Page 1 of 1
Noves estacions ferroviàries al Vallès
Posted: Monday 27/10/2014 14:27
by 122-042-132
Assistència tècnica per l'anàlisi de la factibilitat tècnica i viabilitat de noves estacions ferroviàries al Vallès :
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... oc=9471217&
Mireu, sobretot, el Plec de prescripcions tècniques. Salut!
Replantejar tot el servei
Posted: Monday 27/10/2014 14:36
by Guigui
Més enllà dels intercanviadors i potser de la R8, que té generalment una distància considerable entre estacions pel tipus de servei que ofereix, caldrà plantejar la possibilitat de combinar serveis locals i semidirectes que permetin mantenir, i fins i tot millorar, la malla horària actual, altrament serà un suplici fer, per exemple, Barcelona-Terrassa.
Tot plegat suposant que totes aquestes estacions s'acabin fent.
Re: Noves estacions ferroviàries al Vallès
Posted: Tuesday 28/10/2014 0:32
by Toni
Sense parlar de que un cop i mil cops la Generalitat es gasta els nostres diners en coses que no son de la seva competència, en aquest cas també cal dir que és un estudi molt mal encaminat. Omplir les línies d´estacions més que dubtoses és un greu error. Ara realment algú pensa en reobrir el baixador de Llerona?. No té cap mena de sentit, això només es pot proposar estudiar bé perquè no tens ni idea o bé perquè el que t´interessa és fer guanyar uns vots més a l´alcalde/alcaldable de torn que és del nostre partit. Ja hem vist la fantàstica gestió que d´ha fet de la línia de Mataró, amb baixadors cada 500 metres, un desastre (la velocitat comercial de la línia deu ser de riure...). Res, el que deia, que es gastaran els nostres diners en això.... i no podrem fer res per evitar-ho.
Re: Noves estacions ferroviàries al Vallès
Posted: Tuesday 28/10/2014 0:53
by victorcasta
Toni wrote:Sense parlar de que un cop i mil cops la Generalitat es gasta els nostres diners en coses que no son de la seva competència, en aquest cas també cal dir que és un estudi molt mal encaminat. Omplir les línies d´estacions més que dubtoses és un greu error. Ara realment algú pensa en reobrir el baixador de Llerona?. No té cap mena de sentit, això només es pot proposar estudiar bé perquè no tens ni idea o bé perquè el que t´interessa és fer guanyar uns vots més a l´alcalde/alcaldable de torn que és del nostre partit. Ja hem vist la fantàstica gestió que d´ha fet de la línia de Mataró, amb baixadors cada 500 metres, un desastre (la velocitat comercial de la línia deu ser de riure...). Res, el que deia, que es gastaran els nostres diners en això.... i no podrem fer res per evitar-ho.
Esclar. La Generalitat no té competència en estudiar quines són les necessitats del territori.
I deixa de barrejar pomes i peres, quan saps perfectament que els baixadors cada 500 metres ni els ha posat la Generalitat, com tampoc la Generalitat pot posar-hi una tercera via per fer avançament. Així que deixa de fer el demagog d'una punyetera vegada.
Re: Noves estacions ferroviàries al Vallès
Posted: Tuesday 28/10/2014 9:23
by Sagrerenc
Toni wrote:Sense parlar de que un cop i mil cops la Generalitat es gasta els nostres diners en coses que no son de la seva competència.
Si haguessis obert l'enllaç veuries que és l'ATM i no la Generalitat qui encarrega l'estudi.
Re: Noves estacions ferroviàries al Vallès
Posted: Tuesday 28/10/2014 10:15
by wefer
Toni wrote:Ja hem vist la fantàstica gestió que d´ha fet de la línia de Mataró, amb baixadors cada 500 metres, un desastre (la velocitat comercial de la línia deu ser de riure...).
El tren triga ara el mateix que quan es va inaugurar la línia, el 1848, amb una primitiva locomotora de vapor i cotxes de fusta. Suposo que això respon la teva pregunta.
La velocitat comercial és el gran problema del ferrocarril d'aquest país, i alguns volen solucionar-ho.... posant més parades. Olé!!!
Re: Noves estacions ferroviàries al Vallès
Posted: Tuesday 28/10/2014 10:30
by Sagrerenc
M'he mirat el Plec de Prescripcions Tècniques i estic totalment sorprès en comprovar que no hi ha cap referència a cap Enquesta de Mobilitat.
