Page 1 of 4

Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Friday 10/04/2015 16:09
by metring
Per fi ho reconeixen!! Pablo Vázquez, president de Renfe, va admetre ahir que les Rodalies d'aquí són les pitjors de l'estat! Hi ha un extracte al diari Ara, però és article premium, no sé si hi ha cap diari enllaçable on ho esmentin...

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Friday 10/04/2015 16:49
by Renfe451
Que Renfe reconegui que la xarxa de Rodalies de Barcelona és una de les pitjors de l'estat, és un pas important, ja que fins ara la operadora ho ha intentat negar de totes les maneres possibles. Ara bé, amb això no s'arreglaran les coses. Fan falta INVERSIONS, i que compleixin d'una punyetera vegada amb les actuacions que hi han pendents des de fa 1000 anys amb aquell famós Pla de Zapatero, i que comencin amb el més important, desdoblar l'R3 ja! Que van dir que a partir del març es redactaria el projecte i no s'ha sabut res més... Un nou engany per part de Foment?

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Friday 10/04/2015 17:32
by Don Ramón
Creo que ya lo dije antes, discrepo que desdoblar la R3 deba de ser prioritario. Creo que la primera obra de calado que se tendría que hacer es mejorar los accesos a Barcelona: Hacer el cruce de La Torrassa pero en superficie y con enlace desde la línea de la costa hacia Pg. de Gràcia (para regionales hacia EdF), salto del carnero en la bifuración del túnel de Aragó hacia EdF, y en el norte salto del carnero para permitir enlace sin cizallar desde la línea de Granollers a la entrada desde Sant Adrià, para permitir trenes directos a EdF sin cizallar con R2, R3 y R4. Después de ésto hacer sendos saltos del carnero en el ramal Aigües para entrar la R3 por SAC, y entonces sí, desdoblar ésta, porque entonces y solo entonces se podrá aumentar la frecuencia como para que el desdoblamiento sirva de algo. Si se hace ahora el desdoblamiento sólamente será una forma muy cara de evitar rompernos la cabeza para hacer funcionar debidamente la línea en vía única.

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Friday 10/04/2015 20:28
by MZA_1600
Que el servei de rodalies a Barcelona és el pitjor de tots els serveis de rodalies que hi ha a Espanya és un fet. Per començar Renfe no té diners per mantenir les estacions i moltes instal·lacions que son noves de trinca i que necessiten manteniment com escales mecàniques i ascensors passen mesos i mesos aturades perquè "no hi ha pressupost per arreglar l'averia". A part d'això cal sumar el vandalisme i la impunitat en la que actuen aquests criminals socials que es dediquen a robar coure i destrossar instal·lacions, val a dir que la culpa no tant sols és de Renfe - operadora, si no del públic general que usa els trens, on la falta d'educació provoca conductes incíviques que malmeten el mobiliari i degraden el servei, com per exemple tirar de l'alarma i baixar si el meu tren no para a Garraf, o simplement per divertir-se, tot això davant l'actitud passiva de les autoritats que disposen de lleis massa flexibles per aquesta gent. No tant sols Renfe i Adif son els dolents, també la culpa del mal servei és de la gent que el fa servir.

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Friday 10/04/2015 21:53
by Renfe451
MZA_1600 wrote:Que el servei de rodalies a Barcelona és el pitjor de tots els serveis de rodalies que hi ha a Espanya és un fet. Per començar Renfe no té diners per mantenir les estacions i moltes instal·lacions que son noves de trinca i que necessiten manteniment com escales mecàniques i ascensors passen mesos i mesos aturades perquè "no hi ha pressupost per arreglar l'averia". A part d'això cal sumar el vandalisme i la impunitat en la que actuen aquests criminals socials que es dediquen a robar coure i destrossar instal·lacions, val a dir que la culpa no tant sols és de Renfe - operadora, si no del públic general que usa els trens, on la falta d'educació provoca conductes incíviques que malmeten el mobiliari i degraden el servei, com per exemple tirar de l'alarma i baixar si el meu tren no para a Garraf, o simplement per divertir-se, tot això davant l'actitud passiva de les autoritats que disposen de lleis massa flexibles per aquesta gent. No tant sols Renfe i Adif son els dolents, també la culpa del mal servei és de la gent que el fa servir.
En aquí t'he donar la raó, no només Renfe/Adif són els culpables, també ho són certa "gentussa" que es dedica a destrossar/embrutar les estacions, fent encara que el servei sigui més pitjor del que ho està. I per aquest tipus de gent els hi importa ben poc que la gent arribi tard a treballar... ells es diverteixen fent gamberrades. I sí, darrerament les conductes incíviques també és una de les raons del mal servei.

