Page 1 of 2

Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Wednesday 03/12/2014 18:48
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... osona/nord

Santi Vila presentarà dijous la integració tarifària fins Osona nord

És una de les principals reivindicacions dels usuaris del tren

Redacció | Actualitzat el 03/12/2014 a les 16:23h
Arxivat a: Societat, tren, Santi Vila, Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, presentarà aquest dijous 4 de desembre l’ampliació dels sistema tarifari integrat a les comarques del Ripollès, Osona (a partir de Vic) i el Berguedà. La presentació de la mesura, una de les qüestions més reivindicades dels usuaris de la línia, es realitzarà a la sala d'actes del de Territori i Sostenibilitat, a Barcelona.

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Wednesday 03/12/2014 19:02
by oriolp13
Serà el primer pas cap a la zonificació de tot Catalunya?

Per altra banda se'm planteja el dubte de com es territorialitzarà el Ripollès, doncs per divisió provincial pertany a l'ATM de Girona, si bé no té cap sentit que hi pertanyi ja que la majoria de relacions son envers Barcelona.

Ah!, de les sigles ATM, la "M" de Metropolità cada vegada té menys sentit, ja que Ripoll de Barcelona, aprop aprop no està...

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Wednesday 03/12/2014 21:36
by Sagrerenc
oriolp13 wrote:Ah!, de les sigles ATM, la "M" de Metropolità cada vegada té menys sentit, ja que Ripoll de Barcelona, aprop aprop no està...
Fora de la Regió Metropolitana, ATM vol dir Autoritat Territorial de la Mobilitat.

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Thursday 04/12/2014 10:50
by oriolp13
Sagrerenc wrote:
oriolp13 wrote:Ah!, de les sigles ATM, la "M" de Metropolità cada vegada té menys sentit, ja que Ripoll de Barcelona, aprop aprop no està...
Fora de la Regió Metropolitana, ATM vol dir Autoritat Territorial de la Mobilitat.
Ho desconeixia, gràcies ;)

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Thursday 04/12/2014 12:44
by pukyxd
El conseller Vila anuncia l'ampliació del sistema tarifari integrat a Osona, el Berguedà i el Ripollès a partir de l'1 de gener
L’ampliació permetrà que la comarca d’Osona quedi plenament integrada al sistema tarifari i es pugui utilitzar la gamma de títols de l’ATM de Barcelona a tots els municipis

Al Berguedà i el Ripollès es formalitzarà a través d’una setena corona i la creació de packs de targetes de 10 viatges dels operadors i l’ATM a l’espera que amb la T-Mobilitat s’amplïi a la resta de títols

La integració suposarà per als usuaris un estalvi en el preu del bitllet d’entre el 22% i el 44% respecte l’import actual en funció del lloc de l’origen i la destinació

Actualment, el sistema tarifari integrat abasta 253 municipis i una població de 5,5 milions habitants i amb l’ampliació s’arribarà a 346 municipis i un total de 5,7 milions



El conseller de Territori i Sostenibilitat i president de l’Autoritat del Transport Metropolità, Santi Vila, ha anunciat avui que les comarques d’Osona, el Berguedà i el Ripollès formaran part del sistema tarifari integrat de Barcelona a partir del proper 1 de gener, la qual cosa suposarà un estalvi per als usuaris d’entre el 22% i el 44% del preu del bitllet en funció del lloc d’origen i la destinació.

A la comarca d’Osona la integració permetrà des d’un primer moment l’ús de tota la gamma de títols integrats, mentre que, per raons tècniques, al Berguedà i el Ripollès la integració, en aquesta primera fase, es formalitzarà a través d’una setena corona i la creació de packs de targetes de 10 viatges dels operadors i l’ATM. La futura implantació de la T-Mobilitat permetrà, en una segona fase, implantar la integració tarifària en aquesta setena corona amb tots els beneficis associats.

