Avui al sud de París s'ha estrenat un sistema de carril reservat per a autobusos i taxis a l'hora punta del matí, de 7h a 10h. El sistema està implantat a l'A6a en els darrers 3 km abans d'arribar a París (Porte d'Orléans). El guany de temps per als autobusos i taxis que fan el trajecte de l'aeroport d'Orly a París és d'uns 15 minuts. I tot això amb una simple senyalització lluminosa i sense faraòniques infrastructures de formigó. La multa per ús indegut del carril és de 135 euros.
Des de fa un més un sistema similar s'ha instal·lat en un tram de 5km al nord de París, a l'A1 en procedència de l'aeroport Charles de Gaulle i sentit París.
Vídeo: http://www.francebleu.fr/infos/voie-ded ... di-2399261
Informació del Ministeri del Desenvolupament Sostenible : http://www.dir.ile-de-france.developpem ... -r307.html
Informació del Ministeri del Desenvolupament Sostenible : http://www.dir.ile-de-france.developpem ... 5_VDef.pdf
Carril bus a l'autopista (París)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Carril bus a l'autopista (París)
Bona notícia per a París.
No obstant no és cap novetat a nivell mundial ja que això és una cosa habitual en altres llocs del món.
Regne Unit:
Australia:
Evidentment es pot aplicar a qualsevol autopista amb més de 2 carrils sense problemes, però cal un compromís clar per reduir el trànsit privat. Si no, s'acaben fent coses com la de l'autopista de Terrassa, que ja sabem quin resultat han tingut.
No obstant no és cap novetat a nivell mundial ja que això és una cosa habitual en altres llocs del món.
Regne Unit:
Australia:
Evidentment es pot aplicar a qualsevol autopista amb més de 2 carrils sense problemes, però cal un compromís clar per reduir el trànsit privat. Si no, s'acaben fent coses com la de l'autopista de Terrassa, que ja sabem quin resultat han tingut.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT