Page 1 of 2

Sortida metro històric 2015

Posted: Thursday 09/04/2015 14:20
by metring

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Thursday 09/04/2015 14:42
by Fran-Ikarus
"hiszteric" segons la URL, ha ha ha... :) Doncs ja seria una mica això! Quin poc marge!

Indignació

Posted: Thursday 09/04/2015 17:19
by Renfe445
Vaja, altre cop no hi puc anar. >:(

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Thursday 09/04/2015 21:55
by Miquel
Vaja, sembla ser que la excusa de que el tren no pot anar més enllà de Sagrada Família sols s'utilitza quan convé, el més intrigant ara es el motiu (excusa de torn) per iniciar a Sagrada Família i no fer el tram sencer des de La Pau fins a Sant Antoni com fa 4 o 5 anys. En fi, TMB... :nose

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Friday 10/04/2015 8:01
by Adolescent barceloní
Hi ha bastanta gent, i això que sòn les vuit en punt.

PD: escric des del mòbil

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Friday 10/04/2015 9:55
by Fran-Ikarus
Ah, ostres, que aquest any no comença (ni acaba) a La Pau!

Se'm complicarà la logística, doncs...

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Friday 10/04/2015 15:22
by raulitinbcn
Apa, jo ja tinc les dues meves! Les ha anat a recollir aquest matí el meu pare, la 056 i 057 són.

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Wednesday 15/04/2015 13:57
by Fran-Ikarus
La nuit de gloire eeeest arrivéeeee... (aquests temes no acostumàvem a tenir-los al subfòrum de trobades i esdeveniments?)

A veure la meva logística aquest any: per agafar el Gran Metro hauré d'agafar el metro primer, d'acord. La tornada, però, ja veurem... Seria fantàstic que, si hi ha més gent que hagi de tornar a La Pau, ens deixessin fer-ho amb el tren, en el seu viatge cap a la cotxera :P

Trasllat

Posted: Wednesday 15/04/2015 14:28
by Guigui
Fran-Ikarus wrote:(aquests temes no acostumàvem a tenir-los al subfòrum de trobades i esdeveniments?)
Tota la raó. Així s'ha fet.

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Wednesday 15/04/2015 22:23
by Adolescent barceloní
Seguirem l'event en directe, a temps real, al Magazín.
http://magazin.amicsdelbus.com/20150415 ... oric-2015/

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Wednesday 15/04/2015 23:02
by Mr. Baricentro
Me acabo los makis de salmón y cojo el coche. Nos vemos en 45min.

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Wednesday 15/04/2015 23:03
by Renfe445
Em fa llàstima que la sortida sempre cau en un dia de dilluns a divendres... Per què no ho fan un dissabte o un diumenge?

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Thursday 16/04/2015 9:31
by Fran-Ikarus
Adolescent barceloní wrote:Seguirem l'event en directe, a temps real, al Magazín.
http://magazin.amicsdelbus.com/20150415 ... oric-2015/
Dramàtics els minuts bolcats, entre 0:38 i 0:50 :)
Renfe445 wrote:Em fa llàstima que la sortida sempre cau en un dia de dilluns a divendres... Per què no ho fan un dissabte o un diumenge?
De dissabte a diumenge no, perquè amb el plantejament actual cal que no hi hagi servei regular de metro. De divendres a dissabte començaria molt tard, i a més compten amb només 3 hores per fer el manteniment nocturn. De diumenge a dilluns no hi hauria diferència amb la planificació actual, pel que fa a "compromisos laborals" de la gent l'endemà, i molt probablement sí que hi hauria més dificultats pel que fa a participació de personal de TMB.

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Thursday 16/04/2015 9:54
by wefer
Fran-Ikarus wrote:De dissabte a diumenge no, perquè amb el plantejament actual cal que no hi hagi servei regular de metro.
Aquest és el problema. La circulació s'hauria de fer entre els trens de servei regular els caps de setmana, com es fa a d'altres ciutats (més) europees.
Per exemple seria ideal els matins de diumenge quan hi ha freqüències de 10 minuts.

