Page 1 of 1

Pla de Transport de Viatgers 2015-2020

Posted: Friday 09/10/2015 8:13
by Ganz
http://web.gencat.cat/ca/actualitat/det ... io-publica

Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020, a informació pública

L’objectiu és configurar una veritable xarxa de transport públic que atengui les demandes de mobilitat en cada corredor o pol de mobilitat amb una oferta adequada i sostenible
17/06/2015 12:06

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha tret avui a informació pública el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya (PTVC) 2020, que defineix les directrius i les línies d’actuació per als propers anys en relació amb l’oferta dels serveis de transport públic a Catalunya i la gestió del conjunt del sistema.

L’objectiu és configurar, en el conjunt del territori, una veritable xarxa de transport públic que atengui les demandes de mobilitat en cada corredor o pol de mobilitat amb una oferta adequada i sostenible, tant des del punt de vista econòmic com mediambiental, i amb unes condicions adequades d’accés.

Oferta de serveis

Pel que fa a l’oferta, es proposen nous serveis i també racionalitzar els actualment existents tant a la xarxa ferroviària com a la de transport públic col·lectiu per carretera, amb la finalitat d’ampliar la cobertura del sistema allà on sigui necessari i fer-lo més accessible a tota la població.

En el cas dels serveis de transport ferroviari, es preveuen mesures per racionalitzar l’oferta amb un esment especial a la necessitat de millorar la fiabilitat dels serveis i amb la previsió d’una reestructuració global de la xarxa amb la consolidació dels serveis existents i l’extensió de les rodalies territorials a Girona, Lleida i Tarragona a banda de les actuacions de millora de servei derivats del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Sabadell i Terrassa.

Quant als serveis de transport per carretera, es preveu el desenvolupament de la xarxa d’altes prestacions expres.cat, la realització d’estudis de millora de serveis comarcals, la potenciació dels serveis en zones de baixa densitat i la potenciació de la xarxa transfronterera.

Finalment es preveuen mesures per a la coordinació de les xarxes urbanes i interurbanes i la potenciació de la connexió tren i bus.

Gestió dels serveis

Es preveu, en aquest àmbit, la implantació del sistema tarifari integrat al conjunt de Catalunya amb un únic model de gestió a partir del desenvolupament del projecte T-Mobilitat, la millora de la informació i atenció a l’usuari amb la creació d’una plataforma d’informació sobre el transport públic i mesures per a la millora de la velocitat comercial i l’atenció als usuaris a parades i estacions.

Així mateix, el Pla conté les mesures per garantir l’accessibilitat al conjunt de serveis de transport especialment pel que fa a les persones amb mobilitat reduïda amb la previsió de donar estricte compliment a la normativa aplicable durant la vigència del Pla.

S’obre avui, per tant, un procés de participació per a la confecció del document definitiu del Pla. Fins a l’1 de setembre els ajuntaments, consells comarcals, associacions de col·lectius d’usuaris, el conjunt d’agents del sector del transport i ciutadans que hi vulguin participar podran fer les seves aportacions, que seran degudament analitzades i valorades per tal de completar el document definitiu.

Re: Pla de Transport de Viatgers 2015-2020

Posted: Friday 09/10/2015 8:22
by Ganz
http://el9nou.cat/noticies_v_0/43922/pl ... granollers . Notícia ja enllaçada en el fil següent: http://transport.cat/viewtopic.php?f=6& ... 73#p250773 .

El Pla de Transport de Viatgers preveu un carril bus a l'accés a Granollers per Lliçà d'Amunt

El nou Pla de Transport de Viatgers de Catalunya preveu la creació de carrils segregats per a autobusos per millorar la velocitat comercial d’alguns recorreguts.
El document entén que són inversions poc costoses que poden augmentar la competitivitat del transport públic respecte al vehicle privat. A Granollers, el PTVC planteja la creació d’un carril bus a la carretera BV-1432, la de Lliçà d’Amunt (foto). També es proposen carrils específics a la C-59 als trams de Mollet i Palau-solità, que beneficiarien els autobusos del corredor de la riera de Caldes d’anada i tornada cap a Barcelona.

AMB HORITZÓ 2020

DESDOBLAMENT DE LA LÍNIA DE VIC El PTVC considera que l’any 2020 ha d’estar fet el desdoblament de la línia de tren del Nord, entre Montcada i Vic. Ara “la limitació de la via única condiciona la possibilitat d’incrementar la freqüència actual i la fiabilitat del servei”.

NOVA LÍNIA FINS A CASTELLDEFELS Juntament amb els canvis al pas per l’Hospitalet permetria el perllongament de la línia R3 i connectar-la amb el metro, el tramvia i altres línies de rodalies a la zona sud de l’Àrea Metropolitana.

SEGONA ESTACIÓ A MONTMELÓ El pla preveu la construcció d’una segona estació a Montmeló, a tocar del Circuit, dins l’R3.

INTERCANVIADORS A L’R8 En el traçat de la línia que uneix Granollers amb Martorell passant per la UAB es proposen noves estacions amb intercanviadors a altres línies de Rodalies i de Ferrocarrils de la Generalitat.

EXPRÉS.CAT ENTRE MOLLET I BARCELONA La línia exprés entre Mollet i Barcelona és una de les que estan planificades i queden per posar en marxa.

BUSOS MÉS RÀPIDS A la comarca, ja funcionen les línies exprés de la Vall del Tenes (e7), Caldes (e9) i la que uneix Sabadell i Mataró passant per Granollers (e13). Per aquestes, el pla preveu millores a les parades i introduir sistemes com els de prioritat semafòrica –ja funcionen a l’e7– per augmentar la velocitat comercial.

SERVEIS NOCTURNS No es preveuen noves línies de bus nocturn. A més, es descarta l’ús de la xarxa ferroviària de la segona corona durant les nits pels elevats costos.

Re: Pla de Transport de Viatgers 2015-2020

Posted: Friday 09/10/2015 8:23
by Ganz
Sobre aquesta darrera notícia:

Tot allò que sigui beneficiós pel transport públic ho trobo una bona idea, com és el cas dels carrils segregats per autobusos.

La línia Montcada-Vic no estarà desdoblada l'any 2020 ni de broma.

Abans que una ampliació cap a Castelldefels de l'R3... no hi hauria altres actuacions més prioritàries i necessàries? Duplicació de via Arenys-Blanes i ampliació cap a Lloret de Mar, remodelació i compra de material de 2 pisos (semblants als Regio 2N francesos o als que tan bon resultat estan donant a Suïssa i d'altres llocs, Stadler Kiss), adaptació de totes les estacions a PMR, nou túnel de rodalies a BCN (ja sigui per la Diagonal, per la Gran Via, des de l'Estació de França i pel Paral•lel, túnel per Collserola-Horta)...

Em sembla divertit que es plantegi ara l'estació al Circuit de Montmeló justament quan la F1 està de capa caiguda (MotoGP i d'altres competicions se salven). Massa tard? En tot cas, si es fa, benvinguda sia.

Noves estacions i intercanviadors a l'R8. Una bona idea.