Actualment, el sistema tarifari integrat de Barcelona abasta 253 municipis i una població de 5.562.773 habitants. Amb l’ampliació s’arribarà a 346 municipis i un total de 5.712.503 habitants.


Osona

A la comarca d’Osona estan integrats actualment 8 municipis (Balenyà, Centelles, Malla, Sant Martí de Centelles, Seva, Taradell, Tona i Vic), que representen el 46,4% de la població d’Osona. A partir de l’1 de gener es començaran a integrar els 43 municipis restants, fet que suposarà fer arribar el sistema tarifari integrat a 83.180 persones més. L’ampliació de l’àmbit integrat a tot Osona es farà estenent l’actual corona 6: s’ampliarà l’actual sector 6F i es crearà el sector 6H.
Els operadors que faran possible els desplaçaments són: Rodalies de Catalunya (creix la xarxa ferroviària integrada en quatre estacions: Manlleu, Torelló, Borgonyà i Sant Quirze de Besora), 25 Osona Bus, Transports Castellà, Empresa Sagalés, Autocars Prat, Autocars Rovira i Jordi Comasòlivas (en aquest tres últims la integració serà efectiva per la primavera, temps necessari per adquirir els equipaments tecnològics necessaris).

Pel que fa als títols de transport, serà vàlida tota la gamma de títols integrats de l’ATM incloent la possibilitat d’utilització de diferents modes de transport per realitzar un desplaçament amb un únic títol i amb la despenalització econòmica dels transbordaments.

A mode d’exemple, per a l’usuari que viatgi de Torelló a Barcelona amb 25 Osona Bus, i a continuació utilitzi el transport públic a la primera corona, suposa un estalvi del 43,9%.
D’altra banda, per a l’usuari que es desplaci de Manlleu a Barcelona amb Rodalies de Catalunya (Renfe) i a continuació utilitzi el transport públic a la primera corona suposa un estalvi del 29,7%.


La integració del Berguedà i el Ripollès

En el cas del Berguedà i el Ripollès, es crearà una setena corona. La impossibilitat tècnica del sistema magnètic d’incorporar aquesta nova corona tarifària obliga a fer una integració parcial mitjançant targetes de 10 viatges.

Al Berguedà, actualment cap municipi pertany a l’àmbit del Sistema Tarifari Integrat. La integració parcial d’aquesta comarca suposarà 31 nous municipis i l’accés a la integració de 40.555 habitants. Els operadors que possibilitaran els desplaçaments al Berguedà són: Alsina Graells, Transbages i Autocars Mir.

Pel que fa als desplaçaments de connexió entre el Berguedà i Barcelona es crearà un paquet de 7 zones Berguedà-Barcelona que inclourà una targeta de 10 viatges de l’operador Alsina Graells i una T-10 d’una zona. El preu del pack serà de 53,85€. També s’habilitarà un pack Berguedà-Bages a un preu de 35,65 €.

Pel que fa als desplaçaments interns de la comarca del Berguedà, la primera fase d’integració tarifària es realitzarà mitjançant la creació de targetes monomodals de 10 viatges a preus de T-10 dels operadors Alsina Graells, Transbages i Autocars Mir.
A mode d’exemple, a l’usuari de Berga que viatgi a Barcelona amb Alsina Graells i que a continuació utilitzi el transport públic a la primera corona, el pack li suposa un estalvi del 32,9%.

El Ripollès tampoc té cap municipi integrat de manera que la integració d’aquesta comarca suposarà 19 nous municipis i l’accés al sistema de 25.995 usuaris. Els operadors que possibilitaran els desplaçaments són: Rodalies de Catalunya (creix la xarxa ferroviària integrada en sis estacions: La Farga de Bebié, Ripoll, Campdevànol, Ribes de Freser, Planoles i Toses), Teisa i Autocars Mir.
Pel que fa als desplaçaments de connexió entre el Ripollès i Barcelona es crearà un Pack de 7 zones Ripollès-Barcelona que inclourà una targeta de 10 viatges de Rodalies de Catalunya o Teisa i una T-10 d’una zona. El preu del pack serà de 53,85€.