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Thursday 16/04/2015 10:43
by Fran-Ikarus
Mmm, amb la velocitat que assoleix actualment no ho veig viable, creieu-me. El ritme és molt més "conservador" que, per comparar-ho amb quelcom, el que assolien els Brill 18 i 301 quan sortien.

Segurament no sigui "físicament impossible", però molts altres factors (manteniment?) potser haurien de canviar força. L'absència de vies que facin d'apartador tampoc ajuda gaire (altrament es podria plantejar que no hagi d'arribar fins a un extrem, per invertir el sentit, i això podria compensar part del retard que aniria acumulant respecte la velocitat d'un 9000, en el cas de la L2)

Abans que tot això, jo frisaria perquè es pogués tornar a fer algun recorregut diferent, ni que fos amb el format actual. L4 o L3 passant pel "sector Gran Metro", vaja.

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Thursday 16/04/2015 11:54
by victorcasta
Ja saps... Que si el 300 no té sistemes de seguretat, que és un risc, blablabla

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Thursday 16/04/2015 13:14
by Miquel
Fran-Ikarus wrote:Mmm, amb la velocitat que assoleix actualment no ho veig viable, creieu-me. El ritme és molt més "conservador" que, per comparar-ho amb quelcom, el que assolien els Brill 18 i 301 quan sortien.

Segurament no sigui "físicament impossible", però molts altres factors (manteniment?) potser haurien de canviar força. L'absència de vies que facin d'apartador tampoc ajuda gaire (altrament es podria plantejar que no hagi d'arribar fins a un extrem, per invertir el sentit, i això podria compensar part del retard que aniria acumulant respecte la velocitat d'un 9000, en el cas de la L2)

Abans que tot això, jo frisaria perquè es pogués tornar a fer algun recorregut diferent, ni que fos amb el format actual. L4 o L3 passant pel "sector Gran Metro", vaja.
Aviam avaim, el tema de la velocitat agafa-ho amb pinces, el motorista duu el 300 lentet per a que el viatge no duri un suspir. Cert és que el tren no podrà assolir la velocitat màxima de la resta de trens, però no ens oblidem que els 300 han compartit carrussel amb les 1000, 1100 i 3000, així que el tema de la velocitat no hauria de ser un problema molt greu.

Si no surt es pels temes de sempre... De totes maneres caldria veure el tema de la tensió o el del fre regeneratiu a les sèries actuals.

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Thursday 16/04/2015 18:59
by wefer
Fran-Ikarus wrote:Mmm, amb la velocitat que assoleix actualment no ho veig viable, creieu-me.
No cal que pari a totes les estacions.

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Friday 17/04/2015 9:25
by Fran-Ikarus
Per portar passatge sí (entenc que aquesta seria la idea, a l'estil dels 100 els diumenges dels anys 80, no?). Imagina que hi puges, per casualitat, per anar a Urquinaona, i et porta fins a Passeig de Gràcia o Girona ;)

Re: Sortida metro històric 2015

Posted: Friday 17/04/2015 10:44
by wefer
Fran-Ikarus wrote:Per portar passatge sí (entenc que aquesta seria la idea, a l'estil dels 100 els diumenges dels anys 80, no?). Imagina que hi puges, per casualitat, per anar a Urquinaona, i et porta fins a Passeig de Gràcia o Girona ;)
Podria circular com tren especial que no admet passatge. És a dir, es faria igual que ara quedant a una estació de sortida i amb una altra d'arribada.
L'altra manera és la que es feia a FGC o quan es retira un tren a cotxeres, avisant que aquell tren només farà un recorregut parcial, ja sigui per megafonia o a viva veu pel personal del tren.

La idea és simplement no haver de fer-ho de matinada i per tant obrir-lo més pel públic en general (sobretot familiar) i no únicament per a aficionats.
Possibles trajectes:
  • L3 - Cotxeres Sant Genís <> Trinitat Nova
  • L5 - Vilapicina <>Vall d'Hebron (o cotxeres Sant Genís)
  • L5 - Cotxeres Can Boixeres <> Cornellà
He escollit mirant els esquemes de vies de tal manera que pugui començar i acabar el tram sense molestar la resta de trens i que no sigui molt llarg. A més tots són trams amb poc volum de demanda i més un diumenge al matí.
Vies L3
Vies L5