Page 1 of 5
Tarifa especial a l'aeroport del Prat
Posted: Thursday 27/11/2014 14:03
by oriolp13
Atenció el que publica NacióDigital! La L9 a l'aeroport, que s'obrirà el 2016, tindrà suplement tarifari per anar a l'aeroport
NacióDigital.cat wrote:
La L9 de Metro a l'aeroport, al 2016 i amb «suplement» tarifari
El nou tram disposarà de 15 estacions entre Zona Universitària i la Terminal 1 del Prat i donarà servei a 23 milions d'usuaris anualment
L'entrada en servei del tram està prevista per a principis del 2016 Foto: TES
L'1 de febrer del 2016 entrarà en servei el tram de la línia 9 del Metro entre l'estació de Zona Universitària i la Terminal 1 de l'aeroport del Prat, un nou tram que disposarà de 15 estacions en 20 quilòmetres de línia, que donarà servei a 23 milions d'usuaris anualment i que, segons ha avançat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, tindrà algun tipus de "suplement" tarifari encara per determinar pel que fa a l'accès en Metro a les instal·lacions aeroportuaries.
Aquest dijous ha començat la fase de proves del tram, amb un trajecte entre les estacions de la T1 i la T2 del Prat i en el decurs del qual el conseller Vila ha destacat l'esforç "d'enginyeria financera" de les concessionàries per mobilitzar 190 milions d'euros que permetran l'entrada en servei de la infraestructura.
Durant la fase que ara comença, es comprovaran aspectes com: instal·lacions elèctriques i de seguretat, estacions, ventilació, energia, comunicacions i portes automàtiques. En total, es desenvoluparan durant més d’un any fins a 3.700 protocols de proves, alguns dels quals requereixen diversos mesos.
Aquest període constarà de diverses etapes: ara, les circulacions en proves s’efectuaran entre les dues estacions de les terminals T-1 i T-2 amb una unitat que actualment ja presta servei a la xarxa de metro. Progressivament, s’aniran ampliant les circulacions fins a Zona Universitària i entre la primavera i la tardor de 2015 s’aniran incorporant a les proves cadascuna de les 14 unitats que donaran servei a la nova línia. Finalment, es portarà a terme la fase de marxa en blanc –simulació del funcionament del servei.
Addicionalment a l’execució i seguiment de les proves, s’estan analitzant les diverses alternatives d’explotació del tram fins a l’Aeroport, amb la previsió de freqüències de pas de 7 minuts.
El nou tram de l’L9
La posada en servei del nou tram de l’L9 permetrà arribar en metro a la terminal més utilitzada de l’aeroport -actualment, el servei de Rodalies arriba fins a la T-2- i unir tres municipis: Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. En el seu recorregut, facilitarà l’accés en transport públic a centres educatius, zones comercials i àrees logístiques i de promoció econòmica. Al mateix temps, millorarà la mobilitat més local i dotarà de servei de metro zones habitades que fins ara no en tenien. En longitud, el nou tram és equiparable a l’L1 de Metro, la més llarga de la xarxa, que té 20,7 quilòmetres.
Les noves estacions de l’L9 que entraran en funcionament són: Zona Universitària (connexió amb l’L3), Collblanc (L5), Torrassa (L1), Can Tries-Gornal (que connectarà en el futur amb el ramal cap a Zona Franca), Europa-Fira (FGC), Fira, Parc Logístic, Mercabarna, les Moreres, el Prat Estació (Rodalies i Regionals), Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T-2 (Rodalies) i Aeroport T-1.
En paral·lel al nou tram, entraran en explotació 6,3 quilòmetres –3,3 km en túnel i 3 en viaducte– del ramal de Zona Franca per tal que els trens puguin accedir a la zona de tallers i de dipòsit.