Rodalies?

Posted: Friday 10/04/2015 22:46
by Renfe445
El concepte "Rodalies" a Barcelona no existeix. Més bé són "Llunyanies torturadores" :evil:

Que no s'assabenten que són trens regionals, això?

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Saturday 11/04/2015 13:00
by trensmat
Entre Cataluña y Valencia Renfe se esta luciendo, su pésima gestion es fruto de despilfarrar en la dichosa alta velocidad que es una ruina.

Lo que se debería de hacer es desdoblar todos los tramos de vía única de Cataluña, electrificar todas las líneas que no están electrificadas de Valencia como la línea Valencia - Zaragoza y para acabar mejorar todos los accesos ferroviarios de Barcelona.

Para acabar hay que pensar que trenes pueden substituir las unidades 448 y 470 ya que en 2020 se les acaba el permiso de circulación como marca la UE.

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Saturday 11/04/2015 13:09
by Don Ramón
Sea como fuere con la AV, en definitiva es inaceptable que haya dinero para alta velocidad y no para las líneas convencionales. Si éstas todas funcionasen bien, mira, me callaba sobre el AVE, pero en este país las prioridades estan seriamente tergiversadas.

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Saturday 11/04/2015 13:23
by fgc113
trensmat wrote:Para acabar hay que pensar que trenes pueden substituir las unidades 448 y 470 ya que en 2020 se les acaba el permiso de circulación como marca la UE.
Creo que no se les acaba el permiso de circulación, lo que pasa es que no pueden seguir circulando sin ser aptas para PMR, o eso tenía entendido.

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Saturday 11/04/2015 14:24
by Renfe451
fgc113 wrote:
trensmat wrote:Para acabar hay que pensar que trenes pueden substituir las unidades 448 y 470 ya que en 2020 se les acaba el permiso de circulación como marca la UE.
Creo que no se les acaba el permiso de circulación, lo que pasa es que no pueden seguir circulando sin ser aptas para PMR, o eso tenía entendido.
Lo suyo sería que todas las 448 estuvieran adaptadas, y si las 470 no se pueden reformar, lo lógico seria comprar más 449's para cubrir el hueco que dejasen las primeras.

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Saturday 11/04/2015 14:28
by trensmat
fgc113 wrote:
trensmat wrote:Para acabar hay que pensar que trenes pueden substituir las unidades 448 y 470 ya que en 2020 se les acaba el permiso de circulación como marca la UE.
Creo que no se les acaba el permiso de circulación, lo que pasa es que no pueden seguir circulando sin ser aptas para PMR, o eso tenía entendido.
Yo pienso que se podrían substituir por trenes de dos pisos de nueva generación como los nuevos TER coradia que hay en Francia.

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Saturday 11/04/2015 17:39
by sag470
Las 448 continuaran a partir de 2020 puesto que ya han reformado varias a PMR y la previsión es acabar de adaptarlos todas.
Respecto las 470, en Catalunya seran sustituidas por 447, segun la Generalitat. Se rumorea que se pueden reformar 451 para suplir las 470 también [iria bien para hacer regionales como el R15 Reus y los R16 Cambrils/P.Aventura].
En el resto de España, nose, pero no se ha hecho público, la intención de reemplazar las 470 por material nuevo. La previsión de compras son: 5 Civia alpino, 10 cercanías bitensión UIC, 13 bitensión UIC 220, 30 AV, 10 AV RD y UT UIC tritensión 330.

