Més densa es la malla horaria a FGC Vallès i cada tren se salta 3 parades. Lo important es que no hi hagi parades consecutives sense servei directe entre si perque ningu tingui que retrocedir per fer cap relació. Llavors a la R1 alguns trens poden saltar-se Montgat, Montgat Nord, Masnou i Ocata (o nomes 3 de les 4) i altres Sant Adrià, Cabrera, Llavaneres i Caldes d'Estrac (o Sant Adrià no, si tant important es l'enllaç amb Tram). Això suposant que no hi hagi punts d'avançament, que diria que a més d'una estació n'hi han o hi ha espai per fer-ne.victorcasta wrote:No pots plantejar tan fàcilment serveis semidirectes en una malla tan densa com la que hi ha fins a Mataró amb només dues vies. Si no paren a algunes estacions, el resultat serà que aniran "menjant-li el cul" al tren del davant que para a totes.Renfe451 wrote:Vull acabar l'off-topic de la línia de Mataró amb una conclusió clara, que va ser un error garrafal quan es van decidir que tots els serveis més enllà de Mataró (Calella/Blanes/Maçanet) paréssin a les estacions de Montgat, Montgat Nord, Ocata, i Cabrera-V.M. Amb els serveis L'Hospitalet-Mataró bona part d'aquestes estacions ja estarien cobertes perfectament i s'estalviaria més temps de trajecte per als que vénen del Maresme Nord i la Selva marítima. Crec que la Generalitat s'ho hauria de plantejar i tornar a reinstaurar els serveis "semidirectes" (si se'ls pot dir així) a l'R1, i a més amb un cost zero, ja que només s'haurien de suprimir les parades ja esmentades.
El problema de fons es que estem en un pais on costa valorar les petites coses, i estalviarte 6 minuts d'aqui, 8 d'allà, etc no s'acaba de veure (i per tant no dona vots), però si cada coseta petita es fa, al final resulta una mobilitat molt més atractiva i beneficiosa.