Valoració del transport públic per a la Mercè 2014
Posted: Thursday 25/09/2014 13:59
Obro aquest fil per saber què tal heu trobat el dispositiu muntat per TMB i altres operadores durant aquesta Mercè 2014.
Pel que he pogut parlar amb la gent, la valoració és força negativa ja que el transport públic no ha estat capaç d'engolir tota la gentada generada en molts moments, i el que és més preocupant és que no ha estat un problema de desbordament d'infraestructures, sinó simplement de reforços insuficients.
Per exemple, m'arriben comentaris de gent que durant el matí del dia de la Mercè va haver de deixar passar diversos trens del metro a la L3 en direcció al centre, i que la situació en algunes estacions era de col·lapse. El més trist d'això és que les freqüències eren al voltant de 5 minuts, molt menys del que permet la línia i del que seria normal en un cas com aquest.
Com a experiència personal puc dir que la L1 del metro estava pràcticament desbordada de gent creant-se situacions de perill, i que vaig sentir comentaris que fins i tot a mig matí va arribar a quedar fora de servei.
També vaig passar per l'experiència de fer servir l'autobús 51. Ja sortia de Pla de Palau amb gent dreta, a la segona parada (Estació de França) arribava al 100% d'ocupació i a la tercera (Pg. Picasso) va superar de llarg la capacitat lògica de l'autobús. Ja no va tornar a obrir portes de pujada fins el carrer València. I el que és indignant del tema és que la freqüència era d'un autobús cada 25 minuts!! Ara imagineu-vos la gent que portava 20 minuts esperant l'autobús al Pg. Lluís Companys (estava a vessar) i que, quan finalment arriba, no obre portes i s'ha d'esperar 25 minuts més a veure si hi ha sort (que suposo que tampoc). I òbviament, tot fet amb autobusos simples.
La solució, la de sempre: tornar a peu o intentar enganxar un taxi buit.
Puc entendre que en actes puntuals com el piromusical no es pugui fer gran cosa per evitar el col·lapse, però posar autobusos amb freqüències de 25 minuts no sembla cap gran esforç per part de TMB per ajudar a la mobilitat.
Pel que he pogut parlar amb la gent, la valoració és força negativa ja que el transport públic no ha estat capaç d'engolir tota la gentada generada en molts moments, i el que és més preocupant és que no ha estat un problema de desbordament d'infraestructures, sinó simplement de reforços insuficients.
Per exemple, m'arriben comentaris de gent que durant el matí del dia de la Mercè va haver de deixar passar diversos trens del metro a la L3 en direcció al centre, i que la situació en algunes estacions era de col·lapse. El més trist d'això és que les freqüències eren al voltant de 5 minuts, molt menys del que permet la línia i del que seria normal en un cas com aquest.
Com a experiència personal puc dir que la L1 del metro estava pràcticament desbordada de gent creant-se situacions de perill, i que vaig sentir comentaris que fins i tot a mig matí va arribar a quedar fora de servei.
També vaig passar per l'experiència de fer servir l'autobús 51. Ja sortia de Pla de Palau amb gent dreta, a la segona parada (Estació de França) arribava al 100% d'ocupació i a la tercera (Pg. Picasso) va superar de llarg la capacitat lògica de l'autobús. Ja no va tornar a obrir portes de pujada fins el carrer València. I el que és indignant del tema és que la freqüència era d'un autobús cada 25 minuts!! Ara imagineu-vos la gent que portava 20 minuts esperant l'autobús al Pg. Lluís Companys (estava a vessar) i que, quan finalment arriba, no obre portes i s'ha d'esperar 25 minuts més a veure si hi ha sort (que suposo que tampoc). I òbviament, tot fet amb autobusos simples.
La solució, la de sempre: tornar a peu o intentar enganxar un taxi buit.
Puc entendre que en actes puntuals com el piromusical no es pugui fer gran cosa per evitar el col·lapse, però posar autobusos amb freqüències de 25 minuts no sembla cap gran esforç per part de TMB per ajudar a la mobilitat.