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Sunday 12/04/2015 0:09
by Renfe451
sag470 wrote:Las 448 continuaran a partir de 2020 puesto que ya han reformado varias a PMR y la previsión es acabar de adaptarlos todas.
Respecto las 470, en Catalunya seran sustituidas por 447, segun la Generalitat. Se rumorea que se pueden reformar 451 para suplir las 470 también [iria bien para hacer regionales como el R15 Reus y los R16 Cambrils/P.Aventura].
En el resto de España, nose, pero no se ha hecho público, la intención de reemplazar las 470 por material nuevo. La previsión de compras son: 5 Civia alpino, 10 cercanías bitensión UIC, 13 bitensión UIC 220, 30 AV, 10 AV RD y UT UIC tritensión 330.
Dels Civia Alpino oblidem-nos, ja fa temps que es van pressupostar i no s'ha dut, ni crec que es dugui ja res a terme tenint les 447 reformades per a l'R3. El que sí es possible són els 10 rodalies bitensió que han d'anar a Alacant/Múrcia.

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Sunday 12/04/2015 0:28
by sag470
Pensem que el 442 tampoc poden pasar del 2020, i, sense confirmació oficial, aquests Civia alpino deuen ser el seu recanvi. Els 13 bitensió deben ser per fer serveis Intercity al corredor Mediterrani i les tritensió per serveis fins França.

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Sunday 12/04/2015 11:43
by oriolp13
Renfe451 wrote:
sag470 wrote:Las 448 continuaran a partir de 2020 puesto que ya han reformado varias a PMR y la previsión es acabar de adaptarlos todas.
Respecto las 470, en Catalunya seran sustituidas por 447, segun la Generalitat. Se rumorea que se pueden reformar 451 para suplir las 470 también [iria bien para hacer regionales como el R15 Reus y los R16 Cambrils/P.Aventura].
En el resto de España, nose, pero no se ha hecho público, la intención de reemplazar las 470 por material nuevo. La previsión de compras son: 5 Civia alpino, 10 cercanías bitensión UIC, 13 bitensión UIC 220, 30 AV, 10 AV RD y UT UIC tritensión 330.
Dels Civia Alpino oblidem-nos, ja fa temps que es van pressupostar i no s'ha dut, ni crec que es dugui ja res a terme tenint les 447 reformades per a l'R3. El que sí es possible són els 10 rodalies bitensió que han d'anar a Alacant/Múrcia.
En principi aquests 5 Civia Alpino, seran en ample mètric i tal i com diuen, són els substituts de la s/442 al ferrocarril de Cercedilla a Cotos.

Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat

Posted: Sunday 12/04/2015 11:47
by metring
Nois, centreu-vos en el tema, si us plau.

Posted: Monday 13/04/2015 3:48
by 437.001
metring wrote:Per fi ho reconeixen!! Pablo Vázquez, president de Renfe, va admetre ahir que les Rodalies d'aquí són les pitjors de l'estat! Hi ha un extracte al diari Ara, però és article premium, no sé si hi ha cap diari enllaçable on ho esmentin...
No és cert.

La pitjor xarxa de rodalies és la d'Alacant/Múrcia. Això és un fet objectiu, no una opinió meva.
Trens dièsel de més de 30 anys, xarxa insuficient i que no cobreix adequadament el territori (el cas de la C3 és escandalós, per no parlar de la clausura de la línia de Torrevieja el 1985 -més de 100.000 habitants, té Torrevieja!-, o del fet que les rodalies mai hagin arribat a Cartagena), estacions en mal estat (tot i que en procés de millora parcial en certs casos degut a les obres de la LAV, que de moment només afecten a rodalies de manera parcial), vía única en tots els casos (tot i que això canviarà dintre d'un temps), inversió de marxa obligatòria a Sant Gabriel que és extremadament penalitzant, freqüències de pas insuficients a la C1 però irrealitzables sense importants obres d'infrastructura, absència d'estació a l'aeroport de l'Altet (un dels més importants d'Espanya en nombre de passatgers) tot i que la via hi passa ben a prop...
Un desastre. :nono

