Us explicaré quelcom que passa des de fa uns mesos, a l'enllaç "nou" (obert el 2015) C-33->C-17 a Mollet, al Km. 0 de la C-59.
Des de sempre, és a dir des que existia la sortida de la C-33 cap a la C-59, el tram estava limitat a 80 Km/h. des de la meitat (aprox,) del carril de sortida, fins passada la corba (que és el motiu de la limitació) i que el tram inicial de la C-59 ja esdevé recte.
Ara bé, l'esmentat enllaç de la C-33 (en realitat ja C-59) amb la C-17 és força sinuós, amb doble-triple corba, i fa uns mesos van aparèixer-hi uns senyals amb limitació a 40 Km/h (força raonable, però que sincerament no compleix ningú; per allà s'hi passa més aviat a 60-70, i més quan acaba servint de carril d'acceleració cap a la C-17).
Fins aquí bé. Però resulta que, poc després, va aparèixer un altre senyal de limitació a 40 Km/h., aquest no en el tram d'enllaç sinó encara en la C-59, i de fet encara en el tram recte tot just sortits de la C-33, i no massa més enllà del de limitació a 80.
És a dir, que en plena recta i després d'una limitació a 80, apareix una a 40 ben inversemblant, i sense reducció prèvia a 60 (per exemple), la qual cosa fa que ningú, però ningú és absolutament ningú, la compleixi i ni tan sols s'hi acosti. Qui diantre frena per reduir de 80 a 40 -menys que en tram urbà- en una recta sense cap perill, seguida d'una corba igualment sense perill, que es feia a 80 sense cap mena de problema?
L'únic que em ve al cap és que algú s'hagi equivocat, i hagi anticipat la reducció a 40 (que correspon només, com he explicat, al tram ja d'enllaç cap a la C-17, amb corbes sinuoses) uns centenars de metres respecte allà on hauria de començar.
Llavors, el dia que se'ls acudeixi fer controls de velocitat allà, prometo que sancionaran el 100% dels vehicles que hi passen (tret d'algun transport especial que transporti maquinària pesada, o coses per l'estil)
Jo és que passo per allà cada dia, i crec que n'hi hagi per llogar-hi cadires