Pel que fa als desplaçaments interns de la comarca del Ripollès, la primera fase d’integració tarifària es realitzarà mitjançant la creació de targetes monomodals de 10 viatges a preus de T-10 dels operadors Teisa i Autocars Mir. També s’adaptaran els preus dels títols propis de Rodalies de Catalunya.

A mode d’exemple, per a l’usuari de Camprodon que viatgi a Barcelona amb Teisa, i que a continuació utilitzi el transport públic a la primera corona, suposa un estalvi del 42,6%.

D’altra banda, per a l’usuari que es desplaci de Ripoll a Barcelona amb Rodalies de Catalunya (Renfe), i utilitzi el transport públic a la primera corona, suposa un estalvi del 21,95%.

Avaluació econòmica de l’ampliació del Sistema Tarifari Integrat

Les necessitats de finançament per a l’ampliació de la integració a les comarques d’Osona, el Berguedà i el Ripollès són de 2 milions d’euros per al pressupost de l’ATM de l’any 2015 que seran aportats per la Generalitat de Catalunya.

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Thursday 04/12/2014 14:13
by Don Ramón
Yo lo que leo es "Chapuza sobre chapuza, y sobre chapuza una ..."

Podríamos tener toda Catalunya zonificada e integrada tarifariamente. Y podríamos tener un solo organo gestor de la operación del transporte público, como en los países que no dan vergüenza ajena. Pero ¿para qué? si podemos estar haciendo chapucillas para el populista de turno, que luego pueda ponerse la medalla y hacerse la foto inaugurando la máquinita de venta de billetes, con un sistema que es un desastre y solo lo usan pobres, ancianos, menores y minusválidos. Y todo aquel que puede va en coche, INCLUYENDO A LOS POLÍTICOS QUE TAAAAANTO LES IMPORTA EL TRANSPORTE PÚBLICO.

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Saturday 06/12/2014 1:27
by Ecomobisostrans
Pues sí, chapuzísima... Una T10 de la ALSA + una T10 de 1 zona. O sea, que si uno va de Berga a Sitges ya no le sirve. O si va de Berga a Martorell que hace? Llega a Manresa y... o va hasta Barcelona y...
¿imposibilidad del sistema magnético? No se lo creen ni ellos. Además, ¿y la T-mobilitat cuando llega, no era este año?

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Saturday 06/12/2014 2:05
by oriolp13
Ecomobisostrans wrote:Pues sí, chapuzísima... Una T10 de la ALSA + una T10 de 1 zona. O sea, que si uno va de Berga a Sitges ya no le sirve. O si va de Berga a Martorell que hace? Llega a Manresa y... o va hasta Barcelona y...
¿imposibilidad del sistema magnético? No se lo creen ni ellos. Además, ¿y la T-mobilitat cuando llega, no era este año?
Crec que més que impossibilitat del sistema magnètic és que com que s'hauria d'instal·lar, ja que aquests transports no en tenen, més val esperar un o dos anys i instal·lar els sistemes per a la T-Mobilitat, i no "gastar" els diners en cancel·ladores que durarien 2 anys...

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Saturday 06/12/2014 11:10
by Ecomobisostrans
El mal menor sería que comprases una T10 que te valga de Manresa o Vic hasta donde vayas dentro del STI, mas la "complementaria" hasta el Berguedà o Ripollès.

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Saturday 06/12/2014 21:02
by Ecomobisostrans
Han editat aquest espècie de llibret publicitari: http://www.slideshare.net/Galifardeu/am ... i-integrat

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Monday 29/12/2014 18:57
by UT440_132M
Amb la integració total de les comarques d'Osona i el Bages, em sorgeix un dubte. El servei entre Vic i Manresa de l'Eix Bus quedarà integrat, o seguirà sent com fins ara?

