Page 1 of 3
Violència al ferrocarril
Posted: Tuesday 21/07/2015 20:36
by Guigui
Renfe denuncia quatre joves per agredir un guàrdia de seguretat en un tren a Reus
Els nois van propinar diversos cops de puny a l'agent i després d'aturar el comboi van fugir corrents¡
http://www.ara.cat/societat/Renfe-denun ... 60404.html
Re: Violència al ferrocarril
Posted: Tuesday 21/07/2015 22:33
by Albert Llauger
Una bona pluja de pedrades contra els cranis d'aquests animals no estaria pas gens malament. O això:
Re: Violència al ferrocarril
Posted: Monday 24/08/2015 14:47
by UT440_132M
Re: Violència al ferrocarril
Posted: Monday 24/08/2015 15:08
by trensmat
Canibalisme a la R3.
Re: Violència al ferrocarril
Posted: Monday 24/08/2015 16:00
by oriolp13
trensmat wrote:Canibalisme a la R3.
L'únic que ha aconseguit és que els revisors no demanin bitllets = incentivar el frau al no haver-hi control.
No he entès mai perquè no passen en grup uns quants revisors, com he vist a d'altres països. D'aquesta manera, es podrien a més a més donar suport i ajuda en casos d'incidents així (i evidentment intentar retenir a l'individu, ja que és una vergonya que aquesta gent campi per tot arreu...)
Re: Violència al ferrocarril
Posted: Monday 24/08/2015 17:15
by trensmat
oriolp13 wrote:trensmat wrote:Canibalisme a la R3.
L'únic que ha aconseguit és que els revisors no demanin bitllets = incentivar el frau al no haver-hi control.
No he entès mai perquè no passen en grup uns quants revisors, com he vist a d'altres països. D'aquesta manera, es podrien a més a més donar suport i ajuda en casos d'incidents així (i evidentment intentar retenir a l'individu, ja que és una vergonya que aquesta gent campi per tot arreu...)
Jo penso que es tindria que fer com el Tram posar 4 segurates i 2 interventors per tren, als trens regionals hi han segurates que acompanyen als interventors als trens.
Re: Violència al ferrocarril
Posted: Monday 24/08/2015 19:12
by wefer
El Punt Avui wrote:Un passatger de Rodalies sense bitllet arrenca el lòbul de l'orella d'un revisor a Mollet del Vallès
- Els fets van passar aquest dissabte passat al matí a la línia R3, segons informa CCOO
- Els treballadors de Renfe denuncien les precàries condicions de seguretat amb què presten el seu servei
[...]
Una vegada més, els treballadors de Renfe denuncien les precàries condicions de seguretat dels interventors presten el seu servei en trens i estacions. Les agressions a treballadors i viatgers són “reiterades i insostenibles, excessives en relació a altres maneres de transport de la ATM”, segons denuncia CCOO, que assegura que el mateix dia de l'agressió també es van produir robatoris a viatgers amb arma blanca.
Els treballadors responsabilitzen d'aquests fets el Departament de Territori i Sostenibilitat com a titular del servei, el Departament d'Interior com a responsable dels Mossos d'Esquadra i la Direcció de Rodalies de Catalunya com a responsable de la prestació del servei.
A més de la manca de seguretat, els treballadors també denuncien l'”absència” de plantilles necessàries, la “paràlisi” de les inversions en infraestructures, trens i en accessos a les estacions, i una rigidesa tarifària de la Generalitat que “no concorda amb les condicions socials de la ciutadania”.
Llegir la notícia sencera:
http://www.elpuntavui.cat/societat/arti ... alles.html
Re: Violència al ferrocarril
Posted: Tuesday 25/08/2015 1:38
by jordi
wefer wrote:El Punt Avui wrote:Un passatger de Rodalies sense bitllet arrenca el lòbul de l'orella d'un revisor a Mollet del Vallès
- Els fets van passar aquest dissabte passat al matí a la línia R3, segons informa CCOO
- Els treballadors de Renfe denuncien les precàries condicions de seguretat amb què presten el seu servei
[...]
Una vegada més, els treballadors de Renfe denuncien les precàries condicions de seguretat dels interventors presten el seu servei en trens i estacions. Les agressions a treballadors i viatgers són “reiterades i insostenibles, excessives en relació a altres maneres de transport de la ATM”, segons denuncia CCOO, que assegura que el mateix dia de l'agressió també es van produir robatoris a viatgers amb arma blanca.
Els treballadors responsabilitzen d'aquests fets el Departament de Territori i Sostenibilitat com a titular del servei, el Departament d'Interior com a responsable dels Mossos d'Esquadra i la Direcció de Rodalies de Catalunya com a responsable de la prestació del servei.
A més de la manca de seguretat, els treballadors també denuncien l'”absència” de plantilles necessàries, la “paràlisi” de les inversions en infraestructures, trens i en accessos a les estacions, i una rigidesa tarifària de la Generalitat que “no concorda amb les condicions socials de la ciutadania”.
Ara tot es culpa de la generalitat, va home va!! si fos per ella renfe i adif ja no exisitiria a catalunya.