Fer un estudi per a l'obertura o no de 20 estacions demostra una gran miopia per part dels gestors de l'ATM, quan el que realment cal és un estudi global de la mobilitat al Vallès i de tots els mitjans de transport individuals i col.lectius.
A més, amb només 50.000 euros (2.500 euros per estació) no es pot pretendre extreure'n gaire conclusions. Jo ho veig com un estudi per respondre a la demanda de la plataforma Via Vallès dient que aquestes estacions no són necessàries.
Re: Noves estacions ferroviàries al Vallès
Posted: Tuesday 28/10/2014 13:40
by Renfe445
Toni wrote:Ja hem vist la fantàstica gestió que d´ha fet de la línia de Mataró, amb baixadors cada 500 metres, un desastre (la velocitat comercial de la línia deu ser de riure...).
Però l'has provada, senyor Toni? I baixadors cada 500 metres? Doncs si en alguns punts la distància entre un i altre és aquesta, serà per alguna cosa, que ho hagin fet així. A veure, no són tan estúpids.
Re: Noves estacions ferroviàries al Vallès
Posted: Tuesday 28/10/2014 13:52
by Renfe451
Vull acabar l'off-topic de la línia de Mataró amb una conclusió clara, que va ser un error garrafal quan es van decidir que tots els serveis més enllà de Mataró (Calella/Blanes/Maçanet) paréssin a les estacions de Montgat, Montgat Nord, Ocata, i Cabrera-V.M. Amb els serveis L'Hospitalet-Mataró bona part d'aquestes estacions ja estarien cobertes perfectament i s'estalviaria més temps de trajecte per als que vénen del Maresme Nord i la Selva marítima. Crec que la Generalitat s'ho hauria de plantejar i tornar a reinstaurar els serveis "semidirectes" (si se'ls pot dir així) a l'R1, i a més amb un cost zero, ja que només s'haurien de suprimir les parades ja esmentades.
Re: Noves estacions ferroviàries al Vallès
Posted: Tuesday 28/10/2014 14:49
by victorcasta
Renfe451 wrote:Vull acabar l'off-topic de la línia de Mataró amb una conclusió clara, que va ser un error garrafal quan es van decidir que tots els serveis més enllà de Mataró (Calella/Blanes/Maçanet) paréssin a les estacions de Montgat, Montgat Nord, Ocata, i Cabrera-V.M. Amb els serveis L'Hospitalet-Mataró bona part d'aquestes estacions ja estarien cobertes perfectament i s'estalviaria més temps de trajecte per als que vénen del Maresme Nord i la Selva marítima. Crec que la Generalitat s'ho hauria de plantejar i tornar a reinstaurar els serveis "semidirectes" (si se'ls pot dir així) a l'R1, i a més amb un cost zero, ja que només s'haurien de suprimir les parades ja esmentades.
No pots plantejar tan fàcilment serveis semidirectes en una malla tan densa com la que hi ha fins a Mataró amb només dues vies. Si no paren a algunes estacions, el resultat serà que aniran "menjant-li el cul" al tren del davant que para a totes.
Back to topic!
Posted: Tuesday 28/10/2014 15:37
by Guigui
Si no es redreça immediatament la conversa cap al tema del fil, haurem de començar a passar la podadora.
Re: Noves estacions ferroviàries al Vallès
Posted: Tuesday 28/10/2014 21:24
by Ecomobisostrans
victorcasta wrote:Renfe451 wrote:Vull acabar l'off-topic de la línia de Mataró amb una conclusió clara, que va ser un error garrafal quan es van decidir que tots els serveis més enllà de Mataró (Calella/Blanes/Maçanet) paréssin a les estacions de Montgat, Montgat Nord, Ocata, i Cabrera-V.M. Amb els serveis L'Hospitalet-Mataró bona part d'aquestes estacions ja estarien cobertes perfectament i s'estalviaria més temps de trajecte per als que vénen del Maresme Nord i la Selva marítima. Crec que la Generalitat s'ho hauria de plantejar i tornar a reinstaurar els serveis "semidirectes" (si se'ls pot dir així) a l'R1, i a més amb un cost zero, ja que només s'haurien de suprimir les parades ja esmentades.
No pots plantejar tan fàcilment serveis semidirectes en una malla tan densa com la que hi ha fins a Mataró amb només dues vies. Si no paren a algunes estacions, el resultat serà que aniran "menjant-li el cul" al tren del davant que para a totes.
