Page 1 of 1

Modes conducció bus

Posted: Saturday 16/08/2014 17:25
by albert28
Porto temps observant que als autobusos tenen al diversos botons per a les marxes: R N D 1 2. He de suposar que el 1 i 2 son un tipus de configuració del canvi automàtic, és així? I si ho és quines diferències ofereixen respecte la D que es la que porten sempre. I alguna vegada heu vist si ho fan servir?

Re: Modes conducció bus

Posted: Saturday 16/08/2014 17:55
by Fran-Ikarus
A la pàgina 19 de la versió PDF d'aquest manual de TUSSAM ("página 97 de 252", segons la capçalera) tens explicat com utilitzar els canvis ZF i Voith d', en aquest cas, els seus Iveco CityClass. Al llarg del document en principi hi ha la mateixa explicació pels altres models seus:

http://www.tussam.es/fileadmin/uploads/ ... a/II-1.pdf

Re: Modes conducció bus

Posted: Saturday 16/08/2014 19:26
by Renfe445
albert28 wrote:Porto temps observant que als autobusos tenen al diversos botons per a les marxes: R N D 1 2. He de suposar que el 1 i 2 son un tipus de configuració del canvi automàtic, és així? I si ho és quines diferències ofereixen respecte la D que es la que porten sempre. I alguna vegada heu vist si ho fan servir?
1 = Primera bloquejada
2 = Primera i segona bloquejades
3 = Primera, segona i tercera bloquejades
D = Automàtica
N = Neutral
R = Marxa enrere

La configuració típica és 1-2-3-D-N-R. Alguns només porten D-N-R, uns altres 1-2-3-4-D-N-R i també la configuració que has indicat.

Re: Modes conducció bus

Posted: Saturday 16/08/2014 21:57
by UT440_132M
La "D" significa "Drive", conduïr. Això és una de les primeres lliçons a l'autoescola, quan parlen dels cotxes amb canvi automàtic. Tot i que jo prefereixo el canvi manual de tota la vida.