Estat dels treballs
Fins al moment, els trams de túnels i de viaducte estan executats, així com la zona de tallers de trens i el gruix de les estacions. A més de les proves amb el material mòbil, els treballs que es duran a terme fins a la posada en servei del nou tram corresponen a instal·lacions de cable i fibra òptica, finalització de la col·locació de via i catenària, tancament d’andanes, instal·lacions de sistemes de comunicació i de conducció automàtica, d’ascensors i d’escales mecàniques en estacions, així com tasques d’obra civil i arquitectura i instal·lacions al tram comprès entre Zona Universitària i Parc Logístic.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, acompanyat del president de l’AMB i alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i de l’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor, ha viatjat en el comboi que ha iniciat el període de proves Foto: TES
http://www.naciodigital.cat/noticia/786 ... witterfeed
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Thursday 27/11/2014 18:14
by trensmat
oriolp13 wrote:Atenció el que publica NacióDigital! La L9 a l'aeroport, que s'obrirà el 2016, tindrà suplement tarifari per anar a l'aeroport
NacióDigital.cat wrote:
La L9 de Metro a l'aeroport, al 2016 i amb «suplement» tarifari
El nou tram disposarà de 15 estacions entre Zona Universitària i la Terminal 1 del Prat i donarà servei a 23 milions d'usuaris anualment
L'entrada en servei del tram està prevista per a principis del 2016 Foto: TES
L'1 de febrer del 2016 entrarà en servei el tram de la línia 9 del Metro entre l'estació de Zona Universitària i la Terminal 1 de l'aeroport del Prat, un nou tram que disposarà de 15 estacions en 20 quilòmetres de línia, que donarà servei a 23 milions d'usuaris anualment i que, segons ha avançat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, tindrà algun tipus de "suplement" tarifari encara per determinar pel que fa a l'accès en Metro a les instal·lacions aeroportuaries.
Aquest dijous ha començat la fase de proves del tram, amb un trajecte entre les estacions de la T1 i la T2 del Prat i en el decurs del qual el conseller Vila ha destacat l'esforç "d'enginyeria financera" de les concessionàries per mobilitzar 190 milions d'euros que permetran l'entrada en servei de la infraestructura.
Durant la fase que ara comença, es comprovaran aspectes com: instal·lacions elèctriques i de seguretat, estacions, ventilació, energia, comunicacions i portes automàtiques. En total, es desenvoluparan durant més d’un any fins a 3.700 protocols de proves, alguns dels quals requereixen diversos mesos.
Aquest període constarà de diverses etapes: ara, les circulacions en proves s’efectuaran entre les dues estacions de les terminals T-1 i T-2 amb una unitat que actualment ja presta servei a la xarxa de metro. Progressivament, s’aniran ampliant les circulacions fins a Zona Universitària i entre la primavera i la tardor de 2015 s’aniran incorporant a les proves cadascuna de les 14 unitats que donaran servei a la nova línia. Finalment, es portarà a terme la fase de marxa en blanc –simulació del funcionament del servei.
Addicionalment a l’execució i seguiment de les proves, s’estan analitzant les diverses alternatives d’explotació del tram fins a l’Aeroport, amb la previsió de freqüències de pas de 7 minuts.
El nou tram de l’L9
La posada en servei del nou tram de l’L9 permetrà arribar en metro a la terminal més utilitzada de l’aeroport -actualment, el servei de Rodalies arriba fins a la T-2- i unir tres municipis: Barcelona, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat. En el seu recorregut, facilitarà l’accés en transport públic a centres educatius, zones comercials i àrees logístiques i de promoció econòmica. Al mateix temps, millorarà la mobilitat més local i dotarà de servei de metro zones habitades que fins ara no en tenien. En longitud, el nou tram és equiparable a l’L1 de Metro, la més llarga de la xarxa, que té 20,7 quilòmetres.
Les noves estacions de l’L9 que entraran en funcionament són: Zona Universitària (connexió amb l’L3), Collblanc (L5), Torrassa (L1), Can Tries-Gornal (que connectarà en el futur amb el ramal cap a Zona Franca), Europa-Fira (FGC), Fira, Parc Logístic, Mercabarna, les Moreres, el Prat Estació (Rodalies i Regionals), Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T-2 (Rodalies) i Aeroport T-1.
En paral·lel al nou tram, entraran en explotació 6,3 quilòmetres –3,3 km en túnel i 3 en viaducte– del ramal de Zona Franca per tal que els trens puguin accedir a la zona de tallers i de dipòsit.