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Monday 29/12/2014 19:53
by sag470
Ara per ara, Eix-bus continuarà igual, sense integrar. Ja sabem que varies empreses no valdren les targetes integrades, tot i estar integrades. El bitllet senzill comença a estar lligat a ATM.

El dubte em venen amb Teisa. Tan ràpid han instal·lat les validadores a la flota ripollenca?

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Tuesday 30/12/2014 0:33
by Granolleri
sag470 wrote:El dubte em venen amb Teisa. Tan ràpid han instal·lat les validadores a la flota ripollenca?
TEISA no ha d'instal·lar validadores. Només estarà integrada a efectes dels trajectes Ripollès-Barcelona (i els interns al Ripollès), i com en els dos casos com el títol serà monomodal -sigui propi o amb el Pack que s'han inventat- es farà servir títols amb tecnologia sense contacte que són els que fa servir la companyia en l'actualitat. Aixo vol dir que l'únic trajecte que estarà dins de la corona 6 ampliada per a TEISA, Vic-Sant Quirze de Besora, si es vol fer servir un títol ATM caldrà anar en RENFE (i tampoc valdrà la pena ja que un Bonotren es bastant més barat que una T-10 de 2 zones). És el que dedueixo mirant el llistat d'operadors que consta a l'anunci de tarifes 2015, on TEISA no surt per a les corones 1-6, però sí per a la corona 7.

El que em temo es que amb aquest invent que han fet la Tarjeta Valor no es podrà fer servir als trajectes que quedin dins de la futura setena zona de l'ATM de Barcelona, tal i com passa ara en els trajectes interiors a l'ATM de Girona.

A mi em dóna la sensació que aquesta integració s'ha fet pensant amb la gent que va a Barcelona. Per exemple, es donarà la paradoxa que un Bono 10 Granollers-Ripoll, que continuarà tenint un import de 51,45 euros, valdrà gairebé el mateix que el Pack Ripollès-Barcelona incloent una T-10 de 1 zona! I si es va a Toses, resulta que una tarjeta de 10 viatges a Barcelona serà més barata que a Granollers... (61,45 el Bono 10 Granollers-Toses, per contra dels 52 euros a Barcelona...). Igual des de Sant Joan de les Abadesses o Camprodon per anar a les estacions intermitges de la R3 o Barcelona: no s'ha previst viatges combinats amb transbord a Ripoll, o el que es el mateix, la mateixa situació actual.

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Wednesday 31/12/2014 22:28
by sag470
No té molt de sentit no portar validadores a Teisa. Deben tenir per fer trajectes dins la corona 7. Sino Autocars Mir no tendria que estar integrada perque no surt de la zona 7. Entenc que el bono de 7 zones es fa per els trajecte de 7 zones, al no haver un títol específic, mentre que els trajectes inferiors es poden utilitzar les actuals.
Ara em pregunto. Actualment si el trajecte és superior a sis zones, el títol es de 6 zones; pero ara es mantindrà o variarà? Suposo que es mantindrà i els bonos de 7 zones només és per les comarques del Ripollés i Berguedà.

M he adonat que amb la ampliació hi ha aspectes contradictoris. Hi ha un trajecte on és més barat agafar el bitllet senzill que amb la targeta integrada. No se si pasarà en més llocs.