Responc aqui:
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 26#p240526
Nova estació a Santa Perpètua de Mogoda a la R8
Posted: Friday 19/12/2014 9:13
by 122-042-132
Les andanes de La Granja Soldevila de Santa Perpètua de Mogoda deixaran de ser una estació fantasma. El ministeri de Foment ha anunciat que invertirà 3.040.000 d'euros per adequar les vies i andanes que hi ha actualment en aquest punt de la localitat i convertir-los en un servei per a passatgers. La notícia arriba després de més de 15 anys de lluita per part de l'Ajuntament i els veïns de la localitat, que asseguren que es tracta d'una infraestructura "molt necessària", no només per als 22.500 habitants d'aquest municipi, sinó també per a tota la població i treballadors de l'àmbit de la Riera de Caldes, que inclou 40 polígons industrials.
Encara que cada dia passen per les vies de l'estació de Granja Soldevila una quinzena de trens de la línia R8 que connecta Granollers amb Martorell, cap per ara s'hi atura. I és que tot i que es tracta d'una línia que funciona des del mes de juny de 2011 i és una reivindicació històrica, fins ara no havia obtingut resposta. "La notícia ha estat una sorpresa, no ens ho acabem de creure", ha assegurat l'alcaldessa de Santa Perpètua, Isabel Garcia, que ha recordat que porten anys demanant a Foment "la posada en marxa d'un servei per a passatgers aprofitant el ramal ferroviari Mollet-Papiol ".
L'alcaldessa ha explicat que aquesta mateixa setmana s'ha reunit amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i amb el director general de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores, que li han assegurat que Foment ja ha redactat el projecte executiu i que les obres es licitaran en els propers mesos.
Millora de la xarxa de Rodalies
Foment assegura que aquest projecte s'emmarca en la millora de la xarxa de Rodalies que està impulsant i que contempla una inversió a Catalunya de 439 milions d'euros, dels quals més de 203 milions corresponen a la "renovació i millora d'estacions" i 21 milions "estan relacionats amb l'adequació de subestacions per a les noves necessitats" .Fuentes d'Adif han remarcat que aquesta "no és una estació", sinó que es tracta d'una infraestructura que es va construir per a la instal·lació del tercer carril del ramal Mollet-El papiol, per adaptar el transport de mercaderies a l'ample internacional. "És un punt amb andanes i vies que s'utilitza en casos d'avaries o d'avançaments", apunten fonts d'Adif, que asseguren que es tracta d'una actuació "prioritària" .La Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat assenyala que l'única que falta a Granja Soldevila per convertir-la en un servei de passatgers "és adequar els accessos i construir l'edifici de l'estació". Renfe, que recorda que la seva competència només consisteix a ser operador de les línies i no té "capacitat per licitar obres d'aquestes característiques", respon que quan rebi l'ordre d'aturar a Granja Soldevila ho farà.
Una estació intermodal
Per la seva banda, la Plataforma d'Afectats per la R3 de Santa Perpètua i la Llagosta ha anat un pas més enllà i ha demanat convertir aquesta estació en un nus intermodal que faci possible la connexió entre la R3 i la R8 com a alternativa al desdoblament que planteja el Ministeri de Foment. "La idea seria que, aprofitant que ha caducat la declaració d'impacte ambiental de l'estudi informatiu del projecte de desdoblament entre Montcada i Vic, es redactés un nou projecte que permeti desviar l'R3.
Noticia extreta de LV
Salut!
Re: Nova estació a Santa Perpètua de Mogoda a la R8
Posted: Friday 19/12/2014 20:51
by UT440_132M
122-042-132 wrote:
Una estació intermodal
Per la seva banda, la Plataforma d'Afectats per la R3 de Santa Perpètua i la Llagosta ha anat un pas més enllà i ha demanat convertir aquesta estació en un nus intermodal que faci possible la connexió entre la R3 i la R8 com a alternativa al desdoblament que planteja el Ministeri de Foment. "La idea seria que, aprofitant que ha caducat la declaració d'impacte ambiental de l'estudi informatiu del projecte de desdoblament entre Montcada i Vic, es redactés un nou projecte que permeti desviar l'R3.
Noticia extreta de LV
Salut!