Estat dels treballs
Fins al moment, els trams de túnels i de viaducte estan executats, així com la zona de tallers de trens i el gruix de les estacions. A més de les proves amb el material mòbil, els treballs que es duran a terme fins a la posada en servei del nou tram corresponen a instal·lacions de cable i fibra òptica, finalització de la col·locació de via i catenària, tancament d’andanes, instal·lacions de sistemes de comunicació i de conducció automàtica, d’ascensors i d’escales mecàniques en estacions, així com tasques d’obra civil i arquitectura i instal·lacions al tram comprès entre Zona Universitària i Parc Logístic.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, acompanyat del president de l’AMB i alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i de l’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor, ha viatjat en el comboi que ha iniciat el període de proves Foto: TES
http://www.naciodigital.cat/noticia/786 ... witterfeed
Igualet que ha València, CIU sempre te que copiar lo dolent del PP.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 28/11/2014 18:20
by U-bahn de BCN
Tampoc és admissible la proposta del Conseller de fer pagar un suplement per anar a l'Aeroport. S'hi perdrà més posant sistemes de tarificació discriminatòria i la gent que passarà del costosissim metro que si fos accessible a la tarifa de zona 1 com fa la Renfe. A l'any 75, quan Renfe va obrir el servei també va fer això durant anys. Al final això es va treure i sembla que ara hi tornem.
El preu per anar a l'aeroport, a l'estació de Sants, al Camp Nou, al cementiri o a l'ajuntament -posem per cas-, ha de ser el mateix. Tot són instalacions públiques i no acabo de veure per que hi ha d'haver-hi diferenciacions, més si han estar pagases amb les impostos de tots. La posada en marxa d'una infraestructura no es cap obsequi del Conseller que pagui ell de la seva butxaca, oi?
Per altre banda el metro, el 2016 no porta a la ciutat directament sino a zones marginals de la ciutat (Collblanc, Pedralbes). Per anar al centre caldrà fer canvi de línia passant la tira d'estacions. Un servei amb suplement seria més lògic si anés directe, però serà tot el contrari.
Tampoc sé si es molt comú a altres ciutats. A Nova York, el 1981, hi habia un servei de metro més car però anava amb trens "rigurosament vigilats" directes a Manhattan. Eren èpoques perilloses. Ara ja no és així. Quines ciutats del món civilitzat ténen suplement a l'aeroport quan aquest és proper?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 28/11/2014 18:35
by davida
U-bahn de BCN wrote:
Tampoc sé si es molt comú a altres ciutats. A Nova York, el 1981, hi habia un servei de metro més car però anava amb trens "rigurosament vigilats" directes a Manhattan. Eren èpoques perilloses. Ara ja no és així. Quines ciutats del món civilitzat ténen suplement a l'aeroport quan aquest és proper?
Anar als aeroports sempre et volen cobrar suplements:
- Madrid Barajas
- Heathrow Express
- Gatwich Express
- Orly Val
- Express de l'aeroport de Viena.
- Sydney. Curiosamemte es barat viatjar a l'estació de despres del aeroport que al propi aeroport. En el mateix tren
- etc...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 28/11/2014 19:03
by fgc113
També a València, on, com passa a Sydney, serà més barat anar fins a Riba-roja del Túria (al febrer de 2015, quan inauguren la línia) que es troba a 28 km del centre de València que a l'aeroport de Manises, que està a uns 10 km.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 28/11/2014 19:07
by davidsantirso
Sobre el que dius del Gatwick Express, a la mateixa estació de Gatwick Airport hi ha altres operadors més barats que et porten a Victoria en 5 minuts més que el Gatwick Express (Southern, Thameslink (aquest porta a St Pancras), que formen part del grup Go-Ahead, curiosament el mateix que gestiona el Gatwick Express), això si, en trens més normals però molt més moderns que el Gatwick Express. També a Heathrow hi ha el Heathrow Connect, que triga 15 minuts més i és molt més barat que l'Express (Curiosament, el Heathrow Connect també està gestionat per Heathrow Express i First Great Western). I si vols pagar molt poc per anar de Heathrow al centre de Londres, sempre pots agafar el Tube i pagues amb una Oyster Card o una tarjeta contactless. Per tant, en aquells aeroports on es paga un suplement per al transport ferroviari s'ofereixen altres alternatives més barates però que pots trigar una mica més en arribar a la teva destinació. Al 2016, quan inaugurin la L9, continuaré agafant la Renfe per anar a l'aeroport amb una T-10, i després, si he d'anar a la T1, sí que agafo la L9, que haurà de ser gratis entre terminals ( estic segur que AENA obligarà a la Generalitat a fer gratis el trajecte entre terminals, tal com passa a Heathrow).