La xarxa de rodalies de Barcelona és la segona pitjor, això sí. :(
Però també depèn molt de la línia i de la percepció del passatger segons el recorregut que faci.
Un passatger que faci un recorregut Premià-Clot difícilment podrà dir que "les seves" rodalies (o sigui, aquell tram en concret de la R1) són les pitjors per molt que se'n queixi, perquè està clar que no és així, ja que el pitjor que li pot passar és una incidència per retard o causes alienes. La cosa canvia molt si anem a la R3 (via única, etc), o sobretot els trams extrems de la R4 (Martorell-Sant Vicenç i Terrassa-Manresa, especialment aquest darrer), que realment tenen unes estacions en un estat més que deplorable, amb serioses candidatures a pitjor estació d'Espanya com són per exemple les estacions de Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca o Viladecavalls.
També hi ha el cas de la R7 i la R8, amb les estacions de Sant Cugat i Rubí sense servei directe a Barcelona i l'estació de Santa Perpètua encara inacabada i sense servei.

La tercera pitjor xarxa de rodalies és la de Madrid (això segurament sorprendrà a més d'un i de dos).

La quarta pitjor, la de València (que per molt que es queixin, i amb tota la raó del món en certs casos, no estan pitjor que a Madrid).

Entre aquestes quatre i les altres, la diferència de qualitat de servei és important.
Les altres xarxes estan força millor totes, tot i que Sevilla i Málaga necessiten millores importants, però es tractaria de perllongaments, les xarxes actuals són correctes en ambdós casos.

Un passatger que faci el recorregut Parets del Vallès-Viladecavalls tindrà una opinió molt més negativa de rodalies que no un que faci Premià-Clot.
Comparant amb Alacant, un passatger que faci Premià-Clot no es pot queixar, comparant amb un passatger que faci Crevillent-Sant Vicent del Raspeig.
En canvi un passatger que faci Parets-Viladecavalls sí que es troba en una situació similar a la del passatger alacantí de Crevillent-Sant Vicent del Raspeig (i en certs aspectes -però no tots-, pitjor).

Re:

Posted: Monday 13/04/2015 8:26
by trensmat
437.001 wrote:
metring wrote:Per fi ho reconeixen!! Pablo Vázquez, president de Renfe, va admetre ahir que les Rodalies d'aquí són les pitjors de l'estat! Hi ha un extracte al diari Ara, però és article premium, no sé si hi ha cap diari enllaçable on ho esmentin...
No és cert.

La pitjor xarxa de rodalies és la d'Alacant/Múrcia. Això és un fet objectiu, no una opinió meva.
Trens dièsel de més de 30 anys, xarxa insuficient i que no cobreix adequadament el territori (el cas de la C3 és escandalós, per no parlar de la clausura de la línia de Torrevieja el 1985 -més de 100.000 habitants, té Torrevieja!-, o del fet que les rodalies mai hagin arribat a Cartagena), estacions en mal estat (tot i que en procés de millora parcial en certs casos degut a les obres de la LAV, que de moment només afecten a rodalies de manera parcial), vía única en tots els casos (tot i que això canviarà dintre d'un temps), inversió de marxa obligatòria a Sant Gabriel que és extremadament penalitzant, freqüències de pas insuficients a la C1 però irrealitzables sense importants obres d'infrastructura, absència d'estació a l'aeroport de l'Altet (un dels més importants d'Espanya en nombre de passatgers) tot i que la via hi passa ben a prop...
Un desastre. :nono

La xarxa de rodalies de Barcelona és la segona pitjor, això sí. :(
Però també depèn molt de la línia i de la percepció del passatger segons el recorregut que faci.
Un passatger que faci un recorregut Premià-Clot difícilment podrà dir que "les seves" rodalies (o sigui, aquell tram en concret de la R1) són les pitjors per molt que se'n queixi, perquè està clar que no és així, ja que el pitjor que li pot passar és una incidència per retard o causes alienes. La cosa canvia molt si anem a la R3 (via única, etc), o sobretot els trams extrems de la R4 (Martorell-Sant Vicenç i Terrassa-Manresa, especialment aquest darrer), que realment tenen unes estacions en un estat més que deplorable, amb serioses candidatures a pitjor estació d'Espanya com són per exemple les estacions de Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca o Viladecavalls.
També hi ha el cas de la R7 i la R8, amb les estacions de Sant Cugat i Rubí sense servei directe a Barcelona i l'estació de Santa Perpètua encara inacabada i sense servei.