Això és el que faria falta, un nou traçat de la R3 que passi per aquesta estació, i així els estudiants d'Osona, Ripollès i Cerdanya, entre altres, podran accedir sense fer una gran caminada a la R8. I evidentment en doble via, espai n'hi ha de sobres, i es podrien esgarrapar uns minuts el temps de trajecte si es coordinen bé els creuaments en aquest tram de doble via, que podria fer uns 3 kms. de longitud aproximadament, mentre no es desdobli la resta de la línia.
Re: Noves estacions ferroviàries al Vallès
Posted: Friday 19/12/2014 22:33
by Don Ramón
Me hace mucha gracia esto de desviar la R3 para que haga la parada junto a la R8, porque me juego lo más grande que los vecinos de La Florida solo quieren quitarse ese clásico "estorbo" ferroviario de en medio, de hecho castigando su propio barrio, y lo del intercambiador les debe importar tres pitos, solo es para ellos una excusa. No hay que ver más que ese patético nombre, "Plataforma d'Afectats per la R3 de Santa Perpètua i la Llagosta", afectados, como si tener una línea de tren cerca fuera un suplicio y no una ventaja!!!
Sin embargo, ese intercambiador bien hecho beneficiará a muchísima otra gente, todos los que fueran a usar ese intercambiador, que yo le veo muchísimo potencial (sobre todo si se hicieran también los demás intercambiadores). Así que por una vez el desprecio al tren de unos pocos viene de coña para beneficiar a unos muchos. Igualmente me parece más que alucinante que con la situación económica que tenemos haya tan poca valoración por el tren. A mi lo lógico me parecería que todo quisqui estuviera pidiendo a gritos más transporte público para poder dejar de gastar su dinero en coches. Mucha pobreza y mucho desempleo, pero ir en coche como si nos creyeramos yanquis. Quien entienda a alguna gente....
Re: Noves estacions ferroviàries al Vallès
Posted: Monday 22/12/2014 1:01
by Toni
Don Ramón wrote:Me hace mucha gracia esto de desviar la R3 para que haga la parada junto a la R8, porque me juego lo más grande que los vecinos de La Florida solo quieren quitarse ese clásico "estorbo" ferroviario de en medio, de hecho castigando su propio barrio, y lo del intercambiador les debe importar tres pitos, solo es para ellos una excusa. No hay que ver más que ese patético nombre, "Plataforma d'Afectats per la R3 de Santa Perpètua i la Llagosta", afectados, como si tener una línea de tren cerca fuera un suplicio y no una ventaja!!!
Sin embargo, ese intercambiador bien hecho beneficiará a muchísima otra gente, todos los que fueran a usar ese intercambiador, que yo le veo muchísimo potencial (sobre todo si se hicieran también los demás intercambiadores). Así que por una vez el desprecio al tren de unos pocos viene de coña para beneficiar a unos muchos. Igualmente me parece más que alucinante que con la situación económica que tenemos haya tan poca valoración por el tren. A mi lo lógico me parecería que todo quisqui estuviera pidiendo a gritos más transporte público para poder dejar de gastar su dinero en coches. Mucha pobreza y mucho desempleo, pero ir en coche como si nos creyeramos yanquis. Quien entienda a alguna gente....
Estoy en total desacuerdo. Esta variante en Santa Perpètua que pase por Granja Soldevila (o como llamen a la nueva parada que no será así seguro) meterá como mínimo 5 minutos más de viaje a todos los trenes de la R3 (luego diremos que la RENFE es lo peor y que se tarda lo mismo que en el 1200 ante de Cristo). Me da que el desdoblamiento del tramo Montcada - Mollet va a tardar muchísimos años en hacerse, tantos como los necesarios para que los grandes alcaldes de estos municipios dejen de pedir variantes y soterramientos (o mejor dicho cuando sus ciudadanos se den cuenta de que así continuará habiendo vía única y dejen de voltarles). La nueva parada de Granja Soldevila no tiene mucho sentido (está en el campo en una línea sin trenes) pero si el objetivo final es que sea intercambiador es además de inútil, un peligro para la R3.