Entre terminals
Posted: Friday 28/11/2014 22:51
by Guigui
davidsantirso wrote: ( estic segur que AENA obligarà a la Generalitat a fer gratis el trajecte entre terminals, tal com passa a Heathrow).
No sé d'on treus tanta seguretat. En aquest país on tothom que pot, suca, i ningú no mou un dit per l'altre si no és en benefici propi, estic més aviat segur del contrari.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Friday 28/11/2014 22:59
by albe6
I en termes de capacitat, no seria millor el metro que el Bus Trànsit per a moviments entre les terminals?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 29/11/2014 1:07
by 437.001
U-bahn de BCN wrote:Tampoc és admissible la proposta del Conseller de fer pagar un suplement per anar a l'Aeroport. S'hi perdrà més posant sistemes de tarificació discriminatòria i la gent que passarà del costosissim metro que si fos accessible a la tarifa de zona 1 com fa la Renfe. A l'any 75, quan Renfe va obrir el servei també va fer això durant anys. Al final això es va treure i sembla que ara hi tornem.
Segueixes estant fora de joc: Rodalies segueix tenint l'estació de la T2 amb una tarifa diferent de les estacions del seu entorn.
Pagues zona 4 per arribar-hi des d'on sigui (tant se val que sigui El Prat o Maçanet).
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Saturday 29/11/2014 1:15
by 437.001
davidsantirso wrote:( estic segur que AENA obligarà a la Generalitat a fer gratis el trajecte entre terminals, tal com passa a Heathrow).
No ho crec: a Barajas (per anar en metro de la T1/T2/T3 a la T4) no passa.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 30/11/2014 11:25
by oriolp13
Seguint amb el que es deia de tarificar diferent la L9 a l'Aeroport:
Del twitter de TiS:
@santivila a @324cat: la llançadora a l'aeroport des de #bcn costarà entre 5 i 6 euros.
Espero que s'ho repensin, perquè si és així serà una vergonya. I que els que tinguem títols multiviatge o semestrals hi poguem anar sense cap problema...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 30/11/2014 11:30
by fgc113
oriolp13 wrote:Seguint amb el que es deia de tarificar diferent la L9 a l'Aeroport:
Del twitter de TiS:
@santivila a @324cat: la llançadora a l'aeroport des de #bcn costarà entre 5 i 6 euros.
Espero que s'ho repensin, perquè si és així serà una vergonya. I que els que tinguem títols multiviatge o semestrals hi poguem anar sense cap problema...
Si és cert, seria més barat (i ràpid) agafar l'R2 que et deixa al centre de Barcelona (bitllet senzill 4,10€) que l'L9 que arriba fins a Collblanc, amb ruta turística pel Prat inclosa.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 30/11/2014 11:44
by davroca5
Pero a mi hi ha una cosa que no em quadra. Quan diu "llançadora" es refereix al futur Rodalies a la T1 (que deien que s'anava a licitar a principis d'any i encara nanai) o la L9? Perquè la L9 de llançadora té poc!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 30/11/2014 11:51
by adri
Acabo de veure l'entrevista, i quan diu llançadora entre 5-6 euros es refereix a la tarifa que hauria d'oferir una empresa privada per donar servei entre passeig de gracia i l'aeroport en rodalies.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 30/11/2014 12:22
by oriolp13
adri wrote:Acabo de veure l'entrevista, i quan diu llançadora entre 5-6 euros es refereix a la tarifa que hauria d'oferir una empresa privada per donar servei entre passeig de gracia i l'aeroport en rodalies.
M'he colat jo doncs...
Com que l'altre dia deien que volien aplicar un tarifari diferent per anar a l'aeroport.