La tercera pitjor xarxa de rodalies és la de Madrid (això segurament sorprendrà a més d'un i de dos).

La quarta pitjor, la de València (que per molt que es queixin, i amb tota la raó del món en certs casos, no estan pitjor que a Madrid).

Entre aquestes quatre i les altres, la diferència de qualitat de servei és important.
Les altres xarxes estan força millor totes, tot i que Sevilla i Málaga necessiten millores importants, però es tractaria de perllongaments, les xarxes actuals són correctes en ambdós casos.

Un passatger que faci el recorregut Parets del Vallès-Viladecavalls tindrà una opinió molt més negativa de rodalies que no un que faci Premià-Clot.
Comparant amb Alacant, un passatger que faci Premià-Clot no es pot queixar, comparant amb un passatger que faci Crevillent-Sant Vicent del Raspeig.
En canvi un passatger que faci Parets-Viladecavalls sí que es troba en una situació similar a la del passatger alacantí de Crevillent-Sant Vicent del Raspeig (i en certs aspectes -però no tots-, pitjor).
Lo siento mucho pero la red de cercanías de Madrid no son de las peores son de las mejores y de las mas sobre invertidas de toda España, ya que solo hace falta ver donde tienen las prioridades los grandes jefes de Renfe es en la capital del reino.

Segundo entre Catalunya, Valencia y Murcia son las peores redes de cercanías de toda España ademas de que estas tres comunidades autónomas no se llegan a implantar ni a cumplir las inversiones previstas, pero en cambió en Madrid se llegan a cumplir las inversiones ferroviarias al 100%.

Re:

Posted: Monday 13/04/2015 9:22
by Fran-Ikarus
437.001 wrote:o sobretot els trams extrems de la R4 (Martorell-Sant Vicenç i Terrassa-Manresa, especialment aquest darrer), que realment tenen unes estacions en un estat més que deplorable, amb serioses candidatures a pitjor estació d'Espanya com són per exemple les estacions de Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca o Viladecavalls.
Ei, el bar de Vacarisses-Torreblanca (La Cantina de l'Ivette) és fantàstic! De debó, val la pena d'anar-hi (si vas per allà, òbviament) només per esmorzar-hi!, per exemple si després vas de caminada pels voltants.

Només això ja li fa pujar la nota molt, a l'estació :P

Lamentables, això sí, altres detalls, com ara que l'andana a una alçada digna només cobreix una part del tren (i minoritària si aquest va en composició doble). Baixar-ne acostuma a semblar més aviat un simulacra d'evaquació.

Re: Re:

Posted: Monday 13/04/2015 9:36
by Miquel
Fran-Ikarus wrote:
437.001 wrote:o sobretot els trams extrems de la R4 (Martorell-Sant Vicenç i Terrassa-Manresa, especialment aquest darrer), que realment tenen unes estacions en un estat més que deplorable, amb serioses candidatures a pitjor estació d'Espanya com són per exemple les estacions de Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca o Viladecavalls.
Ei, el bar de Vacarisses-Torreblanca (La Cantina de l'Ivette) és fantàstic! De debó, val la pena d'anar-hi (si vas per allà, òbviament) només per esmorzar-hi!, per exemple si després vas de caminada pels voltants.

Només això ja li fa pujar la nota molt, a l'estació :P

Lamentables, això sí, altres detalls, com ara que l'andana a una alçada digna només cobreix una part del tren (i minoritària si aquest va en composició doble). Baixar-ne acostuma a semblar més aviat un simulacra d'evaquació.
Jo hi he passat darrerament i no només les portaria de candidates a pitjors estacions d'Espanya, si no d'Europa en general. La diferència d'aquests baixadors amb un baixador abandonat es que els fanals encara encenen i la poca cartelleria que tenen les fan veure en ús.
El baixador més "cutre" de la línia de la Pobla li dona cinquanta-mil repassades a qualsevol d'aquests baixadors. Per que d'estacions no en tenen res. De fet, sembla mentida que surts de Barcelona i arribes a Terrassa i veus estacions normaletes de tot tipus, i al continuar més endavant et trobes "això", sembla una broma...