Page 1 of 1

Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Saturday 12/09/2015 19:13
by marc_bcn_2
Se que no es un problema gens greu, però m'ha cridat l'atenció la forma que tenen els diferents operadors ferroviaris d'informar sobre l'actualitat dels seus serveis.
-FGC: @FGC
-Rodalies: @rodalies i @rodlíniacat
-TMB: @TMB_Barcelona (Promoció) i @TMBinfo (informació)
-TRAM: @TRAM_Barcelona

No creieu que seria més útil estandaritzar els comptes i que tots els operadors segueixin la mateixa estructura:
-FGC: @FGC (totes les línies i promoció) i @líniaFGC (ex: @S55FGC)
-Rodalies: @RodaliesCat (totes les línies i promoció), @líniaRod (ex: @R2NordRod) i @líniaReg (ex: @R16Reg)
-TMB: @TMBarcelona (totes les línies i promoció), @TMBus, @líniaTMB (ex: @L9SudTMB)
-TRAM: @TRAMBCN (totes les línies i promoció), @TRAMBesos, @TRAMBaix

Aquí us poso unes imatges del resutat final:
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Sunday 13/09/2015 1:33
by davroca5
No ho sé. Jo segueixo el perfil de TfL, i quasi sempre fan RT als tweets dels perfils de les línies (per exemple, si hi ha una incidència a la Central Line, posaran un tweet al perfil de la Central Line i després TfL li dona RT... així que no se si és gaire pràctic.

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Sunday 13/09/2015 11:16
by oriolp13
És normal que cada operador informi de les seves incidències d'una manera diferent. Són diferents empreses i per això tenen diferents perfils i cadascuna els estructura i gestiona com ella creu. Jo crec que tenir-ne un per línia és just a l'inrevés de que hauria de ser. Un perfil únic per les incidències de cada empresa, i que allà surtin totes les línies (a l'estil de TMB i FGC).

ATM: ni hi és ni se l'espera

Posted: Monday 14/09/2015 8:39
by Guigui
El que caldria és que l'ATM assumís d'una vegada el seu paper real, que és el d'oferir una sola cara davant l'usuari. Aquest, no sols no té perquè saber quina empresa explota cada línia, sinó que sovint ni tan sols ho sap realment. Quantes vegades no hem vist gent que s'adreça a TMB per a demanar informació sobre la L6 o la L7?

El problema és que hi ha massa gent a qui va bé totes aquestes taifes i passa olímpicament de prestar un servei a l'usuari com cal.

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Monday 14/09/2015 12:09
by metring
Hem compartit l'enllaç d'aquest fil, i tenim una resposta via Twitter:

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Monday 02/11/2015 17:10
by Adolescent barceloní

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Monday 02/11/2015 18:17
by Orlaz
Quin sentit té duplicar comptes de Twitter amb informació repetida? Renfe ha creat perfils per cada línia de Rodalies que dupliquen als de la Generalitat... Els que tenen com a nom rodXXcat pertanyen a la Generalitat, els de sempre, i els que tenen per nom RenfeRodRXX pertanyen a Renfe i són els nous. Però tots repeteixen la mateixa informació. Tot s'ha de dir, els de Renfe ho fan uns minuts abans.

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Monday 02/11/2015 18:26
by Miquel
Orlaz wrote:Quin sentit té duplicar comptes de Twitter amb informació repetida? Renfe ha creat perfils per cada línia de Rodalies que dupliquen als de la Generalitat...
Suposo que tindrien diners a gastar per aquesta banda, doncs jo no li veig tampoc el sentit a duplicar canals d'informació.

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Monday 02/11/2015 21:30
by albert28
Miquel wrote:
Orlaz wrote:Quin sentit té duplicar comptes de Twitter amb informació repetida? Renfe ha creat perfils per cada línia de Rodalies que dupliquen als de la Generalitat...
Suposo que tindrien diners a gastar per aquesta banda, doncs jo no li veig tampoc el sentit a duplicar canals d'informació.
Com bé han dit, uns són del Operador (Renfe) i l'altre el gestor (la Generalitat). Val a dir que els de la gene tenen temporades que no funcionen, al menys el de Renfe pots conversar, donar suggeriments i et responen amb rapidesa.

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Monday 02/11/2015 22:06
by Adolescent barceloní
Sent el primer dia de funcionament d'aquest perfil, ja veig a molta gent despistada. Tot i que uns perfils són de Renfe i els altres de la Generalitat, el que veig és una duplicitat que pot dur lloc a confusions. Ara bé, el perfil nou atén peticions i missatges dels usuaris (altra cosa és saber què en fan, de les suggerències), el community tindrà molta feina sobretot quan hi hagi moltes incidències!

Tenim @Rodalies (perfil de la gestora), @RenfeRodalies (perfil de l'operadora), i perfils duplicats a cada línia (com bé dieu: @rodXXcat Gene / @RenfeRodRXX Renfe). A més, la confusió creix més ja que el compte @Rodalies té el "verification badge" de Twitter (que certifica que el compte és oficial), i el nou no el té encara (precisament perquè és nou).

Hem passat en poc temps, de no tenir gairebé cap informació, a tenir-la i per partida doble.

Sobreinformació

Posted: Monday 02/11/2015 22:14
by Guigui
Adolescent barceloní wrote:Hem passat en poc temps, de no tenir gairebé cap informació, a tenir-la i per partida doble.
... i, per tant, un seriós risc de desinformació.

Una de les coses que aquest país encara ha d'aprendre és que, molt sovint, l'excés és tan dolent com la mancança. I que, molt per damunt de la quantitat, prima la qualitat.

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Tuesday 03/11/2015 10:36
by metring
Exacte, és el que s'anomena en termes documentalistes soroll informatiu.

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Thursday 05/11/2015 8:26
by Orlaz
Avui els perfils que va començar a fer servir Renfe fa uns 3 dies tanquen i tot seguirà com fins ara als de la Generalitat. Ni una setmana han durat els nous...

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Thursday 05/11/2015 22:18
by Renfe451
Orlaz wrote:Avui els perfils que va començar a fer servir Renfe fa uns 3 dies tanquen i tot seguirà com fins ara als de la Generalitat. Ni una setmana han durat els nous...
El problema és que el de Rodalies de la Generalitat ha de millorar molt. Per una banda, hem vist que en el de Renfe admetien preguntes i suggeriments, però en canvi el de la Generalitat no et responen, ja que publiquen només les incidències. En això han de millorar.

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Thursday 05/11/2015 22:25
by Adolescent barceloní
El twitter de @rodalies, a partir d'ara, sí respon a missatges dels usuaris.

Re: Xarxes Socials d'Operadors Ferroviaris

Posted: Thursday 15/09/2016 13:34
by Adolescent barceloní
TRAM ha estrenat un nou canal de comunicació. Des d'avui, els usuaris del tramvia es poden posar en contacte amb la companyia a través del Whatsapp.