Aleshores, si volen que la empresa que ofereixi els serveis des del centre a l'Aeroport sigui més cara perquè és, per afavorir que la gent agafi la L9, que serà més barata?
PD: proposo als admins obrir un fil que es digui "Tarificació dels viatges a/des de l'Aeroport" o similar, on discutir aquestes qüestions sense desviar-nos de tema.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Posted: Sunday 30/11/2014 12:41
by adri
oriolp13 wrote:adri wrote:Acabo de veure l'entrevista, i quan diu llançadora entre 5-6 euros es refereix a la tarifa que hauria d'oferir una empresa privada per donar servei entre passeig de gracia i l'aeroport en rodalies.
M'he colat jo doncs...
Com que l'altre dia deien que volien aplicar un tarifari diferent per anar a l'aeroport.
PD: proposo als admins obrir un fil que es digui "Tarificació dels viatges a/des de l'Aeroport" o similar, on discutir aquestes qüestions sense desviar-nos de tema.
No t'has equivocat, el conseller ha dit que anar en metro a l'aeroport tindrà una tarificació especial però serà inferior a la de 5-6euros que serà la del servei de rodalies quan es estigui operatiu entre 2017-2018. Es pagarà si o si més en els dos serveis (metro i rodalies) perquè els dos arriben a l'aeroport, aquesta és la clau.
Aleshores, si volen que la empresa que ofereixi els serveis des del centre a l'Aeroport sigui més cara perquè és, per afavorir que la gent agafi la L9, que serà més barata?
Es pagarà més però hi haurà una difèrencia de tarifa superior a la de rodalies ja que trigaràs molt menys i et deixarà al centre de Barcelona. En canvi amb el metro arribaràs al centre, però hauràs de fer transbord i trigaràs més. Pagues la rapidesa i l'usuari tindrà l'opció d'escollir entre els dos un cop que estiguin els dos serveis. És com l'aerobus i la línia 46, amb la diferència que la línia 46 no té una tarificació superior.
Re: Entre terminals
Posted: Sunday 30/11/2014 14:03
by ortegote
Guigui wrote:davidsantirso wrote: ( estic segur que AENA obligarà a la Generalitat a fer gratis el trajecte entre terminals, tal com passa a Heathrow).
No sé d'on treus tanta seguretat. En aquest país on tothom que pot, suca, i ningú no mou un dit per l'altre si no és en benefici propi, estic més aviat segur del contrari.
També hem de dir que ja existeix un servei entre terminals d'autobus gratuit i crec que es mantindra amb l'arribada del metro, llavors no cal possar gratuit el metro entre terminals.
Re: Tarifa especial a l'aeroport del Prat
Posted: Sunday 30/11/2014 14:06
by ortegote
Sobre la tarifació especial.
Jo soc d'Igualada i fem servir FGC + Bus a Sant Boi i nos ens cobren cap tarifa especial, per aquesta banda del mon continuarem fem servir aquest servei per arribar a l'aeroport.
La resta de gent de Barcelona el que haura de fer es rumiar la manera mes barata i mes directa que pugui per continuar anant al Aeroport i els Turistes doncs fer-so mirar abans d'aterrar a Barcelona.
Salutacions.
Re: Tarifa especial a l'aeroport del Prat
Posted: Sunday 30/11/2014 14:55
by Adolescent barceloní
324.cat @324cat 12 s Fa 12 segons
Santi Vila anuncia que la llançadora entre Barcelona i la T1 es licitarà abans de finals d'any
http://bit.ly/1FGDZZb
Re: Tarifa especial a l'aeroport del Prat
Posted: Sunday 30/11/2014 15:18
by Don Ramón
Adolescent barceloní wrote:324.cat @324cat 12 s Fa 12 segons
Santi Vila anuncia que la llançadora entre Barcelona i la T1 es licitarà abans de finals d'any
http://bit.ly/1FGDZZb
Y de nuevo el billete costará 6 euros. A mi me huele que toda esta prisa por inaugurar el Metro y luego esta nueva lanzadera es para dejar a la gente sin opción barata para ir al Aeropuerto, como ahora es el caso del tren. Yo no sé que clase de gente votan aún a estos cleptómanos...