Re: Noves estacions ferroviàries al Vallès
Posted: Monday 22/12/2014 1:23
by Don Ramón
Toni wrote:Estoy en total desacuerdo. Esta variante en Santa Perpètua que pase por Granja Soldevila (o como llamen a la nueva parada que no será así seguro) meterá como mínimo 5 minutos más de viaje a todos los trenes de la R3 (luego diremos que la RENFE es lo peor y que se tarda lo mismo que en el 1200 ante de Cristo). Me da que el desdoblamiento del tramo Montcada - Mollet va a tardar muchísimos años en hacerse, tantos como los necesarios para que los grandes alcaldes de estos municipios dejen de pedir variantes y soterramientos (o mejor dicho cuando sus ciudadanos se den cuenta de que así continuará habiendo vía única y dejen de voltarles). La nueva parada de Granja Soldevila no tiene mucho sentido (está en el campo en una línea sin trenes) pero si el objetivo final es que sea intercambiador es además de inútil, un peligro para la R3.
Es cierto que será un trayecto un poco más largo, pero midiendo a groso modo con la herramienta de medición de Google Maps, me sale que sería como 1,5km más, lo cual a una velocidad de, digamos, 80 km/h serían 1,2 minutos. Es decir, como mucho se perderán unos 2 minutos. Es un poco exagerado por tu parte que digas que cinco minutos más, sin haber indagado un poco.
Luego, yo pienso que es un mal menor si a cambio significa que el trasbordo R3-R8 deje de suponer un camino a pie de 800 metros. A veces es preferible que sea el transporte motorizado el que dé un poco de vuelta si a cambio nos ahorramos un gran paseo. Yo soy jóven y puedo patearme 800 metros sin que sea un suplicio, pero ¿y la gente mayor? ¿y la gente discapacitada? ¿y la gente que van con niños o un carrito? La R8 es un poco como una línea circular que es transversal al esquema radial, por tanto es importantísimo que tenga buenos intercambiadores. Yo creo que la R8 no tiene tanto potencial como origen o final del trayecto, sino como parte intermedia: Por ejemplo el trayecto (Vilafranca-)Martorell-Vic, ¿como lo haces? Pasado por Barcelona, ¡eso es perder tiempo! Cuando podrías hacer (R4-)R8-R3. Lo mismo un Sant Cugat-Vic, que con buenos trasbordos puedes hacer (S1/S2-)R8-R3.
Que digas que la R8 es inútil no muestra precisamente un gran entendimiento por tu parte de como funciona una red radial. Ahora está sin trenes, pero sin intercambiadores hay poca gente que quiera usarla, y consecuentemente poco sentido tiene meter más trenes. Una mentalidad reaccionaria como la tuya no llevará a ninguna mejora, porque asumes que si de salida no hay demanda la línea no tiene sentido, y no te paras a pensar que tal vez la línea no tiene sentido porque carece de buenos intercambiadores que sirvan para acceder a ella y desplazarse hasta otra línea radial. Aquí puedes ver tres ejemplos de redes de transporte radiales con línea circular:
El S-Bahn de Berlín:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Berlin.png
El Metro de Moscú:
http://mapru.com/forum/index.php?act=at ... st&id=3287
El Metro de Tokio:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _black.PNG
Fíjate que un patrón que se repite es que las líneas circulares tienen muchos intercambiadores en su trayecto (en el mapa de tokio solo constan los principales intercambiadores, pero la línea circular tiene intercambiadores con TODAS las líneas que intersecciona). De esa forma, puedes tomar primero una línea radial hasta la circular, cambiar a la circular, y cambiar de nuevo a otra radial para terminar el trayecto. Pensar que la R8 debe servir únicamente como línea normal que conecte las poblaciones por las que pasa es un sinsentido, porque entonces necesitaremos tropecientas líneas semicirculares (sean tren o bus) que rompieran la radialidad. Dices que el nuevo intercambiador es "un peligro" para la R3 (como si la R3 dependiera del apeadero de Santa Perpètua), pero no lo argumentas para nada y asumes que el intercambiador no tiene potencial, como si Granollers, Martorell (y Vilafranca y Sant Celoni si se extiende la R8) no viviera nadie. Que fácil.
Respecto al desdoblamiento de la R3, me parece un despropósito como se plantea. Vería mucho más lógico reestablecer el enlace con la R2 en Les Franqueses, y solo desdoblar a partir de ahí, en cambio de Granollers para abajo cuadruplicar la R2N, matando dos pájaros de un tiro. El tramo Barcelona-Franqueses de la R3 podría quedarse en vía única y tener un tren cada media hora o 20 minutos con parada en todas (que podrían seguir todos o algunos hasta Vic), y en cambio los trenes rápidos entrarlos por la R2N cuadruplicada.