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Thursday 01/01/2015 13:25
by Granolleri
sag470 wrote:No té molt de sentit no portar validadores a Teisa. Deben tenir per fer trajectes dins la corona 7. Sino Autocars Mir no tendria que estar integrada perque no surt de la zona 7. Entenc que el bono de 7 zones es fa per els trajecte de 7 zones, al no haver un títol específic, mentre que els trajectes inferiors es poden utilitzar les actuals.
Per als trajectes interiors a la zona 7 es creen títols monomodals de 10 viatges a preu de T-10, això sí. Com seran titols propis, suposo que serà amb tecnologia sense contacte, tant per a TEISA com per autocars MIR, i imagino que l'Alsina Graells al Berguedà igual. Sagalés al Berguedà suposo que sí que farà servir títols magnètics.
Ara em pregunto. Actualment si el trajecte és superior a sis zones, el títol es de 6 zones; pero ara es mantindrà o variarà? Suposo que es mantindrà i els bonos de 7 zones només és per les comarques del Ripollés i Berguedà.
És de suposar, ja que aquest invent ja es va fer en el seu dia al ampliar la integració tarifària a les comarques del Bages i l'Anoia.

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Friday 02/01/2015 8:54
by Ecomobisostrans
L'Alsa (abans Alsina Graells) sí que fa servir títols magnètics, fins Navàs es zona 6 i fins Berga (i potser més amunt) té les seves pròpies targetes magnètiques.

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Friday 02/01/2015 11:53
by Granolleri
Fins jo sé els títols propis de l'Alsina Graells (la T-10/120) són en suport sense contacte. Només porten les validadores per acceptar els títols ATM fins a Navàs o Cardona.

Parlant del Berguedà, m'han comentat que ha portat polèmica el fet que els nous packs, a diferència de la T-10/120 actual, només es podran comprar/recarregar a l'administració de Berga i Barcelona i enlloc més (la T-10/120 sembla que es podia recarregar a bord dels autobusos).

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Friday 02/01/2015 19:53
by sag470
No ho he comprovat, pero he llegit que a Sagalés s utiltzen els abonaments ATM dins la zona 7.

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Friday 02/01/2015 23:04
by Granolleri
És possible...

Aquesta tarda he anat a fer un volt per Osona per veure de primera mà la ampliació de la integració tarifària.

En primer lloc, agafo l'autobús de Vic a Torelló. Inicialment tenia la idea d'emprar una S2, però com hi havia cua a la taquilla de l'estació d'autobusos i anava just de temps, faig servir una T-10 de 2 zones. Li pregunto a la conductora si ja es pot fer servir i no em diu ni si ni no, simplement "prova". Òbviament la validadora me l'admet. Em penso que he sigut l'únic viatger de l'autobús que ha emprat un títol ATM i penso que així molt de temps serà doncs els títols monomodals de la Sagalés son més barats (S1 i S2). El preu del bitllet senzill és el mateix de l'any passat, així que en els trajectes de percepció mínima el bitllet senzill val 1,70 i si a les línies del Vallès Oriental ja costa que els viatgers ocasionals "de caire regular" comprin una tarjeta multiviatge i tiren sistemàticament de bitllet senzill, a Osona serà força més difícil. He d'afegir que a l'estació d'autobusos de Vic no hi ha cap informació de cap mena informant als viatgers de l'ampliació de la integració tarifària.

Baixo a la parada de l'estació de RENFE i entro a l'estació. Al vestíbul tenen el cartell estàndard de les tarifes de Rodalia i ATM del 2015, però enganxat en una paret i en un racó. La màquina autovenda estava apagada. En general bastant desconeixement i els viatgers que anaven cap a Barcelona i feien servir el Carnet Jove molt emprenyats perquè han perdut el descompte,en canvi els de bitllet senzill contents perquè ara paguen menys. Aviam quants d'aquests s'acabaran passant a la T-10 de 6 zones... marco una T-10 de 1 zona (no aprofito el transbord de la T-10 de 2 zones ja que vull saber el codi numèric de l'estació) i agafo el tren fins a Manlleu.

