Page 1 of 2
Ús tercer rail electrificat a España.
Posted: Monday 13/04/2015 22:49
by Khirareg
He trobat amb la meva xicota un enllaç d'aquests de poca fiabilitat dient que a España una persona va morir al trepitjar el tercer rail electrificat.
Enllaç de la discordia:
un-selfie-antes-de-morir-g545-page6.html
Que jo sapiga a Catalunya no n'hi a cap, sabeu si en algun lloc d'Espanya n'hi ha?
Re: Us tercer rail electrificat a españa.
Posted: Monday 13/04/2015 23:13
by wefer
L'enllaç no funciona.
De tota manera actualment el 3er rail més proper a nosaltres és el del Tren Groc, però no és a Espanya.
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Posted: Tuesday 14/04/2015 16:29
by Renfe451
Antigament en teniem a Catalunya de tercer rail, la xarxa del metro de BCN.
Només a Barcelona, crec.
Posted: Tuesday 14/04/2015 18:03
by Renfe445
Segons puc suposar, aquí a Espanya el tercer carril només s'havia emprat al Metro de Barcelona... Però no estic segur.
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Posted: Tuesday 14/04/2015 21:56
by ortegote
Hola,
Si buscamos en Internet lo unico que sale es la muerte de un Joven de 21 años que se quiso hacer una Selfie subido al Techo de un tren en Andujar y murio Electrocutado por tocar la Catenaria, nada de Tercer Rail.
Esto fue en Marzo de 2014.
Saludos.
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Posted: Tuesday 14/04/2015 22:44
by Euromed
Hola a tothom:
Tercer carril, també el va tenir el tren que hi habia al tibidabo, a la zona del castell, encara que mes que tercer carril, era un cable.Tenia zones que estaba protegit, i altres al aire lliure sense cap protecció.
Salutacions
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Posted: Wednesday 15/04/2015 0:08
by wefer
Renfe451 wrote:Antigament en teniem a Catalunya de tercer rail, la xarxa del metro de BCN.
Com he comentat a Catalunya continuem tenint tercer carril electrificat, concretament el Tren Groc. Com a mínim fins a finals d'aquest any.
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Posted: Wednesday 15/04/2015 0:46
by Renfe451
wefer wrote:Renfe451 wrote:Antigament en teniem a Catalunya de tercer rail, la xarxa del metro de BCN.
Com he comentat a Catalunya continuem tenint tercer carril electrificat, concretament el Tren Groc. Com a mínim fins a finals d'aquest any.
Tens raó, el Tren Groc es troba a Catalunya també, del Nord, però és Catalunya, malgrat estar sota la jurisdicció francesa.
Catalunya històrica, Catalunya actual
Posted: Wednesday 15/04/2015 9:34
by Javi M
Renfe451 wrote:wefer wrote:Com he comentat a Catalunya continuem tenint tercer carril electrificat, concretament el Tren Groc. Com a mínim fins a finals d'aquest any.
Tens raó, el Tren Groc es troba a Catalunya també, del Nord, però és Catalunya, malgrat estar sota la jurisdicció francesa.
Que la regió de la Catalunya Nord hagi estat històricament part de Catalunya, no vol dir que continuï essent-ho. O no sabeu el que va passar el 1659? Que les tradicions i la cultura catalana hagin sobreviscut mínimament a aquella zona és lluny d'implicar que allò sigui Catalunya.
D'altra banda, qualsevol persona associa "Catalunya" al territori de la Comunitat Autònoma, i no al conjunt de territoris de cultura i tradicions catalanes: amb el missatge d'en Renfe451 ja ens havíem entés tots, i la resposta d'en Wefer, lluny d'aportar quelcom de nou, només ha servit per a fer palès la seva opinió respecte de certs temes polítics.
Re: Catalunya històrica, Catalunya actual
Posted: Wednesday 15/04/2015 10:10
by wefer
Javi M wrote:amb el missatge d'en Renfe451 ja ens havíem entés tots, i la resposta d'en Wefer, lluny d'aportar quelcom de nou, només ha servit per a fer palès la seva opinió respecte de certs temes polítics.
Estàs força equivocat. El meu missatge no tenia res de polític. Simplement he puntualitzat que el Tren Groc està a Catalunya. Sí, Catalunya francesa. No és una opinió, és un fet. Sortosament conec força bé la zona i els seus habitants autòctons (no així els immigrants) es senten tant o més catalans que els del sud, i es senten ofesos quan s'identifica Catalunya únicament amb la part sota administració espanyola.
