciutat de Barcelona.