Page 1 of 10

Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Tuesday 08/07/2014 17:05
by metring
Acabo de trobar al Twitter i Facebook uns comptes curiosos, on reivindiquen que a tota Catalunya hi hagi FGC. No us perdeu els fotomuntatges amb trens de FGC per tot arreu https://m.facebook.com/photo.php?fbid=281162538723132

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Tuesday 08/07/2014 17:07
by Renfe451
Quina cosa més rídicula! El que fa la gent per perdre el temps... :roll:

Vull RENFE, en majúscules, a tota Catalunya.

Posted: Tuesday 08/07/2014 18:04
by Renfe445
Si a tota la xarxa ferroviària catalana fos dels FGC, la meva reacció seria la següent:

Re: Vull RENFE, en majúscules, a tota Catalunya.

Posted: Tuesday 08/07/2014 18:43
by wefer
Renfe445 wrote:Si a tota la xarxa ferroviària catalana fos dels FGC, la meva reacció seria la següent:
No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)

Re: Vull RENFE, en majúscules, a tota Catalunya.

Posted: Tuesday 08/07/2014 19:13
by Adolescent barceloní
wefer wrote:Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)
Amb Renfe, segur que s'ha arribat a trigar més en trajectes més curts.

Re: Vull RENFE, en majúscules, a tota Catalunya.

Posted: Tuesday 08/07/2014 20:43
by Renfe445
wefer wrote:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica. :)
wefer wrote:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.

Re: Vull RENFE, en majúscules, a tota Catalunya.

Posted: Tuesday 08/07/2014 21:07
by oriolp13
Renfe445 wrote:
wefer wrote:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica. :)
wefer wrote:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.
D'això que comentes de la Ca5 ja en fa temps. I si no m'equivoco, va ser una maniobra per evitar un "possible" tancament de la línia per deficitària. Si bé actualment no té gaire sentit considerar tota la línia de Rodalies. Per altra banda, tot i poder arribar a 140km/h, no hi ha cap punt de la línia R3 on es permetin velocitats màximes de 140km/h, per el qual, això no és un hàndicap. FInalment, una 447 va millor en aquesta línia, ja que tenen una acceleració més gran (tot i que en confort queden bastant enrere).

A la R1 amb la idea d'implantar una freqüència de pas elevada i la manca de punts d'avançament ( de Clot a Mataró només hi ha 3 vies a les estacions de Badalona, Mongat i el Masnou) fa que sigui pràcticament impossible impantar semidirectes (que ben bé que anirien, ja que si hom vol anar a Mataró és una llauna fer totes les parades).

Tot i això repeteixo, Rodalies de Catalunya (i per extensió la Generalitat) poc té a veure amb el que tu comentes. ;)

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Tuesday 08/07/2014 21:58
by Renfe445
Estic d'acord amb tu.

Quan era petit, jo recordo que a la línia 1 alguns trens no paraven a Cabrera de Mar i en alguna altra estació que no em recordo, potser a Montgat Nord. Era com un servei que no parava en una o dues estacions.

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Wednesday 09/07/2014 11:25
by albert28
Aquest grup ho trobo molt xorra. Hi ha molta gent que diu si canviem d'empresa es canvia tot a millor... Doncs no té perquè passar. Vale, canviem la empresa però si la infraestructura és la mateixa sense cap millora, ens trobem amb el mateix problema que amb Renfe, ja que la titularitat de les infraestructures és ADIF. Va home, toquem de peus a terra a la realitat i deixem-nos de tonteries com aquest grup.

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Wednesday 09/07/2014 12:45
by gatvell
Abans d'opinar tant lliurement caldria saber a que és refereixen exactament quan diuen que tot el servei ferroviari ho dugui FGC.
Si es per acabar tal com estem ara home, no se si es notaria massa el camvi.

Si es perquè dugui totalment la gestió ferroviaria, doncs pot ser si. I si mantentn el que fan a les línies del Bages i Anoia, ja et dic que si posen avui mateix.

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Wednesday 09/07/2014 13:29
by alf_
Pero a ver, no os dáis cuenta que una propuesta así nace de alguien que ignora por completo lo que son la operación, la gestión de la infraestructura, las inversiones estatales o autonómicas, etc., etc.. Cuando dicen FGC piensan en la línea del Vallès, o como mucho en la del Baix Llobregat, y piensan que "un Ferrocata" es como un Metro que llega muy lejos, y que es fiable, puntual y razonablemente frecuente, y que la Renfe es un trasto del año de catapúm, poco fiable y poco frecuente.

Evidentemente ahí se mezclan verdades, medias verdades, falacias y sandeces, porque lógicamente el cambio de operador no tendría que significar nada si el gestor de la infraestructura (y la inversión que hace) siguen siendo iguales, y si no hay más dinero para operación y mantenimiento. Claro que se da que las líneas de FGC funcionan mejor que las de Renfe, porque se ha invertido bien aún si justito, mientras que Renfe, luego ADIF, priorizan desde Aznar la inversión en alta velocidad a la del tren de cercanías y regional, pero de nada sirve cambiar nombres, logos y operadores (como ya vimos con Rudaliasdacatalunia) si los flujos económicos siguen siendo los mismos: Poco para cercanías y regionales, mucho para no sé que otras cosas. Porque como se ha dicho más arriba, de poco serviría transplantar al 1:1 el tipo de operación de las líneas de FGC a las de ADIF. Lo que hay que transplantar son al menos algunos de los conceptos de gestión e inversión. Algunos, como el buen mantenimiento de la línea y los trenes, los de soterramientos NO.