A Manlleu la venda de bitllets la realitza el bar de l'estació, i la validadora i una màquina autovenda també són a dins del bar. A sobre de la validadora hi han tríptics informatius tant el general de l'ATM amb totes les tarifes de tots els títols integrats i per a totes les zones així com un d'específic explicant com funciona l'ampliació de la integració tarifària a Osona i El Ripollès. Aquí l'autovenda també estava apagada, suposo perquè com fins ara feien servir el mateix programa que les màquines de regionals i l'han de substituir per el de Rodalia (o el que fan servir les noves autovenda de Rodalia que en fa servir un que permet vendre ambdues coses) durant un temps estarà així. Marco un altre cop la T-10 de 1 zona i ara vaig fins a Sant Quirze de Besora.

En el camí (l'interventor no passa) em fixo si al baixador de Borgonyà hi ha validadora o no i diria que no n'hi ha. Arribo a Sant Quirze i la situació a l'estació és que la única informació que hi ha és un plànol d'ADIF amb les línies a Catalunya, amb la línia d'Alta Velocitat acabant a Barcelona venint des de Madrid... i l'horari de la R3, dues pantalles d'informació dinàmica, funcionant perfectament i en bon estat, i prou. Al vestítul hi ha la carcassa de la validadora i prou... així que impossible validar els bitllets. L'estació fa anys que no té venda de bitllets, sigui per taquilla o màquina autovenda. Tot i que no ho dic de manera explícita, no hi ha cap tipus d'informació indicant que ja es poden fer servir els títols ATM. Com tinc temps, dono una volta per el poble i agafo el tren de tornada. A l'anar cap a Vic al migdia, em fixo que l'autovenda de Granollers-Canovelles cobrava 4,10 euros per un bitllet senzill, és a dir, 4 zones, quan segons el mapa de zones interpreto que hauria de cobrar 5... (3, 4, 5, 6 i 6H), així que com tenia una T-10 de 5 zones (3D, 4F, 5F, 6F, 6H) de l'any passat que valia 40,95 euros, penso en comprar un bitllet senzill... el cas que l'interventor no ha passat així que he tornat gratis. :boig

Només afegir que llegit el diari de referència de les comarques centrals (per no dir explícitament el nom del diari, com intueixo que diu l'avís de l'administració al respecte, si m'equivoco demano disculpes) que ahir en general el desconeixement de l'implantació dels nous "Packs" entre els usuaris de l'Alsina Graells que esperaven l'autobús a Berga era pràcticament total i que poca gent estava interessada a adquirir-los, sigui perquè volen acabar de gastar els actuals abonaments o perquè viatgen ocasionalment i per tant no els interessa.

Re: Integració tarifària a Osona nord, Ripollès i Berguedà

Posted: Monday 05/01/2015 23:36
by Granolleri
Bona nit,

A risc de fer-me pesat, avui he anat al Ripollès. Coses que he vist:

-A l'estació de tren de Ripoll no hi ha cap cartell indicant que ara per anar a Barcelona existeixen els "Packs" de 10 viatges RENFE+T-10 de 1 zona, però a la taquilla hom sí podia agafar de manera lliure els tríptics informatius
-A l'estació d'autobusos, tant de Ripoll com de Camprodon sí hi ha penjat un cartell de l'ATM explicant l'ampliació de la integració tarifària, però on no diu enlloc la creació dels títols de 10 viatges monomodals a preu de T-10 per als trajectes interns a la comarca del Ripollès.

I respecte a això, això és el que m'han explicat a l'administració de Camprodon:

-La targeta Valor (*) continuarà sent vàlida per fer trajectes interns a la comarca del Ripollès i de moment no se sap fins quan, però no es permeten fer recàrregues ni als autobusos de la línia ni a l'administració de Camprodon (excepte per l'autobús que va a Olot)
-I que ja estan a la venda la T-10 Teisa, a preus ATM Barcelona, per als trajectes interns a la comarca, així com el "Pack" T-10 TEISA+T-10 de 1 zona per anar a Barcelona.

