Us passo la nota de premsa que m'ha arribat de la COMISSIÓ GESTORA DEL TREN TURÍSTIC DEL PIRINEU ("TREN VERD"):
-------------------------------------
CONSTITUÏDA LA FUNDACIÓ QUE DIRIGIRÀ L'ESTABLIMENT DEL TREN TURÍSTIC DEL PIRINEU (“TREN VERD”)
Joan Vilalta elegit per unanimitat president de Foment Turístic del Pirineu
El passat 21 de desembre va tenir lloc a Barcelona la constitució de la fundació Foment Turístic del Pirineu, encarregada de tutelar el procés d'establiment del Tren Turístic del Pirineu (“Tren Verd”) que està previst que circuli entre Ripoll i La Tor de Querol (França).
Com és sabut, aquest ferrocarril de caràcter transfronterer, pretén constituir un poderós element estratègic per al desenvolupament social i econòmic dels territoris travessats. En l'esmentada població francesa de La Tor de Querol enllaçarà amb el "Tren Groc” francès, consolidant una oferta turística complementària a nivell internacional que permetrà un recorregut per ambdues vessants del Pirineu.
La constitució de la nova fundació que s'encarregarà de la posada en marxa del citat “Tren Verd”, comportarà la desaparició definitiva d'aquesta Comissió Gestora que ha vingut actuant durant l'últim any.
La creació de Foment Turístic del Pirineu va tenir lloc davant el notari de l'Il·ltre. Col·legi de Catalunya, Sr. Santiago Gotor, sent les entitats i empreses fundadores les següents:
*
ASSOCIACIÓ TRANSPIRINENCA. Ripoll (Girona) / Foix (França) / Andorra la Vella (Principat d'Andorra). Associació cultural que mitjançant les mobilitzacions dels últims 20 anys ha aconseguit mantenir obert l'eix internacional Barcelona - Puigcerdà - Toulouse - París.
*
CENTRE D'ESTUDIS HISTÒRICS DEL FERROCARRIL ESPANYOL. Ontaneda (Cantàbria) / Madrid / Barcelona. Institució cultural dedicada a la custòdia de fons documentals, així com a la investigació i difusió de la trajectòria històrica dels ferrocarrils de la península.
*
COMPANYIA GENERAL DE FERROCARRILS TURÍSTICS S.A. Barcelona. Empresa mercantil, la finalitat de la qual és la gestió i organització de trens d'àmbit cultural formats amb material de caràcter històric.
*
SIDERÚRGICA REQUENA S.A. Madrid. Empresa mercantil dedicada al manteniment, reparació i transformació de material mòbil ferroviari per a RENFE i d'altres empreses privades propietàries de vagons a Espanya i Portugal, així com a d'altres operacions amb importants societats ferroviàries de part d'Europa amb les que manté relacions tècniques i comercials.
*
FIRST TRAIN CLASS S.L. València. Empresa mercantil dedicada a la rehabilitació, tant estètica com funcional, de tota classe de material motor i mòbil de ferrocarrils de caràcter històric.
*
TÀRREGA PLUS S.L. Tàrrega (Lleida). Empresa mercantil dedicada a la difusió turística a nivell mundial, editora de la publicació digital "Boletín Turístico" i de la web "Travel Flash".
*
INTEROGATE FITTERS & ANALYZER GROUP S.L. Barcelona. Empresa mercantil dedicada a la investigació tecnològica i a la importació d'equips electrònics.
*
TREMP CENTRAL 10 S.L. Tremp (Lleida). Empresa mercantil dedicada a la promoció immobiliària en els territoris pirinencs.
Les esmentades vuit societats fundadores han passat a constituir el Patronat de la fundació, respectivament representades per Joan Vilata; Ricard Oliver; Carles Guasch; José Ignacio Baanante; Llucià Vañó; José María de Ibarra; Lluís Mesalles; i David Llardén.
A continuació tindrà lloc la incorporació a la fundació de les administracions públiques, corporacions econòmiques i resta d'entitats i empreses que han manifestat el seu desig de participar en aquest important projecte o que ja han format part a través de la seva presència en aquesta Comissió Gestora, el mandat de la qual expira.
El citat dia 21, i després de la signatura de l'acta fundacional, els participants es van desplaçar a l'Hotel Palace (anterior Ritz) on va tenir lloc un dinar per a celebrar tan important esdeveniment.
Acabat el dinar, va tenir lloc la primera sessió del Patronat, en la qual van ser triats els càrrecs a ocupar dins del mateix. Després de les oportunes consideracions i intercanvi d'impressions, i per unanimitat entre els presents, van ser elegits Joan Vilalta com a president, Ricard Oliver com a vice-president, i Miquel Àngel Urballa com a secretari.
L'elecció de Joan Vilalta com a màxim representant de Foment Turístic del Pirineu, en qualitat de president, revesteix una especial significació en tots els ordres i no deixa de constituir una important clau per a l'èxit general de la iniciativa en marxa (veure semblança personal).
Una vegada constituït el Comitè de Direcció amb els membres designats per Joan Vilalta, el seu primer acte va ser el de nomenar el director-gerent de la fundació. L'elecció va recaure en Antoni Biada, descendent directe de l'introductor del ferrocarril a la península i artífex de la construcció de la línia Barcelona-Mataró l'any 1848, Miquel Biada .
Es treballa actualment en la formació de les comissions consultives a les que s'incorporen en aquests moments els seus respectius integrants. D'altra banda, la fundació ha creat ja una web relativa al “Tren Verd”, en la què figura tot allò relatiu a aquesta iniciativa (
http://www.cgft.net/ftp/ ).
Independentment de la constitució de l'òrgan rector definitiu, el procés segueix la seva marxa a molt bon ritme com a fruit de les negociacions i gestions que es mantenen en diversos ordres. Referent a això, la Companyia General de Ferrocarrils Turístics S. A., encarregada de l'aportació del material per a l'esmentat tren, segueix ocupant-se de l'adquisició i rehabilitació dels vehicles necessaris.