Llegir la notícia sencera:
http://www.elpuntavui.cat/societat/arti ... alles.html
Re: Violència al ferrocarril
Posted: Tuesday 25/08/2015 13:35
by bigcoaster
trensmat wrote:[Als trens regionals hi han segurates que acompanyen als interventors als trens.
A si? Als regionals de les terres de Lleida no n'he vist mai.
Re: Violència al ferrocarril
Posted: Tuesday 25/08/2015 13:48
by Miquel
bigcoaster wrote:trensmat wrote:[Als trens regionals hi han segurates que acompanyen als interventors als trens.
A si? Als regionals de les terres de Lleida no n'he vist mai.
Efectivament, jo a les R12, R13, R14 i a la Línia de La Pobla en la meva vida he vist un de seguretat acompanyar el revisor (En tot el recorregut, inclòs sortint de Barcelona). Tot i que si que n'he vist dalt del tren de manera puntual.
No es posen més revisors pel mateix motiu que no posen més trens, més personal els hi és més despesa. De fet hi ha trams que d'avagades van sense revisor. (I després tot es deficitari
).
Re: Violència al ferrocarril
Posted: Tuesday 25/08/2015 14:17
by trensmat
bigcoaster wrote:trensmat wrote:[Als trens regionals hi han segurates que acompanyen als interventors als trens.
A si? Als regionals de les terres de Lleida no n'he vist mai.
Jo se que hi han de segurates amb Interventors a la R15 i molt poques vegades els he vist per els trens de la R13/R14.
Re: Violència al ferrocarril
Posted: Tuesday 25/08/2015 14:24
by trensmat
Miquel wrote:bigcoaster wrote:trensmat wrote:[Als trens regionals hi han segurates que acompanyen als interventors als trens.
A si? Als regionals de les terres de Lleida no n'he vist mai.
Efectivament, jo a les R12, R13, R14 i a la Línia de La Pobla en la meva vida he vist un de seguretat acompanyar el revisor (En tot el recorregut, inclòs sortint de Barcelona). Tot i que si que n'he vist dalt del tren de manera puntual.
No es posen més revisors pel mateix motiu que no posen més trens, més personal els hi és més despesa. De fet hi ha trams que d'avagades van sense revisor. (I després tot es deficitari
).
Cert als trens que venen de Reus amb direcció Barcelona i viceversa hi han mes interventors que a la resta de trens de la línia R15.
Jo algunes vegades he anat a Barcelona gratis amb trens que venien de Riba-roja i de Lleida perque no havien Interventors al tren o perque nomes havien dos Interventors per un tren petat de gent.
Re: Violència al ferrocarril
Posted: Wednesday 26/08/2015 1:51
by wefer
324.cat wrote:Renfe es compromet a augmentar la seguretat dels interventors
Veure el vídeo:
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/teleno ... o/5547299/
Re: Violència al ferrocarril
Posted: Wednesday 26/08/2015 3:16
by Renfe445
¿Por qué los interventores no son a la vez seguratas?
Coses ben diferents
Posted: Wednesday 26/08/2015 9:18
by Guigui
Perquè la formació és diferent i exigeix unes aptituds (entre altres, físiques) que molts interventors no tenen. I, no ens enganyem, més d'un agent de seguretat tampoc.
Re: Coses ben diferents
Posted: Wednesday 26/08/2015 13:13
by trensmat
Guigui wrote:Perquè la formació és diferent i exigeix unes aptituds (entre altres, físiques) que molts interventors no tenen. I, no ens enganyem, més d'un agent de seguretat tampoc.
Al Tram hi han 2 Interventors, 3 segurates i 1 amb gos, jo penso que es podria fer lo mateix als trens Regionals.
Re: Coses ben diferents
Posted: Wednesday 26/08/2015 13:32
by Renfe445
trensmat wrote:Al Tram hi han 2 Interventors, 3 segurates i 1 amb gos, jo penso que es podria fer lo mateix als trens Regionals.
Es que creo que el interventor a la vez debe desempeñar la función de "segurata".
Un interventor en cada tren estaría bien, que no hayan vacíos.
Tornem-hi
Posted: Wednesday 26/08/2015 14:30
by Guigui
Re: Tornem-hi
Posted: Wednesday 26/08/2015 16:24
by Renfe445
Pero insisto que igualmente debería recibir esa doble formación.
Re: Tornem-hi
Posted: Wednesday 26/08/2015 17:23
by oriolp13
Renfe445 wrote:
Pero insisto que igualmente debería recibir esa doble formación.
I als maquinistes els formem per emetre bitllets i que els venguin ells, no?
NO! Un interventor s'ha d'encarregar del control de billetatge i emissió d'aquest si cal, i dels altres aspectes relacionats amb el funcionament del tren, etc, cadascú ha de fer la seva feina i res més. NO s'ha d'encarregar de la seguretat, això ni és ni ha de ser competència seva. Que es contracti més seguretat, o a la vista dels últims incidents, que es creï la unitat ferroviària dels Mossos d'Esquadra. Detencions i menys sensació de que hi ha "barra lliure" i veuriem com en un temps tots aquests fets baixarien.