He pogut veure que a Ripoll una senyora volia recarregar la targeta (ha baixat a Sant Joan de les Abadesses) i el conductor li ha dit que no podia fer la recàrrega, al quedar substituïda per la T-10 TEISA. També li ha dit que de moment ells no la venen però esperen tenir-les per dimecres. També li ha dit que haurà de pagar de nou els 2,40 euros del suport sense contacte, però que guardi l'altra targeta ja que encara li servirà per anar a Olot, Girona... la senyora s'ha enfadat però per la falta d'informació al respecte. Com encara tenia saldo a la targeta, ha pogut viatjar fins a Sant Joan de les Abadesses sense abonar bitllet senzill.

En el meu cas, he pogut constatar que la targeta dedueix del saldo de la targeta l'import corresponent a una desena part del preu de la T-10 depenent de les zones recorregudes. En el meu cas, Ripoll-Camprodon, ha restat 1,96 euros (19,60/10) per a un trajecte de 2 zones (de la 7C a la 7D), que és un import més baix del que correspondria a la targeta valor (25% de reducció sobre el bitllet senzill). De fet, a la web de TEISA encara surten les antigues tarifes (el preu del bitllet senzill continua sent correcte:

Image

Veient el panorama... Quina neccesitat hi havia de crear una targeta de 10 viatges, que continuarà sent monomodal, quan aquesta funció la pot fer perfectament la Targeta Valor? Si la nova targeta de 10 viatges permetés fer servir també els autobusos d'Autocars Mir i RENFE per dins de la comarca i amb les mateixes condicions que la T-10 (transbords gratuïts) encara s'entendria, però com això no és així això és una autèntica xapussa. L'única explicació que li trobo és que aquests diners els recapti l'ATM i TEISA cobri per validació com la resta d'operadors, però en el moment que la targeta és monomodal no té cap mena de sentit.

En aquest sentit, crec que RENFE encara cobra els seus preus per als trajectes interns a la comarca (per exemple, un Bono 10 Ripoll-Ribes val 14,35 euros enlloc dels 19,60 de la hipotètica T-10 de 2 zones). Em queda pendent fer un trajecte en Autocars Mir per acabar de copsar la situació.

(*) La Targeta Valor de TEISA per als que no la coneguin, és una targeta moneder anònima en suport sense contacte a la qual es recarrega saldo en forma de diners i es pot fer servir a qualsevol línia de TEISA, excepte l'Eix Bus (que té la T-Eix Bus, que conceptualment és igual) i en els trajectes interns a l'ATM de Girona, on cal emprar un títol d'aquesta ATM. Un cop carregada, es descompta del saldo de la tarjeta el preu del 75% de un bitllet senzill (és a dir, es rebaixa un 25% el bitllet senzill) fins que aquest s'esgota. La tarjeta es pot recarregar per imports variables (existeix un mínim depenent de la línia, i un màxim de 200 euros) i permet l'ús simultani per diverses persones. Si es recarrega uns imports determinats, es regala un import extra i el preu que es paga per cada viatge és menor (és a dir, es realitza més descompte). Un exemple:
-Persona que fa de tant en tant un trajecte de Ripoll a Olot (i sempre per Sant Joan de les Abadesses). Suposem que el mínim de recarrega són 20 euros, de manera que inicialment té una tarjeta amb un saldo de 20 euros. Un bitllet senzill val 5,65 euros, el 75% d'aquesta quantitat és: 5,65x(75/100)=4,2375=>4,25 euros. De manera que quan fa el primer viatge se li descompta aquesta quantitat i li quedarà de saldo a la tarjeta 20-4,25=15,75 euros. I així succesivament. Si no fa cap recàrrega i després de fer quatre viatges, li quedaria un saldo de 3 euros (20-(4,25*4)) de manera que no li serviria per anar un altre cop de Ripoll a Olot, però si li serviria per fer qualsevol trajecte de TEISA on el trajecte valgués 3 euros o menys. Si torna a recarregar la tarjeta, aquest cop amb 40 euros, passaria a tenir 43 euros i tornar a començar. Una cosa semblant és el que se suposa que serà la T-Mobilitat.