Hola Catalans/es!!
Necessito el vostre ajut. Estic fent una feina de recerca sobre el transport urbà de Vic i necessitaria vàries opinions al respecte de ciutadans de Vic.
Què us sembla?
Em podeu ajudar?
Només necessito saber si us agrada, si l'utilitzeu i com el milloràrieu....
Des de ja, mil gràcies!
Ana
Opinions transport públic bus Vic
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Opinions transport públic bus Vic
No sóc ciutadà de Vic, però gairebé, ja que sóc de la comarca. No he fet servir mai el servei urbà de Vic, no n'he tingut la necessitat. El model actual penso que està ben plantejat, només falta la integració a l'ATM (que es farà quan es posi en marxa la exprés.cat e.13), i una nova línia que unís tots els polígons de la ciutat. La L1 l'allargaria des de Calldetenes, fins a Folgueroles. Els diumenges també hi hauria d'haver servei, potser no amb els 30' de freqüència actual a les L1, L2 i L3, amb una hora com les L4 i L5 crec que estaria bé, així es podrien rotar els cotxes.
Trobo a faltar algun vehicle hibrid o elèctric, amb un índex d'emissions menor que l'actual. Vic és una ciutat amb uns índex de pol·lució molt elevats en època de bonança meteorològica (com els dies actuals), degut a l'aire contaminat que s'escola des de l'AMB per la Vall del Congost fins a la Plana de Vic.
També caldria millorar el transport interurbà comarcal, només cal veure els aparcaments gratuïts de la ciutat com estan de plens, especialment els dies de mercat.
No estaria de més que el servei urbà de Vic, arribés a més poblacions del voltant, com Santa Eugènia de Berga i Taradell, o Folgueroles, com he dit anteriorment.
Trobo a faltar algun vehicle hibrid o elèctric, amb un índex d'emissions menor que l'actual. Vic és una ciutat amb uns índex de pol·lució molt elevats en època de bonança meteorològica (com els dies actuals), degut a l'aire contaminat que s'escola des de l'AMB per la Vall del Congost fins a la Plana de Vic.
També caldria millorar el transport interurbà comarcal, només cal veure els aparcaments gratuïts de la ciutat com estan de plens, especialment els dies de mercat.
No estaria de més que el servei urbà de Vic, arribés a més poblacions del voltant, com Santa Eugènia de Berga i Taradell, o Folgueroles, com he dit anteriorment.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Opinions transport públic bus Vic
Precisament, i per ser un servei urbà, no crec que les línies d'autobus de Vic hagin d'arribar a altres nuclis del voltant (excepte com ja arriba a Calldetenes, que aquesta població és continuada de Vic, igual que Gurb). Si un cas el que cal és reforçar completament el transport interurbà de la majoria de les poblacions de la comarca cap a Vic, doncs en algun cas els horaris i freqüències són bastant pobres.UT440_132M wrote:No sóc ciutadà de Vic, però gairebé, ja que sóc de la comarca. No he fet servir mai el servei urbà de Vic, no n'he tingut la necessitat. El model actual penso que està ben plantejat, només falta la integració a l'ATM (que es farà quan es posi en marxa la exprés.cat e.13), i una nova línia que unís tots els polígons de la ciutat. La L1 l'allargaria des de Calldetenes, fins a Folgueroles. Els diumenges també hi hauria d'haver servei, potser no amb els 30' de freqüència actual a les L1, L2 i L3, amb una hora com les L4 i L5 crec que estaria bé, així es podrien rotar els cotxes.
Trobo a faltar algun vehicle hibrid o elèctric, amb un índex d'emissions menor que l'actual. Vic és una ciutat amb uns índex de pol·lució molt elevats en època de bonança meteorològica (com els dies actuals), degut a l'aire contaminat que s'escola des de l'AMB per la Vall del Congost fins a la Plana de Vic.
També caldria millorar el transport interurbà comarcal, només cal veure els aparcaments gratuïts de la ciutat com estan de plens, especialment els dies de mercat.
No estaria de més que el servei urbà de Vic, arribés a més poblacions del voltant, com Santa Eugènia de Berga i Taradell, o Folgueroles, com he dit anteriorment.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Opinions transport públic bus Vic
Opinions hi ha varies al fil del urbà de Vic. Com UT440.132, no sóc de Vic, pero si de la comarca.
Al meu parer, el servei està sobredimensionat per la demanda que hi ha, que fa que hi ha suficient demanda per captar. Les polítiques tarifaries tampoc no ajuden a fer-ne més ús, amb l`inconvenient de les distàncies a la ciutat no són precisament llargues. Amb el servei actual, hauria suficient amb cotxes de 6 m i 30 places.
El servei en si està força bé. Potser trobo que està molt atès el sud de la població, cosa que podria solucionar-se fusionant les L1 i L2. La resultant tindria un temps de volta de 40 min i freqüència de 20 min amb els 2 cotxes actuals. EL servei dels polígons podria fer-ho la L3 i que la L5 fés el trajecte pel Nadal.
Sent més ambiciós, trobo que el servei urbà s`hauria de mancomunar amb altres municipis, reduint les internes a la mínima expresió, fent que les interurbanes, amb bones freqüències facin trajectes urbans. Jo mancomunaria tal com es va dir desde l`ajuntament de Vic, amb Gurb, Calldetenes, i Taradell, Sta.Eugènia, Folgueroles, St.Julià, Tona, Sta.Eulàlia, Roda, les Masies i Manlleu. La idea seria establir les suburbanes cada hora, fent que els trajectes dintre de Vic hagi interval de pas de 30 min convinat-les. Els festius doblaria l`interval de pas.
Al meu parer, el servei està sobredimensionat per la demanda que hi ha, que fa que hi ha suficient demanda per captar. Les polítiques tarifaries tampoc no ajuden a fer-ne més ús, amb l`inconvenient de les distàncies a la ciutat no són precisament llargues. Amb el servei actual, hauria suficient amb cotxes de 6 m i 30 places.
El servei en si està força bé. Potser trobo que està molt atès el sud de la població, cosa que podria solucionar-se fusionant les L1 i L2. La resultant tindria un temps de volta de 40 min i freqüència de 20 min amb els 2 cotxes actuals. EL servei dels polígons podria fer-ho la L3 i que la L5 fés el trajecte pel Nadal.
Sent més ambiciós, trobo que el servei urbà s`hauria de mancomunar amb altres municipis, reduint les internes a la mínima expresió, fent que les interurbanes, amb bones freqüències facin trajectes urbans. Jo mancomunaria tal com es va dir desde l`ajuntament de Vic, amb Gurb, Calldetenes, i Taradell, Sta.Eugènia, Folgueroles, St.Julià, Tona, Sta.Eulàlia, Roda, les Masies i Manlleu. La idea seria establir les suburbanes cada hora, fent que els trajectes dintre de Vic hagi interval de pas de 30 min convinat-les. Els festius doblaria l`interval de pas.