Esto sólamente muestra una vez más como la gente se distrae con el dedo y no ven a donde apunta. Están más preocupados por tener "el Ferrocata como el que tienen en Terrassa" que por que el tren de cercanías les dé un servicio conveniente y atractivo (por ejemplo al no parar todos en cada apeadero).

Democràcia vs. ignorància

Posted: Wednesday 09/07/2014 14:53
by Guigui
També en relació amb aquest fil, cal aplicar el que dic aquí.

Re: Vull RENFE, en majúscules, a tota Catalunya.

Posted: Wednesday 09/07/2014 15:10
by Renfe451
oriolp13 wrote:
Renfe445 wrote:
wefer wrote:No sé per què. Els trens serien puntuals, les estacions netes i les instal·lacions no fallarien. S'anunciarien per megafonia retards de tan sols 5 minuts i hi hauria molt més personal a les estacions.
Amb això seria part d'una xarxa idíl·lica. :)
wefer wrote:Això sí, a cada línia només existiria un servei que pararia absolutament a totes les estacions, no passarien de 80 Km/h i totes les línies s'anomenarien Metro. Per anar de Barcelona a Girona trigaríem unes 3 hores :)
Això és el dolent, i ara amb les Rodalies de Catalunya, també. A la línia 1 es van perdre serveis semidirectes, i a la línia 3, més allà de Vic, es considera un trajecte de "rodalies", quan clarament és un trajecte de "regionals", i fins i tot tenia línia pròpia, que si no m'equivoco era la Ca5. I a més a més, amb les 440 es podia anar fins a 140 km/h.
D'això que comentes de la Ca5 ja en fa temps. I si no m'equivoco, va ser una maniobra per evitar un "possible" tancament de la línia per deficitària. Si bé actualment no té gaire sentit considerar tota la línia de Rodalies. Per altra banda, tot i poder arribar a 140km/h, no hi ha cap punt de la línia R3 on es permetin velocitats màximes de 140km/h, per el qual, això no és un hàndicap. FInalment, una 447 va millor en aquesta línia, ja que tenen una acceleració més gran (tot i que en confort queden bastant enrere).

A la R1 amb la idea d'implantar una freqüència de pas elevada i la manca de punts d'avançament ( de Clot a Mataró només hi ha 3 vies a les estacions de Badalona, Mongat i el Masnou) fa que sigui pràcticament impossible impantar semidirectes (que ben bé que anirien, ja que si hom vol anar a Mataró és una llauna fer totes les parades).

Tot i això repeteixo, Rodalies de Catalunya (i per extensió la Generalitat) poc té a veure amb el que tu comentes. ;)
A l'any 2003, a la línia R2 hi havien dos serveis CIVIS directes de Sitges a Sants, i que va passar amb els CIVIS que se'ls van carregar fa poc i els van substituïr per serveis ordinaris i ha sigut en època de la Generalitat precisament. Penso que reconvertir alguns SVC en dies laborables en trens CIVIS anirien molt bé a la gent del Baix Penedès i Garraf per arribar d'hora a Barcelona.

Posats a demanar la lluna...

Posted: Wednesday 09/07/2014 15:55
by Guigui
Tornant al tema estricte del fil, la reivindicació d'aquest grup té el mateix valor que si en creés un anomenat "Volem que ens regalin cada dia un feix de bitllets de 500 euros".

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Monday 14/07/2014 0:08
by UT440_132M
Han penjat un mapa amb línies en el cas hipotètic que FGC es fes càrrec dels ferrocarrils a tot Catalunya. He de dir, que veig coses tant inviables, com una línia Figueres - Vielha. Trobant a faltar una línia a Berga i l'Eix Transversal Ferroviari.
Image

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Monday 14/07/2014 0:39
by Renfe451
Portbou-Olot, si es fan les coses amb sentit (això no passaria), podria ser perfectament una línia de rodalies (estil tren-tram) i podria tenir el seu potencial i de pas la capital de la Garrotxa tornaria a tenir connexió ferroviària que la va perdre amb el tancament del carrilet. Lleida-Vielha també podria ser viable sobre tot a l'hivern tot i que jo la faria via Sort, tal i com ho planificava la Generalitat.

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Monday 14/07/2014 1:47
by gatvell
Falt l'eix diagonal, Lleida-Igualada-Manresa-Girona.

En general, crec que molt bé, si més no, per parlar-ne i "barallar-nos".

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Monday 14/07/2014 10:32
by wefer
Renfe451 wrote:Portbou-Olot, si es fan les coses amb sentit (això no passaria), podria ser perfectament una línia de rodalies (estil tren-tram) i podria tenir el seu potencial i de pas la capital de la Garrotxa tornaria a tenir connexió ferroviària que la va perdre amb el tancament del carrilet.
Des d'Olot no té lògica anar cap a Figueres, sinó cap a Banyoles i Girona. Serveixes a molta més població i té molta més demanda. Només un Girona-Banyoles ja seria extremadament interessant.
A més, permet continuar cap a BCN o la costa amb el potencial de turisme que representa.

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Monday 14/07/2014 12:16
by trensmat
:o En serio una línea Mataró - Riba Roja no esta mal pero hay que ser realistas. :x

Re: Grup "Volem FGC a tota Catalunya"

Posted: Monday 14/07/2014 12:28
by trensmat
trensmat wrote::o En serio una línea Mataró - Riba Roja no esta mal pero hay que ser realistas. :x
Las propuestas de este grupo son originales pero a la vez poco realistas, si es original una línea Mataró - Riba Roja pero sin pasar por Barcelona no la veo rentable.

Pero igualmente hay propuestas muy interesantes les felicito.