Si aquesta obvietat geogràfica i social et sembla malament està clar que l'únic que està barrejant la política en aquest tema ets precisament tu.
Repeteixo, tornant al tema: a Espanya no hi ha cap tercer carril electrificat actualment. A Catalunya, sí: el Tren Groc, i no sé si durarà gaire temps.
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Posted: Wednesday 15/04/2015 13:34
by Miquel
Els funiculars de Vallvidrera (FGC) i el de Montjuïc (FMB) no s'alimenten per tercer carril? O el seu sistema duu un altre nom? Jo sempre li he dit també Tercer Carril a aquests.
Re: Catalunya històrica, Catalunya actual
Posted: Wednesday 15/04/2015 13:41
by Sagrerenc
Javi M wrote:Renfe451 wrote:wefer wrote:Com he comentat a Catalunya continuem tenint tercer carril electrificat, concretament el Tren Groc. Com a mínim fins a finals d'aquest any.
Tens raó, el Tren Groc es troba a Catalunya també, del Nord, però és Catalunya, malgrat estar sota la jurisdicció francesa.
Que la regió de la Catalunya Nord hagi estat històricament part de Catalunya, no vol dir que continuï essent-ho. O no sabeu el que va passar el 1659? Que les tradicions i la cultura catalana hagin sobreviscut mínimament a aquella zona és lluny d'implicar que allò sigui Catalunya.
D'altra banda, qualsevol persona associa "Catalunya" al territori de la Comunitat Autònoma, i no al conjunt de territoris de cultura i tradicions catalanes: amb el missatge d'en Renfe451 ja ens havíem entés tots, i la resposta d'en Wefer, lluny d'aportar quelcom de nou, només ha servit per a fer palès la seva opinió respecte de certs temes polítics.
Perdoneu l'off-topic, em veig obligat a contestar perquè conec força nord-catalans farts del menyspreu d'alguns catalans del sud, em remeto a un missatge anterior (
clicar aqui).
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Posted: Wednesday 15/04/2015 13:57
by Renfe445
Crec que el funi de Vallvidrera té dos "tercers carrils" a cada banda, un cable doble de color blanc.
Una fotografia de la web Trenscat
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Posted: Wednesday 15/04/2015 14:09
by Miquel
Entenc que és un carril per cotxe i que aquest sols duu un patí. Però no ho se del cert.
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Posted: Wednesday 15/04/2015 14:15
by Renfe445
Sí,
hi ha una fotografia de Trenscat en l'encreuament. Els tercers carrils es separen, un per a cada banda, per a cada cotxe.
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Posted: Wednesday 15/04/2015 23:53
by Euromed
Hola a tothom:
El tercer carril, o fil, etc. als funis, no es per a la tracció, ja que la tracció es per mitja del cable y aquest es mogut desde una sala de máquines a una de les estacións (Normalment a la superior). El tercer carril, o cable electric etc. acostuma a ser per subministrar electricitat per al enllumenat dels cotxes.
Salutacions
Re: Ús tercer rail electrificat a españa.
Posted: Thursday 16/04/2015 17:18
by Renfe445
Euromed wrote:Hola a tothom:
El tercer carril, o fil, etc. als funis, no es per a la tracció, ja que la tracció es per mitja del cable y aquest es mogut desde una sala de máquines a una de les estacións (Normalment a la superior). El tercer carril, o cable electric etc. acostuma a ser per subministrar electricitat per al enllumenat dels cotxes.
Salutacions
Sí, suposava que realment el que fa el cable de tracció és estirar o empènyer els cotxes. Els cables blancs són per poder abastir elèctricament els elements dels cotxes com portes, enllumenat, intèrfons, botons, etc.
Re: Ús tercer rail electrificat a España.
Posted: Thursday 16/04/2015 23:22
by Khirareg
Per tant l'enllaç en questio l'ha redactat algu que no sap que redimonis es una catenaria no?
Re: Ús tercer rail electrificat a España.
Posted: Friday 17/04/2015 10:59
by wefer
Khirareg wrote:Per tant l'enllaç en questio l'ha redactat algu que no sap que redimonis es una catenaria no?
Què vols dir?
Re: Ús tercer rail electrificat a España.
Posted: Friday 17/04/2015 11:42
by Don Ramón
No estaría tan seguro, no se conoce la catenaria rígida también como tercer carril? Al menos en inglés existe la expresión top contact third rail...