RER i Transilien de París
Posted: Thursday 29/01/2015 19:07
Dijous negre als transports parisencs: el tràfic del RER A ha estat interromput gairebé totalment. El motiu, ahir es va produir una agressió a un conductor de la RATP a l'estació de Torcy (nas trencat) i els conductors han decidit fer una vaga improvisada. Només han circulat alguns serveis a l'hora punta de la tarda, conduits pels caps dels conductors habituals.
El caos és impressionant a tota la regió parisenca, cal dir el RER A és la línia més carregada d'Europa amb una mitjana de 1.080.000 passatgers en dia feiner (més del doble que la suma de totes les línies de Rodalies Barcelona) i 30 trens per sentit en hora punta, gestionat conjuntament per la SNCF (de Nanterre-Préfecture a Cergy i Poissy) i la RATP (resta de la línia). El RER A serveix entre altres La Défense (primer districte de negocis d'Europa) i Disneyland París.
La línia 1 de metro, amb un recorregut paral·lel al RER A, ha estat reforçada, així com les línies J i L del Transilien (les que surten de l'estació de Saint-Lazare cap a Poissy i Cergy), i s'han posat en servei un bon nombre d'autobusos de substitució que no donen l'abast.
Durant els propers 6 anys el RER A estarà tallat durant 1 mes a l'estiu, per treballs de renovació de la via. El 2015 serà el torn del tram La Défense-Étoile, el més antic. Menys mal que a l'estiu no hi ha tanta gent però avui ens hem pogut fer una idea del que passarà...
A aquest problema del RER A cal afegir el descarrilament ahir al vespre de tres cotxes d'un TGV sense viatgers a la Gare de Lyon, que ha perturbat durant tot el dia d'avui el funcionalment del RER D i de la línia R del Transilien.
Aquestes són algunes de les imatges curioses que s'han pogut veure avui a la regió de París en aquest dia tan caòtic:
Saint-Lazare (correspondència entre l'estació i el metro)
Andanes de l'estació Saint-Lazare:
Passadissos de correspondència a Châtelet-les-Halles:
Andanes RER A de la Gare de Lyon, completament buides:
Estació de Champigny tancada (igual que totes les estacions sense correspondència):
El caos és impressionant a tota la regió parisenca, cal dir el RER A és la línia més carregada d'Europa amb una mitjana de 1.080.000 passatgers en dia feiner (més del doble que la suma de totes les línies de Rodalies Barcelona) i 30 trens per sentit en hora punta, gestionat conjuntament per la SNCF (de Nanterre-Préfecture a Cergy i Poissy) i la RATP (resta de la línia). El RER A serveix entre altres La Défense (primer districte de negocis d'Europa) i Disneyland París.
La línia 1 de metro, amb un recorregut paral·lel al RER A, ha estat reforçada, així com les línies J i L del Transilien (les que surten de l'estació de Saint-Lazare cap a Poissy i Cergy), i s'han posat en servei un bon nombre d'autobusos de substitució que no donen l'abast.
Durant els propers 6 anys el RER A estarà tallat durant 1 mes a l'estiu, per treballs de renovació de la via. El 2015 serà el torn del tram La Défense-Étoile, el més antic. Menys mal que a l'estiu no hi ha tanta gent però avui ens hem pogut fer una idea del que passarà...
A aquest problema del RER A cal afegir el descarrilament ahir al vespre de tres cotxes d'un TGV sense viatgers a la Gare de Lyon, que ha perturbat durant tot el dia d'avui el funcionalment del RER D i de la línia R del Transilien.
Aquestes són algunes de les imatges curioses que s'han pogut veure avui a la regió de París en aquest dia tan caòtic:
Saint-Lazare (correspondència entre l'estació i el metro)
Andanes de l'estació Saint-Lazare:
Passadissos de correspondència a Châtelet-les-Halles:
Andanes RER A de la Gare de Lyon, completament buides:
Estació de Champigny tancada (igual que totes les estacions sense correspondència):